Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2109 ggr
Ians
5/28/13, 11:31 AM

Sommar Café tråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte vi kunde ha en café tråd där vi kan skriva en hälsning till varandra när andan faller på.

Där vi inte behöver vara så seriösa, och svara på alla möjliga frågor om det spiritualistiska, bara vara och umgås lite.

När och om tråden blir för lång, så börjar vi en ny tråd…..

Välkomna in o Tjôta lite….

Annons:
Ians
5/28/13, 11:40 AM
#1

God förmiddag på Er!

Man känner att åren går när man inte kan läsa sina sms ordentligt med en gång när  man har vaknat…. Så det blir många konstiga meddelande jag läst nyvaken. Senast var det lilla dotera skickade i morse…

"Det kliar i mina ögon så jag blir tokig, för hunden har en fästing på axeln!"

VA????? ett något udda sammanband mellan orsak o verkan i den texten måste jag säga!

Efter att ha fått till fokuseringen på ögonen, efter en stund kunde jag dock läsa….

" Det kliar i mina ögon så jag blir tokig , BTW hunden har en fästing på axeln!"

Varefter jag for upp som ett skott, för vovven låg ju i min säng!😮 Jodå hon har en liten fästings uschling på "axeln! Så det blir till att knalla iväg o köpa det där örthalsbandet idag 😕

Jane-Lyzell
5/28/13, 12:34 PM
#2

Oj vilken bra ide´Ians - den gillar jag😃

Jag har nog lite allergi med i dessa tider - får lite jobbigt med andningen då jag är ute och går - men det har ju fullkommligt exploderat med grönt ute så kanske inte så konstigt.

skum dröm i natt - vaknade gråtandes - hmmm…..

Har min fysiska cirkel i kväll - Mumma❤️

Ha en fin dag alla !🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
5/28/13, 2:52 PM
#3

Allergi är ett aber! Och just som du säger Jane så tar det på orken också.

Just nu så har ju naturen fullständigt exploderat på några veckor precis som du säger, så då kliar det i ögonen och man nyser titt som tätt. Har själv även känt av det du talar om att det blir jobbigt o andas också emellanåt, inte roligt alls. Själv försöker jag lindra lite genom att ta msm Och mina allergi tabletter.

Det verkar fungera rätt bra faktiskt, innan var jag lite orolig att jag skulle behöva ta kortisonsprutor denna säsongen. Men det verkar som msmet har speedat upp min vanliga medicin, tack o lov!

Ser fram emot att det kanske blir ännu bättre ju mer jag ökar på dosen, en får ju vara lite försiktig i början 😉annars får man bara utrensnings biverkningar som är ohanterbara. Bättre att rensa försiktigt o mjukt!

Jane-Lyzell
5/28/13, 9:46 PM
#4

3 Har inte provat allergi medecin - gillar inte medeciner överhuvudtaget😎 Jag är så otroligt känslig mot allt sådant…….

I dag har jag städat hemma - blev riktigt fint ordnat en målarhörna så jag inte belammrar köksbordet längre.

Kul med våra nya medisar nu med🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
5/28/13, 11:22 PM
#5

Vilket trevligt initiativ! :)
Vem kan läsa på morgonen, du är inte alls till åren Ians 😉 Vad jag har hört (nej det har jag inte , det  har jag kommit på själv)
Är att Åren är till för dig 😃🌺

#4 ja, det är läskigt med mediciner… man har ju ingen aning om vad det är.. hua mig… och dubbelmoral har jag med eftersom jag tar alvedon 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
5/29/13, 12:08 PM
#6

Oj vad pollen det ligger i regnvattnet idag - inte undrar på att man är lite tung i knoppen 😎- i dag blir det argete - svara på läsarfrrågor och sen förbereda för kursen till helgen- ska försöka hinna måla lite med i min nya hörna 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Ians
5/29/13, 4:28 PM
#7

Gomiddag,

Jobbat natt 1 av 3 så jag har sovit under dagen. Men kikar jag ut på vädret så verkar det inte ha varit en förlust idag iaf.

Undrade lite vad Argete var Jane, tänkte att du som kan så mycket kanske sysslar även med en sådan "teknik" vad det nu kan vara …hm

Så kom jag på Det,…..hahahahaha Jag kan ju också det……Arbete 😂

Svårare var det ju inte! Trögtänkt när jag är ny vaken, bara!

Lycka till med ditt målande och med Arbetet ❤️

Som sagt så blir det till att dra på sig jobb tofflorna även natten som kommer.

Önskar er andra en trevlig eftermiddag/kväll 🙂

Jane-Lyzell
5/29/13, 5:46 PM
#8

7 ha ha ha ja så är det när man är dyslektiker 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
5/30/13, 5:23 PM
#9

Gomiddag,

Efter ännu en natt på jobbet, begav jag mig hem o kokade lite fästingmedel till vovven. Skall pröva detta recept ett par dagar o se om det är effektivt på henne.

Hinner inte iväg o köpa örthalsbandet just nu!

Har sovit gott tills nu, tack vare fläkten i rummet. Det var bra varmt när jag vaknade. Svart rullgardin och en bra luftkonditionering är ett måste för en nattarbetare sommartid 😉

Vinkar till er andra 👋 och hoppas att ni haft en bra dag ni också!

Hellas
5/30/13, 8:39 PM
#10

Lycka till med koket Ians, hoppas att fästingmedlet fungerar, de som odjuren är hemska.

Jag har haft en härlig kväll ute i solen och värmen, jag tog ett snabbt bad, lite kallt men ändå så friskt sedan blev det lite inspektering av rosenbuskarna.
De har verkligen fått stryk i vinter så nu går jag och är rejält nervös för att jag måste ta bort många av dem.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

TezzD
5/30/13, 10:04 PM
#11

Nu ska jag sätta mig ner och prismärka alla 100tals objekt som jag ska sälja på en Loppis som jag arrangerat här i byn i Juni. Lika bra att vara ute i god tid, o har man två små så får man passa på när man kan och hinner. Helst av allt hade jag velat 😴 … men det får ju kroppen göra inom sin tid. 😇

Ians, blir nyfiken på ditt recept. Jag har inga djur nu, men har haft och jag vet flera goda vänner med husdjur som säkert hade uppskattat det om du vill dela med dig? 🙂

Önskar er alla en riktigt fin kväll! Blomma

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
5/30/13, 11:32 PM
#12

Rosalee välkommen som nattarbetaregänget - bland oss andra - jag är en nattis:-)

Ians hoppas medlet funkar bra - man måste ta bort den stela delen av salvan - den kastar man(om det inte går att använda till annat)

Har i dag tagit upp till kamp emot komunpolitekerna här - vår skola nedläggningshotad igen - man undrar hur politiker tänker ibland med fel huvud 🤔

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
5/30/13, 11:50 PM
#13

Japp nattpysslare om inte annat hihi

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
TezzD
5/30/13, 11:52 PM
#14

Klockan e så mkt och jag är inte ens klar med hälften ännu.. Snark… Vi ses imorgon. Kram på er!

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Ians
5/31/13, 8:36 AM
#15

Hoppas att du sovit gott Rosalee!

Själv går jag nu av efter att ha jobbat 3 nätter, den bästa morgonen är den då man går av.

Jag brukar skrota runt lite, sitta vid datorn, läsa en stund, gå ut en lite längre tur med vovven o bara vara. Det är helt underbart att inte behöva stressa i säng för o få sina timmars sömn, så man orkar nästa natt etc etc

Är man nu som jag dessutom ledig fram till nästa fredag, så är det ändå goare 😉

Nu hoppas jag på lite fint väder så en kan vara mycket ute o riktigt känna av att det nästan är sommar på riktigt!

Ha det gott ni som kikar in här o önskar alla en trevlig helg….det är ju Fredag idag 🙂

TezzD
5/31/13, 12:37 PM
#16

Tack! ja Ians jag sov som en docka 😉 Vaknade dock runt 5 tiden av bebis, sen upp 6.45… 😴 Hade nog aldrig klarat av ett nattjobb, trots att jag är/(Läs var) En nattmänniska…

Nu är jag iaf färdig med hälften av alla prislappar :-P

Känner mig ganska givmild då allt kostar från 5:- till 30:- finns enstaka saker men max 100:- (det som kostar 100:- är en fårfäll)
är det dyrt tycker ni? Köpt på Ikea …

Önskar er en underbar dag! Här skiner solen och jag sitter på altanen o gottar mig med kaffe, den ena dottern springer ut och in av lycka och den andra sover middag…

Kram på er<!

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Ians
5/31/13, 3:28 PM
#17

#16  Det beror väl lite på vad de kostar som nya, och hur gammal den är, den däringa fårfällen! 😉 Och vilken typ av loppis.

TezzD
5/31/13, 6:59 PM
#18

#17 Ja dom ligger på mellan 299-599 kr… minns inte vad vi gav men det var inte dom priserna som finns där nu.. nu är dom billigare…och konstgjorda 😡Har för mig att vi gav närmre 350 för den… kanske bättre att bli av med den för en 50lapp? 🤔

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Hellas
5/31/13, 8:15 PM
#19

Kvällsmys min man ute i solen med en tallrik skaldjur och ett glas rött. Snart dags för sista doppet

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
6/1/13, 12:51 AM
#20

Kurs här o nu trött😴

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Ians
6/1/13, 8:21 AM
#21

Hoppas du fått sova ordentligt Jane!

Önskar alla en underbar morgon, denna första dag i juni! Nu är det officiellt sommar! Redan nu är det 18,8 grader ute, så det blir nog en varm dag i dag!

Ha det gott mina vänner!

själv skall jag iväg på yoga klass idag, med en lärare som jag velat gå en klass för länge. Men det har aldrig passat med tiden….men idag klaffade det 🙂

skall bli spännande!

TezzD
6/1/13, 8:52 AM
#22

Spännande med Yoga Ians! Det är "skönt" 😊

Hoppas du sovit gott Jane! 😴
Hellas det lät riktigt gott!!!! 🤤

Här blir det barnloppis idag :) Vi ska åka till Växjö (stan som vi säger haha) och se om vi hittar ngt kul, dottern har sparat ihop lite veckopeng  😉 men hittar hon ngt som kostar mer så får hon såklart lite extra… hon kan ju inte förstå betydelsen för summor ännu 🤪 men hon VET att när hon får en peng så kan hon handla! 😉

1 Juni blir en riktigt fin dag! Solen skiner och sommaren närmar sig på riktigt ! ☀️O jag fyller år den 6 Juni, så jag måste nog börja planera upp min dag nu, kanske e dags…? 🤔 

ha eb fin dag o helg allesammans!🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
6/1/13, 9:33 AM
#23

Kul Ians  - barnloppis är kul Rosalee- själv är det kuuuuurs 😃

Tack sover allti gott🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
6/1/13, 9:55 AM
#24

Härligt Ians jag vill också yoga men minns inte dina rörelser som du visade. Jag har sovit minimalt inatt så idag kommer mycket gå i ultrarapid. Skönt att det är strålande vackert väder och lediga solstolar ute.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Ians
6/1/13, 8:33 PM
#25

#24……Du kan kolla in på fb lade in dem där som fil i Ramsbergsgårdens forum.

Jane-Lyzell
6/1/13, 11:56 PM
#26

jap jap japp😉 och go natt🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
6/2/13, 6:50 AM
#27

Godmorgon,

Efter att ha däckat redan vid 21-tiden igår kväll, så vaknade jag utsövd redan vid 05.45.

Så skönt att få en stund för sig själv innan resten av familjen vaknar! Så nu sitter jag o dricker varmt citronvatten och så blir det en balja kaffe med lite kokosolja i. så är dagen igång.

Lite träningsvärk efter yogan igår har jag, dvs lite öm i musklerna. Men inte så illa så jag inte kan gå o stå eller har svårt att komma upp ur sängen.

Är så stolt över mig själv, klarade det mesta på ett avancerat pass, för ett år sedan kunde jag knappt gå! Vilken enorm effekt yoga träningen gjort på min kropp och mitt uschla knä!!! 🙂

Har en poweryoga film som jag fått, här hemma har inte vågat mig på den. Men nu blir det till att köra poweryoga 😉 gårdagens lektion gav verkligen mer smak, att ta träningen till en annan nivå!

Ha det gott mina vänner , så ses vi i trådarna under dagen!

Annons:
Jane-Lyzell
6/2/13, 8:08 PM
#28

skulle verkligen behövt yogan nu - pajat ryggen - aj aj😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
6/2/13, 8:14 PM
#29

Usch då.. skickar goda bubblor till dig Jane! 🎈

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
6/2/13, 9:33 PM
#30

29 Tack det behövs - måste nog gå till någon som kan fixa den i mörn , aj aj

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
6/2/13, 9:34 PM
#31

Hoppas verkligen att det ger med sig! 

Nehepp, dags för profilbildsbyte här! På tal om annat 🤪

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
6/2/13, 9:41 PM
#32

31 snyggt🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
6/2/13, 9:44 PM
#33

😃 Tack! 🌺Sov med s.k "pincurls" inatt.. obekvämt och fuktigt, men det ger fina lockar om man borstar ordentligt dagen efter ;)

Hade energi till att sminka upp mig också, jag blev nöjd iaf så man kan ju stoltsera lite med en Avatar som visar hur jag oftast INTE ser ut, haha😊

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Hellas
6/2/13, 10:04 PM
#34

#33 Haha, det låter som papiljotter som mamma sov med när jag var liten.
Huva så obekvämt 😮….men fin blev hon 😉.

Jättefin bild på dig 🙂

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
TezzD
6/2/13, 10:07 PM
#35

Hihi ja nästan 🤪 med pincurls, så tvinnar man håret och snurrar dom i en boll o fäster med en hårpin :) Inte riktigt lika obekvämt, men om en hårklämma hamnar snett så känns det när man ligger ner 🥵

Tack 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Ians
6/2/13, 11:48 PM
#36

Du är jätte fin så det var värt besväret iaf. ♥♥

Jane-Lyzell
6/3/13, 8:07 AM
#37

Är uppe med Tuppen - vilket hör till ovanligheterna - sååå Ont- hoppas få tag på hjälp i dag- fått tipps om en bra Massör.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
6/3/13, 8:09 AM
#38

Godmorgon på er,

Hoppas att ni kan sova trots att det är lite varmt. själv håller jag mig med en fläkt i sovrummet, som får jobba på nu under sommaren. Den o mina svarta rullgardiner är ett måste för mig som jobbar natt.

När jag är ledig så låter jag den svarta rullgardinen vara uppe, så jag inte sover bort hela dagen, detta har resulterat i mycket konstiga vanor den sista tiden. Jag har vaknat runt 5-tiden, en helt okristlig tid för mig som är natt människa. Men vad gott det är att vakna så tidigt, höra fåglarna vakna till liv o det finns inte en människa ute, det är tyst o lugnt och man känner sig som den enda människan på jorden.

En alldeles speciell känsla måste jag säga. Så kommer solen fram o börjar sakta värma dagen…..helt ljuvligt!

När sedan jag o vovven beger oss ut för en först pinkerunda, runt 6-tiden så börjar de första grannarna bege sig iväg mot dagens slit med cykel. De som åker buss sitter fortfarande o äter frukost i sina kök, kan man tänka.

Så rullar dagen sakta igång, o jag o vovven går hemåt för att matte skall få sig lite kaffe o sätta sig o läsa en bok, kanske tar vi oss en liten lur nu när vi varit ute o kaffet är urdrucket…..visst är det gott att leva!

Jane-Lyzell
6/3/13, 1:39 PM
#39

Tidiga mornar inte min grej - så sova middag nu - hittade en Massör och ryggen bättre nu - tydligen diskar som petade åt två olika håll - ovanligt - är jag förvånad Nej 🤔

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
6/4/13, 10:02 AM
#40

Godmöra!

Vis från de senaste mornarna har jag inatt sovit med rullgardinen nere, och jag sov underbart gott! Inget vaknande kl 04.

Hur gott det än är med lite egentid och morgon tystnad , så blir dagarna mycket långa när man vaknar så tidigt!

Tisdag idag…önskar er alla en härlig dag! ❤️ Veckorna springer iväg, gott ifs för den 21 juni går jag på semester i nästan 4 veckor….helt underbart! Då får tiden gärna gå lite långsammare och vädret vara soligt o gott 😉

Vill ut till min favorit plats en ö, som man når med kommunala färdmedel, där trots att det är många som åker ut, så hör man mest bara måsarna o havet…som balsam för själen!

Jane-Lyzell
6/4/13, 1:50 PM
#41

40 så mysigt med semester i 4 veckor - får man 1 vecka sammanhållande här så är det bra - fast det är ju ett sätt att leva här😊 Längtar också till havet när sommaren kommer…….

Ryggen påminner mig fortfarande om att jag lever - Aj

Ska ha min fysiska cirkel i kväll - hoppas få hjälp av andevännerna då❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Ians
6/5/13, 10:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

#41 Faktiskt är det första gången som jag skall ha 4 veckor i ett svep. Annars brukar jag ta en strö vecka här o en strö vecka där, och kombinera med en långledighet. Men ser att jag har en himla massa semester sparad nu, som bara försvinner om jag inte tar ut den. Lite synd.

Oftast så har jag inget planerat inför sommaren utan det får bli som det blir. Och med det dåliga väder vi haft de andra somrarna så har det ju kvittat att ha semester o sitta i regnet o uggla.

Så nu hoppas jag på en fin sommar, med mycket sol o bad, grillning o mys.

I denna viken brukar vi vara, långgrunt o fint, vattnet blir lite varmare där också 😉

TezzD
6/5/13, 10:38 AM
#43

o här blir det ingen semester alls jag gör tvärtom och ska BÖRJA jobba istället, medans sambon har semester och tar barnen 🤪

Vilken underbar vik Ians! 

Jane, skickar ännu mera bubblor! Och hoppas att det försvinner fort!
Usch jag vet hur det är med smärta, har haft nackproblem sen november och har fortfarande 😈

Önskar er en riktigt fin dag! ☀️

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
6/5/13, 1:38 PM
#44

Tackar❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
6/5/13, 10:30 PM
#45

Funderar på om vi skall stänga denna tråden? Sedan alla nålade trådar ligger längst ner så hittar visst bara medarbetarna hit. Inte så bara ifs, men meningen var att få igång människor som inte skriver så ofta. Då man inte behöver veta så mycket om spiritualism för att tjöta lite om ditt o datt. Har man väl varit inne o skrivit, så känns det inte så läskigt att ge sig in i de andra trådarna o skriva o fråga….det var tanken jag hade med denna idén! Själva har vi ju medarbetar tråden där vi kan tjöta loss…. Vad tycker ni?

TezzD
6/5/13, 11:43 PM
#46

Helt ok för mig! 
Ska lägga mig o sova nu… blir hela 28 år imorgon 🥵 haha!
Sov gott härliga människor! 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
6/6/13, 12:32 AM
#47

46 oj då Grattis Rosalee🎂🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
6/6/13, 9:12 AM
#48

Tack Jane 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Hellas
6/6/13, 12:32 PM
#49

Håller med dig Ians, sedan alla nålade trådar läggs längst ner så hittar inte medlemmarna rätt 😕.

Annars idag, jag badar, solar, tvättar fönster (tar lite i taget) och har vattnat i mina sålådor.

Livet är underbart kort och gott!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
6/6/13, 12:34 PM
#50

Strålande 6.e Juni ☀️
Ha en fin dag alla :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
6/6/13, 12:42 PM
#51

Önskar er alla en fin dag idag den 6 juni!

Släpper nålningen på tråden så ser vi om fler hittar in, det kan ju vara en idé 😉

TezzD
6/6/13, 12:42 PM
#52

Tack detsamma Ians! 
Ja det låter nog som en god idé 👍 Kan ju testa iaf 😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Ians
6/6/13, 12:44 PM
#53

Grattis Rosalee på födelsedagen!🎈

Jane-Lyzell
6/6/13, 4:16 PM
#54

51 oki - Grattis igen Rosalee🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
6/6/13, 6:44 PM
#55

Tack ska ni ha 🌺🎈😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Ians
6/7/13, 12:40 PM
#56

Go´middag!

Här lyser solen från en ganska klarblå himmel, en molntuss här o där, men i det stora hela ett toppen väder!

Har suttit på balkongen o solat en stund, så skönt. Men en får akta sig så att en inte bränner sig, solen är stark nu…eller så är det skinnet som är svagt såhär ibörjan av sommaren 😉

vi har gått hela vintern med massor av kläder som skyddat vår kropp, och så plötsligt rycker vi av dem, inte konstigt att skinnet är lite ömtåligt.

I kväll går jag på slutspurten innan semestern 3 nätter jobb 1 natt ledig…….så 2 nätter till. Ledig tills på tisdag veckan efter då jag gör  upploppet 3 nätter innan jag går i mål! = totalt 8 nätter kvar….sen är jag ledig i 4 veckor….🙂 vad jag nu skall göra med all den lediga tiden återstår att se. Jag är ju van att jobba!

Kanske skall jag bara vicka på tårna o njuta! ☀️

Jane-Lyzell
6/7/13, 12:49 PM
#57

Ja Ians solen är ihärdig nu - skööönt

Hoppas dina nätter går fort - här ska vi ha tala med djuren kurs i helgen - det är alltid lika givande att ha med våra vänner djuren att göra. - väldigt sällan jag håller dessa kurser - men nu var det dags efter efterfrågan😉

Ryggen visar fortfarande att den lever 😕 Iiiiiiiii

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
6/7/13, 12:53 PM
#58

Är med på söndag o skickar lite healing till din rygg goaste Jane!

Jane-Lyzell
6/7/13, 12:54 PM
#59

Tack Ians❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
6/7/13, 2:50 PM
#60

Aj, så jobbigt med ryggen Jane❤️

Ians, så gött med semester. Du är sååååå mycket värd det. ☀️

Ett födelsedagsbarn hade vi igår också - grattis Rosalee🎂

Snart ska jag avsluta den här dagen med att köpa sista presenten till lillstumpan som blir 11 imorgon. Å så lite gotte till hennes tjejparty ikväll också förstås😉

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ians
6/7/13, 3:00 PM
#61

Kul att se dig Elpida! ❤️

Och lycka till med tjejpartyt!

Jane-Lyzell
6/8/13, 9:29 AM
#62

60 Ja Aj, ryggen jäklas fortfarande  - men det är en fin dag ☀️

Ha så fina partys - här är ny dag på kursen :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Ians
6/8/13, 5:48 PM
#63

Go´middag,

Här har sovits gott, efter en av 3 jobbnätter. Inatt kör vi vidare…..

Denna perioden är det nästan magiskt att jobba natt, under tiden man tassar runt o tittar till dem som sover gott, faller mörkret, för att bara ett par timmar senare, sakta ljusna igen…..när gryningen sakta på mjukatofflor tassar in. Fåglarna börjar försiktigt kvittra och skvallra om att en ny dag gryr strax igen!

Framför allt är det svalt under natten och man slipper svettas ihjäl sig vilket de på dagen har problem med under sommaren. Plus att man ser mer av dagsljuset, det är inte mörkt när man går till jobbet, mörkt när man går hem och mörkt när man vaknar. Samt att man har ganska mycket ledigt emellan jobb perioderna, och kan njuta av sommaren. Sommaren är nattarbetarens bonus 🙂 och belöning för tröskandet under den mörka årstiden!

Din stackare Jane, inte skojsigt med ond rygg! 🤗

Jane-Lyzell
6/8/13, 6:52 PM
#64

Ja gillar ljuset med - Aj min rygg värre igen 😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
6/9/13, 5:10 PM
#65

Ja så var det snart dags att avluta denna helgen med ett jobbpass till.

Här i mina trakter har vi haft lite mulet idag, vilket passar mig bra då jag sovit det mesta av dagen.

Hoppas ni haft goare väder, och haft en bra dag!

Healing i kväll eller Jane?

Stor kram till Er alla!

Hellas
6/9/13, 7:05 PM
#66

Oj vilken helg det har varit, sådant här fint väder hade vi sammanlagt på hela sommaren förra året.
Det som fascinerar är även att trots värmen så har det varit en ren frisk luft, kanske det beror på de ännu lite svala nätterna?

Idag har vi haft lite omväxlande molnighet med en kort urladdning från Thor himself!

Jag har haft bägge ungarna hemma samtidigt vilket inte sker ofta då de bor åt olika håll och kanter. Vi har solat, badat, trädgårdsarbetat och sist men inte minst, grillat skrattat och pratat goa minnen.
Mycket kärlek med andra ord ❤️

Stora kramen till er alla!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

TezzD
6/9/13, 8:51 PM
#67

Usch Jane, det låter verkligen inte bra! Jag skickar till dig kl 22.00!!!

Nu är jag tillbaka från mitt äventyr och min "mini-semester" nere i Norje Boke/ Sölvesborg-Blekinge. 
Haft en toppen helg har jag och jag har saknat er alla här inne! 
Massa kramar från mig till er alla och tusen tack igen till alla er som gratulerade mig! 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
6/9/13, 8:54 PM
#68

Tack alla - ryggen bättre nu - så nu ska jag nog klara mig - tack för all healing!🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
6/9/13, 9:14 PM
#69

ska ja strunta i att skicka då Jane? 🙂

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Jane-Lyzell
6/9/13, 9:42 PM
#70

69 Ja gör inte det - man ska inte slösa med guds gåvor och jag tycker mig bättre nu :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
6/9/13, 10:38 PM
#71

Hoppas det onda håller sig borta! 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
6/9/13, 11:54 PM
#72

Tack det hoppas jag med - god natt 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
6/10/13, 5:18 PM
#73

Hej hej!

Kalasen i helgen gick bra, så även zumbapasset. Dock föreslog jag i fredagskväll/natt att tjejgänget skulle titta på Marley and Me, vilket resulterade i 6 st storgråtande 10/11-åringar. Klockan halv två på natten fick jag upp och trösta samtliga, lugna dem och sätta på en ENBART rolig film🤓☔️. Ja man lär så länge man lever, men så bra att alla fick en chans att riktigt sörja alla sina bortgångna 4-benta vänner..🙂

Tänkte i mitt stilla sinne att jag kanske led av inbillad laktosintolerant, eftersom det stod en stooor bit gräddtårta i kylen. Nu vet jag (åter igen) att jag visst är laktosintolerant. ajajajajaj i magen🎂🤢

Skönt att du känner dig piggare, Jane😘.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
6/10/13, 5:46 PM
#74

oj då Elpidia - låt bli grädden o mjölken- inte bra-kram

Ja lite bättre här ska till massören igen !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
6/13/13, 4:46 PM
#75

skolavslutning i dag för den minsta - regnet öser ner - tur det är inomhus i kyrkan🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
6/13/13, 5:04 PM
#76

Visst är det roligt… Det har varit sol här i en veckas tid, och idag när det är skolavslutning så vräker det ner. Imorgon är Elpida ledig, och det väntas det ännu mer…. Det är tur att man är sin egen lilla solstråle😃

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Hellas
6/13/13, 6:11 PM
#77

Jättetråkigt för alla som firade skolavslutning idag. Hoppas att vädret blir bättre framåt helgen….Ja egentligen kan det inte bli sämre, vi har haft fullkomligt skyfall idag.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Ians
6/13/13, 6:40 PM
#78

Vi kör skolavslutning imorgon, så räkna inte med någon drastiskt förändring av vädret 😉

Det är samma visa varje år, just till skolavslutningen så passar lokala på att skura ordentligt 🤔 hur det nu kan slumpa sig så Varje år ?

Pagan
6/13/13, 9:16 PM
#79

Det är för att regnet spolar bort allt det trista Ians, så sommarens ledighet kan börja förståss!😉

Nu hittade jag hit också, hoppas att Janes värk lättat och att Elpida får njuta av sin lediga dag och att Ni mår bra öht trots att det nu ösregnar på sina ställen - som här. Men jämfört med andra ställen i Europa har vi det himla bra. I ungern bl.a. har de tydligen stora bekymmer med översvämningar och bortspolade hem, så jag vågar inte klaga på all täckbark som flytit ut på gräsmattan, men vill bara nämna att det ser förjäkligt ut😛

Riksdagsman Larsson träffar biskopen och de diskuterar tillvarons väsentligheter.
- Ett faktum är att om du går ut i regnet och vänder ansiktet mot skyn så kommer du att få en uppenbarelse, säger biskopen.
Larsson blir nyfiken och följer rådet. Men återvänder besviken.
- Jag stod där och regnet rann innanför kragen. Jag kände mig faktiskt som en idiot…
- Ja, se där, säger biskopen.😃

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
6/13/13, 9:54 PM
#80

Hahahahaha Pagan ♥♥♥♥

Jane-Lyzell
6/14/13, 1:20 AM
#81

Ha ha ha ha ha …….😃😂

Tack pagan . mår bättre idag - och det blev fint väder på avslutningen :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
6/14/13, 6:59 AM
#82

Godmorgon på Er!

Lilla dotera har avslutning idag, och regnet fullständigt vräker ner som väntat, o jag har ont i ryggen. Aulan har ordentligt stadiga träbänkar o jag inser att detta kommer inte att gå alls, så faderskapet o dotera får gå själva.

De kommer att få bära mig hem om jag ens försöker mig på att gå dit o sitta. 😕Detta är ingen viktig avslutning, och upplägget är likadant varje år!

Däremot så är nästa års avslutning viktigare, då lämnar hon lilla skolan och går vidare till högstadieskolan och lämnar dessutom sin nuvarande lärare.

TezzD
6/14/13, 9:14 AM
#83

Morrn morrn! 
Ians, du gör rätt i att stanna hemma och vila upp dig, viktigare är att du "orkar" med henne under hela sommarlovet ju 😉

Idag gäller det att "säkerställa" det sista inför loppisen imorgon, ner och räkna bord, hämta nyckel, ställa iordning gör jag nog redan ikväll så man slipper stressa imorgon bitti. 
Packa in allt i bilen är väl lika bra det med, har ändå inget annat för oss idag, det regnar ju.. 

Trevlig helg önskar jag er och en mysig regnig fredag 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Jane-Lyzell
6/14/13, 2:09 PM
#84

solen börjar titta fram så smått här - så hoppas vädret är bättre hos dig nu Ians. Önskar dig en bra loppis Rosalee 😉

själv ska jag iväg på en medial träff i helgen - kanon kul - så lite få inlägg från mig i helgen - ha en fin helg alla 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
6/14/13, 3:27 PM
#85

Ha en fin helg själv Jane!

vik vink  👋 till Rosalee!

TezzD
6/14/13, 5:57 PM
#86

Tack Jane 😍 o vink vink Ians! 👋 

❤️

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Pagan
6/14/13, 7:19 PM
#87

Gott det Jane🙂

Ja här har regnet lättat också

Förstår dig att du stannade hemma Ians, låter ju som rena schavotten i aulan ju!

Loppis låter ju kul, ska du sälja själv då Rosalee? Det var faktiskt länge sedan jag var på loppis, får nog kolla utbudet, här på landet finns det ju en del att välja på under sommaren allra helst.

Älskar frdagar😃så underbara!!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

TezzD
6/14/13, 8:42 PM
#88

#87 
Ja jag älskar loppisar! Speciellt lite större, så jag har själv arrangerat en här i byn och hyrt en lokal (Dyr enligt mig) Men då jag inte vill att ett bord ska kosta för mkt för folk som ska sälja så levde jag på hoppet att vi förhoppningsvis skulle få ihop 15 bord…det kändes långt borta att få ihop det och jag var rädd att jag skulle behöva ställa in---- men gissa vad!

 24 bord är sålda.bokade! 😃 Så det räckte till hyran + annons i tidningen och betalning för mitt bord (då jag själv arrangerar och ställt iordning 24 blytunga bord och måste städa efteråt så tyckte jag att jag var värd det 😎)

 + 100 kr som jag skänker till Barncancerfonden 🌺

Ibland funkar magkänslan innerligt, även om man blir lite rädd på vägen så ska man aldrig släppa hoppet ❤️

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Pagan
6/14/13, 8:46 PM
#89

nämen va kul. Ja jag förstår att det vara lite nervöst. Det blir nog en rolig dag i morgon då och lite som final också på allt ditt arbete.🙂Får ju säga grattis och ge dig en klapp på axeln. Kanske blir så bra att det blir en tradition i byn.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

TezzD
6/14/13, 9:03 PM
#90

Tack Pagan! 
JA jag hoppas verkligen att det blir något av en tradition 😃
Har själv bara bott här sedan Oktober förra året o man måste ju tillföra något där man bor tycker jag 😉

Ser verkligen fram emot morgondagen !

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Pagan
6/14/13, 9:07 PM
#91

nästan så du har lust att gå å lägga dig tidigt så det snabbt blir morgon va😉som julafton förr

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

TezzD
6/14/13, 9:12 PM
#92

Oo ja! Men först ska vi se färdigt på filmen 
Cast Away 🥶

Ha en fin kväll!

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Pagan
6/14/13, 9:32 PM
#93

Å låter spännande

Detsamma, sov gott sen🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
6/15/13, 12:07 AM
#94

Gu vad spännande med loppisen Rosalee! Det har inte jag fattat att du har fixat till alltihop! Vilket hästejobb! Lycka till imorgon! ♥

TezzD
6/15/13, 7:47 AM
#95

😃 Tack! Ja ett hästejobb minst sagt! Men idag får vi se om man kan få ut lite bröd för mödan 😉 Förhoppningsvis kommer det många glada människor som vill fynda 👍

Önskar er alla en riktigt fin dag !
Jag kanske till och med kan slänga in en liten övning ikväll som Jane brukar göra 🙂

Ha de gott idag! 🤗

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Pagan
6/15/13, 9:18 AM
#96

Ja det blir en kanondag rosalee, hoppas ni får fint väder också, lite mingel på trappen är ju alltid trevligt

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

TezzD
6/15/13, 7:53 PM
#97

Dagen gick super! Lite för lite kunder tycker jag dock, men solen kom fram väldigt mkt så jag antar att fler valde att åka till stranden 😉 
Men jag är riktigt nöjd iaf! 👍 så det blir absolut fler ggr

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Pagan
6/15/13, 8:22 PM
#98

Det var ju bra! Alltid lite nervöst på premiären. Kommer fler nästa gång då de fattar galoppen. Men gott att du är nöjd med din dag och att du nu vet hur agendan ser ut nästa gång. Kanske filura på fler skyltar? Annons i lokalblaskan? Ha en dekal på bilerutan? 🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Hellas
6/15/13, 8:52 PM
#99

Grattis Rosalee, så skönt att dagen flöt på bra och att du känner dig nöjd.

Själv har jag gjort sådant som blivit bortprioriterat ett tag.
Vi förbereder ju även platsen för mitt kommande växthus, det ska bli så roligt när det väl finns på plats.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Pagan
6/15/13, 9:17 PM
#100

En dröm hos mig också, ett växthus. Å vad jag vill ha!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jane-Lyzell
6/17/13, 8:32 PM
#101

Hej alla glada - tittar in på kvällskvisten efter att Änglar hjälp mig bli av med min huvudvärk - En fysisk som kom med massage och flera som skickade distans healing - så nu kan jag leva igen - fy för huvudvärk 😕

Jag var på en forumträff i helgen - jätte trevligt och har nog fått de flesta som var med att bli encaustic art bitna 😃

Min man är ju för go - när jag kom hem stod mitt växhus (hemmasnickrat) färdigt - bara älskar han ❤️

Min ena häst Thamdu - är blockhalt och kritiskt läge för han - så ber alla som vill och kan sända healing till honom - han finns i Thanumsede.🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
6/17/13, 8:41 PM
#102

Skönt att huvudet ditt mår bättre! 🌺

Vilken snäll man du har Jane! 😃 Håll hårt i honom! 😉

Jag hinner inte sända healing ikväll men skickar energi och bubblor till Thamdu i massor!!! 🎈🎈🎈

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Pagan
6/17/13, 8:51 PM
#103

Ja, en annan blir ju avundsjuk, änglar som masserar och en man som snickrar växthus. Jag vill också ha!!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jane-Lyzell
6/17/13, 10:05 PM
#104

😃☀️ Ja du Pagan något gott måste jag gjort :-)

Tack Rosalee🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Pagan
6/17/13, 10:07 PM
#105

Ja å vad är receptet?😛

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jane-Lyzell
6/18/13, 12:19 AM
#106

ha ha ha 😂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Pagan
6/18/13, 9:42 PM
#107

😉ja ja jag får väl nöja mig med att bara vara avis😃

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
7/1/13, 10:29 PM
#108

kan nån dansa soldansen? Nu är jag rätt så less på det eviga regnandet här. Inte en dag med sol på 14 dagar. Oroad att det blir som förra året regn från maj till nov. 

Annars så är livet himla livat🤐

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
7/1/13, 10:49 PM
#109

Jag hänger på o dansar ! Vill ha sol o bad NU !

Tarotstollan
7/2/13, 1:46 AM
#110

Jag hoppas också på lite sol och värme. ☀️
Var på hundutställning i helgen som gick, hela lördagen blåst och regn! På slutet var det knappt några människor kvar, endast de som skulle in i stora ringen och några entusiaster, dit jag får räkna mig själv satt kvar.

På söndagen tittade solen fram i alla fall och det blev riktigt skönt i värmen. Upptäckte i går kväll att jag faktiskt hade fått lätt stramande rödfärg i ansiktet, det känns mycket bättre idag och nu ser det lite mera brunt ut.
Brukar vara blek som ett lakan i vanliga fall, så på varje hundutställning (en gång om året) brukar jag bli bränd i olika grader beroende på om solen är där eller inte. Detta året blev det en "lagom" bränna.
Har varit med om år då jag inte kunnat sova på flera nätter p. g. a. svidande och kliande hud.
Brukar komma ihåg att använda solkräm när solen skiner men när det regnar och är mulet glömmer man det lätt! På söndagen regnade det även när jag gick hemifrån så då hade jag ingen tanke på att solen skulle kunna komma fram.
Strunt samma, nu har jag i alla fall fått sommaren bränna haha!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
7/2/13, 1:52 AM
#111

Kul med hundutställningar - varmycket på det förr 😃- ja lite mer sol skulle inte skada - Har en vecka framför mig nu med healing- så nu måste jag nana🙂😴

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Tarotstollan
7/2/13, 2:03 AM
#112

Sov gott!😴

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
7/2/13, 11:35 AM
#113

Här bubblar energierna nu inför Healing kursen - så ha det fint alla här inne:-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
7/2/13, 1:59 PM
#114

Gôtt Jane! Ha det gott själv!

Upp till toppen
Annons: