Annons:
Etiketthealing
Läst 3788 ggr
lizaohman
2013-05-28 14:00

Healingenergi

Jag har alltid känt värme utefter ryggraden och ibland hetta rakt genom hjärtchakrat när jag kanaliserar healingenergi, men för ett tag sedan så upptäckte jag att det förändrats och blivit mer utav sockerdricka som far upp och ner efter ryggraden. Är det Kundalini-energi? Och är det normalt med förändringar på det sättet eller kan det vara olika olika gånger och varför det i så fall ????????🤔

Annons:
Ians
2013-05-28 14:15
#1

För min egen del tror jag att energin manifesterar sig lite olika från gång till gång. Beroende på vad den som tar emot behöver.

Att du upplever det som kundalinienergi kan vara att du blivit medveten om den typen av energier.

Själv tror jag att energin är den samma och att det bara är synsätten som varierar. Energin måste ju komma någonstans ifrån, o då troligen från samma källa. Vad man sedan kallar det spelar egentligen ingen roll.

Så av den orsaken så tror jag, att det handlar om mottagarens behov inte om att det skulle vara någon annan form av energi.

Men kanske någon annan vet mer om detta o jag kan lära mig något nytt 😉

Jane-Lyzell
2013-05-28 21:34
#2

lizaohman - Healing energi är healing energi - har inget med kundalini att göra - var sak på sin plats😉

Vist kan healingenergin kännas som sockerdricka ibland - det är som Ians säger lite olika beroende på vem som är mottagare av healingen.

Varför tror du det skulle vara kundalini? - gör du sådan yoga eller meditation?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
2013-05-29 10:08
#3

Jag vill helt enkelt kontrollera att inget är galet och vad är då bättre än att fråga på iFokus. Jag vet inte mycket mer än vad jag läst på nätet men eftersom denna energi kan ställa till med problem så vill jag inte väcka den. I alla fall inte för tidigt. Den kan väckas utan att man gör yoga vad jag förstår. Men då vet jag. Tack för era svar!

Jane-Lyzell
2013-05-29 11:55
#4

3 . Man ska inte läsa för mycket på nätet och särskilt inte skrämselproppaganda. 😉Healing är till för helande inget annat 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
2013-05-29 12:32
#5

Jane: sant sant 🤗

Älvan
2013-05-29 13:41
#6

Vad är ens kundalinienergi?

Annons:
Jane-Lyzell
2013-05-29 14:24
#7

http://paranormal.se/topic/kundalini.html 

Här finns lite att läsa

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
2013-05-29 16:24
#8

För att återgå lite till början: är det någon annan som märkt av hur olika det kan kännas?

Jane: tack för lästipset!

Ians
2013-05-29 16:31
#9

Absolut!

Både beroende på mottagaren och min egen sinnesstämning.

Jane-Lyzell
2013-05-29 17:45
#10

8 vassegoo🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2013-05-29 18:59
#11

#8 Oja, det kan kännas väldigt olika gång från gång även om just sockerdricka känslan som du beskriver är vanligast för min del.

Jag tror att du tänker på Kundaliniresning som en del säger sig få.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

TezzD
2013-05-29 21:19
#12

Intressant läsning! Jag har själv börjat med healing och kanaliserade för första ggn igår :) 
Det gick hur bra som helst och de 5 mottagarna jag hade hade alla mer energi idag. Det känns riktigt skönt, men för att komma till svar
Jag kände det som pirr i hela kroppen.. det kanske är sockerdrickakänslan då? 🤪

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

lizaohman
2013-05-30 10:34
#13

Vi diskuterade här hemma igår. Kan det vara skillnaden bero på distans- kontra hands-on-healing? Har någon av er haft sockerdricka vid distanshealing också? Annars kan jag nog köpa det som skrivits tidigare att det kan bero på klientens behov.

Rosalee: för mig är det endast i ryggraden, upp och ner, upp och ner hela tiden. Grattis förresten 🎂till första gången!

Annons:
Jane-Lyzell
2013-05-30 13:35
#14

13 kan vara bägge och😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2013-05-30 18:04
#15

#13 Jag har sockerdrickskänsla nästan alltid oavsett distans eller inte.
Det är så det känns :)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Mia-Li]
2013-05-31 05:30
#16

Jag har också känt den där sockerdrickadragningen över ryggen. Det känns som om det kittlas och domnar.
Utan healing.
Varför gör det detta?🤔

lizaohman
2013-05-31 06:45
#17

Det märkliga är att jag alltid sett det vita healing-ljuset som vitt - så klart - men med bubblor inuti, liksom sockerdricka om vi ska fortsätta den liknelsen. Sprudlande liksom.

Älvan
2013-05-31 10:37
#18

#17 lizaohman

Har du bosktavligen sett healingenergin? Jag gjorde det på en mässa och jag såg hur vitt ljus kom ut ur healerns händer. Innan detta hände har jag inte trott på healing, men nu vet jag bättre eftersom jag själv såg detta!😎

Det var också innan jag ens har hört talas om att man faktiskt kan se energi! (menar att jag inte kunde ha inbillat mig något som jag inte ens visste existerade).

Healingenergin som kommer ut ur händerna vet jag således är vit!🙂

lizaohman
2013-05-31 13:51
#19

Älvan: för min inre syn, man visualiserar energin när man kanaliserar den, men allt jag visste var att jag skulle tänka mig ett vitt ljus. Det sprudlande kom av sig själv. Med öppna ögon har jag inte sett ljuset. Du måste kunna se auror också då??

Älvan
2013-05-31 14:36
#20

#19 Jag har spontant sett ljus runt människor, ja. Även runt möbler konstigt nog när jag var barn. Jag såg vitt ljus ur huvuderna på vissa av personerna i publiken när jag var på ett möte om "övernaturliga saker". Då visste jag inte att det fanns kronchakra, men antar att det var de personer som hade öppna jag såg?😃

Ursäkta att jag kom utanför ämnet, men jag tycker detta är så intressant och jag är helt nybörjare!🤪

Jag måste då fråga; healar man alltid med vitt ljus? När jag djupmediterat får jag rosa. Jag fick även rosa ljus "in i mig" vid distanshealing (i mitt inre öga såg jag det alltså denna gång 😉) Vad är det?

Annons:
TezzD
2013-05-31 14:46
#21

hmm.. jag brukar få turkost, vitt o se en svart fläck, både när jag ger och tar emot.. mest är det grönt…?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Älvan
2013-05-31 14:52
#22

#21 Rosalee; 
dessutom får jag oftast ett öga 🤪som tittar på mig genom rosa/guld öppning i början! 😃känner mig lite konstig nu när jag läser vad jag skriver🤔

nu är jag verkligen OT!😉

lizaohman
2013-05-31 15:08
#23

Det finns olika healingmetoder. När man helar djur rekommenderas grönt. Nu minns jag inte allt jag läste (Benny Rosengrens healingskola). Rosa (såsom grönt) är hjärtchakrats färg/er. Ögon, turkos, fläckar - hoppsan ojsan vad spännande, hoppas någon gammal helar-räv läser och svarar 👍
När det vita ljuset blir väldigt intensivt kan det uppfattas som svart, minns jag från en lektion med kursledare Jane Lyzell.

Älvan
2013-06-01 13:35
#24

#23 lizaohman

Tack!✨

Nu vet jag varför jag får rosa vid meditation och healing!

Fortfarande några obesvarade frågor. 😃Hoppas någon kan svara!

Detta var ju jätteintressant!!!

TezzD
2013-06-01 15:56
#25

Tack Liza! 
Ja, jag "försöker inte att se" något ljus, utan det "bara kommer"
Oftast som grönt med en svart prick som pulserar mot mig fram och tillbaka….

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
2013-06-04 13:43
#26

vist kan healing energin vara i olika färger - men det sker per aoutomatik. Älvan - ett öga kan ha mer psykologiska bakgrunder en mediala 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Älvan
2013-06-04 22:46
#27

#26 Jane-Lyzell;

Det var säkert fantasin som hittar på spratt. En gång såg jag igenom "hålet" ögat tittade ut ifrån och det var en elefant som bjöd mig på en oerhört verklig ridtur. 😃Tänkte om det kunde vara mitt "totemdjur", men vad vet jag? 😉

Det var en trevlig upplevelse i allafall.❤️

Annons:
lizaohman
2013-06-05 09:55
#28

Och nu elefanter 🤪ett av mina absoluta favoritdjur jämte delfinen. Vad avundsjuk jag blir!

Älvan: Ljus runt möbler, hm. De är ju tillverkade av organiska material (ofta), vet du om de möbler du ser ljus runt är av trä? Ljus runt människor kan nog vara av både typ aura och/eller öppna, som du skriver. Eftersom det inte var alla som hade det, så var de väl de som var öppna, som du också tror. Någon däremot?

Mia-Li: sockerdricka-dragningen du känner runt ryggen när du inte helar tror jag kan vara andenärvaro. Kanske är det ditt och din andlige ledares signalsystem, så att han gör sig påmind även i vardagen? Du kan ha någon form av nervskada också. Men det är alltså denna känsla som kommer fram när du kanaliserar energi ? Alltid ?

Jane-Lyzell
2013-06-05 13:37
#29

27 elefanten var säkert ditt kraftdjur :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
2013-06-05 14:26
#30

Jag var på trummeditation en gång. Jag lyckades inte få fram mitt kraftdjur själv utan fick hjälp. Alla hade tigrar, elefanter, delfiner osv. Häftiga djur allihop, en del hade till och med två kraftdjur. Vad hade jag? En sketen skogsråtta. Typ hermelin. Bah!

TezzD
2013-06-05 14:32
#31

#30, hihi, men det kanske betydde att du inte behövde mer än så just då i livet? 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
2013-06-05 16:24
#32

30 råttor är överlevare- så föringa dem inte 🎈

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Älvan
2013-06-05 23:02
#33

#lizaohman

Råttor äe ju extremt uthålliga och starka till förhållande till sin storlek. Tycker inte indierna att råttorna är särskillt heliga, vad heter råttguden?🌺

Jag hade under flera månader sockerdricka känsla som gick i en cirkel på ryggen mellan skulderbladen den kom och gick dagligen.  (den gick alltid runt som klockan ungefär, alltid medsols) Jag fick för mig att det var hjärtchakrat som öppnades?  Nu blev jag osäker när ni skriver om andlig närvaro kunde kännas så?

 Känslan är i alla fall borta sedan några veckor och sen har jag haft lättare att höra "mitt högre jag/min guide/ängel" eller vem det är som vägleder mig?😉

lizaohman
2013-06-06 14:28
#34

Det var inte en rått-råtta utan ett litet mårddjur, men de tillhör gnagarsläktet. De gäller för att vara skogens bästa jägare fick jag höra :)

Nog kan det ha varit nån rensning runt hjärtchakrat, absolut. Chakrana öppnas när vi föds och sluts när vi dör, men de kan ju vara olika aktiva/öppna. När jag var på Ramsbergsgården en gång så fick jag ont mitt på bröstet, blev öm. Nästa dag så kändes det som att ett spjut stacks rakt igenom kroppen. Här på forumet så kunde andra berätta att det kan faktiskt både kännas och till och med göra ont när aktiviteten ökar i ett chakra. Chakrat går ju rakt genom kroppen, så visst kan man känna även på ryggen, det är jag övertygad om.

Annons:
Upp till toppen
Annons: