Annons:
Etikettkurser
Läst 3747 ggr
lizaohman
2013-05-27 09:09

Auran

Jag såg att Ramsbergsgården har en spännande aura-kurs i helgen (finns säkert sådana på fler platser i landet) och undrar nu ifall nån här ser aura och hur ni kom att få den gåvan? Kan man verkligen lära sig se auran? Jag har läst om detta och kisar och kisar enligt instruktionerna. Som bäst ser jag en tunn gloria runt folk men utan färg 😓

Annons:
Älvan
2013-05-27 10:23
#1

Jag vet inte riktigt om "jag kan se auran". När jag varit avslappnad ex på yoga har jag plötsligt utan att jag vill det sett "mycket ljust grönt ljus" runt yogaledaren. Vid föreläsning om andliga saker såg jag plötsligt "Vitt ljus" som kom ut ur några av deltagarnas huvud. På föredragshållaren såg jag typ "gula vingar".😃

Jag vet inte om detta är att "se auran". Jag har inte gått kurser och vet inte mycket om detta alls. Jag har bara "råkat"" se dessa saker utan att jag försökt. Detta kom alltså helt oplanerat från min sida.

Vet inte om alla kan "se" och uppleva samma sak. Skulle vara roligt att höra hur andra har det angående detta! Berätta!

❤️

lizaohman
2013-05-27 11:05
#2

Ooooiii vad spännande, Älvan😍  Håller med dig - Berätta nu, alla !!!

Jane-Lyzell
2013-05-27 14:54
#3

Mitt eget aura seende kom spontant då jag utvecklade min healing 1983 - och sen dess ser jag auror - i början hela tiden - men man måste l'ära sig stänga ned det - annars blir focus på dessa vackra färger istället för här o nu - sen är det ju en fråga om etik o moral med.

Alla kan lära sig se - men man behöver oftast någon som kan visa - tekniken - finns en film jag lagt in i Artickeln om auran.

http://spiritualism.ifokus.se/articles/50f68e5d88f47201ff001067-auran-livets-mysterium?articles-1

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2013-05-27 15:33
#4

Jag ser ofta som ett vitt ljus runt människor speciellt när jag fokuserar på dem. När de flyttar sig så liksom sträcks ljuset ut som en film med fördröjning…..tolkar det som att energin stannar kvar en stund efter de flyttat sig. Säkert längre än så, men eftersom personen är kvar i synfältet så är ju fokuset på den som ex talar eller den jag fokuserar på. Och då är det ju naturligt att Den personen är den som mina blickar dras till i första hand inte energi minnet i rummet.

Kyllan56
2013-05-27 20:44
#5

Vad spännande! 

För några år sedan var jag några år i rad på New Agemässa.

två gånger fick jag min aura fotograferad. Ena gången var den blå för att nästa gång vara grön.

Min fråga till er som kan se auror. Är det ni kan se samma som kameran avbildar? Eller finns det någon skillnad?

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
2013-05-27 21:20
#6

5 njae - dessa New age kameror är inte auran - det är en värmekamera som ger bilder i färg - inte riktigt samma sak - kul grej men ………..

Sen är inte auran konstant utan fluxerande ständigt😎

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
TezzD
2013-05-27 23:00
#7

Nu har jag inte läst allt, men att se de ljusa runt människor är en riktigt bra början! Jag ser min, klart och tydligt, men endast de två första lagerna.
Ett bra tips till att öva upp sig om man är nyfiken är att ta handen och hålla den i dagsljus mot en vit (eller svart) vägg.
Fokusera mellan fingrarna och försök att inte blinka. 

Först kommer det första lagret. (Jag tror Jane har svaret på vad det heter)
Man ska inte fokusera för mkt för då tappar man den. 
När man ser de vita klart så kollar man ytterligare lite längre bakom fingrarna, då ska det andra lagret visa sig lite mer.
Om man sedan rör handen lite åt ett håll så ska man kunna se auran följa efter.
Övning övning övning. 🙂 jag tror att alla kan
Men jag tror även att de med healing kunskaper och dom med ett lite mer öppet och fridfullt sinne kan se det utan lika mkt ansträngning.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Trollvind
2013-05-29 08:34
#8

Det är möjligt att jag kunnat se auror länge, men jag blev medveten om dem först när jag började arbeta med healing i början på 90-talet. Jag ser först den ljusa delen närmast kroppen och ofta är det där jag först upptäcker om det finns energiblockeringar. Värk syns ofta som mörka fält eller att det ljusa lagret liksom krymper ihop på vissa ställen.

Färger har jag sett nån gång ibland, när jag har fokuserat specifikt på det. För mig fungerar aurasynen bättre mot mörka bakgrunder. 

Jag brukar se på naturen mycket under våren. När saven stiger i träden och livet kommer tillbaka tycks det vara en särskilt bra tid att öva på auraseende i naturen.

Min pappa har sett dem hela livet, utan att fatta att inte alla ser detta, förrän vi började prata om det. Kanske är det fler som har det så 😉

Älvan
2013-05-29 08:38
#9

#8 Trollvind

Vadå kan man se auror i naturen? Hur då? Hur ser det ut?

Det är ju jätteintressant!

Trollvind
2013-05-29 09:12
#10

#9

Allt som innehåller liv har en aura, alltså kan man se den, vare sig det är en människa, ett djur eller ett träd t.ex.

För mig lever alla delar av naturen och det går att se alla dessa delars auror.

Växters aura ser jag mest som ett strålande ljus. Jag vet inte om de har flera lager, som människan, eftersom jag bara sett ljuslagret. 

Ut och testa 😉

lizaohman
2013-05-29 09:53
#11

Trollvind: Kirlian-fotografering visar växters aura och då med färger, så kanske du kan öva upp detta också precis som med människor. Tack för tipset om naturen. Sjutton också att det ska regna idag  ☔️

Trollvind
2013-05-29 11:40
#12

#11 Lizaohman

Det har du rätt i. Men jag vet inte om Kirlianfoto visar de egentliga färgerna eller om de bara är en tolkad representation av energifrekvenserna som strålar ut. Hur som helst är det jätteintressant!

Regn… men det finns ju liv i vatten också 😉

Jane-Lyzell
2013-05-29 11:53
#13

Kirlianfoto- är det ni ser i  inlägget om auran - det är en anorlunda teknik som  gör det möjligt se auran/energin - av t ex avdelade blad - människors amputationer etc. där ser man energi kroppen finns kvar även om - delen saknas.

en kirland kamera är extremt dyr - och de sk autra kamrorna är inte kirland kamera

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Älvan
2013-05-29 13:39
#14

Tack för att ni delar med er så frikostigt i denna tråd! Jag ska kolla upp detta med naturen och auror! 🙂

Upp till toppen
Annons: