Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 922 ggr
TezzD
10/21/13, 4:09 PM

Äldre herres negativa sida?

Idag när jag åkte hem med bussen från jobbet så satte jag mig näst längst fram. Bakom busschauffören… framför mig, precis bakom busschauffören så satt det en äldre man.
Det tog ett tag innan jag märkte att han satt och pratade med sig själv.
Verkligen pratade, precis som att han pratade med någon annan, ganska lågt, så jag hörde mest S ljuden. Men sedan så såg jag ju hans spegelbild i "skärmen" bakom chauffören. 
Och han var en mycket negativ man. 
"Jävla skitväder är det ja" 
Sa han, och han mumlade massor.
Han svarade ibland rakt ut ja, eller nej och skakade på huvudet och fortsatte att prata.

Efter en stund så satte jag mig bekvämt, slappnade av och öppnade upp mig. Öppnade mina chakran och försatte mig i ett halvmeditivt tillstånd.
Då dyker det upp en varelse på min näthinna. En mörk gestalt med röda ögon.

Denna varelsen (Demon) Vänder sig om och kollar på mig och bara ler… efter en stund får jag upp att det är en gubbe det med, men även han, en väldigt negativ ande…

Första bilden av honom var "demonlik" men i själva verket så insåg jag att det bara var en negativ ande…

När jag ser honom framför mig så vänder sig gubben mot det tomma sätet och säger- Hon har sett dig… 

Och så kollar han på mig genom skärmen som speglar sig framför…

Jag bara blundar och känner mig helt lugn. Under tiden så skickar jag positiva energier till gubben och samtidigt så mumlar han mer än någonsin, jag kan åter igen bara urskilja S orden…

Sedan är det min tur att hoppa av bussen…. då känner jag hur han verkligen följer mig med blicken… men jag vänder mig inte om…

Någon som vet vad detta kan ha varit? 

Jag var inte rädd, jag kände ett totalt lugn i kroppen och bad för gubbens del att hans negativa sida skulle försvinna… För det kändes som att denna ande gjorde honom negativ.

Eller så var han bara "sjuk" men isf undrar jag varför jag såg denna gestalt.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
TezzD
10/21/13, 4:12 PM
#1

Tillägg; Han talade inte i telefon 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
10/21/13, 5:51 PM
#2

Ja du - du känner ju din medialitet bäst och borde kunna svara på det bäst själv.

antingen var personen sjuk(vilket är troligt om han sitter och pratar för sig själv) eller så är det dina rädslor om det som kom ur hans mun som gestaltade sig i en sk demon eller negativ ande - hur det en var en test emot dig och dina reaktioner gentemot mannen.

en fråga varför kopplade du upp dig på bussen!?

Inget bra ställe göra det på!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
10/21/13, 7:14 PM
#3

Jag kopplade inte upp mig, jag bara kopplade av och slappnade av😎

Tänkte mig som att jag satt i ett vitt sken och förde över positiv energi till mannen. (Om man nu kan göra det) För han var väldigt väldigt butter…

Jag blev mest nyfiken på mannen faktiskt. 
Varför är det dåligt om jag skulle ha kopplat upp mig på bussen? 🤔 Det var ju inte som att jag försökte kanalisera honom utan det bara kom när jag slappnade av för att jag försökte höra vad han sa… då kom jag i något slags halvmeditationstadie, för jag blev så lugn och harmonisk inombords.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Kyllan56
10/21/13, 7:43 PM
#4

Om det hade varit jag på bussen - utifrån min erfarenhet - hade jag trott att mannen hallucinerade. Att han hörde röster eller/och såg syner. Det är nog inte vanligt att man som du tittar - de flesta låtsas som de inte hör eller ser något - så mannen kan ha tolkat det som att du såg samma sak som han gjorde. Så tolkar jag det 

Men nu är jag inte du och tänker inte ta ifrån dig din upplevelse. Jag har själv aldrig sett en demon eller en ande i vuxen ålder, vilket egentligen begränsar mig att ha en åsikt. Vill dessutom inte gärna tro att demoner finns förutom inom oss själva.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

TezzD
10/21/13, 8:00 PM
#5

Ja så är det säkert. Jag tror att det var hans "inre demon" som jag såg. En del av han själv, som han talade med., Det kändes så… Ville gärna ha lite fler tankar kring detta.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Timmorn
10/21/13, 9:26 PM
#6

Han kan ha haft begynnande Levy demens eller annan sjukdom. 
Min mormor har det med största sannolikhet. Vården satte i maj alzheimersliknande men ändå inte sjukdom, varav nya läkaren i veckan sa men det är det ju inte. Vi vet! 
Hallucinationer, humörsvängningar, paranoid.  Nu äter hon lugnande mediciner, men i januari så fick vi gå långa promenader och leta efter lik, precis allt var dåligt. En kvinna jagade henne och hade mördat barn osv, och ville åt mormors lägenhet så att hon inte kunde bo kvar. Folk skulle komma och hämta henne men kom aldrig, så hon gick och gick och bara väntade. 
En dag när hon bodde hos oss så sprang hon över till grannen och sa att alla vi i huset hade blivit mördade. Så polis ambulans och helikopter var på väg. Sedan började hon läsa mer meddelanden i jackan så att grannarna misstänkte att något var fel..
Helt enkelt var det inte mormor längre, någon som aldrig svär, svor åt minsta lilla. Läste meddelanden i kuddar, jackor osv. 
Det kanske låter som att vi inte tog hand om henne, vi hade nattskift för att hålla koll efter den incidenten. När hon sov, sov vi, fast i skift.. Och hon sov knappt!. 

De här sortens sjukdomarna är världens värsta energitjuv gånger tusen. All ens energi formligen drogs ut ur en. Och man fick ta på sig tjocka sköldar för att orka ta hand om henne. Både för att vara anhörig och ur medial synpunkt för att energin drogs ut. Hon talade med väldigt många människor och om, alla dessa var fullkomligen verkliga för henne. En del var säkert andar, men inte alla. 

Kanske syns dessa sorters sjukdomar som mörka energier? Mörker är ju inte nödvändigtvis dåligt, och onda låter så.. överdrivet filmaktigt. Men ja energier av stress, oro och negativitet.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Annons:
Kyllan56
10/21/13, 9:49 PM
#7

# 5 Förstår att du behöver feedback på din upplevelse. Jag gillar att du verkligen såg mannen, som de flesta människor i sin rädsla skytt som pesten. Men du vågade se hans värld. 

# 6 Vilket helvete du och din familj har. Jag flyttade själv hem till min Alzheimersjuka mamma, för att ta hand om henne och det var verkligen inte lätt. Men hon var varken paranoid, hallucinerade eller hade humörsvängningar och det var svårt nog. De fyra sista månaderna innan hon kom in på ett demensboende, var jag tvungen att ha mammavakt om jag skulle någonstans. Det var hemskt. Så jag har en liten föraning om vad ni går igenom, men ändå inte. Ni har sju resor värre!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

TezzD
10/21/13, 10:02 PM
#8

#6 Usch vilken upplevelse. Det låter som min pappa innan han dog.. fast han var narkoman i slutet, därav sina hallucinationer och vanbildningar.. men det var, tro mig precis som du beskriver det.

Och det är just dessa sjukdomar som jag kallar demoner… 

#7 Ja, jag såg verkligen hans värld… och han gillade den inte…

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
10/21/13, 11:49 PM
#9

3. Du skriver ;

*****Efter en stund så satte jag mig bekvämt, slappnade av och öppnade upp mig. Öppnade mina chakran och försatte mig i ett halvmeditivt tillstånd. Då dyker det upp en varelse på min näthinna. En mörk gestalt med röda ögon.******

Är inte det att koppla upp sig !?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
10/21/13, 11:51 PM
#10

6. Tufft - tack för du delar med dig 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
10/22/13, 12:02 AM
#11

ah, ja så kan det ju såklart tolkas.. jag öppnade mina chalran och slappnade av, har aldrig tänkt på att det man faktiskt gör då är att "koppla upp" sig… ber om ursäkt för min förvirring…

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Upp till toppen
Annons: