Annons:
Etikettandlighet
Läst 1882 ggr
Ians
2013-05-27 15:44

En undran till....

Mycket av det som försigår i den andliga/spiritualistiska världen, påminner om psykiskstörning.

Om jag skulle berätta för en psykiatriker att jag hör röster i mitt huvud, så skulle jag säkert få någon "hevy medicin" för den sortens "vanföreställningar".

Hur vet man att man inte håller på att gå över styr?

Speciellt när man är överkänslig för känslor som andra har, även de som de försöker dölja. High Sensetive personality HSP. Vilket kan gränsa till att man inte mår psykiskt bra.

Skulle jag lägga till att jag ser folk, skuggor och ljusafält runt personer ibland färger…så hade nog den felsydda tröjan åkt fram på direkten 😃

Så hur vet man att man inte håller på att bli knäpp bara? Och att man inte behöver medicinera bort detta?

Annons:
Kyllan56
2013-05-27 16:16
#1

Du vet det Ians, eftersom att du frågar och kan resonera kring det. 

Ett medium kan "oftast kontrollera" sina röster, syner tankar osv. Däremot en person som är psykotisk, bryts ner av oförmågan att kontrollera detsamma.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
2013-05-27 16:21
#2

Ians -Bra fråga och finns nog igentligen inget lätt svar!

Jag brukar säga - om man ska utveckla sin medialitet ska man ha ett starkt psyke - mediumskap är inget för ett svagt psyke.

Just för att "om" man är klart hörande - eller seende - så man vet skillnaden och kan hantera det.

Är det mediumskap - är det kontrolerbart - är det inte det - få man ta sig en funderare!? och kontakta proffetionell psykiatriskt hjälp.

Ett bra sätt veta skillnaden är;

Som medial/medium - är dessa mediala företelser inget nytt och följt med mer eller mindre hela livet - de är inte tvingande eller domderande röster- utan alltid hjälpande.

Finns det psykiska sjukdommar i släkten får man passa sig och kontrolera vad som är vad.

Vet man inte själv om man har vaneföreställninga eller är medial - fråga din omgivning - släkt och vänner - anser dom dig fullt normal annars - är du troligen medial och tvärt om ifall dom ser dig som ett ufo.då menar jag i alla situationer i vardagen- ses som ett ufo kan man ju göra av människor som inte förstår medialitet.

Är man fortfarande osäker på vad som är vad - så gå till psykiatrin och få det utrett - Jag vet ett medium som gjorde det- då hon inte litade på sitt eget sinne - hon var inte psyksikt sjuk eller hade vaneföreställningar. Hon friskförklarades.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2013-05-27 16:22
#3

Ett mycket bra svar Kyllan56! ❤️

Varför jag frågar är för att det finns folk som undrar detta emellanåt. Ex har jag en i min närmaste krets som är mer medial än den anar, ofta undrar just den personen det.

Mitt spontana svar blir ofta….eftersom du överhuvudtaget frågar så är du Inte på väg att bli knäpp. de som är psykotiska funderar ju inte ens på detta.

Men visst finn det rädsla för att man skall gå över styr inbakat i en sådan fråga….

Hur ser man till att det inte harvar iväg o blir sjukt?

Jane-Lyzell
2013-05-27 16:29
#4

3 frågar du mig så ska mediumskap utvecklas i hem Cirklar - om vi talar om Mediumskap som ska vara till gagn för andra.

Ensam utveckling - är lagom bäst - inte för mycket och ofta. Organisera ha disseplin - regelbundna tider och dagar man övar.Däremellan är butiken stängd - alltså inte släppa in andar nu och då hur som haver - då kan det gå överstyr!

Likadant som man inte släpper in alla främlingar i sitt hem likadant med andar - man måste stänga dörren.Så den inte står vidöppen 24 timmar om dygnet - för då kan man bli psykiskt instabil.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2013-05-27 16:46
#5

Du hann emellan Jane när jag skrev. Bra svar i båda dina inlägg. Tack!

Tarotstollan
2013-05-27 18:50
#6

Jag läser ditt inlägg och begrundar djupt och tänker på hur många mediala människor som fick sitt liv förstört förr i tiden för att man inte visste bättre då. Kanske inte vet bättre nu heller men nu har vi ju fått bättre upplysning i alla fall, vi som lyssnar och vill lära oss!
Lycka till🌺.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Ians
2013-05-27 19:17
#7

#6 Har också funderat i de banorna, att det kanske å andra sidan finns många som är mediala, som söker hjälp inom psykiatrin för att de inte förstår sig på sin gåva, utan tror att de är sjuka. För som sagt för en tvivlare så är medialitet och psykisk sjukdom väldigt snarlikt varandra.

Speciellt om man inte får undervisning o vet hur man skall stänga ner, utan över öses med intryck och känslor som man inte kan hantera.

Tarotstollan
2013-05-27 19:21
#8

Själv är jag inte medial för 5 öre men tycker allt av det "övernaturliga" är intressant och jag tror även om jag inte märker någonting!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
2013-05-27 19:42
#9

6 Ja tror som du - tyvärr- det var nog en hel del som blev behandlade som tokar då de igentligen var mediala - vi får hoppas det är bättre på den frånten idag!

Ennu längre tillbaks brändes vi ju på bål 😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: