Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 1151 ggr
[Bettanbop]
2013-09-19 11:54

Inre resa

Jag har läst då och då om mångas resor till andra ställen utan att lämna platsen de befinner sig på. Vad kallar ni det…Astralresor….Trancresor….

Har tyckt det låter så spännande men har inte provat på det själv, tror jag, men vet inte längre, kanske jag har det….?

Läst ett inlägg i en fb grupp,  där någon frågade om resor, medvetna och omedvetna resor till andra platser.

Det väckte ett minne hos mig. I bland när jag  tittar på något på tv eller står i en kö eller går en promenad eller nästan när som, så kan jag vakna upp, och fröns då upptäcka att jag varit borta en liten stund i ett annat tillstånd, men kommer sällan ihåg vad som hänt i tillståndet, i bland kan jag ha en känsla av att jag drömde något eller haft ett samtal om något.

Det har läskigt nog också hänt när jag kört bil, vaknat upp ur tillståndet och undrat hur jag har lyckats med alla kurvor.

Har alltså varit vaken men inte närvarande.

Trodde att det berodde på något annat, men kan kanske ha varit såna där resor ni pratar om???

Annons:
Ians
2013-09-19 19:51
#1

Skulle nog snarare vilja kalla det för halv meditativt tillstånd, det du upplever. Har för mig att det du frågar efter sk utomkroppsliga upplevelser/resor är något helt annat, då kroppen befinner sig på ett ställe men sinnet/själen kan befinna sig på ett helt annat ställe.

Men man brukar klart kunna komma ihåg vad som hänt. Kanske någon som är mer duktig på att förklara, kan göra det? Så jag inte snurrar till det.

Jane-Lyzell
2013-09-21 00:24
#2

autopiloten går på 😉håller med Ians i det hon skriver !

Du får fundera på vad som gör att du inte är närvarande?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

imke
2013-09-23 09:08
#3

Men gud vad jag känner igen det där! Sådär gör jag jätteofta. Mycket oftare nu efter jag utvecklats medialt mer. Flera gånger om dagen tom. Och även när jag kör bil jag med :-/ Inge vidare….
Funderar oxå ofta vad det är som händer.

Samma grej hände ju den dagen jag bröt foten. på min pappas 1 års dag sedan han dog. Stod jag i lugn och ro och såg ut genom fönstret när jag försvann djupare och djupare ner i ett sånt där tillstånd. Tills jag till slut tappade balansen och la all min vikt på högra utsidan av foten och den bröts och jag föll. Och vaknade till. Mindes allt dock men hade ingen kontroll under tiden….

Vad händer en sån där gång? Hur mycket autopilot har man i sig egentligen?


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Jane-Lyzell
2013-09-23 15:59
#4

3 det var ingen bra utopilot - byt😛

skämt och sido - det var ju inte bra då du bröt foten- vad ville den brutna foten säga dig ? - undrar jag- varför behövde du sakta ner?

Ibland handlar det också om att man inte är i balans och är mer utanför sig själv en i sig själv !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

imke
2013-09-23 17:45
#5

Jag hade varit i extrem obalans i dryga året då. Mycket pga min pappas död, mitt bröllop 2 mån senare och sen flytta manma ut huset samt bråk och splitter i familjen. Influensa och luftrörskatarr i 1 månad. Allt tog nog ut sin rätt. Efter den smällen var jag ju så illa tvungen att sakta ner. Lyssnade inte innan. Men då fick jag mig en tankeställare :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Upp till toppen
Annons: