Annons:
Etikettguider
Läst 1754 ggr
Ians
2013-05-27 13:27

En undrar.....

Har bett min Guide att komma, mig närmare och att undervisa mig. Ber om detta varje kväll när jag ligger i min säng. Dels för att det är då jag får vara ostörd. Så ligger jag och mediterar en stund innan jag somnar. Resultatet av det har blivit att jag drömmer Otroligt mycket. Drömmar som jag klart ser budskap i och Drömmar som är riktigt läskiga.

De läskiga drömmarna tolkar jag som rädslor som jag har som jag behöver ta tag i. Det är alltså inga vanliga mardrömmar, där det finns bara hemska saker som gör mig rädd. Utan det finns kopplingar till saker i livet,, om än på ett skrämmandevis

Är det så att drömmarna kan bli "livligare" när det börjar hända saker i det undermedvetna?

Eller är det bara en slump att detta sammanfaller?

Annons:
lizaohman
2013-05-27 14:05
#1

Överlåter din fråga till de visare, även om jag tror du har rätt där. Åtminstone passer det in på mig. Passar på att fråga dig, Ians, om det verkligen fungerar att meditera/kontemplera i sängen? Jag trodde att man måste ha stadigt under fötterna nämligen. Jag får då i alla fall inte kontakt i sängen - men i sömnen, jomenvisst.

Ians
2013-05-27 14:13
#2

För min del så handlar det nog om att jag måste slappna av och inte Styra, har ett enorm kontroll behov. Då passar meditation i halv dvala bäst. Och jag kan inte sitta upp då.

Jag vet att man skall sitta upp för att få bra kontakt etc

Men om man som jag vill styra vad man får till sig så, får man hitta ett sätt som passar den personligheten. 😉 Så tror jag ……

Mediterar ofta efter mitt yogapass o då ligger jag ner på mattan. d har kroppen fått sitt och är trött, och sinnet kan kopplas på mer effektivt.

Men övar på sittande meditation också, i små stunder.

Jane-Lyzell
2013-05-27 14:48
#3

Jag rekomenderar ingen att ha andlig(guid) kontakt liggandes - meditera i avslappning kan man göra liggandes men inte andlig kontakt.

Det som kan ske är du hamnar i pararellvärldar - där det är lite skeeri.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2013-05-27 15:22
#4

Kanske därför de konstiga drömmarna eskalerat. Får sticka en eldgaffel  i pyjamasen o sitta helt enkelt!

Och kanske stänga ner innan jag somnar ordentligt….så kanske drömmarna blir mindre frekventa.

Jane-Lyzell
2013-05-27 15:32
#5

4 ha ha ha ha 😂eldgaffel ……😈

tycker du gör klokt i det beslutet Ians🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2013-05-27 15:34
#6

Ja så jag inte säckar ihop, trillar av stolen etc utan får stöd 😂

Annons:
Jane-Lyzell
2013-05-27 15:36
#7

😂 hi hi hi

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millam
2013-05-27 21:03
#8

Förr mediterade jag också på kvällarna i sängen, men fick allt oftare jättejobbiga yrselattacker och Drömmar. Visste aldrig hur jag mådde när jag vaknade, var som i en annan värld, helt snurrig. Det höll i sig flera timmar efter att jag gått upp. Jobbigt till tusan.

Tills jag på nån tråd läste nåt klokt Jane skrivit om horisonteella världar, då det gick upp ett ljus..

Då slutade jag tvärt. Hade tidigare inte lagt ihop detta med mediterandet i liggande läge. Sen dess har jag vaknat mera normal på mornarna! Så det var det.. förutom då migränattackerna på nätterna som också orsakar liknande, men jag kan numera skilja dom åt.

Man lär sig, tack Jane för info den gången!🌺 Bra att poängtera lite extra detta, inte alla förstår hur det ligger till!

Jane-Lyzell
2013-05-27 21:17
#9

8 . vad skönt det hjälpte ❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millam
2013-05-27 21:47
#10

Jaa tack. Numera mediterar jag sittande innan jag lägger mig, när alla andra lagt sig.. i lugn o ro.. och är noga med att stänga ner chakran efteråt, ibland en extra gång när jag väl kommit i sängen!🙂

Man får hitta det tider som kan funka, ibland kan det vara svårt att matcha mediteradet med annat man har. Kanske kan du hitta ett par personer till så ni kan meditera tillsammans på bestämda tider, i grupp? Då blir det lättare att få lugn tid till det?

Och kanske lära sig avslappning i sängen på kvällarna, utan att meditera, bara avslappning? Mindfullness? Bara ett litet förslag..

TezzD
2013-05-27 22:53
#11

Jaa, du har fått mycket mer kloka svar än det jag tänkte ge.
Just nu så har du svaret inom dig själv 🙂

Sätt eldgaffeln under gumpen och kör på nytt vis så ska du se att drömmarna minskar lite 😉 
Men hur som helst, jag tror att du fått lite väl mycket kontakt och fått tecken och Drömmar både från din guide och de parallella världarna, där kan det ju bli lite för mkt av det goda 🤔

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Ians
2013-05-28 11:21
#12

Jag är lätt piskad, så jag tog och satte mig på sängkanten och mediterade innan jag lade mig i går kväll. Och stängde ner innan jag lade mig för att sova.

Mycket Drömmar men inte lika jobbiga 😉

Kan man be guiden om hjälp med att se något speciellt?

Jag bad om att få en bild av ett vitt ljus som brinner, med låga o allt. tyvärr gick det inte så bra denna gången. Men envis som jag är så sa jag att jag ger mig inte, du måste hjälpa mig med detta…..då hör jag en stilla röst som viskar….det kommer ha tålamod.

Tålamod verkar vara det återkommande temat, kanske just för att jag inte har det. 😎

TezzD
2013-05-28 12:08
#13

Du låter som min Ians, hihi. Tålamod är det mest sällsynta i mitt liv 🤪 det är nog det som våra guider försöker lära oss att få

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Ians
2013-05-28 12:15
#14

Gött att vi är fler Rosalee, själv vill jag ha resultat omedelbums helst förra veckan 😉

Jane-Lyzell
2013-05-28 12:30
#15

12 tillit och tålamod är det två T man får jobba med - bra jobbat🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: