Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1303 ggr
Jane-Lyzell
8/3/13, 10:01 PM

Spiritualistiskt Medium / Mediala budskap ???

Att gå till ett Spiritualistiskt medium på en sittning/ Stor seans - innebär kontakt med nära och kära på andra sidan! Att mediumet ger bevisföring på själens överlevnad den fysiska kroppen ! - att essensen av oss lever för evigt och det finns ingen död !

Att få en hälsning av sina nära från andra sidan är en välsignelse och ger kraft för den sörjande att orka fortsätta sina liv utan dem i det fysiska livet.
Ett spiritualistiskt medium ska även förmedla andlig filosofie till den kunskapstörstande och den sökande av existensiella frågor.

Vad det inte är - är mediala budskap om dåtid - nutid och framtid , det hör inte hemma i en sittning eller Stor seans - endå verkar det idag vara det som ges kraft och det som skadar andra människor så oerhört- på sista tiden ser man massor med klagomål på sk medium eller mediala som ger vägledning till folk urskilningslöst. De bollar bokstavligen med andra människors liv och fria vilja- det är inte okej :-(

Man undrar hur i all sin dar kom det in i mediumskapet!? - Ja vad säger du själv?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
8/3/13, 10:02 PM
#1

Själv anser jag det inte ska finnas där på en sittning eller stor seans - det är fel forum!🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
8/5/13, 11:47 AM
#2

Det beror väl liksom på vad det är. Men det skall inte ske på stor seanser, utan i såfall på privat sittning. Det bör vara något som sittern gått och funderat över och känner igen, inte råd tagna från tomma luften.

Som sitter bör man komma ihåg att endast råd om saker som man känner igen skall beaktas som seriösa…. som om jag har funderat länge på om jag skall gå den där utbildningen om jag har talang för det, göra den där resan och jag får ett inspirerat meddelande ang detta så tar jag det på allvar. Men inga råd som kommer ut ifrån det blå!

Viktigt är för medium att stilla sig o inte lyssna in vad sittern vill ha råd med o ut ifrån eget huvud råda o dåda. Det skall vara något som kommer av sig själv, utan anknytning till vad sittern har sagt, om man skall förmedla det. Som medium skall man inte känna sig pressad att prestera mer än det man får till sig, för att göra ett gott intryck, och ge valuta för pengen 😉

Tror det är där det går fel ofta!

Jane-Lyzell
8/5/13, 1:09 PM
#3

Tycker det ska skiljas på vägledning och Seance - inte mixa- om frågor behöver sitt svar kommer det - utan att frågan behöver sägas högt - är min erfarenhet av sittningar!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
8/6/13, 7:36 AM
#4

Det sista du säger är bra Jane - det ska skiljas på vägledning och seans. Jag säger direkt nej till sådana budskap på en storseans, det låter som att det är lite för många energier i luften då för att det ska kunna bli tillförlitligt. Å som Ians skriver, är det kanske lätt att bli påverkad av frågeställaren och behovet av att kunna leverera i stora sammanhang.

Går du däremot på en privat sittning är ju både mediumet, sittern och andevärlden inställd på en och samma person.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
8/6/13, 10:45 AM
#5

4 Jag är ganska bestämd där - sittning eller seance är fokus på bevisföring och anden man förmedlar - är det någon fråga ska det röra anden - inte klientens framtid etc….

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
8/6/13, 10:48 AM
#6

Det är här problemet är anser jag det har gjorts siare av medium😕

Det har blivit en medialSircus för att fånga kunder!😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Choklad
8/6/13, 1:51 PM
#7

jag tyckte nej. budskap är privata

om de nu inte är menade för  många då, men det talar ju anden som förmedlar det om 🙂

U R us

Hellas
8/8/13, 8:06 PM
#8

Nej, vägledning hör inte hemma på en seans och överhuvudtaget ska man hålla isär mediumskap med medial vägledning.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
8/8/13, 11:51 PM
#9

Om de kunde je fasen i vägledningarna så skulle det bli riktigt bra tillslut😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Fredrik1
8/12/13, 10:59 AM
#10

Hejsan allihop,

#Jane,jag röstade fel i frågan ovan och vill gärna lägga min röst på "Inga mediala budskap på sittning eller seans" istället!

Min upplevelse är att en del klienter blir besvikna när jag som medium berättar att jag inte ger mediala budskap eller siar, utan endast förmedlar det som andepersonen har att berätta. Men detta är något jag alltid hållit fast vid. 

Jag säger som Gordon Higginson "Att lägga till eller dra ifrån något från spiritualism, är att be om ursäkt för den". 

Siande/medial vägledning har enligt mig inget att göra på en privatsittning eller seans hos ett spiritualistiskt medium. 

Vänliga hälsningar,

Fredrik

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

Jane-Lyzell
8/12/13, 12:32 PM
#11

10 Absolut :-) - har du sett infon om Mediumkonferensen här i höst ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ljuskristallen
8/13/13, 4:51 AM
#12

Nu får jag ställa mig i ett hörn och skämmas en stund, tryckte på fel knapp men gjort är gjort och alternativ nummer två skulle det ju va ☺️

Jag får instämma med er andra att det inte hör hemma där alls och jag är ju inte spriritualist även om jag har stark dragning till den men är personligen enormt emot all form av siande. Det bara skriker nej och stopp inom mig och i dessa sammanhang anser jag bevisföring är A och O men med undantag för den som själv vill annat däremot siande kan jag bara inte acceptera.

Siande i framtid anser jag vara väldigt vagt för framtiden är föränderlig och tyvärr finns många som tar stenhårt på vad ett medium sagt och in i varje detalj tror att nu ska det bli exakt som mediet sagt och därför inte lever sitt eget liv för man inte förstått innebörden av att det är råd inte exakta vägar att gå.

För många många år sedan var jag helt okey med siande sen en dag var det bara stopp och i skrivande stund kommer den där klumpen i halsen och det känns motigt på alla vis,så nej jag håller fullt med det hör inte hemma i seansrum eller på sittning för framtiden förändras och man kan istället ställa still oreda om en person till hundra blint glömmer att leva sitt eget liv.

Jag ger inga seanser eller sittningar men gjorde jag det skulle jag sträva efter bevisföring inte mumla en massa ointressant som kärlek,ekonomi,bilar,hus med mera för mig är allt detta ytligt medan nära och kära kommer för att ge stöd,trygghet,tröst i att visa sin fortsatta existens och det är vad jag anser mediumskapet går ut på,bevisföring 🙂

Jane-Lyzell
8/13/13, 12:58 PM
#13

12 Javist är det Bevisföring och helande(tröst) det går ut på 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
9/9/13, 6:17 PM
#14

Putt

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
9/9/13, 11:51 PM
#15

Nej…. är för trött för att förklara, men många förstår nog mitt svar ändå 🤪

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Upp till toppen
Annons: