Annons:
Etiketttrans-fysiskt-mediumskap
Läst 7314 ggr
Jane-Lyzell
9/24/13, 4:07 PM

Röstbox

Hittade denna filmen - intressant - det föreställer hur en röstbox - byggs upp av ectoplassma- det är filmat i vitt ljus!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
TezzD
9/24/13, 5:18 PM
#1

Fattar ingenting jag 🤪 ska jag lyssna efter något? Eller se något?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

lizaohman
9/24/13, 7:11 PM
#2

Jag ser inget??

Jane-Lyzell
9/25/13, 12:54 AM
#3

??? - se på hennes hals på vänster sida vid axeln

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
9/25/13, 12:58 AM
#4

Ni ser nog bättre om ni öppnar det i ett nytt fönster :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Fredrik1
9/25/13, 9:37 AM
#5

Spännande med såna här filmer!

Men jag har försökt se något, både i helskärm och nytt fönster utan att se något.

Jag hör cirkelledarens röst "I think a tube has come up"

(Jag tror att ett rör kommit fram. övers. anm.)

men jag ser inget. Var det hennes vänstra sida dvs på vår höger? Där ser jag ett smalt vitt rör som jag noterat ända sedan början av filmen.

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

bimjo@hotmail.se
9/25/13, 12:43 PM
#6

Helt fantastiskt ❤️

Bimjo Regnbåge

Annons:
lizaohman
9/25/13, 12:55 PM
#7

Jag ser också en smal ljusspringa på hennes vänstra axel, men den var ju där från början?

arnet Ammer
9/25/13, 10:02 PM
#8

Vad menas med vitt ljus och kan man filma ectoplasma med det?

TezzD
9/25/13, 10:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Är det den här ni menar att ni ser? ja den är där ifrån start…

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

arnet Ammer
9/25/13, 10:08 PM
#10

Är inte en röstbox det som andarana pratar genom på seansen?

Jane-Lyzell
9/25/13, 10:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Här kommer ett förtydligande- var röst boxen finns😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
9/25/13, 10:37 PM
#12

Jane! Den såg jag med! Hoppade till när jag la märke till den.
Men upptäckte även att det blir en hallucination eftersom att hennes hår ligger lite knasigt där. Kollade väääldigt noga 🤪 Vill inte säga emot, det är fräckt, och jag tror på det, men kanske inte riktigt på denna film.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
9/25/13, 10:39 PM
#13

Men visst, man kan ju aldrig vara säker ;) Ju mer jag kollar desto mer osäker blir jag på om det verkligen är håret 🤪

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Jane-Lyzell
9/25/13, 10:39 PM
#14

12 det är inte hennes hår :-)- titta noga så ser du hur det växer

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
9/25/13, 11:04 PM
#15

Ja jag tycker mig se det fast ändå inte haha! 
När jag först la märke till det, efter att jag kollat på det där vita "röret" som alla pratade om, så hoppade jag som sagt till för det såg nästan otäckt ut 🤪 men sen spplade jag fram o tillbaka o zoomade osv så då tyckte jag att "äsch, det är bara håret som ligger lite bakåt med lite hårstrån som sticker fram" 
haha
Men ja, som sagt, det ser ju lite konstigare ut än så 😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
9/26/13, 7:19 PM
#16

15 varför skulle de filma hennes hår !?

Röstboxen uppkommer där vid halsens sida!- som erfaren om fysiskt mediumskap vet man det !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
9/26/13, 7:27 PM
#17

Ja, det var ju det jag menade, att jag såg den, men trodde först att det bara var håret 😎

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

AliennaII
9/26/13, 10:42 PM
#18

. . . vilket trevligt bemötande en del får här . . .  :(

Vad är det frågan om? Är det skillnad på folk o. folk?

Jane-Lyzell
9/27/13, 3:30 AM
#19

18 Det ligger nog hos den enskilde betraktaren :-)

Ingen som menar något illa här!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millam
9/27/13, 12:26 PM
#20

Röstbox, det är första gången jag hört talas om och ser en. Kommer den alltid på samma ställe, eller kan det komma annanstans också?

Annons:
Jane-Lyzell
9/27/13, 12:29 PM
#21

20 Den verkar alltid byggas först där - sen kan den förflytta sig om det behövs!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millam
9/27/13, 12:32 PM
#22

Dum fråga, av namnet att döma borde funktionen vara just röst? Brukar man höra nåt också då? Eller är det en sorts röstomvandlare?

arnet Ammer
9/27/13, 1:19 PM
#23

Jag har hört talas om röstboxar som svävar i rummet under seansen, kan de det? Jag provar igen med att fråga om det går att filma ectoplasma, jag har läst att det inte går, att det är farligt för mediummet?

Jane-Lyzell
9/27/13, 1:45 PM
#24

23 Ja det kan sväva i luften- igenom en rod - som är fäst vid mediumet-

tekniken går framåt även i andevärlden - kanske de har kommit på ett sätt filma i vitt ljus - det vore väll bra!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

arnet Ammer
9/27/13, 2:02 PM
#25

En rod, det har jag ingen aning om vad det är, eller hört om tidigare. Vad är det?

Vad är vitt ljus, filmar man i det på något speciellt sätt, eller är det något speciellt ljus som man kan filma i?

Jane-Lyzell
9/27/13, 2:32 PM
#26

25 Har tittat på din profil - du är en skeptiker av vad jag kan förstå - i alla fall ser jag det så - är du verkligen genuint intreserad av fysiskt mediumskap ?

en rod är en ectoplassmisk tråd som en navelsträng - vitt ljus har du i vanliga glödlapor och kameror

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

arnet Ammer
9/27/13, 5:24 PM
#27

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Jag är egentligen med på iFokus för att jag är intresserad av träning och hälsa men har inte varit här så mycket. Jag är även mycket intresserad av det övernaturliga. Vad menar du med att jag är skeptiker och om jag är genuint intresserad, är det olika grader av intresse och vad betyder det i så fall? Tror faktiskt du frågat mig om jag är skeptiker tidigare också. Får jag inte fråga saker här, är det inte det forumet är till för?

Annons:
arnet Ammer
9/27/13, 5:29 PM
#28

Om det då är ok att jag frågar? Så har jag för mig att jag läst att du Jane Lyzell skrivit i andra trådar att det inte går att fotografera eller filma ectoplasma för det skadar mediummet och tom att andarna inte tillåter det. Men här går det alltså? Jag har också för mig att jag läst och även sett att du Jane Lyzell själv kan framkalla ectoplasma och tom tagit ett foto på det. Det är därför jag undrar hur det är och trodde att detta med vitt ljus var något speciellt som gjorde att det gick att fotografera och att det inte var skadligt för mediummet.

AliennaII
9/27/13, 6:07 PM
#29

Vänta nu… Eh… Videoklippet som visar röstboxen, är ju filmad i vitt ljus. 

Och man kan inte filma ektoplasma i vitt ljus…

Det här var klurigt.   🤔

Jane-Lyzell
9/28/13, 1:02 AM
#30

28 och 29 om ni är så skeptikska varför är ni ine på vår sida överhuvud taget ? 28 för att vara intreserad av träning och hälsa - skriver du välldigt lite eller inte als på dessa sidor utan endast på våra andliga sidor- märkligt!

Inte många medium som klarar vitt ljus- om nu denna kvinna gör det, är det ju fantastiskt - var glada då åt det.

Vi har inte hela sanningen om denna sekvens - vi vet inte hur hon mådde efteråt etc….

finns många bitar att ta hänsyn till - men allt är bevakat av andekontroller - vad jag vet är rött ljus det normala för detta medium - så detta är som det säger ett experiment.

som ni vet har vi nolltolerans av skeptiker på sidan - och ni ligger välldigt nära den gränsen nu!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
9/28/13, 1:05 AM
#31
Jane-Lyzell
9/28/13, 1:07 AM
#32
AliennaII
9/28/13, 11:22 AM
#33

Så - om man börjar ställa frågor i trådens ÄMNE, eller har synpunkter - så blir man en korkad  "skeptiker"…!!  

TACK FÖR MIG.  

ADJÖ!

arnet Ammer
9/28/13, 12:11 PM
#34

Jag vet inte vad du menar med att jag är skeptisk. Jag blev mycket intressrad av detta med ectoplasma som jag hittade här och ställer frågor om det. Ja som jag sa har jag inte varit på iFokus så mycket sen jag gick med här och jag har inte skrivit något förrän nu och här och något tidigare. Är det något fel med det måste man vara aktiv eller skriva mycket här. Jag förstår inte vad du menar med det och om det är något problem. Jag blev jätteintresserad av detta med ectoplasma och vill jättegärna veta mer om det och vad jag kan läsa här när jag letar om det så verkar du Jane Lyzell vara kunnig i det. Jag tom läser och såg ett foto på dig när du framkallar det. Är inte detta ett forum som man kan ställa frågor på om det man är intresserad av?

Annons:
Jane-Lyzell
9/28/13, 2:27 PM
#35

33 adjö

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
9/28/13, 2:29 PM
#36

34 jag mistar mig sällan och jag har svarat på dina frågeställningar🎈

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
9/29/13, 9:57 AM
#37

Jag ser 3 stycken ljusfläckar där på hennes vänster sida, som liksom sitter ihop men är klart avgränsade så att det bildar 3 runda fläckar av ljus-

Jane-Lyzell
9/30/13, 12:38 PM
#38

37 Ja det finns mycket att se - mitt bästa tipps är att se videon på Youtub direkt! då ser ni bättre🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

arnet Ammer
10/7/13, 9:39 AM
#39

Jane Lyzell är alla bilder på ectoplasma man kan se på internet äkta eller falska eller hur kan man se skillnad på det annars?

Jane-Lyzell
10/7/13, 5:02 PM
#40

39 Tyvärr finns det både och därute - så inte lätt veta vad som är vad för en lekman.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

arnet Ammer
10/8/13, 10:59 AM
#41

Nej det är det verkligne inte men du kan se skillnad väl du är väl inte lekman eller kan inte du heller det?

Är detta äkta http://dai.ly/xixa4g

Annons:
Jane-Lyzell
10/8/13, 3:03 PM
#42

41 I mina ögon inte äkta - Har man ett behov att att göra film med musik etc av Fysiskt mediumskap - så är det mera mediumets ego som visas- i den aktuella filmen du hänvisar till - blir vitt svart och svart blir vitt - så inget mer en mediumet vi ser där!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

arnet Ammer
10/8/13, 6:56 PM
#43

Ja det är helt omöjligt att veta vilka som ska vara äkta

Kan inte du Jane visa några exempel på äkta och några oäkta?

Men Jane jag har sett en bild på dig har jag för mig när du framkallar ectoplasma jag tar för givet att det inte är trickfilmat. Men ska inte ectoplasman komma ur kroppsöppningar som till ex munnen Kom inte din ectoplasma genom magen där?

Jane-Lyzell
10/9/13, 12:56 AM
#44

43 Har ju precis lagt ut en video som jag anser äkta !

Ectoplassma väller ut från alla hål ,även hudens porer……

Och särskilt runt solarplexus

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ljuskristallen
10/9/13, 8:37 AM
#45

Den filmen var härlig att se och visst syns det tydligt hur röstboxen växer fram,imponerande 😎

arnet Ammer
10/9/13, 9:47 AM
#46

Jag menade om du kunde visa skillnaden på ett äkta och ett falskt foto eller film med ectoplasma. Hur du ser skillnad på det

arnet Ammer
10/9/13, 9:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Googlade lite på rod som Jane Lyzell nämner i inlägg 24. Hittade detta foto. Är det en sådan rod Jane LyzellL

Jane-Lyzell
10/9/13, 3:32 PM
#48

Ja

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
arnet Ammer
10/9/13, 4:16 PM
#49

Är detta också äkta ectoplasma som håller upp en vad jag förstår kallas för  andetrumpet vilket inte är samma som en röstbox väl? Jag tycker detta är extremt intressant med ectoplasma

Jane-Lyzell
10/9/13, 10:44 PM
#50

49 inte helt säker på vem mediumet är- kan vara Jack webber och är det det så troligen äkta- foton är alltid en risk då spiritualismens akillishäl alltid varit bedragarna.

De gamla foton som visas i nutid är ifrån gamla arkiv och där finns inget behov av ego- då dessa medium är på andra sidan.- De har blivit släpta efter mediumens död.

Det fotot kan mycket väl vara äkta - det är så en rod kan se ut och i detta fallet - kallas det för trumpet medium/röst - oberoende trumpetröst = skulle lika gärna kunna vara en röst box.

Trumpen är en förstärkare för anderösten som talas igenom en replika av mediumets talorgan- format av ectoplassman(lisvenergi)- det sätts i trumpetens smala ände och själva trumpeten förstärker rösten så att alla kan höra vad anden vill säga.

När vi talar om trumpet röster eller röstbox är det = oberoende direktröst -som är = att anden kan tala direkt i rummet , med hjälp av en rod(som är kopplat till mediumet och des livsenergi, där andevärlden kan kopiera så de kan tala dirket med sina nära o kära utan att gå via mediumets eget talorgan och röst.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

arnet Ammer
10/10/13, 9:57 AM
#51

Intressant en röstbox är alltså skapad av ectoplasma och en kopia på mediumets talorgan och andetrumpeten är en liknande tratt bara? På bilden ovan har ectoplamsan framkalalts ur munnen på mediumet och sen tagit trumpeten och lyfter upp den och pratar genom den. Ectoplamsna är både rod och röstbox här en rod som lyfter upp trumpeten och en röstbox som pratar med en andes röst

lojna
10/10/13, 10:13 AM
#52

Jane varför lägger ni inte upp ert foto med 'ectoplasma???

Sen så kan jag inte hålla med om denna videon.Men det beror på att jag tror på ett återförenade här på jorden..Tills jag har gjort det som jag är utsänd..

Men intressant o läsa om hur andra ser på andevärden..

arnet Ammer
10/10/13, 10:19 AM
#53

Läste inlägg nummer 50 igen och förstår jag rätt att Jane Lyzell säger att det finns olika sätt för andarna att prata genom en ectoplasmaröstbox eller med något som heter oberoende direktröst?

Jane-Lyzell
10/10/13, 4:23 PM
#54

51 nje inte ur munnen som jag ser det på detta fotot ur röstboxen på sidan av halsen- men som sagt det kommer från alla hål- öron o näsa med! Trumpten är som en megafon - en röstförstärkare av ande rösten!

Ernst Broberg - vårt svenska kända fysiska trumpet seans medium - hade flera andetrumpeter igång samtidigt- så flera kunde samtidigt ha en konversation med sin egen när o kär via trumpeten!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
10/10/13, 4:30 PM
#55

53 oberoende direktröst -= både igenom en trumpet eller en röstbox.

Det betyder helt enkelt att rösterna uppstår utan för mediumet och att rösten inte går via mediumets eget röstorgan.

anden som talar har sin egen autentiska röst som de hade i jordeplanet - (finns alltid en liten del av mediumets egen röst med - då anden använder mediumets eget talorgan för att göra en kopia.)

både en kopia av talorganet i en trumpet - eller en röstbox = kopia i ectoplassma ifrån mediumets eget talorgan direkt i rummet någonstans bortanför mediumet.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Fredrik1
10/11/13, 4:54 AM
#56

#55.Finns det undantag när mediumets röst inte är med alls? När andevärlden baserat kopian på röstorganet på något/någon annan?

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

Jane-Lyzell
10/11/13, 2:42 PM
#57

56. Mediumet är altid central - men i vissa fall används 2 medium i samma cirkel. som t ex Alec och Loui Harris- ett helt fenomenalt gift par - som satte sig för utveckling i fysiskt mediumskap för frun Loui- vilket sen visade sig att mannen Alec hade gåvan för materialisationer och frun gåvan för oberoende direktröster.

Hon fick ett val av andevärlden att välja bort sin egen utveckling tillförmån för hennes man- som hade större gåvor - vilket hon också gjorde. Och det lite märkliga med Alec fysiska seanser var just det att de gånger Loui inte kunde närvara var de oberoende direktrösterna svagare- så de använde hennes gåva för att få starka direktröster🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

arnet Ammer
10/12/13, 6:20 PM
#58

Jag har blivit jätteintresserad av detta med ectoplasma och kollat runt lite och hittar jättemycket intressnat men många frågor också. Jane Lyzell du säger här att det är en rod som håller uppe en andetrumpet hur kan en rod som är av ectoplasma ha styrkan att hålla trumpeten så upp i luften? Vad jag förstår så är ectoplasma som du Jane Lyzell säger av livsenergi jag förstår inte riktigt det

Jane-Lyzell
10/12/13, 8:52 PM
#59

58 den är formbar - kan gå ifrån genoskinlig luft till hårt som cement - olika färger och olika kvaliteér , färger och intensitet  beroende på vad den ska användas till- Handlar om olika vibbrationshastighet av livsenergin.

sen använder den sig av hävstångsprincipen - gäller även levetationer med bord och även människor.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
10/12/13, 9:02 PM
#60

47 hans namn är Lenonard Stodd scott

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

arnet Ammer
10/13/13, 12:13 PM
#61

Jag vill bara kontrollera, du driver inte med mig här Jane Lyzell, jag har svårt att se ironi om det är det?

Halona
10/13/13, 1:10 PM
#62

Det här är ett ämne, som aldrig väckt mitt intresse. Men denna tråd börjar göra mig lite nyfiken - måste jag nog erkänna.

Kan ni ge något tips på litteratur eller annan text om ektoplasma, som kan vara lämplig att börja med, när man som jag är totalt okunnig novis i frågan? Om man vill sätta sig in i teorin, var börjar man?

Annons:
Jane-Lyzell
10/13/13, 4:03 PM
#63

61 Skulle aldrig falla mig in att driva med dig i ett ämne som ligger mig så mycket varmt om hjärtat !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Halona
10/14/13, 6:55 PM
#65

Nu har jag sett stor del av klippen.

Jag förstår nu att det är "living consious entities" som skapar denna ektoplasma. (Inte mediumet.)

Vad jag då kom att undra är, vad som menas med att "utvecklas i cirkel"? Denna "utveckling", vad består den i/av? Vad är det som skall utvecklas hos ett medium?

I-I-I
10/14/13, 11:56 PM
#66

Jane, du har själv tidigare i din karriär påstått att det är livsfarligt för ett medium att försöka skapa ektoplasma i annat än bäcksvart mörker och att det därför inte går att filma eller fotografera ektoplasma.

Varför ger du oss motstridiga uppgifter?

Därtill tycks det mig uppenbart att ditt klipp i #0 inte demonstrerar någonting överhuvudtaget utan att du ser det du vill se där.

Jane-Lyzell
10/15/13, 1:02 AM
#67

65 . Ectoplassman bildas utifrån mediumet - det är en kemisk reaktion som gör det möjligt - få medium i världen har det.

Ande världen lägger till andlig materia till mediumets egen livs energi - det blandar (som i ett labb) därför behövs Harmoni och kontunitet för dem att åstadkomma detta i sammarbete med mediumet.(allt sker i sammarbete emellan världarna)

När allt är i harmoni sker de önskade resultaten!

En fysiks cirkel betyder du sitter minst 1 gång i veckan i sisådär 10-20 år innan det blir resultat (kan komma tidigare med beror på vilka som sitter med i cirkeln)

Ungeför 1,5 till 2(3) timmar - beroende på utveckling.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
10/15/13, 1:11 AM
#68

66. Jag vill inte kalla mitt mediumskap "Karriär" - Det är mitt kall - inget annat!

**_Jane, du har själv tidigare i din karriär påstått att det är livsfarligt för ett medium att försöka skapa ektoplasma i annat än bäcksvart mörker och att det därför inte går att filma eller fotografera ektoplasma.

Varför ger du oss motstridiga uppgifter?_**

Det gör jag inte - det är ni som tolkar som ni vill - Jag säger att under kontrolerade former - kan undantag göras för foto , men det sker alltid i övervakning av ande vännerna och deras vetenskapsmän- tyvärr har medium skadats vid oaktsamhet av människor på denna sidan- om du tittar på länkarna jag lagt ut - så kan du höra hur även där ett medium blev skadat av blixt från kameran.

Därtill tycks det mig uppenbart att ditt klipp i #0 inte demonstrerar någonting överhuvudtaget utan att du ser det du vill se där. 

Ja, kanske , men jag vet vad jag ska titta efter med 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Halona
10/15/13, 2:44 AM
#69

#67 Vad har dom övriga deltagarna i cirkeln för funktion i den här ('kemiska') processen?

Annons:
Jane-Lyzell
10/15/13, 1:37 PM
#70

69 De bidrar med energi (sin egen livs energi)- de lånar ut en liten del till cirkeln eller sensen-(som de får tillbaks efteråt) Alla är mer eller mindre delaktiga i processen med ectoplassma blandningen - även rummet man sitter i stolar , tapeter - textilier etc…

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

arnet Ammer
10/15/13, 4:08 PM
#71

Vad är andlig materia och vad är livsenergi och hur kan det bli en kemisk reaktion av det? Hur vet man när det är i harmoni?

Halona
10/15/13, 4:38 PM
#72

#71 Kanske det bara är entiteterna som skapar ektoplasma, som skulle kunna svara på sådana detaljfrågor. Det är ju dom som är "kemisterna" här, och deltagarna i cirkeln är bara deras "ingredienser". Det är andarna som har kunskapen.

Så har jag förstått det. (Vilket kanske är helt galet. Men jag skyller på att jag är nybörjare.)  😇

Jane-Lyzell
10/15/13, 9:26 PM
#73

71 Ja du om jag hade alla svar på det skulle jag nog vara kandidat för Nobell priset.🙂

för att krongla till det lite mer för dig så ska jag även tala om den fysiska materian med :-)- hos mediumet-som kan minska betydligt i vikt under en fysisk seans - som tur är plockar dom tillbaks allt på plats igen efter en seans!

Hur man vet det är i harmoni - det vet man när det fungerar - då är det harmoni - !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
10/15/13, 9:28 PM
#74

72 Njae - det är alltid ett sammarbete emellan världarna- annars är du spot on 👍

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

arnet Ammer
10/17/13, 7:36 PM
#75

Jag har tittat igenom alla klippen med TG Hamilton menar du Jane Lyzell att all ectoplasma och annat som visas i filmerna där är äkta och fotografierna där också och fotografierna på annat som flygande bord är äkta och att dessa flygande bord är äkta fenomen? Något jag tycker är konstigt är att det finns så många fotografier från förr i tiden på tex flygnde bord och ectoplasma varför finns det inga från nutid när det finns bättre kameror? Här är en film med Hamiltons bilder av ectoplasma

Jane-Lyzell
10/18/13, 3:29 PM
#76

75 Ja det är äkta - tänk på att dessa bilder inte visats fören nu - det har inte varit moget att visa upp dem förut- alla bilder är under andevärldens kontroll.

Det finns bilder från nutid - ei mitt huvudinlägg, t ex - sen har det med att göra det inte finns så många dedikerade fysiska medium som kan visa upp det så- förr satt man 1-4,5 kvällar i veckan fäör utveckling- i dag sitter man knapt 1. så vist var det bättre förr!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
spirit33
10/18/13, 4:59 PM
#77

Ha ha, Jane, nu måste du skoja. inte menar du väl att denna video(bilder) skulle innehålla något äkta? Utklippta fotografier inlindade i vadd??? Men hallå, hade jag fejkat dessa bilder så skulle inte jag heller ha viljat att de visats under min livstid.

arnet Ammer
10/18/13, 8:11 PM
#78

Mycket intressant Jane Lyzell men har dessa bilder aldrig visats förrän nu de är ju från 20-talet. Vad menar du med inte moget och att bilderna är under andevärldens kontroll?

Jane-Lyzell
10/19/13, 1:17 AM
#79

77 Alla har rätt ha sin egen åsikt - även du och även jag!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
10/19/13, 1:19 AM
#80

78 Nej - det har inte visats för almänheten fören för några år sedan - det är Paravetenaskapliga experiemnt! Under ledning av andevärlden.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

arnet Ammer
10/19/13, 3:03 PM
#81

Tittade på Google och såg där att Hamiltons foton på ectoplasman tydligen var på Stockholms konsthall redan 2003. http://www.magasin3.com/v1/sv/utstallningar/spiritus.html Vad menar du Jane Lyzell med Paravetenskapliga vad är det och under ledning av andevärlden, hur går det till?

Jane-Lyzell
10/19/13, 10:59 PM
#82

81. 2003 är nutid🎧

Har redan svarat på vad det är- se länkarna jag skickat med om Hamiltons - så vet du !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Halona
10/20/13, 12:38 AM
#83

Nu har jag googlat en del. Det här ämnet skapar en högst intressant huvudvärk.  🤦‍♂️  

"Kemisten" som utför experimenten, är en andeoperatör

Då kanske det förhåller sig som så, att man för varje bild man undrar över, måste vända sina frågor till den operatör som var ansvarig för tillkomsten av just det fotot… De olika operatörerna kanske bara kan svara för sina egna alster/skapelser.

Och några operatörer kanske är lite skojfriska? Dom kanske är "som folk är mest". Olika.

När det gäller cirkeldeltagarna, undrar jag varför man börjar delta i sådant här? Sitta i mörk cirkel 10-20-30 år! Jag blir trött av bara tanken på det.   🤔

Annons:
arnet Ammer
10/20/13, 12:05 PM
#84

Vad jag tycker är konstigt är varför det finns så bra bilder på ectoplasma från redan på 20-talet men det finns inga fotografier från nutid när det finns så mycket bättre utrustning och allt för fotografering och mediiummen måste väl ha utvecklats på dessa nästan 100år?

Jag är tveksma över bilderna med Conan Doyles ansikte i ectoplasman men du menar att även det är äkta både fotografier och ectoplasma Jane Lyzell är det ectoplasma allt eller är det ett fotografi inlagt i ectoplamsan?

Jane-Lyzell
10/20/13, 7:30 PM
#85

83 . I varige fysisk cirkel finns ett andeteam - en av dem är kemist en annan fysiker osv…. var ande har hand om sin del av teamet - så alla är operatörer i detta:-)

Varför man sitter för utveckling i så många år - är för det fantastiska detta mediumskap ger - vad slår ett Barns som kan få återse sina föräldrar - att kunna tala med dem direkt - Kunna materialisera sig, krypa upp i knät och ge dem en puss på kinden med en kram- och säga - Mamma o Pappa jag lever - jag mår bra här där jag är-och jag finns här den dagen det är dags för er - då förenas vi igen❤️

Eller en förälder som kan komma igenom till sitt barn osv…..

finns liksom inget mediumskap som slår det i äkthet - när det är som bäst!

Därför sitter man i så många år!

Ge tröst till dom sörjande - healing emellan världarna!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
10/20/13, 7:34 PM
#86

84 - Det är inte ett dugg konstigt - det finns inget medium som har dessa kvaliteér ennu! (i dag)

Förr i tiden fans inte datorer - eller tv på det sättet som det är i dag - då sat man i sina hemcirklar kanske varige kväll för utveckling - i dag sitter kanske cirklarna i bästa fall 1 gr i veckan.

Utveckling ska ta tid - allt måste mogna🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

arnet Ammer
10/20/13, 7:43 PM
#87

Hur menar du att det inte finns något medium som har de kvailteerna, du har själv framkallat ectoplasma? Vill du uttala dig om bilderna på Doyle jag är ytterst tveksam till dem?

Hur många andar finns det i ett andeteam?

Jane-Lyzell
10/20/13, 8:49 PM
#88

87 . att ett medium kan framkalla ectoplassma - betyder inte att de har kvalite´n för materialisationer eller oberoende direktröster, tyvärr - vore ju bra om det vore så, men nej…..

det tar välldigt lååång tid byga materialisationer och ytterst få medium har kommit till den nivån igenom tiderna!

Doyle helt klart äkta!- självklart han skulle vara en av dem som sökte sig tillbaks till vår dimetion!

I ett andeteam kan det vara hundratals kanske tusentals!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

arnet Ammer
10/20/13, 9:33 PM
#89

Jag försår inte hur vilka kvaliteer menar du Jane Lyzell jag undrar varför det inte finns bättre fotografier i nutid på ectoplamsa när det finns från så länge sedan. Det finns medium som framkallar ectoplasma idag du tex varför kan det inte fotograferas med dagens mycket bättre kameror? Fotografiet på dig när du framkallar ectoplasma är väl äkta?

Flera tusen andar i ett andetema oj är alla de andarna med vid en seans?

Jane-Lyzell
10/20/13, 9:53 PM
#90

89 . Det kommer 🙂 Men det tar tid - inte moget ennu!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Halona
10/21/13, 12:48 AM
#91

#88 Doyle helt klart äkta!

Är det pga din mediumistiska (heter det så?) förmåga du med säkerhet vet den saken?

Eller är det din intuition som säger dig det? Eller hur annars vet du det?

arnet Ammer
10/21/13, 10:44 AM
#92

Jag är fortfarande tveksam till bilderna av Conan Doyle i ectoplasman är det ectoplamsan som kan forma sig som ett fotografi och visa så exakt utseende?

Jane-Lyzell
10/21/13, 11:05 AM
#93

91 0 92 Har inte svar på allt , tyvärr

Men den dagen jag kan fråga andevärlden dessa frågor ska jag göra det!

Det troliga är andens egen minnesbild av sig själv från denna sidan - en tanke bild altså av hur de såg ut- kanske den tankebilden är ett fotografi av dem själva. Eller så är de dem matrialiserade ansikten - tja - intresant är det🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

arnet Ammer
10/21/13, 3:24 PM
#94

Jag är ny på detta men hur menar du Jane Lyzell att när du kan fråga andevärlden? Du sa tidigare att det fanns ibland tusentals andar i ett andeteam finns det ingen av dem som kan tala om detta?

Jane-Lyzell
10/21/13, 3:44 PM
#95

94 . det fins det säkert av dem - men man måste hitta ett bra och utvecklat medium med :-)- ska ta med mig frågan vid tillfälle!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

arnet Ammer
10/21/13, 6:36 PM
#96

Jag förstår inte du är väl ett medium Jane Lyzell är du inte utvecklad?

Jane-Lyzell
10/21/13, 6:58 PM
#97

96,. Fysiskt mediumskap är det mediumskap som tar längst tid att utveckla få har gåvan och jag själv har endast suttit i 14 år - det tar tid!

Blir lite svårt fråga mig själv i trans eller fysiskt mediumskap - då jag själv är mediumet :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
arnet Ammer
10/21/13, 7:06 PM
#98

Oj 14 år shit

I trans har du ingen egen kontakt med andarna är det andra som ställer frågor då?

I-I-I
10/22/13, 10:30 AM
#99

Jag undrar över om de här ektoplasmabilderna finns samlade på någon websida? 🙂

Mvh

Jane-Lyzell
10/22/13, 11:41 AM
#100

98 . Ja andra ställer frågor och vist kan jag be dem fråga - men inte bra om mitt medvetande redan vet frågan - därför bättre fråga något annat mediu en mig själv - och få medium har den utvecklingen- så finns inte många att fråga.

99. Ja det finns dom - den heter som cirkeln.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

arnet Ammer
10/22/13, 7:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Ja det verkar invecklat detta. Jag läste i den andra tråden jag är med i att Colin Fyr har storeseanser och Googlade på honom och såg att Colin Fry också framkallat ectoplasma är detta fotografi Colin Fry och ectoplasma?

arnet Ammer
10/22/13, 7:50 PM
#102

Finns det fler svenska medium som kan framkalla ectoplasma och finns det några fotografier på det?

Jane-Lyzell
10/22/13, 11:28 PM
#103

101 Ja.

102.Ja

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

arnet Ammer
10/23/13, 6:16 PM
#104

Kan du Jane Lyzell nämna några och visa om det finns fotografier på det?

Annons:
arnet Ammer
10/24/13, 6:24 PM
#105

Är det bara Jane Lyzell här som är medium och medium som kan framkalla ectoplamsa eller finns ni fler här?

arnet Ammer
10/25/13, 11:24 AM
#106

Är det verkligen inga andra här som kan tipsa mig om andra svenska medium som kan framkalla ectoplasma och om det finns fotografier på det?

Jane-Lyzell
10/25/13, 11:28 AM
#107

105-106 Det är ett vääääldigt sääälsynt mediumskap!

därför det inte finns bilder från nutid - den närmsta du har är de bilder i detta inlägg

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
11/4/13, 10:05 PM
#113

111. Tyvärr anklagas de flesta medium på nätet - så inget bli förvånad över! Fysiskt mediumskap är så ovanligt och få förstår det- så inte konstigt människor inte kan ta in det - och därför fysiskt mediumskap inte är för den breda massan!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
11/4/13, 10:06 PM
#114

112 ? ! Jo jag vet !?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
11/4/13, 11:46 PM
#116

Tillbaks till topic nu - annars stänger jag tråden!

alla inlägg som inte hör till topic kommer tas bort!

_//Jane
_

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
11/5/13, 5:11 PM
#118

_trist behöva stänga en intresant tråd pg a trolleri och inte hålla sig till topic//Jane
_

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: