Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1132 ggr
TezzD
2013-08-27 10:55

Har du mött din guide?

Har du sett, talat med, hört eller känt din guide/vägledare/Skyddsängel?
(Svara i fältet nedan)

Om ja, förklara hur du har kontakt med din guide.
Hör du honom/henne, ser du honom/henne eller känner du honom/henne?

Jag har varken sett eller hört min, men jag känner honom!

Min skyddsängel och guide! Han är min farfar.
Han gick bort när min pappa var 18 år och han har funnits vid min sida hela livet!

Nu har vi fått lite bättre "kontakt" och jag kan känna hans svar när jag ställer en ja eller nej fråga.
När det är ett Ja, så tinglar det i hela kroppen. Som en inre rysning.
Och nu har jag fått det svart på vitt. Han hjälper mig att ta både enkla och svåra beslut.
Testa din egen känsla, ställ en fråga. andas ut och slappna av. Händer inget? Då kanske det är ett nej. 😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
[Sol69]
2013-08-27 11:04
#1

Mina guider har varit mina föräldrar i tidigare liv. Så vet att jag har en häxa från Skottland och en indianhövding. Men har dock inte fått reda på vad de heter än. 🤔

stina63
2013-08-27 17:09
#2

Ja de har jag, Har pratat med en del andra guider också.
Han heter Ketor och ser ut som en tomte eller en trollman, Skägg långt vitt skägg har han, Kraftig av sig rätt rund. Han är min andliga huvudguide eller vän vad man nu kallar honom för. Som är hos mej sen jag var barn.
Min Healingguide är en kvinna med många smycken och halsband på sig, Lång ljus klänning har hon på sig.

TezzD
2013-08-27 21:40
#3

Hur får ni kontakt med era guider då? 🙂

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Melodica]
2013-08-27 21:44
#4

När jag mediterar och har "öppnat mig" så brukar jag bjuda in mina guider nära mig och då ser jag dem och förnimmer dem. Och vet att de finns där för att hjälpa mig.

stina63
2013-08-28 11:30
#5

Jag kallar på honom, Ibland så känner jag att han är där bara, Ber om ett vist kännetecken

imke
2013-08-29 09:04
#6

Jag har vid ett tillfälle både sett och hört en av mina guider väldigt tydligt. Och då var det en äldre man med kort grått hår, inget skägg. Han stod i vita kläder och hade käpp…. Låter märkligt men det hände när jag skulle lägga mig ner för att sova. Och det bara kom utan att jag ens tänkte på något sådant. Och han berättade för mig att han skulle finnas för mig och vid min sida under hösten. Detta hände i våras.
Det var som att han presenterade sig för mig.
Men efter det har jag inte sett eller hört honom något mer.

Däremot har jag en känsla av att jag har en kvinna vid min sida just nu. En yngre kvinna. Men jag har inte sett eller hört henne dock. Men känner gör jag :-) Men jag tror jag har flera faktiskt… men är inte säker där heller.

Mina guider känner jag som bäst när jag mediterar. Men har även blivit bättre på att känna av deras hjälp i vardagen. :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Annons:
desti
2013-09-18 22:20
#7

Hej! Har inte hört eller sett men kan känna. Vid meditation eller bara koncentration så kan jag få bekräftelse på nån fråga. Det blir liksom en speciell känsla i bröstregion som om jag försöker få min skratt att vara ljudlös eller bubblor av känslor svårt att förklara. Hade gärna velat veta vem det är men låter saker och ting komma i sin egen takt. Är så ny på detta men ändå inte;)

imke
2013-09-19 08:07
#8

Oh jag måste berätta! :-D Jag har nu officiellt mött den kvinnliga guiden jag pratade om här i inlägg "6 :-D
Och hon kallade sig precis för guide. Jag frågade om hon var vägledare eller guide och fick svaret guide :-)

Det roliga är att jag frågat efter hennes namn måååååånga gånger. Säkert 6 månader nu. Och fått små ledtrådar av det. Senaste gångerna har jag fått leo…. Men så häromkvällen så kom det solklart fram. som om hon skrev det framför mig. Kleo! :-D Och jag bad samtidigt att få se henne.
Då fick jag se en yngre blond långhårig kvinna klädd i någon som såg ut som indiankläder. Hon hade långa örhängen på sig som syntes under håret. Men såg inte vad det var….
Hon satt på knä på något som såg ut som en klipphäll och stup vid sidan av henne. Och hon pekade hela tiden upp mot himlen som för att visa mig något. Men jag förstod tyvärr inget av det.
MEn OJ vad glad jag kände mig efter det :-) Som att jag äntligen eteblerat en kontakt med en av dom.
Jag frågade vad hon som guide skulle hjälpa mig med. Och hon svarade känslor och sorg.

Ett par dagar senare stod jag och sminkade mig och det strulade lite för mig. Då hörde jag tydligt " Varför måste du ha så mycket smink på dig för då?". hahaha
Jag svarade lite fräsande "för att jag vill!!". Sen hörde jag "fast duä r ju fin utan smink med".
Så kom jag av mig med sminkandet och bara funderade om det var mina egna tankar eller hur det var… Men det va det inte. För jag står ofta och är helt blank när jag sminkar mig just. som i en dimma ungefär.
MYCKET häftigt :-D


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Jetingen
2013-09-20 00:48
#9

Jag har minst en guide med mig. Hör eller ser inte direkt, men märker av rörelser omkring mig. Speciellt när jag är stressad inombords över någonting i livet.

 Pratar jag inte med den/de när livet är motigt, så brukar det röra på sig i min närhet. Den/de gör sig liksom påmind/a om att den/de finns.

 Brukar i sådana lägen "tänka ut" om det som pågår i livet och "använda" min guide som ett bollplank. Inte alltid jag får något svar, men att bara få lufta sig brukar göra mycket och tror det är vad min guide oftast är ute efter. Att jag inte ska stänga inne mina känslor och funderingar :)

 Hade varit väldigt kul att veta vem/vilka som är med mig!

Semiramis
2013-09-24 10:49
#10

I meditation har jag fått en förnimmelse av att någon finns snett bakom mig. Känslan är så stark att den nästan är fysisk. I vägledd meditation har denna närvaro slutit upp bredvid mig. Men får bara en skymt av en sida, ben, fot. Det känns tryggt och fullt av vördnad. Och en spänd känsla , Im jag ska våga eller lyckas titta ditåt. Jag har inte haft förväntan av vad jag ska se eller möta. Jag vet inte om det är en guide ande vägledare anhörig önsketanke eller vakendröm. Jag är inte kunnig om begreppen. Vet inte vad jag ska förvänta mig mer av detta. Om jag ens ska det? Men det är en skön känsla. Mitt svar var Kanske Och svar hur blir "i meditation" som en känsla, men också ett slags seende innanför ögonlocken

Upp till toppen
Annons: