Annons:
Etikettmedialitet
Läst 3794 ggr
Jane-Lyzell
2013-08-21 11:00

Clairaudient ="Klart hörande" hur hör du?

Jag hör dem ibland väldigt klara röster (utanför mig själv) och ibland som du beskriver det Rosalee som prat i vatten, som du skrev på ett annat forum (man hör mummel men kan inte urskilja orden)

Har sällan en röst som pratar i huvudet(tack o lov, för då skulle jag nog tro mig vara skitzofren eller ha mulltippla personligheter:)

Däremot hör jag andlig inspiration , men det är andens tankar i mina tankar:-)(telepati)

Hur är det för dig själv ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Sol69]
2013-08-21 13:16
#1

Oftast får jag tankar i huvudet som kommer inom mig.. 🙂

En gång hörde jag en röst bredvid mig. Men de va mitt i natten och jag var yrvaken. Så kommer inte ihåg va denne sa. Va i ett känt spökhus just då och kompisen sov bredvid mig som en gris så de va ej han som pratade. Retar mig lite på att jag inte kan minnas vad denne person sa, Men de är väl inte det viktiga utan jag vet att jag hörde den klart och tydligt. 🤔😃

Såg även en person gå förbi mig. men han ej uppfatta hur den såg ut.. bara han registrerar att någon gick bakom mig.. När jag satt och tittade in i eldens sken.. 🙂

Elpida
2013-08-22 09:14
#2

Jag hör oxå ibland, oftast på nätterna och kvällarna. Det händer dock att jag hör på dagen, men det är väldigt sällsynt.. men lika trevligt varje gång😉

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
2013-08-22 10:23
#3

Ja vist är det trevligt 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

stina63
2013-08-22 11:21
#4

Ja de händer ofta, då är det som om någon står sidan om mej och pratar till mej. Men när jag var barn då var jag väldigt rädd.

Hänt att de har blivet en väldigt klar röst som om en öppning öppnade sig, En färg lila färg mitt i den så har rösten kommet Som en megafon. Svårt att förklara.
Men ofta så är det någon som står sidan om mej börjar prata. Kan vara både dag kväll och natt.

TezzD
2013-08-22 15:51
#5

#4 Va häftigt stina63! 
Lite avis e jag allt 😉 som Jane skrev så har jag endast hört det som prat under vatten, för att förklara lite mer ingående så lät det väldigt ansträngt.
Som att personen skriker, men det kommer ändå ganska dovt fram och som ett mummel.
Kanske beror det på "hur medial" mottagaren är?! Det har jag grunnat på ett tag. "Man hör mer, desto mer öppen man är" ? Eller jag vet inte 😛

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

stina63
2013-08-22 18:01
#6

Jag vet inte alls Rosalee, För jag har alltid hört röster sen jag var barn, men då var jag så rädd visste inte vad det var, Ingen kunde förklara till mej, Mer än att det var fantasier. De var det ju inte alls. Var som om någon stod sidan om mej pratade in i mitt vänstra öra,

Idag vet jag mera och tackar för de jag får höra, Inte mycket alltid dom säger, Utan de kan vara en kort mening Eller svar på en fråga som jag har ställt ett par dagar innan, Då får jag tänka efter, Vad var det för något jag har frågat om?

Annons:
millam
2013-08-22 20:26
#7

Har bara hört ett par gånger, och det efter att ha tjatat och tjatat om att få höra min huvudguides röst!

TezzD
2013-08-22 20:29
#8

#6. Då tar jag det som att du har en väldigt stark medial förmåga! Ett uppenbarat 6:e sinne 👍

#7 aah! Man kanske skulle tjata mer på att få höra "dom"!

Eftersom jag gjort det 2 ggr så betyder det ju att jag faktiskt kan höra dom! Så då borde det ju inte vara några problem? 😃 🤔

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Hellas
2013-08-24 17:01
#9

Jag hör röster både utanför mig på samma sätt som en levande person pratar direkt med mig och inom mig i huvudet.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Ljuskristallen
2013-08-24 18:04
#10

Min guide hör jag lika klart som en vanlig fysisk persons röst men andra är det mer ett mummel jag inte alltid kan tyda med några få undantag .

Låter mysigt med prat under vatten 😎

Himla härligt att läsa att så många av oss har hörsel med andra sidan 😎

Illusion
2013-08-25 18:32
#11

Ibland hör jag väldigt tydligt, som att nån skriker i min riktning, men det brukar jag ta för inbillning..sen brukar jag höra det som väldigt klara ord som kommer från en blixt från klar himmel, eller så bara vet jag utan att höra nått alls…


☮ and ❤ among each other ✿

[stass]
2013-08-26 01:09
#12

Det är blandat, ett fåtal gånger har jag hört prat som om personen hade stått bredvid mig. Andra gånger är det som mummel och snack delvis svårt att urskilja och delvis svårt att minnas eftersom jag brukar då vara djupt avslappnad, då är det i innerörat. Det här med andlig i spirationen i tankarna känner jag också igen, fast det är klart det är inte förrän jag började lära känna mina tankemönster mer aktivt som jag ens förstod att allt inte kom från mig.

Fredrik1
2013-08-27 08:44
#13

#1.

Personligen hör jag det som en röst "i huvudet" när andepersonen kommunicerar med mig alternativt att dom "viskar i örat" på mig. Hör väldigt sällan röster "utanför" huvudet. Så min fråga till dig Jane är -

Är detta mer telepati från andepersonen till mig alternativt andlig inspiration som du skriver eller clairaudience ? 🙂

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

Annons:
Jane-Lyzell
2013-08-28 23:48
#14

13.clairaudient troligen om du verkligen hör en annan röst en din egen "klart" - så det inte är en annans tankeföljd(telepati) som du tolkar som en röst?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-08-28 23:49
#15

När man hör i hörselgången eller innerörat - det är clairudient om det är en annan röst en ens egen 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-08-28 23:51
#16

De flesta har en mix av höranden innan det bklir ett "Klart hörande" = clairaudient🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

imke
2013-09-25 13:20
#17

Jag måste få fråga. Kan man utveckla klart hörande eftersom liksom?
För tidigare har jag bara "hört" rösterna inom mig.

Men så igår när jag satt och tittade på tv tillsammans med min man. Så bara helt plötsligt hände något märkligt. Jag kan nästan inte beskriva det på något annat sätt än att det kändes som att hörseln på mitt högra öra på något sätt zoomades in och det lät som att någon viskade något, eller ett sådant liknande ljud. Det var en märkligt känsla.
Samtidigt kändes mitt vänstra öra som vanligt men det pep rejält i det istället. en 10-15 sekunder senare var det borta och allt var som vanligt. Och jag satt och gapade bara, blev som förstenad av händelsen. Sen funderar man ju vad det var som hände. Men det kändes som att det var något från den andra sidan. Någon som känner igen det jag pratar om?


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

lizaohman
2013-09-25 13:25
#18

Imke: så du uppfattade inte meddelandet?🤔

imke
2013-09-25 13:27
#19

Nee jag blev så förvånad eftersom det aldrig hänt förut. Och själva viskningen vara bara nån sekund. Sen kände jag det här konstiga inzooomandet av hörseln (kan inte förklara det bättre). Själva detta inzoomande har jag känt ett par gånger nu senaste två veckorna. Men inte hört något annat än pip.
Men igår hörde jag detta andra ljud. Kan det vara så att det är på gång att utvecklas?


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

lizaohman
2013-09-25 13:29
#20

När jag var ung så väcktes jag ibland flera gånger per natt av att någon sa mitt namn. Högt och tydligt. Ibland en kvinna och ibland en man. Det här var mycket besvärligt och jag fick tipset att säga ifrån, vilket jag gjorde. Efter det kanske det hänt någon enstaka gång på många många år. Numera är det märkligt nog på mitt nästan döva öra som jag hör andar. Det låter som att det kommer lite längre bort än just utanför örat, men är ändå tydligt. Och så ibland är det något som bara dimper ner i mitt medvetande och knuffar undan det jag tänker på. Utan att jag egentligen HÖR något. Kan också hända i drömmen. Överraskar alltid.

Annons:
imke
2013-09-25 13:31
#21

#20 Häftigt! Men kan förstå att det blir jobbigt om man blir väckt av det på nätterna :-)

Ja det är väl bara att avvakta och se hur saker och ting utvecklar sig. Om det händer igen :-) Det verkar ju kunna komma när som helst verkar det som 🙂


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

TezzD
2013-09-25 21:31
#22

På mig, så uppfattar jag det som att, när det piper så är det andar eller änglar som försöker att kommunicera, men när vi inte är tillräckligt avslappnade så stannar det som pip.. dom är ju på en helt annan frekvens så det krävs nog endel övning, jag tror definitivt att man kan träna upp det och utveckla det imke 😃 de dagar då jag verkligen slappnar av och fokuserar så kan jag höra, men det är inte så ofta då jag har en ganska stressig vardag och på kvällarna så vill man ju då vara ifred så det har minskat nu 😴

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
2013-09-25 22:43
#23

17 vist går det att träna upp sitt hörande 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Cytisus]1
2013-12-27 17:33
#24

Vissa dagar hör jag alla möjliga "röster", inombords och utanför.

Har haft problem med att många av rösterna haft brist på sympati och empati, skulle nog påstå att många varit något som går att förklara som energitjuvar. Just de senaste två dagarna har det varit en lugn empatisk kvinnlig röst jag hört. Vet dock inte om det är ren fantasi eller verklighet. Skulle hoppas att det var verkligt. :)

Har dock svårt att fokusera på en av dem om det är flera. Har ingen aning om vad det kan vara och om jag verkligen skulle vara medial. 

Vad tror ni, hur kan jag utveckla den mediala sidan hos mig?

Jane-Lyzell
2013-12-27 22:23
#25

24. Det låter ju inte så bra - har du haft kontakt med psykiatrin? så du inte har en diagnos av något slag.

andevärlden är kärlek av dem som kommer nära oss - inte andar med brist på empati eller sympati.

Hur länge har detta pågått ?

Och vad anser de dina runt dig om detta ?

Medialitet kan vara förvirrande och man måste vara stark psykiskt för att utveckla det - säger detta i all välmening!🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
2013-12-28 12:05
#26

#24 Jag håller med Jane, om att du först och främst måste utesluta att du inte har psykotiska problem. När jag hör att de röster du hör inte är snälla blir jag orolig. Är det imperativa röster som uppmanar dig till att göra saker? Säger de elaka saker till dig? Jag tycker du ska ringa psykiatrin och tala med någon som kan hjälpa dig med dina röster och råda dig vad du ska göra. Om dina röster inte beror på ditt psyke, så är ingen skada skedd. Hoppas verkligen att du får lugn och ro!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Cytisus]1
2013-12-30 18:01
#27

#24 Jag vill gärna berätta mer, men gör det inte öppet i forumet. Jag berättar gärna min historia till dig Jane-Lyzell, men den kan vara lite komplicerad och svår att förstå eftersom det är mina egna erfarenheter. Men att det stannar mellan oss två.

Annons:
Jane-Lyzell
2013-12-30 18:08
#28

27 absolut stannar det hos mig om du vill det! - skicka pm om du känner du vill dela med dig - kanske jag kan ge dig råd !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[kajmal"]
2014-01-01 11:33
#29

telepati

Posted on juli 6, 2013

6

http://www.telepati.se/
för att förtydliga telepati är inte röster i huvudet. utan är en röst i det yttre rummet, som kommer in till en person, med tankevågor, jag kan avgöra om rösten kommer innefrån huset, vilket rum. röster utifrån, märks av att man märker av att rösten kommer från några hundra meter bort, det är ochså lätt att precisera väderstreck varifrån rösten kommer.
telepati. parapsykologiska fenomen. tankeläsning, tankeöverföring
www.telepati.se
min gräns går vid att precisera en röst 3-400 meter bort, men jag vet inte det egentliga avståndet, inom denna siffra går det att avgöra avståndet…………………

[Cytisus]1
2014-01-01 15:12
#30

#29 Hur vet du vem det är du hör? Och i så fall hur väljer du att stänga av telepatin?

[kajmal"]
2014-01-01 15:15
#31

har haft kontakt i många år………….säg ifrån så blir det tyst

[Cytisus]1
2014-01-01 15:20
#32

#31 Vad menar du: har haft kontakt i många år?

[kajmal"]
2014-01-01 15:28
#33

10- tal år med min guid och andra från en parallellvärld

Tant Grön
2014-01-01 15:32
#34

Har några gånger hört en röst när jag sovit. En gång när jag länge haft värk i ett finger. Läkaren skrev ut en medicin som jag fick ont i magen av, så jag slutade att ta den. Då hörde jag en natt en röst som sa: Använd koppar mot värken. Tänkte att det bara var en dröm, men det upprepades tre gånger under ca en veckas tid. Så jag köpte ett koppararmband. Det hjälpte och värken försvann. När jag sedan hade semester glömde jag av att använda armbandet och värken kom tillbaks. Försvann igen efter ca en vecka med armbandet. Tappade bort armbandet och värken kom tillbaka. Den försvann igen efter ca en vecka när jag köpte ett nytt armband.

Annons:
[Cytisus]1
2014-01-01 16:04
#35

#33 Det jag tänker på var att du beskrev olika riktningar och avstånd. Men vad är det för avstånd du berättar om då det är från guider och andra parallella världar. Det blir lite konstigt då det inte borde vara något avstånd? Eller? Jag vill gärna veta. Sedan undrar jag även om det finns möjligheter att använda telepati mellan människor.

Många beskriver att de i princip bara haft positiva möten med andar, guider osv. Själv har jag ju upplevt ganska hemska "möten" där de här andarna osv inte respekterat att låta mig vara. Kan det vara "spöken" som attraherats till mig för att de upptäckt att jag kanske är mottaglig för dem och att de egentligen behöver hjälp att ta sig vidare in i "ljuset"? Och om det skulle vara så, hur gör jag då för att hjälpa dem? Jag har inte råd med att anställa medium för att fixa problemet, om det skulle vara så att min teori är rätt. =)

[kajmal"]
2014-01-01 17:27
#36

om man är "äkta" medium så placerar man rösten på ett visst ställe.

jag har ocså haft träffar med med "onda" andar hjälp dom gärna, men håll ett avstånd till dom

människor har svårt med telepati mellan varandra, oftast börjar det med motagande av medelande från andar----------mäniskor är för primitiva i telepati för att prata med varandra än så länge

alla som är motagliga, pratar med andar borde förstå att det är en form av ensidig telepati av andar…………..var de än kommer ifrån

[Cytisus]1
2014-01-01 17:31
#37

Vet du hur jag skall hjälpa dem, några knep?

[kajmal"]
2014-01-01 17:47
#38

konstatera först om det är andar,  ställ några testfrågor som de omöjligt kan svara på

[Cytisus]1
2014-01-01 18:47
#39

Vill du ge ett exempel?

[kajmal"]
2014-01-01 18:52
#40

ställ personliga frågor om ditt liv

[Cytisus]1
2014-01-01 19:16
#41

Men om jag skulle ställa personliga frågor om mitt liv, hur vet jag då i fall det är jag eller anden som svarar? Skall jag förvänta mig att anden inte vet något om mig? Om anden skulle göra det, är det i så fall någon släkting eller guide i så fall? Ursäkta om du tycker frågorna är dumma.

Annons:
[kajmal"]
2014-01-01 19:21
#42

är det du som svarar, så är det din inre röst,   andar vet det mesta. 

skulle de inte kunna svara, så ignonera rösterna så försvinner de efter ett tag

skulle du ha en guid så vet denna allt om dej

[lillalollo]
2014-01-03 22:56
#43

Hör alla möjliga röster.

Men de har jag hört länge och med tanke på att mitt huvud jämt vill stimulera sig så beror de på det. Inget jag lyssnar till. Det bara finns där i bakgrunden. Oftast väldigt starkt när jag ska sova. 

Sen finns röster som säger saker. Jag skriver ner det och det brukar komma senare. Men svårt att förstå vart de kommer ifrån. De säger något namn eller uppmärksammar mig på något. Nästa dag kanske jag ser vad det betyder. Det handlar om saker som ska hända eller jag ska va uppmärksam på. Eller man kollar på en bild så hörs ett namn eller en sak. 

Sen har vi de där som är väldigt tydliga. Så man hoppar till. Men de hör jag. väldigt väldigt väldigt sällan. typ en gång till 3 ggr om året. Och vet ej vad det kommer ifrån blir lite skrajsen men inget jag heller bryr mig mycket om. 

Sen har vi de där hackiga som man inte riktigt kan höra som oftast från någon ande. De där man blir så frustrerad över för man hör bara halva meningar. Eller så är det så blurrigt som under vattenytan som nämns. Men det är också sällan.

[kajmal"]
2014-01-04 06:08
#44

det som flera beskriver som mummel under vatten,

om man anstränger sig , och tränar upp sej kan man höra dom.

det är röster från parallellvärdar

[Cytisus]1
2014-01-04 12:36
#45

Men hur kan du vara så säker att det är röster från parallella världar. Alltså utifrån mina erfarenheter verkar i så dessa som bor i de här parallella världarna helt blåsta. Jag har haft väldigt få vettiga kommunikationer med dessa varelser. Gör jag något fel?

[kajmal"]
2014-01-04 12:42
#46

de skojar hela tiden , tills de inser att man är vaken, då berättar de saker

en av mina många bloggar om parallellvärden

http://ufonat.wordpress.com/2013/06/17/besok-dimmensionsport/

Jane-Lyzell
2014-01-04 12:56
#47

Host host - det du skriver kajmal är din egen teori och ingen optemal sanning……..

Varför skulle paralellvärldar förnedra andra världar - näää- tror inte als på din teori.

Problemet är det tolkas igenom din egen hjärna (gör det för alla) och det blir färgat av dig och dina tankar!

Kan vara bra veta när man läser o skriver!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Cytisus]1
2014-01-04 13:16
#48

#47 Jag gillar din teori, eftersom efter jag börjat arbeta med mina känslor och vågat närma dem på ett snällt och konstruktivt sätt så har "rösterna" minskat och de som är kvar är mer förstående och empatiska.

Jag antar att energin via kanalisering färgas av sitt eget inre, alltså av den som är medium. Det behöver inte betyda att den som är medium inte kan lära sig saker som man inte redan vet. Med den kanaliserade energin kan kanske ge bättre uttryck genom kanalen om mediumet redan bär på mycket kunskap och erfarenheter. Då har energin kanske lättare att ge sig själv i uttryck.

Har jag förstått vad du menar? =)

Annons:
[kajmal"]
2014-01-04 13:17
#49

det  är min erfarenhet, bortsett från min guid kamjal som alltid varit saklig

[Cytisus]1
2014-01-04 14:14
#51

#50 Gillar din idé om att använda vetenskap för att bevisa din teori. Fast det viktiga för mig just nu är att hitta de bevis som ger mig större förtroende att skilja mellan min fantasi och verklighet. Jag har accepterat att världen har mer att erbjuda än jag trott innan, men jag är fortfarande skeptisk, inte lika mycket, men till viss del. Därför var artikeln bra för mitt andliga utövande.

En sak jag inte förstår är varför mina andra jag inte tar kontakt med mig just vid denna stund i så fall. Det är ju omöjligt enligt teorin i så fall att jag är den enda som utövar denna typ av andlighet.

TezzD
2014-01-04 14:18
#52

Tack för länken kajmal :) La nyss in den på Änglar 😃 Mäkta intressant!

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[kajmal"]
2014-01-04 14:23
#53

#52 de existerar var så säker!

TezzD
2014-01-04 14:31
#54

Det är jag redan 😃 annars hade jag inte valt att lägga artikeln på Änglars artikelsida 😎 hihi

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[kajmal"]
2014-01-04 14:44
#55

min guid kamjal  hon är 84 år nu!………..från min bok

Kamjal
Jag har haft många Drömmar och mycket underligt har hänt. På morgnarna kan jag hitta långa blonda hårstrån på kläderna, och möblerna. Jag kan inte förstå var dom kommer ifrån och går och tittar i spegeln för att se om jag är gråhårig, men så långt hår har jag inte. Det händer många morgnar och jag begriper inte varifrån dom kommer. Så flyttar jag upp på berget och Kamjal visar sig (efter många år). Hon fanns i Stockholm på åttiotalet och jag hade glömt bort henne. Hon har långt blont hår och en lång vit klänning på sig, i Stockholm hade hon en lång blå kappa på sig. Hon säger att hon kommer från en stad i framtiden som kallas Kamjal, femtio tusen år in i framtiden. Jag får inget begrepp om det är på jorden eller nån annanstans hennes stad ligger, i en parallell värld till jorden. Det är i artonhundra-talets Frankrike, men femtio tusen år in i framtiden med vår tideräkning. Hon säger att hon lever på luft. Hon ser ut att vara en sjutton-arton år men säger att hon är sjuttio år. Det händer mycket med henne i närheten men sen ska vi ut och resa med Palien för att leta efter Drogismen. (54)

Annons:
Jane-Lyzell
2014-01-04 14:52
#56

http://fof.se/tidning/2011/5/max-tegmark-och-hans-manga-universum

en man med en teori bland många andra- kvantfysik kanske- men de låter inte anorlunda en de vi kallar andevärlden - i herrens hus finns många boningar !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Cytisus]1
2014-01-04 15:04
#57

Skulle jag kunna kalla mig Clairaudient, med det jag har beskrivit?

Upp till toppen
Annons: