Annons:
Etikettspiritualism
Läst 6136 ggr
TezzD
7/30/13, 11:51 PM

Betydelse?

Någon här inne som vet vad grodor/paddor och nattfjärilar(Maler)/insekter, har för betydelse inom det spirituella? 
Har dom ens någon betydelse? 

Blev "invaderad" ikväll o tänkte att detta minsann måste vara något slags tecken…. sinnessjukt, kan förklara det mer en annan gång, nu vill jag mest veta vad dessa "djur/insekter" står för…

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Jane-Lyzell
7/31/13, 12:58 AM
#1

Dom kommer så här års 😉- men grodor står ju för - prinsar😎 och välfärd- nattfjärillar - måste ju ha med att se i mörker att göra - eller dras emot ljuset…..😃

finns nog inget speciell betydelse inom spiritualismen - däremot i shamanismen. i solögas bok står det bla att grodor handlar om att din gåva är att känna glädje och meningsfullhet.

Nattfjärill enligt henne - är att Lyssna till ditt hjärta och fatta därefter dina beslut. din gåva är att fatta beslut utifrån kärlek.

i fengshuin är ju grodor - pengar etc…

Ja det finns många tolkningar - hoppas någon passar in :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
7/31/13, 9:32 AM
#2

Åh, tack Jane! 🌺

Den shamaniska tolkningen känns mycket rätt faktiskt 👍

Här kommer berättelsen om Paddan och nattfjärilarna…

Jag står och borstar håret på toaletten…….Danne "skriker" va f**n!
-Vad är det? Ropar jag tillbaka och kikar ut från toan… 
-En grodj**el! Mitt på golvet!
…….Jag har ju då reptilFOBI bigtime! och säger snabbt, Ja men ta ut den stackaren då! Samtidigt som jag backar in på toan igen och drar dörren till mig….när jag ser att det är en fet padda…Den stirrar verkligen på mig och gungar lite…
Men nä… då får min kära sambo också panik! PADDAN börjar krypa och åla sig längs med golvet… slibbig o dan… ,mot mig!….Varpå jag ber Danne snällt igen att "mana" ut den om han inte vill ta i den.. men nä… det vill han icke… så han hämtar en stor platspåse (Springer omkring lite roligt i kallingar och ser lite halvt panikslagen ut)
Han lägger plastpåsen över paddan och springer iväg igen….
Men nu kryper paddan snart in under soffan! Ropar jag… 
Då kommer han ut ur klädkammaren med sina arbetsskor! (??)
-Du får INTE döda den! Ropar jag…
Han svarar inte… så tar han upp paddan, som ligger under plastpåsen, med skorna som VANTAR! (skratt)
Jag springer och öppnar balkongdörren…. o Danne slänger ut både påse o padda….
HUA… Trots min fobi så kan jag inte undgå att säga;- Hoppas inte den skadade sig nu…. 
Medans Danne nästan hoppades på det… 
Slutsats.. min sambo är INTE RÄDD för djur, men han tycker inte om ett endaste djur eller kryp som finns.. speciellt inte dom som är slemmiga  Vi är inte alls likasinnade där. Trots min rädsla så ville jag inte skada den… Senare när min sambo lagt sig så blir jag attackerad av nattfjärilar… först en, sedan två, dom flyger på mig, flyger in mellan benen på mig och mot ansiktet… Det slutar med att jag slår dom med flugsmäcken, för dom gick minsann inta att mota ut… nästan aggressiva var dom..

En mycket märklig kväll… för efteråt så sveper en/ett/någon/något annat förbi mig… vitdassig skepnad….

Minst sagt en märklig kväll…

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Bettanbop]
7/31/13, 10:32 AM
#3

Siken trevlig kväll 😉 hugaligen 🥵

Du kanske skulle ha sagt "Hej! kul att du kommer på besök, men snälla vänta ute så kommer jag snart, om det är något du vill säga mig" 😉

Och till de andra "Flyg flyg kära ni, men gärna inte på mig" 🙂

TezzD
7/31/13, 11:21 AM
#4

haha, ja jisses..🤪

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
7/31/13, 1:47 PM
#5

Hua🥵

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Agnostiker
7/31/13, 2:33 PM
#6

Hej =) 

Jag har ingen aning,men jag tänkte på ett annat inlägg du hade om radiostörningar nyligen och att Jane sa att du förmodligen bör titta på om din aura är stor och att du skall försöka att minska den lite…den kanske är så stor och ljus så att djuren dras till dig …en tanke bara.

Jätteintressant med dina inlägg…

Kram

Annons:
Kyllan56
7/31/13, 5:53 PM
#7

# 1 Jane nu har jag lärt mig något nytt, Tack för det!

#6 Mycket begåvad tolkning tycker jag! Symbolik säger mycket.

# 2 Vilken otäck dröm, även jag har svårt för flygande krypande varelser.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
8/1/13, 9:42 PM
#8

🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
8/2/13, 8:42 AM
#9

#2 Det var ingen dröm 🤪 det var i vaket tillstånd i mitt vardagsrum 😮

#6 BRA TANKE! Den satt som en smäck! Så kanske det faktiskt är?! 👍Man vet ju aldrig 🤔

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Elpida
8/2/13, 1:27 PM
#10

Hahahaha, mycket roligt beskrivet! Kan riktigt se framför mig din sambos framfart i kallingarna😃 Jag hade nog varit som dig Rosalee, inte för att jag har någon panisk skräck - men de får gärna hålla sig ute!

Det här med att "prata" med flygande insekter är rätt effektivt. Nu hämtar resten av familjen mig när det kommer in getingar och annat. 😉

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

TezzD
8/2/13, 8:45 PM
#11

haha, ja man måste ju iaf försöka skriva så att ni kan leva er in i det hela, annars skulle det blivit ganska trist tror jag 🤪

Groddjur är fridlysta och bra (?) för naturen, men ja, dom får gärna hålla sig UTANFÖR min lägenhet 🤐

haha, ja insekter är inte riktigt min grej alls 😛 speciellt inte när dom flyger upp mellan benen 😮 haha

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Kyllan56
8/2/13, 8:46 PM
#12

# 9 Jag trodde du drömde. Hela sceneriet måste varit en syn för gudarna. 😂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

TezzD
8/2/13, 8:47 PM
#13

#12, Skojar du eller 🤪😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
lizaohman
8/7/13, 5:05 PM
#14

Insekter och spindlar dras till områden med andlig aktivitet, så jag är inte förvånad att du såg ett "spöke" i samma veva. Kanske detsamma gäller amfibier??

Choklad
8/7/13, 8:11 PM
#15

jag tror att det är dags att du tar tag i dina rädslor? Troligen behöver du gaska omgående förbereda dig för dem, för de kommer att (tror jag) att ge dig en utmaning.

Dessa djur är ju helt ofarliga (sålänge du inte slickar på paddan) för den är giftig.

Och nattfjärilarna är ju bara vackra (i mina ögon sett)

Kanske du behöver dra dig tillbaka till naturens inre förstå den mer för att släppa från dig rädslorna för dessa djur?

U R us

Jane-Lyzell
8/7/13, 8:35 PM
#16

😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
8/8/13, 9:15 PM
#17

Ja. hujeda mig.. att det ska vara så svårt att uppskatta naturens varelser på ett bättre sätt 🤪

Tack Lizaohman! Det förklarar ju en hel del 😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Upp till toppen
Annons: