Annons:
Etiketthealing
Läst 2607 ggr
[Bettanbop]
2013-06-06 22:02

Bränd av healing!

Hej alla vänner 🌺

Nu har jag en klurig fråga 🙂

Jag har chattat med en tjej som sa att hon slutat ge healing för att hon brände sig i händerna, gjorde jätte ont, pluss att hon fick kraftig hosta.

Hur/varför blir det så???? missade hon sitt eget beskydd eller???

Jag blir själv varm och det pirrar i mina händer vi healing, men inte så kraftigt.

Vad tror ni??? 🤔

Annons:
Jane-Lyzell
2013-06-07 00:57
#1

Jag tror din vän - tar av sin egen energi (magnetisk healing) det är därför hon påverkas som du beskriver - om hon lär sig bli en kanal kommer det bli bättre !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
2013-06-07 09:04
#2

Bra råd från Jane! 
Men du Bettanboop, gå gärna med i healing.ifokus.se och diskutera ämnet lite närmre där. 
Där finns många erfarna och även nybörjare, ett tips om du inte visste om gruppen 👍

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Ians
2013-06-07 09:52
#3

Tror det är precis som Jane säger.

Man skall vara en kanal, inte givare ordagrant!

J-Artur-K
2013-06-07 11:48
#4

Jag håller med Jane o dom tidigare talare. Låter ju som hon tar av sin egna energi istället för att bara vara kanal. Skulle inte förvåna mig om hon även blir trött/slut efter get healing om healingen tar av hennes egna energier.

Ny dag nya möjligheter

[Bettanbop]
2013-06-07 12:05
#5

Tack ska ni ha 👍

Var inne på samma som ni, eller att hon glömde skydda sig. Själv trodde hon att hon var för öppen, men det kan man väl inte vara?

Rosalee jag är med där också 👍 kan lägga ut samma tråd där, så andra nybörjare får sig en funderare och svar från erfarna healers 🙂

Jane-Lyzell
2013-06-07 12:44
#6

2 och 5 Vi disukterar gärna healing här inne med 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Ians
2013-06-07 12:48
#7

Absolut gör vi det Jane!

Jag har ju hållt på ett tag, med healing. Och det finns fler här inne som har gjort det, så absolut!

Själv kände jag mig lite underlägsen de som är mediala, jag kunde ju bara healing…så insåg jag att det inte alltid men ofta är en ingång till den mediala världen.

Så healing diskussioner platsar alldeles utmärkt även här inne!

Jane-Lyzell
2013-06-07 12:50
#8

7 Japp som healer är du ett healing medium 🌺 som vi säger inom Spiritualismen!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

J-Artur-K
2013-06-07 12:53
#9

Healing var det jag började med. O är det jag använt mig mest av.

Ny dag nya möjligheter

Jane-Lyzell
2013-06-07 12:55
#10

9 Ja healing är en aldeles förträfflig inkörsport i andligt o medialit arbete 😃Det öppnar upp för ödmjukhet och den villkorslösa kärleken ❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2013-06-07 12:55
#11

#9

Och vilken kraft! det är i den healingen J-Artur, enligt vad jag har hört 😉

Har du haft problem med att du blir bränd?

J-Artur-K
2013-06-07 13:06
#12

#10 Ja Ödmjukhet är en viktig nyckel för bra utveckling. I min åsikt om man tapar sin ödmjukhet så förlorar man även nyckeln för dom bra förmågorna man har. Man kan fortfarande men inte lika bra i min åsikt. Ödmjukhet är väldigt viktigt anser jag.

#11 Ja många bruka säga det faktiskt haha men det är ju roligt det att höra 🙂 Men jag har flera som ger healing ifrån andra sidan. Har även hjälp av en Gudinna som använder sig av ljuset ifrån stjärnorna. Jag själv bruka kunna gå i himmlen när jag ger healing. Porten till himlen öppnas o healing energier kommer därifrån. Samtidigt kan jag gå där inne där jag träffar olika personer. Som ex den här Gudinnan som är bra på Healing.Är så harmoniskt därinne o man kan få så mycket kunskap där. Är mycket lärorikt. 🙂 Sedan har jag Lucifer som ärkeängel. Visa säger ju att han är en fallen Ärkeängel men det är fel i min åsikt. Jag vet ju att jag har han o han är God. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Hellas
2013-06-07 17:06
#13

Andlig Healing , Spiritualistisk Healing är ett ämne vi talar varmt om härinne. Det är en typ av mediumskap på samma sätt som Mentalt, Fysiskt eller Trans mediumskap är (finns fler).

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
J-Artur-K
2013-06-07 18:05
#14

Healing används inom sjukvård i Usa o England o andra länder. I framtiden tror jag själv att det kommer användas här med. Men lär ju ta ett tag men för eller senare tro jag det kommer användas i sverige med.

Det finns ju så mycket olika former av healing. Positivt tänkande är ju en form av healing kan man säga tycker jag. Man startar ju en healing form i min åsikt då. Jag tro själv om man skulle göra en stor studie bland positivt tänkande människor o negativt tänkande människor. Så skulle man se att positivt tänkande människor är mindre sjuka men även att dom till frisknas snabbare. Men det är bara vad själv tror. Men jag tycker healing är mycket intressant. Man kan göra det på så många olika sätt men grunden är ju den samma kan man säga. Är ju egentlligen sin egna fantasi hur man vill göra det som. Man kan inte säga att en person ger healing fel om det sättet funkar för den personen i min åsikt. Är ju så stort område allt det här inom det andliga så vi människor vet så lite alla tillsamans att man kan säga att vi nästan inte vet så mycket egentligen. Är störe än vi förstår.

Jag själv gillar mer distans healing för jag åker på astral resor så jag utvecklas själv bra på det. Har fått sett porten till himlen. Var stort vit skeen som 2 vägar. Av bara starkt vit sken. Sedan mellan dom 2 vägarna var det en grind av guld , Skenet var så starkt o välkommande. Den bruka jag ofta se när jag gör healing sedan kommer jag in i himmlen. En gång så gick jag fram till grinden i den öppnades en bitt ifrån o det var som dom ville säga. Vi har väntat på dig välkomen in kära vän. Där ine i himmlen finns så många olika slags byggnader. En byggnad är gjort av bara rent guld , allt i byggnaden är gjort av guld, till o med en stol som var längst fram var gjort av guld, guld pelare, Sedan efter vägarna så var det något annat, har förståt efteråt att det var böker och att det var Visdomens Hus / Kunskapens hus jag var i. Träffa en man där som satt på Guld stolen såg ut som klasisk kunga stol som bruka vara i filmer kan man säga men att den var gjord av Guld. Han reste sig upp o gick till mig o log. o man kände att han var mycket vis o klok. Han var klädd i sådan där manlig kläning kommer inte ihåg vad dom heter) Som var lila färgad o han hade ett blåt band över axeln som gick snett ner till andra sidan av midjan. Vit hår o vit skägg. Var som han Ville att jag skulle veta att jag kommer åka på en trevlig resa i mitt liv o att vi kommer mötas flera gånger till. 🙂

En annan gång har jag kommit till en stor byggnad gjord av sten , skulle vilja säga natur sten. Inne i byggnaden träffa jag en man som var trevlig o glad, harmoniskt man, Klädd lika dant men i vit, hade även blått band han med. Vit hår o vit skägg. Han öppna dören till ett stort rum. Som var ett samlings stäle. Flera bord där det satt massa folk o prata med varandra. Jag har hört av en annan som varit i den byggnaden med att det rummet kalas för stora salen o är ett samlings rum. Han stängde dörren sedan gick vi upp för en trappa. Han peka ut mot himlen o var harmoniskt, sedan peka han mot en underbar trädgård med olika gångar i. Var dom han ville säga. Tänk på vad vi har här i livet. Men ändå är vi inte nöjda. Han har så rätt i det. Sedan släpte han ut några duvor som flög up i skyn. Var vacker.

Vaje gång man får göra sådan här resa lär man sig något. Man får kunskap o är underbart att få göra sådan resa 🙂

Ny dag nya möjligheter

Jane-Lyzell
2013-06-08 00:25
#15

14 låter som du får undervisning av dina andevänner :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

J-Artur-K
2013-06-08 11:14
#16

#15 Ja precis så skulle jag vilja säga med. Är lite därför jag gillar distans healing mer också. Är ju ifrån person till person. Men jag själv kommer mer i mitt undermedvetna o djupare kontakt genom distans healing men är ju tränings sak med. Men jag själv föredrar distans healing. Blir att man samtidigt blir undervisad av mina andevänner o samtidigt är länken för hjälpa en annan människa o får övning.

Men är att om man gör live healing kan man inte göra lika djup för jag känner av fysiskt på min kropp. Jag kan helt plötsligt göra rörelser eller om andevännerna vill säga något så kan jag automatiskt säga något som dom vill ha sagt. Så man kan inte göra på samma sätt om man ger healing live. Då skrämmer man ju slag på den man ger healing. Men det blir ju mer när jag går in i trans tillstånd. När man är mer i det djuppare undermedvetna. Men är det jag gillar mest att använda av för då får man fram den bästa healingen. o jag får även den bästa undervisningen för att man är i djupp kontakt med andevärden då o kan få fram mer korrekt vad dom vill säga för att dom kan använda min kropp för att berätta vad dom vill. Fast dom inte använder rösten så kan en rörelse ge en betydelse genom känslan man får med den rörelsen man gör. 🙂 Men det är ju hur jag ser på saken 🙂

Ny dag nya möjligheter

Ians
2013-06-08 18:08
#17

#12….

Måhända är jag knastrigt torr o lite överkänslig. Men jag ser en fara i att köra på en så djup nivå alldeles själv….

Du säger att du är självlärd, absolut har jag inga problem med det. Men  jag kan tycka att man behöver ha en mänsklig mentor, som kan hålla en lite under vingarna så det inte går över styr, som styr upp och vakar över ens utveckling.

Det du talar om ser jag som ett djup som passar ytterst få, utan någon vägledning alls.

Men det är min mening, och kanske mina rädslor 😎 Men jag baserar mitt resonemang på att:

Mediumskap oavsett vilket det gäller, kräver träning och då gärna med erfarna människor runt en, så att man inte snöar in och vandrar iväg åt ett farligt håll.

Sedan håller jag inte riktigt med dig om Lucifer…det står ändå för krafter som inte bara vill gott. Och åtminstone jag är väldigt försiktig med att släppa in den typen av krafter.

Till och med vill jag nog påstå att jag inte släpper in Lucifer över bron alls.

Krafter från det goda och det onda kan ta sig liknade skepnader i början, men i slut änden är det inte alls samma sak. Så jag riktar ett varningens ord till dem som vill experimentera med dessa krafter Helt på egen hand!

Kom nu ihåg att jag inte alls vet egentligen hur du jobbar och vad du har för stöd, detta är bara vad jag tycker generellt. Och tycker att det bör sägas, för att man skall få en nyanserad diskussion, och inte inleda ovana healers eller mediala elever i en föreställning om att allt är gott, bara för att det kommer från andra sidan.

En van lärare påpekar ofta att man skall vara försiktig med Vem man bjuder in. Ett "naivt" inbjudande av vem som eller vad som kan sluta riktigt illa. Där av min kommentar här och nu.

Jane-Lyzell
2013-06-08 18:50
#18

Healing är helande man ger till andra  och det ska inte vara healern som upplever mer en den som får healing- var sak på sin plats  J-Artur-K  anser jag ju - håller med Ians…. mycket kloka ord.

Undervisning ska du få när fokus är på dig själv( i din egen kontemplation- meditation) - inte då du har  fokus på andras helande. är min åsikt. trans bör du aldrig utföra ensam - nu tror jag du inte är i det då du har minnen av det som sker.

Att ha en mentor är bra i början av sin utveckling - säraskilt när man övar på andra människor.🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

J-Artur-K
2013-06-08 18:55
#19

Jag håller med om det du säger om trans. Man ska vara väldigt försiktig med det o inte bli störd. Ha respekt för det. Känner jag dåliga vibbar avslutar jag på en gång. Men jag kan inte påstå att jag fått det precis heller men jag har sätt väldigt mycket oro väkande saker med under det men inte något jag mått dåligt av men avlutat på grund av respekten av det.

Det där med Lucifer står jag fast vid att jag inte håller med. Jag pratar mycket med andra kunnigt folk. För jag har stor respekt inom det andliga. Är flera andra kunnigt folk som ser på samma sätt som jag om Lucifer. Jag kan bara som exempel nämna Eleonor Amora Magnusson som jag haft dialog med. Henne kan du nog hört talas om annars kan du nog bara googla det namnet.. Men även haft dialog med en som har Lucifer som ärkeängel. Är inte folk som inte vet vad dom pratar om. Sedan när jag själv har fått min uppfatning. Så kan jag inte tro annat än det jag själv känner. Men det där om trans håller jag med dig. Bara för inget hänt hitils betyder det ju inte att inget kommer hända. Man ska ju ha stor respekt för det. Men jag är i alla fall väldigt försiktig när jag gör det. Men är ju ändå på sätt o vis fel att jag gör det själv för det visar att jag inte har den respekt för det som jag borde ha. Men är ju så mäniskan fungerar. Har saker gått bra o inte varit några problem så fortsätter man. Sättet jag börja med trans var bara rent sammanträffande. Jag bara hamna i det tillståndet genom att jag alltid försöker gå så djupt i mitt undermedvetna som möjligt när jag ger healing. Så bara blev så sedan fortsatte det o har inte haft några problem. Men självklart kan det komma o man borde ha en som övervakar. Men man har blivit för van så man struntar i det tyvärr.


Ny dag nya möjligheter

Ians
2013-06-08 19:56
#20

Gott att du inte tolkade mitt inlägg som ett påhopp, utan för vad det var menat att vara, en varning för att man skall vara försiktig med det man sysslar med. Och ha stor respekt för de krafter man kan sätta igång. Man skall vara rädd om sig med andra ord. Andliga upplevelse är fantastiska , men man skall inte underskatta de krafter som ligger bakom. Både goda o onda. Utan ha en mentor som kan hjälpa en att se så man är på rätt spår hela tiden. Även onda krafter kan verka ok i början om man inte har erfarenhet att skilja på dem. Tänker osökt på min egen erfarenhet med en så enkel sak som meditation där jag började drömma mardrömmar för att jag slarvade med vilka krafter jag bjöd in. Utan någon att vända mig till hade jag kunnat dras med i en negativ spiral istället för att finna det jag egentligen söker. ….mina guider . Så jag Ville bara påpeka vikten av att inte aningslöst experimentera helt på egen hand. Även om man måste finna sin egen väg o inte låta sig total styras av någon annan heller. Balans är nyckel ordet i allt ; ) Så har vi olika uppfattningar om lucifer, men sån kan det ju få vara. Kanske kan jag ändra mig ang det i en framtid vem vet…..men det är Min tro just nu iaf Du är iaf en mycket trevlig person som jag har haft glädjen att träffa i trl. Ha det gott !

Annons:
Jane-Lyzell
2013-06-08 23:17
#21

19 elinores metoder är inget som jag uppmuntrar dig at lyssna till - ett tips……..

allt är defenetivt inte guld som glimmar - så jag skulle vara mycket vaksam med den energi som kallar sig lucifer!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

J-Artur-K
2013-06-09 14:00
#22

#20 Ja alla har vi olika uppfattningar inom något inom det andliga kan man säga. Ja vi har ju haft turen att träffas o du är en mycket trevlig människa du med 🙂

#21 Med Elinore har jag faktiskt inte diskutterat metoder hon använder. Alltså att jag varit intresserad av att lära mig hennes metoder. Fick ingen sådan känsla så att säga. Detta vill jag lära känsla av det jag kände av henne. Men man kan ju ändå vara mycket duktig fast man inte får sådan känsla av personen. Jag pratade mer om änglar med henne. Sedan fick jag tips om en person som hade Lucifer som ärkeängel o använde sig mycket av han. Så på det sättet kom jag i diskussion med en som hade Lucifer som ärkeängel o fungerat bra. Men som du säger är inte allt guld som glimmar man har ju sett saker o personer som är motsatsen av ljuset kan man säga. Men i min åsikt så har ju människor missuppfattat mycket med. Man säger ifrån sina egna upplevelser o är mycket det man tro på. Jag själv var skeptiskt i början. Men sedan var det flera som haft samma känsla som jag o även som använder han som ärkeängel som fungera bra. Då anser jag själv att folk troligtvis har missupfattat han. Om han är ond så finns det 2 lucifer en ond o en god.

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-06-09 14:29
#23

Men vad har ni för åsikt om Lucifer. För som sagt kan man lätt missupfatta saker. O jag kan ju inte säga att jag har rätt. För detta område är ju så stort. Så det kan ju vara jag som missupfatta o dom jag prata med har missupfattat. Man kan aldrig vara 100 % säker på något. Man kan misstolka saker o tyda fel. Sedan behöver inte saker vara som det ser ut att vara. Blir som ett pussel man måste hitta rätt bittar för att tyda det exakt o sådant kan ta tid.

Ny dag nya möjligheter

[Bettanbop]
2013-06-09 14:51
#24

Jag har då ingen åsikt eller erfarenhet av Lucifer och känner inte att jag behöver det just nu heller, men……

Kvinnan jag nämnde i början av tråden har nu talat om att det var 19 år sedan hon healade och numera är glad pensionär och tänker fortsätta så 🙂 🎈

J-Artur-K
2013-06-09 15:01
#25

#24 Låter ju bra det 🙂 Jag gjorde lite OT här tyvärr 🙂

Ny dag nya möjligheter

TezzD
2013-06-09 20:55
#26

Jag e själv healing"nybörjare" Sedan några veckor tillbaka. 😃 kallar mig gärna för medial healer! 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

yamher
2013-06-10 08:19
#27

Lucifer är inte ond. Det är något vi människor har lyckas förvrida o blanda ihop själv att han skulle vara någon annan än den han är. Lucifer står för ljusbringare och det är vad han är. Lucifer är en av de äldre av ärkeänglarna tillsammans med Mikael, Rafael och Gabriel.

Det bör dessutom inte var så svårt att ta reda på om det skulle handla om ondska då kommer de inte bli healade o hjälpta. Snarare tvärtom. Om jag har fel menar jag.

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
Ians
2013-06-10 09:58
#28

#27 Det är helt sant att Lucifer är en av de gamla ärkeänglarna. Men enligt traditionen så gjorde han uppror och blev utslängd från den innersta kretsen, och förlorade sin roll som ärkeängel.

Så av tradition ses han som en fallen ängel, och står som en symbol för det mörka och onda inom oss. Värdet av den symboliken skall inte underskattas.

Så jag håller verkligen inte med dig där!

Som sagt innan i ett annat inlägg, så ter sig det Goda och det Onda mycket lika, till att börja med. Men det leder till helt olika slut resultat.

Lucifer var en av de intelligentaste änglarna, och vet att förklä sina gärningar. Det är ingen medioker dummerjöns som man har att göra med när man blandar in honom! Utan en mycket intelligent kraft. Så jag avråder å det bestämdaste människor att experimentera med denna kraft . Man skall vara medveten om att det kan leda till psykoser tom.

Historiskt sett har han alltid stått som en symbol för det svarta, det onda, det farliga. Att urskillningslöst börja blanda in detta leder inte till något gott. Oavsett om vi fått detta om bakfoten eller inte, som du hävdar, så är det trots allt så att värdet av symboliken ligger så rotat inom oss att det är mot mörkret vi vänder oss när vi vänder oss till Lucifer.

Och ur mörkret kommer det inget gott, även om det kan Se ut som det till att börja med.

Den dag vi alla vet hur det verkligen förhåller sig med detta, har det inte längre samma värde som nu. Men med all respekt…… vi lever här o nu!

yamher
2013-06-10 12:43
#29

Absolut vi lever här o nu. Och om flera har träffat Lucifer för den han är och sett att han är ljusbringare och inget annat så måste man leva här o nu, inte vad människor har trott. Det är jätte viktigt. Gäller det mesta. Bättre att se verkligheten och det som faktiskt existerar än vad som skrivs i en bok av en människa!!!

I det här fallet vet jag att J-Arthur-K har ett starkt skydd och helt rätt kanaler för sin healing.

Dessutom är Lucifer, som du nämnt som ond, bara en vag identifikation till ondska. Där den verkliga makten ligger i orden som djävul och satan.

Ett annat exp är ärkeängel Gabriel som av många gestaltas som kvinna. Han är ingen kvinna och han kommer inte att bli en kvinna bara för att många människor tror att han är en. Lucifer blir inte ont bara för att människor skyr han.

Alis volat propriis Oskyldig

TezzD
2013-06-10 13:02
#30

👍 #29

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Ians
2013-06-10 16:08
#31

#29 Jag håller inte med dig i det du skriver. Jag lägger nog mer vikt vid symbolvärdet av Lucifer. För mig hade det känts som att släppa in djävulen och det står jag för.

Historiskt har han använt som symbol, för satanism och det är inget jag befattar mig med. Som jag skrev i ett annat inlägg här ovan så må jag vara knastrig och torr i min syn på vissa saker. Men som sagt innan här så lägger jag stor vikt vid symbolvärdet av vissa saker o vad det står för i de flestas sinnevärd.

Law of attraction…. du får det du förväntar dig, inte det du bara önskar dig. Och med en symbol som så nära förknippas med det mystiska, svarta, onda är risken stor att ens sinne ändå strävar åt det svarta hållet vad än munnen säger. Och då är det, det du får som resultat!

Att man förleds att experimentera med de svarta krafterna/svart magi och dras in i den världen. När man väl sitter fast i det, så kan det vara svårt att ta sig ur, och överleva själsligt. därför står jag fast vid min varning för den typen av kraft experiment. Speciellt om man inte är jordad och har en ordentlig grund att stå på, utan tror att man kan plocka från ett smörgåsbord av krafter utan urskillning, och att allt är gott bara för att det är "andligt". 

För mig representerar Lucifer mörkret och i mörker finner jag inget ljust eller positivt som skulle tillföra min andlighet något gott.

Har aldrig hört talas om att Gabriel skulle ses som kvinna. Låter mycket suspekt måste jag säga.

Jane-Lyzell
2013-06-10 16:49
#32

**Off topic - starta gärna en ny tråd om Lúcifer som ärkeängel - är ni snälla //Jane
**

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2013-06-10 16:58
#34

**Inlägg off topic tas i andra tråden - tack /Jane
**

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2013-06-10 17:10
#35

**Lyft gärna in era inlägg om Lucifer i nya tråden //Jane
**

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
J-Artur-K
2013-06-10 22:30
#37

#18 Jane

Men om den som får healing ändå får väldigt bra healing anser jag inte att det är fel med det. Det är att jag automatiskt far på resa. Det är även då jag fått fram min bästa healing så varför är det fel med det i så fall?

En person som haft problem med båda sina ben. Smärtor o vanlig vård hade inte förbättrat det så det blivit bra. Problemet hade varit flera år. Men efter min healing så var problemen borta.

En annan hade vrikat sin hand eller liknande. Hade otrolig värk i den. Dan efter min healing var den som den andra handen- Bra igen.

Min syster hade fått en influensa o inte varit så sjuk i sitt liv sade hon. Hon ringde en måndag efter middag för hon mådde så dåligt. Hon skulle fara till London på onsdan o trodde hon aldrig skulle kunna fara. Jag gav henne healing på kvällen o på Tisdan kände hon sig bra o kunde fara på onsdan med sina vänner till London

Alla dom gångerna har jag även åkt på en resa själv. Alltid när jag har gjort min bästa healing har jag själv farit på en otrolig resa själv.

Så varför är det fel med det?  Dom får ju bättre healing när jag gör på det sättet ?

Ny dag nya möjligheter

Jane-Lyzell
2013-06-10 22:39
#38

37 vad är syftet med dina resor?- varför finns behovet av dem? och kan du inte göra dem i en vanlig meditation ? 

Alltid resultatet som räknas - men man får heller inte underskatta placebon i dessa fallen- för få fall för att se en röd tråd

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

J-Artur-K
2013-06-10 23:16
#39

#38 Jag har ju massa var bara exempel. Alla mina bästa har varit när jag själv varit på sådan resa.

Kan kan jag ju men har alltid blivit väldigt bra healing då. Alla dom bästa har varit när jag gjort dom här resorna. Är därifrån jag får fram den starka kraften skulle jag vilja säga. Öppnar porten till himlen o får kraft därifrån kan man säga. Är vell inte så exakt men för att förklara på simpelt sätt. 

Varför ska jag sluta med något som har funkat så bra för mig?

Det kan inte vara att du själv är van att man får sämre healing då. Men att det kan vara för andra att dom får bättre healing då ? Det kanske är  någon slags skilnad hur jag får fram det om det är att i vanliga fall att den blir sämre då. Vad vet jag . Jag vet bara att när jag farit på sådan resa under healing så har healingen blivit väldigt bra bättre än när jag inte farit på resa. Så inte slutar jag med något som fungerat utmärkt för mig. Healing är ju så stort område. Olika sätt att göra det på. Så i min åsikt kan en sak fungera sämre för en person men det fungerar bättre för en annan. Man ska hitta sitt egna sätt som fungerar bra. Man lär av andra men sedan plockar man ihop ett sätt som blir unikt för en själv. Sedan kan man inte säga åt någon nej det där är sämre att göra det blir sämre då. Jaha men det funkar mycket bättre för mig. Det är så stort olika sätt man kan arbeta på o varje healer är i min åsikt unik i sitt arbets sätt. Ingen arbetar exakt som en annan. 🙂

Men detta är ju bara min åsikt. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Ians
2013-06-10 23:18
#40

Hur blir resultaten om du INTE  "far på en resa" och skickar healing?

Jane-Lyzell
2013-06-11 00:02
#41

39 Lycka till- men ta det varligt- healingen är till för andra  att uppleva -inte du själv som healer  enligt mig!🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
yamher
2013-06-11 06:52
#42

Så Jane - menar du att en läkare aldrig kan lära sig något i ett möte med en patient? I så fall är du rätt snäv i din syn. Klart att man kan lära sig. Fast ska Arthur heala så ska han heala, ska han kommunicera så bör han göra det före eller efter. Men i sitt lärande är upplevelsen mycket viktig att erfara, inte fumla i blindo…
Och varför kan han inte göra en resa i samband med en healing? Att heala på distans är ändå en form av resa - om du inte bara lejer andra att göra ditt jobb naturligtvis.

Alis volat propriis Oskyldig

Ians
2013-06-11 08:37
#43

Det tror jag nog inte att Jane menade alls!

Däremot kanske var sak skall ha sin plats. Jag upplever ofta de som jag gör distanshealing på, som en bild framför mig. Dock är mina tankar riktade till dem jag skickar till och det jag ser har med dem att göra.

yamher
2013-06-11 08:48
#44

och jag tror att Arthur ser personerna han jobbar med. Allra helst om han är där så kan han jobba direkt och mer precist där personen har ont. Och har han en eller flera runt honom som kan lära honom att heala på det allra bästa sättet tycker jag det är det bästa man kan få ut av en healing utan att vara på plats med sin fysiska person.

Av samma skäl som man rensar ut på distans så är det bra att kunna ta sig dit utan problem.

Tycker du gör ett kanon jobb Arthur som faktiskt delar med dig av dina erfarenheter och visar ditt sätt att jobba på. Och om du dessutom får bekräftelse på din healing, komplimanger från dem på andra sidan och att den ger något till mottagaren så kan du inte få bättre ros oavsett vad andra människor säger. Och det är det enda du ska gå på, och att du mår bra själv (att det inte tar av dina energier eller ger dig problem).

Alis volat propriis Oskyldig

J-Artur-K
2013-06-11 11:23
#45

Huvud saken att jag själv vet att jag har get bättre healing genom den metoden. Man ser väldigt tydligt att healingen blir bättre när jag är på resa under healingen och att jag själv automatiskt far på resa till himlen när jag behöver ,mer kraftfull healing. Har alltid varit när personen behöver mer kraftfull healing. Man kan se det på jämn förelser mellan när man inte rest o har rest. Har flera exempel på när personen har haft problem flera år o även läkarvård inte hjälpt att få det bra. Men efter en healing så har det blivit bra. o då har jag tagit resa till mer gudomlig hjälp. Men utan att jag inte far på resa har det inte varit samma mer gudomliga hjälpen man fått som get så kraftfull healing. O varför far jag automatsikt på resan till den gudomliga hjälpen just när det behövs som mest o det blir mer kraftfull hjälp men hör ju det på responsen.

När jag ger healing så kan jag känna det som behövs ge healing. Eller se det om jag vill. Jag kan skapa en bild av en docka. o på bilden kan jag se området som lyser rött är ett problem. Men även på mig själv känner jag. Jag kan använda 2 olika sätt för få fram problemet. Jag frågar aldrig vad det är för problem dom har men om jag själv vill så kan jag få reda på det. Men jag behöver inte få reda på det oftast för hjälpen kommer ändå o ordnar det. Jag sökte oftast förut mer exakt vart problemet är. Men sedan upptäkte jag att det inte behövdes. För healingen kom till stälet o om det var mer alvarligt så kom jag automatiskt på en resa. För få mer gudomlig hjälp. Sedan dom andra som hjälper mig medicin män o kraftdjur , änglar när jag inte var på resa. Ser jag arbeta med den som får healing. O det har hjälp med ordna problemet, Annars har jag farit på resa för ordna den mer kraftfulla hjälpen. Jag kan få info om personen. Är inte att jag söker men info som är bra att veta av betydelse. Får jag automatiskt. Info som är bra att veta för att hjälpa personen kommer automatiskt. Men jag kan söka mer om jag vill. Jag kan automatiskt få info hur personen är som person. Om personen lider av psykiska problem ser jag det på en gång o hur kraftfullt även om vad den har för tankar detaljerat om det är psyskiskt problem. Men jag står för att man aldrig ska ge healing före vanlig vård. Men jag frågar aldrig vad dom har för problem innan healing. Om dom inte säger det själv. På grund av privat liv.

Jag kan se när änglar arbetar med den som får healing, mina medicinmän som hjälper mig, mina kraftdjur , men när jag tar resan till det mer djupare gudomliga som oftast blir himmlen , Är det en mer kraftfull healing som kommer när det är mer märkvärdigt problem. som kräver starkare healing. 

Jag har övat , o övat ,o övat för kunna detta bra. I jag vet att för mig så försämrar inte en resa. Det gör det bara bättre för både jag o den som får healing. För om jag åker på resan är det för att det behövs. För att får fram den mer kraftfulla healingen. O jag känner hela tiden kopplingen mellan jag o personen den släpps aldrig. Jag skapar en kontakt mellan det mer gudomliga som gör den mer kraftfulla healingen när jag gör resan. För det måste göras. När jag är där så är jag fortfarande i kontakt med den som får healing. Jag vet att det är energier ifrån himmlen o det gudomliga som kommmer fram till personen jag ger healing. Men jag kan även samtidigt träffa personer där men jag känner samtidigt att personen får kraftfull healing, För jag känner att personen får det. Mer kraftfullt än när jag inte är på resan. Det jag känner är inte det jag får jag känner det personen som får healing får. När jag är kopplad kan jag leta fram olika slags informationer. Jag kan få fram saker jag aldrig ska kunna veta om jag vill. Jag kan se deras förfluttna om jag vill. Jag ser deras personlighet. Jag kan veta deras tankar. Men jag känner även den healing dom får när jag ger healingen. O den blir bäst när jag är på resan. Det ända som har stopat mig för uppå något jag vill är min egna fantasi. Allt annat vet jag att jag har lyckats med. Få den info jag vill. Har kunnat ordna något som inte vårdcentral kunnat ordnat på flera år. Det ända jag behöver göra är att lita på det jag tro på sedan har saker ordnat sig. O det kan ingen ta ifrån mig. Att lita på det jag tro på för det är därför jag kan det jag kan. Har alltid litat på mig själv i första hand. Sedan struntar jag i vad andra säger om jag anser att jag har rätt. För det fungerar så himmla bra sättet jag gör mitt på. När jag vet att jag gör rätt. o inte är fel med det.

Är det inte slutresultatet av en healing som räknas. ? Varför kan inte jag fara på resa när varje person nästan som jag hjälpt get väldigt bra respons o den bästa responsen är ifrån när jag själv varit på resa. o man kan se att det har varit utan tvekan dom största problemen då. Men alla har blivit helt friska då. Förutom en som hade wipleash skada men hon hade inte mått så bra på¨17 år som hon haft skadan. O kunde komma tillbaka till ett mer normalt liv  o kunde göra saker hon aldrig har kunnat för då mår hon skit efteråt. Men nu kunde hon.

Jag kan inte fatta vad som är fel med att själv gör en resa under healingen när man kan klart se att då har man fått fram den bästa healingen. Är inget snak om saken. Men även att det är mer alvarliga skader då o alla har blivit friska direkt efter nästan eller inom 24 timmar.  Förutom hon med wipleash skada men blev ju mycket bättre.

Det ända jag tänker är, varför ska jag inte göra resa när det hjälper så mycket ? 

Jag kan förstå att för visa kanske det är sämre men jag ser ju klart o tydligt att det är mycket stor hjälp som kommer när jag även far på resan. O det är ju automatiskt att jag far på resan som alltid blir när det är något mer störe problem. Där man behöver mer kraftfull healing🙂

Ny dag nya möjligheter

[Melodica]
2013-06-11 13:14
#46

J-Artur-K: följ ditt hjärta! Gör som du känner är bäst. Det kommer alltid vara andra som tycker annorlunda eller tror att de vet bättre om din väg. Alla har sina olika metoder och det är det som är det fina!

Jane-Lyzell
2013-06-11 13:57
#47

42 Hoppsan sa- Jag tror nog J-Artur-K  kan svara för sig själv - eller ?

Du verkar vara väldigt insatt i honom - så kanske du är en av hans rådgivare han nämt :-)

som svar på din lite oförskämda inlägg nedan:

""Så Jane - menar du att en läkare aldrig kan lära sig något i ett möte med en patient? I så fall är du rätt snäv i din syn. Klart att man kan lära sig. Fast ska Arthur heala så ska han heala, ska han kommunicera så bör han göra det före eller efter. Men i sitt lärande är upplevelsen mycket viktig att erfara, inte fumla i blindo… Och varför kan han inte göra en resa i samband med en healing? Att heala på distans är ändå en form av resa - om du inte bara lejer andra att göra ditt jobb naturligtvis.""

så svarar jag så här; NEJ det menar jag inte!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-06-11 14:04
#48

45 Helt rätt - det är alltid resultaten som räknas och jag önskar dig all lycka till - ett tips är att även lägga alla resultat till din samling av posetiva o negativa resultat.

Jag har ju själv fått healing 2 gr av dig - och jag är inte lika entusiastisk som dom du beskriver. så det är nog bra ta med alla resultat av healingarna du gör.

Sen verkar det som du lutar dig mer åt den shamanska healingen - Jag talar utifrån spiritualistisk healing🌺

Sen kan jag tycka man i början av sin utveckling ska ta allt med en stor nypa salt. Och man kanske inte ska framhäva sina guider - för dom har inget ego- de vill inte synas!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
yamher
2013-06-11 14:05
#49

jag tyckte det var lika mycket mot Arthur så ja, jag visade att alla har inte samma erfarenheter utan är olika. Och hans sätt att jobba är inte fel bara för att någon här inte jobbar så. Så lite samma ton bara. Och jag vet att Arthur kan svara för sig själv, men jag kan fortfarande svara för mig själv.

Alis volat propriis Oskyldig

Jane-Lyzell
2013-06-11 14:06
#50

så bra 😐

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

yamher
2013-06-11 14:11
#51

synd att ni ser dem som ego lösa för ni borde lära känna dem. Eller så har ni några riktigt tråkiga. De är ju fulla av personlighet om man bara vågar möta dem o lära känna dem. Men här går våra åsikter skilda vägar. Oavsett om jag har varit rådgivare eller inte till Arthur har ingen som helst betydelse.

Alis volat propriis Oskyldig

Jane-Lyzell
2013-06-11 14:17
#52

51 Vem säger våra guider skulle vara tråkiga - nä du nu är du ute och sycklar- jag sa det inte har ett ego att synas inför andra människor igenom healing- Varför skulle de villja framhäva sig?

Det är healern som har ett stort ego - att vilja framhäva guider - inget annat!

du skriver ;

"""Oavsett om jag har varit rådgivare eller inte till Arthur har ingen som helst betydelse. """

Jag svarar, det har det nog🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

J-Artur-K
2013-06-11 14:58
#53

#48 Men första gången var live o jag har ju sagt att det distans jag föredrar det är då jag får fram det bästa. O även den gången så skulle jag iväg med bussen o gjort en annan healing inan. Var ju för att det var en som rekomendera mig du ville att jag skulle ge.o andra gången var det när jag fråga dig om att testa distans när jag själv inte är uppkoplad. Jag ville prova för. När jag råkat somna så har en fått healing ändå fast jag inte var närvarande. Det vet du ju om. Jag har alltid sagt att j Jag föredrar distans att jag tycker jag får den bästa healingen då. Men även att jag får utveckling själv. Live är inget jag bruka göra. Det är sälan. O du vet att jag for direkt efter healingen o den var inte så lång för. Jag var orolig för att jag kanske skulle missa bussen. Så tycker du inte har bra anledning där för att säga att en resa är sämre. Men det var såklart tråkigt om du tyckte första gången var någon höjdare när jag gjorde live men du vet ju även att det var en som rekomendera mig o att det var därför som du ftåga mig om healing. Jag skrev ju till dig efter åt tro jag att inte själv vad nöjd. För att jag var men det var ju lite för jag tänkte på bussen o det vet du själv att jag for till den direkt efter. Tro att jag även sade att jag var tvungen avsluta på grund av det så den lev lite kort. Men även efter tro jag att jag nämnde att jag var missnöjd i ett meddelande eller har jag fel. Jag kan ha fel här men tro jag tog upp det men vet inte säkert. Annars var det att jag bara tänkte det. Så det där har ju inte med distans jag prata om. Blir lite besviken nu när du vet själv att det är distans jag pratat om att jag tyckeg är bäst effekt för.mig. sedan vet du att jag ville prova en distans healing för se om det funkar/funkar bra. Att jag bara ber om att du ska få healing vid ett klockslag. Jag sade även att jag gillar att prova nya saker o testa mig fram olika sätt. Är på detta viset jag utvecklat mig. Men du tar upp saker nu som låter som jag gav vid en bestämd tid o att jag var närvarande. Men var bara live jag var med. Sedan är det tråkigt om det inte blev bra men var även saker som påverka. Men du ville ha healungen för jag innan gav en som var mycket nöjd hon prata ju med dig o var därför du ville ha healing. Genom det kab du ju förstå att man kan vara ofokyserad när det blev oväntat sedan att man skulle iväg. Men innan hade en pratat gott om min healing till dig. Det måste du förstå att det. Fans anledningar på båda. Men sedan skriver du som du gör nu som att vi bestänt tid o det var gott om tid. Enda gången var ju när jag själv inte var. närvarande som vi kom överens om.

Ny dag nya möjligheter

[Bettanbop]
2013-06-11 15:23
#54

Jag börjar ångra att jag start denna tråd…….det börjar urarta tycker jag 😛

Hur stänger man en tråd? eller stoppa fler inlägg?

Jane-Lyzell
2013-06-11 16:27
#55

53 tror du får läsa mitt inlägg 48 igen - nu stänger jag tråden på topics begäran!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: