Annons:
Etikettspiritualism
Läst 839 ggr
Kyllan56
5/22/13, 3:00 PM

Ny här och nyfiken.

Sedan knappt en vecka är jag ny här och har under dessa dagar läst många intressanta inlägg, vilket har gett mig ny kunskap och samtidigt väckt många frågor hos mig. 

I år gick jag en veckokurs hos ett välkänt medium i hopp om att utveckla min medialitet. Var fjortonde dag är jag med i en cirkel. Det lustiga är att jag har tidigare inte benämnt mig som medial, utan som mycket intuitiv.

Det är så här i början för mig inte helt lätt att särskilja begreppen.  Så om någon vill svara på mina frågor/rätta mig om jag är helt ute och reser i mina funderingar - vore jag mycket tacksam.

När jag var runt fem år såg jag en mans skugga i dörröppningen till mitt sovrum. Dörren stod på glänt och lampan i hallen var tänd. För mig var det en sådan skräckupplevelse att jag upp till tjugofemårs ålder hade en enorm skräck för andar. På vintern kröp ångesten på mig redan mitt på dagen och eskalerade allt eftersom kvällen närmade sig och jag skulle lägga mig.

Under alla mina uppväxt år fick jag höra hur känslig och snarstucken jag var. Allt eller inget var jag. Mycket social för att i nästa stund ha ett behov att dra mig undan.  Hade tidigt djupa funderingar om livets ursprung, Gud osv.  Hamnade ofta i klistret efter som jag utan förbehåll ilade till allas sida som jag uppfattade vara orättvist behandlade.

För några år sedan blev jag utbränd - arbetade som terapeut inom vården - genomgick en djup kris. Hur jobbig den än var är jag tacksam för krisen gav mig möjlighet att förbättra mig som människa. Konsekvensen blev en längtan efter andlighet, som för mig är synonymt med kärlek. Att inta en icke dömande hållning till mina medmänniskor. Det är inte alla gånger så lätt. Jag kommer ofta på mig att snubbla till processen.

Under min kris hade jag ett intresse som jag allteftersom kände att min farmor - som varit död i mer än 30 år - hjälpte mig med. För ett par år sedan skulle jag genomgå en operation, som jag var mycket närvös inför. Jag skulle vara på sjukhuset redan i ottan och var vaken hela natten. Tillslut bestämmer jag mig att det är inte lönt längre att försöka sova. Stiger upp. Öppnar sovrumsdörren och då slår min farmors bröddoft emot mig och all min rädsla försvinner. Då visste jag att hov fanns där. Naturligtvis har jag fått höra av en del människor att jag själv framkallat doften. Jag var inte psykotisk och vet att bröddoften var lika verklig som om jag själv hade bakat. Sedan dess har jag fått fler - för mig- tydliga tecken på hennes närvaro.

Kan man som barn stänga av kontakten med andevärlden för som vuxen öppna upp den igen för att så småningom bli ett medium? 

När jag kursen och skulle "länka" till andevärlden fick jag en bild av personens farfar, kunde ange hans intresse och hur han var som person. Jag fick till och med en bild av hur han blinkade, så som man gör när man flirtar. Men jag såg honom med skägg och det stämde inte. Eller är det intuition att vara psychic?

Psychic/intuition innebär det? Har man har kontakt med ett medvetande utanför sig själv, eller det kollektivt medvetna, enligt Ljung? Var får man informationen ifrån? Då menar jag sådan information som min "vanliga" intuition inte kan ge mig.

Tar ens anhöriga i andevärlden hänsyn till att man är rädd för andar? De kändes som min farmor gjorde det, att hon väntade tills det ljusnat innan brödlukten kom.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
TezzD
5/22/13, 10:26 PM
#1

Kan man som barn stänga av kontakten med andevärlden för som vuxen öppna upp den igen för att så småningom bli ett medium? 

Mitt svar är JA. 

Oftast så stänger man av omedvetet, till exempel på grund av rädsla eller just för att man blir äldre och mer "formad" av världen runt omkring. Man blir lite mer "trångsynt" medans man växer upp, om man säger så.
Ett medium är enligt mig inget som "man blir" men det finns många delade meningar om detta. 
Jag anser att alla är mediala! Man kan vara medial på så många olika vis bara :)
Det finns säkert fler här inne som kan förklara det med medialitet och mediumskap bättre än mig. Men det är min åsikt iaf.

Jag fick till och med en bild av hur han blinkade, så som man gör när man flirtar. Men jag såg honom med skägg och det stämde inte. Eller är det intuition att vara psychic?

Det är att vara psychic enligt mig. En intuition är en magkänsla, men intuitioner kan även visa sig som snabba bilder tillsammans med en känsla.
Sen enligt MIG så kan man se andar (samma andar) På många olika vis, en ande är en energi och en ande har inget "fast" utseende.
Dom kan däremot visa oss kläder, dofter, bilder för att vi enklare ska kunna identifiera vad dom var för person i livet :)
Beroende på vem dom får kontakt med så kan deras utseende och dofter förändras för att vi enklare ska kunna känna igen dom.

Tar ens anhöriga i andevärlden hänsyn till att man är rädd för andar? De kändes som min farmor gjorde det, att hon väntade tills det ljusnat innan brödlukten kom. 

Både och enligt mig.
Det finns de andar som är mer ivriga att få kontakt än andra och dom tar ingen hänsyn, men allt beror på hur öppen/mottaglig man själv är.

Du kanske var mer mottaglig just vid det tillfället.? :)

Hoppas mina svar hjälpte något :) 
Men som jag skrev, detta är endast mina åsikter och det finns garanterat flera olika :)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
5/22/13, 10:58 PM
#2

Välkommen in på forumet Kyllan56😃- hoppas du ska trivas.

Tack för du delar med dig av dina upplevelser och funderingar - du har fått bra svar av Rosalee tycker jag - och jag ska ge lite av min syn med :-)

. ""Öppnar sovrumsdörren och då slår min farmors bröddoft emot mig och all min rädsla försvinner. Då visste jag att hon fanns där. Naturligtvis har jag fått höra av en del människor att jag själv framkallat doften. Jag var inte psykotisk och vet att bröddoften var lika verklig som om jag själv hade bakat. Sedan dess har jag fått fler - för mig- tydliga tecken på hennes närvaro.

_Att känna dofter är vanligt som medial - det är ett av våra sinnen "Lukt" som används av en medial för att tolka information från andevärlden - så smart drag av din farmor😉
_

Kan man som barn stänga av kontakten med andevärlden för som vuxen öppna upp den igen för att så småningom bli ett medium? 

_Absolut!
_

När jag kursen och skulle "länka" till andevärlden fick jag en bild av personens farfar, kunde ange hans intresse och hur han var som person. Jag fick till och med en bild av hur han blinkade, så som man gör när man flirtar. Men jag såg honom med skägg och det stämde inte. Eller är det intuition att vara psychic?

Oavsett om du tolkar medialt(psychic) eller mediumistiskt (andligt) så är det du som tolkar igenom ditt sinne /medvetande - allt vad du själv har i ditt medvetande kommer att färga det som kommer ur dig - det är därför man behöver träna , så så lite av dig själv kommer igenom och mer ren ande info.

Psychic/intuition innebär det? Har man har kontakt med ett medvetande utanför sig själv, eller det kollektivt medvetna, enligt Ljung? Var får man informationen ifrån? Då menar jag sådan information som min "vanliga" intuition inte kan ge mig.

Gillar ljung :-) han har rätt - men också tolkar du den enskilde indevidens auriska energi - livskraft - där fins dåtid -nutid -framtid

Tar ens anhöriga i andevärlden hänsyn till att man är rädd för andar? De kändes som min farmor gjorde det, att hon väntade tills det ljusnat innan brödlukten kom. ""

Absolut det ska dom göra - men dom kan ibland poppa upp för att se om din rädsla har minskat - då gör dom det i mildare former som med brödlukten!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
5/22/13, 11:51 PM
#3

Rosalee och Jane, ett hjärtligt tack! För att ni tog er tid att svara på mina frågor. Det betyder mycket för mig.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
5/23/13, 12:04 AM
#4

3. 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
5/23/13, 11:56 AM
#5

🙂 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Upp till toppen
Annons: