Annons:
Etikettspiritualism
Läst 672 ggr
palmblom
2013-07-09 09:19

tankar....

Jag satt och pratade med en äldre man igår. Han hade genom att hitta sin andlighet lyckats byta ut ett liv av missbruk och maktlöshet mot snart 22 års nykterhet. Han får fortfarande konsekvenser av sitt missbruk och kommer mest troligt att dö av sitt idag sviktande hjärta i en inte allt för avlägsen framtid. Han brukar träffa mig och mina vänner ganska ofta. Så ofta hans hälsa tillåter brukar han säga. Vi pratade och skrattade åt hans galenskap som han levde med under lång tid, precis som vi alltid brukar göra, igår också. Men samtidigt som vi skrattar så representerar han också ett svart allvar som är tungt att möta. Han säger att vi ger barn deras föräldrar och föräldrar sina barn tillbaka. För att göra det måste man ge upp allt. Han har levt ett liv och lever nu på sitt andra liv i samma kropp.

Uff då.. känner mig tom idag… Undrar varför en liten överkänslig kille som jag ska behöva möta och hantera sånt här……… Efter ett par timmar tackade vi och la händerna på varandra och bad. Men även om jag vet och för det mesta lyckas lämna över allt till min högre makt som låter det ligga i ett nådens hav, sitter jag här idag och bara är sorgsen…. Inte meningen å spy ut det här på er..men nu blev det så. Nu tänker jag att det är bra märkligt att dom som livet verkar ha behandlat brutalast och mest orättvist ändå kan vara dom som känner störst tacksamhet inför det. Tack för att ni finns…. Fortsätt dela eran andlighet och hela dom kroppar och själar ni möter. Jag älskar er alla som arbetar med att sprida andens budskap!

/Med kärlek Anders…..

Annons:
lizaohman
2013-07-09 11:01
#1

Tack för att du delar med dig av dina tankar. Jag anstränger mig varje dag för att plocka fram känslan av tacksamhet, det är den känslan jag har fått "order" om att plocka fram! 🌺

Ians
2013-07-09 18:03
Jane-Lyzell
2013-07-09 20:16
#3

Så fint skrivet - ja det är viktigt dela med sig av erfarenheter - vilken fin berättelse ur livet - tack🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: