Annons:
Etikettlänkgalleri
Läst 1046 ggr
Jane-Lyzell
2013-08-20 23:11

Terry Evans - Låt oss gå vidare !

Annons:
AliennaII
2013-08-20 23:54
#1

Jag förstår inte alls vad han talar om.

Förklara gärna vad det är han säger (= trådens ämne).

Jane-Lyzell
2013-08-21 10:45
#2

Det handlar om sammarbete och utveckling - läs bloggen igen så kanske du förstår 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
2013-08-22 09:12
#3

Jag läste detta häromdagen. Tycker det är mycket positivt!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
2013-08-22 10:24
#4

3 . Ja verkligen 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

AliennaII
2013-08-22 18:03
#5

#3,4

Nu har jag läst texten flera gånger. Den engelska två ggr, och svenska tre ggr. Men vad trådens ämne (och Terrys text) handlar om, det är mig fortfarande en gåta.

Ni som förstår att "det är mycket positivt"… VAD är det som är mycket positivt?

[FrökenSamsa]
2013-08-22 20:04
#6

#5 Så här läser jag. Terry Evans är glad över uppslutningen och den positiva responsen, som han har fått på sina blogginlägg. Han hoppas att denna samlade kraft går att bygga vidare på, på något sätt.  Ännu finns ingen klar vision eller handlingsplan. Endast glädjen över responsen och en förhoppning om att något, samlat, nytt kan uppstå.

En nyckelmening:" Om vi utvecklar dynamiken som råder här, utan fördomar och anklagelser eller behov av att vara överlägsen någon annan, anser jag att det verkliga brobyggandet kan börja. Kanske kan vi använda denna resurs som vi har skapat för att bli en enad röst? "

För egen del blir jag nyfiken på dina inlägg här… Vad handlar de om egentligen?  Är du jätteangelägen om att förstå Evans text?  Eller är du mer angelägen om att hålla fram inlägget som obegripligt?

Jag väljer att tro det förstnämnda. Hoppas att jag har bidragit till din förståelse av texten.

Annons:
AliennaII
2013-08-22 23:21
#7

#6  Varsågod. Var nyfiken Du. (Vad vore världen utan nyfikenhet?!)

Jag svarar: JA, på båda dina frågor.

Oftast när jag stöter på "obegriplig" text - brukar jag själv lyckas reda ut det efter ett tag. Men den här gången gick jag bet. Ju mer jag tittade på texten, desto mindre förstod jag. ----- Väldigt enerverande, faktiskt!

Självklart passar jag då på att fråga, när nu tillfälle ges av JL genom skapandet av denna tråd.

Om jag förstår Dig rätt, så riktas det skrivna till en speciell grupp (med gemensamt 'språk'?), och är kanske inte heller menat att förstås av gemene man..?

I så fall förstår jag varför jag inte förstår. Och då är det väl heller ingen idé att fråga någonting.

[FrökenSamsa]
2013-08-23 00:03
#8

#7  Jag ingår inte i någon särskild Evans-grupp, men tycker mig ändå fatta texten. Så nej,  jag kan inte hålla med dig om att språket är avsiktligt exkluderande.

 Fick du ut något av min förklaring? Annars gör jag gärna ett nytt försök.

Kyllan56
2013-08-23 00:07
#9

Jag ska i ärlighetens namn säga att jag hade också svårt att riktigt först innebörden, så jag förstår AliennaII.

#8 Men din förklaring blev det mycket tydligare!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[FrökenSamsa]
2013-08-23 00:08
#10

#9 Va bra!

Upp till toppen
Annons: