Annons:
Etikettandlig-inspiration
Läst 1025 ggr
palmblom
2013-07-04 09:53

övning för idag

Var tyst, tänk, meditera men framför allt lyssna och se. Min övning för i dag går ut på att jag oftast är så upptagen av mig själv att jag kan glömma omvärden, förvränga mina behov och skapa en falsk självbild. Genom att fokusera på att inte prata och skapa störande ljud kommer andra människor och framför allt naturen att ge mig svar. Jag undviker inte kontakt med människor idag och inte heller disskutioner tvärt om kan mina svar ofta komma genom andra. Men i dagens disskutioner ska jag inte leda andra genom svar eller frågor, bara svara så gott jag kan på dom frågor som kommer till mig och lyssna extra noga och försöka ta till mig det som andra säger.

 Jag kommer senare hitta en avskiljd plats för ute meditation där jag inte ska söka mig mot mitt astralplan utan fokusera på ljud som fåglar, löv, vatten osv.

Under hela dagen kommer jag fokusera på att lyssna och se världen som en nyfiken åskådare. Var inte rädd för att vara barnslig inför andra eller dig själv.

Vad väntar jag mig av dagens övning?

 Jo idag kommer ge mig en större balans och en bättre själv bild. Idag kommer livet leva långsamt och jag får känna på tidens relativitet. Här kommer jag glömma mig själv flera gånger under dagen för att ge allt mitt fokus på min omgivning som i sin tur kommer ge mig sitt fulla fokus i gengäld och här hittar jag mig själv idag. I andra människors och naturens uppfattning av mig. Detta är en väldigt skön övning som brukar vara extremt givande i stunder av grubblande eller beslut. Övningen kan gärna kombineras med att åxå medvetet röra sig långsamt i alla situationer under hela dagen. Låt promenaden ta sin tid, låt teet rulla i din mun låt dig själv få tid att uppfatta allt som händer idag. Uppfatta världens ljud och färger.

När dagen är slut tackar jag för allt jag upplevt så gott jag kan genom bön och meditation.

Annons:
Upp till toppen
Annons: