Annons:
Etikettlänkgalleri
Läst 1542 ggr
Jane-Lyzell
2013-08-05 18:03

’Jag kan väcka de döda till liv’

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17243304.ab 

Danske pastorn Jens Garnfeldt, 48, påstår sig kunna väcka döda till liv.

Hundratals människor samlades på Jesusfestivalen i Älmhult för att uppleva mirakel.

– Jag befaller dig! Lämna kroppen! skriker mirakelpastorn till sjukdomen.

Läs mer i länken !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Calcifer
2013-08-05 18:10
#1

Sånt där är för mig bara skitsnack.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Jane-Lyzell
2013-08-05 18:13
#2

1 Ja, jag tycker det är illa 😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Calcifer
2013-08-05 18:27
#3

Jag tycker det är grymt att lura i folk att man kan rädda deras döda barn.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Elpida
2013-08-05 20:08
#4

Bara jag hör Livets ord drar jag öronen åt mig - och det här är rätt grymt!😡

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Bettanbop]
2013-08-05 20:44
#5

Att återuppväcka någon från det döda efter fyra dagar är bullshit!- tills jag blir överbevisad.

Vi är många duktiga och begåvade Healers i Sverige, men inte gör vi så stort väsen av det…..hur skulle det se ut!!! om vi alla började skrika om hur stora makter vi besitter och överdriva vad vi kan….ojojoj 🤪

Nä Storhetsvansinne är inte nyttigt, 

man slår sig så illa vid fallet efter 😉

millam
2013-08-05 21:17
#6

En till självutnämnd profet. 😡🤐

Annons:
Kyllan56
2013-08-05 23:50
#7

Om det inte varit så tragiskt hade det varit skrattretande. Men nu blir människor - som redan är i kris - lurade av en person som har tydligt behov att INTE verka i det tysta. Om man verkligen vill hjälpa människor har man inget behov av offentlighetens ljus.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
2013-08-06 01:13
#8

Ja detta är riktigt skrämmande🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[majatengdelius]
2013-08-06 10:51
#9

Vad frustrerad jag bilr, har ni ALLA Aftonbladet plus? Får inte ens läsa hela artikeln jag :O

Men utifrån det jag kan läsa, så håller jag med er till fullo. Har man fått en sådan gåva så ska man se till att använda den rätt.

Calcifer
2013-08-06 13:36
#10

Jag har inte Aftonbladet Plus och kan läsa.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Ians
2013-08-06 14:16
#11

Jag gick vidare o kollade ett inslag på Tv-webben där denne pastor är i full aktion! Viktigt är att man skriker allt vad man orkar, troligen dör sjukdomarna då av hjärtinfarkt eller hoppar ur kroppen i ren förskräckelse, för denne högljudde pastor!

Ett vanligt koncept bland den typen av pastorer och healers, ju mer du skriker och ju tossigare saker du gör på scenen, ju mer förleds massorna att tro att det du gör är genuint…..för inte är han väl bara tokig? Det måste väl vara Gud?

Som healer förstår jag mig på handpåläggningens princip, men detta gapande och löften om mirakel ställer jag mig mycket tveksam till. Däremot tror jag visst att en del blir botade av själva handpåläggningen, men långt ifrån så många som pastorn själv önskar, för statistikens skull. Resten är bara ett spel för sakens skull, något som de som kommer för att ta del av gudstjänsten sett förr och är trygga med, hur hiskerligt det än kan se ut för åskådare.

Lite lustigt faktiskt, ett lågmält healande från en som är spiritualist är Djävulens verk, men en spritt språng galen pastor som hoppar runt o skriker o bär sig åt….Det är Gud det! 😉 och inte finns det någon nedre åldersgräns heller för vilka pastorn får lägga sina händer på och skrika åt! Vilket nogsamt utmätts åt healers i spiritualistiska sammanhang!

Ja alla blir vi saliga på vår tro, hur avigt o konstigt det än ser ut utifrån. Hugena mig Gud bevare oss !

[majatengdelius]
2013-08-06 14:16
#12

Äsch… Då är det väl datorn på jobbet det sitter i. Jobbar inom landstinget, och de har förbjudit en massa "vardagliga" sidor… Jaja.

Upp till toppen
Annons: