Spiritualism

Vad är spiritualism? så många olika ord förvirrad

2013-09-19 04:06 #0 av: anetteomelett

En fråga - Vad är spiritualism?

Vad är skillnaden mellan spiritualism och andlighet?

Det var en kvinna som sa: "Jag är inte ett medium jag är spiritualist"

Det fick mig att undra, vad är skillnaden?

Finns så många ord: Andlighet, övernaturligt, paranormalt och eftersom det finns andra sajter här, tex "övernaturligt" så måste de ju betyda olika saker.

Nyfiken, tacksam om någon tar sig tid och klarar ut begreppen.

Anmäl
2013-09-19 19:58 #1 av: Ians

Läs gärna denna artikeln, det benar upp vad Spiritualism är till att börja med Skämtar

http://spiritualism.ifokus.se/articles/4d71380eb9cb46222d04f8fa-den-moderna-spiritualismens-7-grundprinciper?articles-2

Anmäl
2013-09-21 00:18 #2 av: Jane-Lyzell

Spiritualism har en gedigen historia bakom sig - den moderna spiritualismen började 1848 med det fox sisters i amerika - sen dess har den utveklats och dokumenterats....

vi har en ennu äldre historia i sverige med andeskåderi (förlagan till spiritismen)

Andligheten förknippas oftas med New age - alla gör lite som det tycker -:-).......i mina ögon flum och in´gen gedigen historik!

Oj då glömde en viktig detalj - spiritualism är att tala med dom döda- nära o kära som finns på andra sidan livetSkämtar

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.