Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1466 ggr
[malin1991]
2013-09-07 12:48

Hjälp! Är jag medial eller inte?

Hej på er!
Innan jag börjar så måste jag be om ursäkt för en sån dum fråga, men jag vet inte vart jag ska vända mig annars om inte här..

Jo, det är såhär att jag har fått höra av ett par medium att jag har "det" i mig, att jag har en lila aura, är mottaglig osv.
Och det är inte förrän NU som jag känner att tiden är rätt att ta tag i det och utveckla det.

Jag har aldrig känt nåt speciellt med energier eller liknande, men det kanske är för att jag alltid har hittat på olika naturliga förklaringar till att det knakar i golvet ibland, alla märkliga känslor när jag går på stan (blandar ihop mina egna med andras kanske?)

Inte heller nu när jag verkligen VILL känna, höra, se osv..

Men min dumma fråga är nu alltså;
Är jag medial? behöver jag bara ha tålamod?
Självklart förstår jag att det inte går på en dag så är man fullärd osv.
Men finns det något sätt att få det bekräftat, att påskynda, att veta?

Hoppas ni inte tar illa upp över mina dumma frågor!

Ha en fortsatt fin dag allihopa!
Kram <3

Annons:
kurtus
2013-09-07 13:25
#1

Nej, jag tyckte det var en bra fråga! Men är nog inte rätt person att svara

Jane-Lyzell
2013-09-07 14:51
#2

Det verkar ju redan som du fått bekräftelser av medium - nu är det upp till dig att utveckla det - mediumskap är hårt arbete i utveckling- tränin , träning och åter träning - helst i cirkelform!- Lycka till😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Majvorskan
2013-09-08 09:35
#3

Undra lite samma sak som du =)
Var hos ett medium som hela tiden kom tillbaka till "att du har det i dig" och att jag kommer syssla med detta längre fram i livet.
Men jag har precis som du "förklaringar" på det som sker runt om.Det enda jag inte kan förklara är vissa dofter ;)
Men jag tror att om man är mottaglig för detta så kommer det ske naturligt.Inte tänker jag iaf betala för att gå på kurser för att "lära" mig saker som isf redan är menat att fungera.

TezzD
2013-09-09 23:52
#4

Koppla av, luta dig tillbaka och Enjoy the ride. skynda inte, stressa inte, ta det i din takt, inom sin tid så förstår man och det kommer till en naturligt, Lycka till 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
2013-09-11 22:03
#5

3 hmmm för man är född medgåvan betyder inte att man kan hantera den🤪- tyvärr- hellre skolad en oskolat medium - etik o moral bör vara ledstjärna!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2013-09-12 21:13
#6

Det är så oerhöt mycket mer man behöver kunna hantera än att prata med andevärlden och det får man inte per automatik. Dvs man behöver ha en erfaren mentor och lärare.

Att ha kontakt med andevärlden är en sak men att dessutom…samtidigt även kunna hantera sin sitter på ett respektfullt och värdigt sätt kräver oerhört mycket.
Många tror att bara man ha gåvan så faller allt på plats men kom då ihåg att i alla tider så är det här en gåva som utvecklats tillsammans med en mentor, kanske en mor eller morförälder eller någon annan.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[saradomin]
2013-09-13 14:16
#7

Den andliga världen är ingen lek, kan du inte hantera det kan du bli mentalt skadad, så jag vill ge dig rådet och ta det lugnt, du kan utvecklas andligt på den fysiska planet, vad behöver du andevärlden till.

[saradomin]
2013-09-13 14:19
#8

Och sen glömde jag svara på din fråga.

Ja du är medial.

Elpida
2013-09-14 14:34
#9

Hej Malin!

För det första finns det inga dumma frågor, bara dumma svar🙂.

Vad härligt att du börjat utforska din mediala sida. Nu är det upp till dig vad du vill göra av den. Om du verkligen vill utveckla den här sidan av dig själv så är det dags att utbilda dig. Precis som Jane säger är det arbete som gäller, och med det kommer även den moraliska aspekten med ansvar. Börja läs! Jag tror att det finns en hel del boktips här, det finns även tips på kurser och utbildningar du kan gå. Att gå på utveckling/kurs tillsammans i grupp med en lärare är fantastiskt. Där kan du få ställa frågor och få hjälp direkt med funderingar och upplevelser du har, och dela det med andra likasinnade. Testa dina möjligheter.

Så hugg in för sjutton, i all kunskap som finns både här och på andra ställen och skaffa dig en bild av vad du vill ha ut av ditt mediala liv.

Lycka till!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: