Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1094 ggr
Jane-Lyzell
2013-05-21 12:29

Andligt Sammarbete !?

Det jag tänker är - varför finns alla dessa läger i mediumbranchen - varför kan inte alla sammarbeta och se det vackra inom varandra -<3

vi sk andliga är inte ett dugg bättre en det rasande religonskrigen ute i världen - man undrar ju om människan blir bättre och utvecklar sig……….

Jag brukar rekomendera mina elever att se eller gå för så många olika lärare som de kan och vill för att lära sig just mångfalden - alla är unika - ingen är bättre en den andra - vi har alla vårt egna sätt föra fram vår andlighet.

Det finns bra sätt och dåliga sätt vi lär alla av allt- de dåliga med:-)

När jag pratar med de olika skolornas medium - så säger de flesta samma sak- det är eleverna/anhängarna som tar partie och som stöttar eller förkastar oss medium. som bra eller dåligt - vilket måste vara att människor söker en tillhörighet- andligt troende är vi fattiga i Sverige - Med svenska kyrkan som tappar mark etc.

så kanske inte konstigt anden inom oss skapar egna kyrkor hos olika medium sätt och reformer.

De flesta medium står välldigt ensamma idag i sin klan - jag anser det bör bli förändring där och hoppas mycket på vår "Mediumkonferans" till förhösten eller sensommaren.

Jag har en dröm om den - att framtidens Medium ska stå där en dag och säga det datummet år 2013 - var början till alla mediums sammarbete och det var då vi fick helheten av mediumskap.

Vi har ligt religonen delar av den stora sanningen - om vi bara vill se det och förstå det. - alla talar om samma sak fast i olika tappningar!

Tillsammans kan vi bli så mycket mer <3

Jag menar ni alla ska ju bli det bästa Ni ni kan bli - ha nu en skön vårdag där ute 

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Melodica]
2013-05-21 18:04
#1

Hej Jane! Jag har hört flera prata om dessa olika läger när det gäller medium. På vilket sätt är det så? Skulle vara intressant att veta. Allt gott!

Jane-Lyzell
2013-05-21 23:51
#2

1 ja du det undrar jag med 😎

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2013-05-22 17:54
#3

För min del så förstår jag inte riktigt denna uppdelning. Att vi har olika syn på vad som är rätt o fel handlar ju om hur vi är som personer. vi uppfattar helt enkelt allt på olika sätt, och har olika sätt att förmedla våra intryck och gåvor.

Mångfalden berikar och borde vara en källa till glädje istället för en sten i skon, som en del uppfattar det som. Alla tjänar på enhet och respekt, bland annat kan man då få bukt med de rena sekteriseringarna som förekommer hos en del. Där enbart Deras sätt att se på saken är det som gäller. Risken är att man dödar kreativiteten och känsligheten hos sina elever då.

Som du säger Jane, det är bra att ha många olika lärare, så man plockar russinen i kakan och hittar ett eget sätt att jobba, och inte låter och agerar som en dålig kopia av sin lärare.

Risken är att man låser sig vid något som inte blir äkta, och att man inte når sin fulla potential för att man strävar efter att vara någon eller något som man inte är.

Det gäller också för dem som lär ut att förstå att det inte är kopior av sig själva de skall tillverka med sin undervisning, utan fullvärdiga starka medium som står på sina egna fötter.

Det deras elever sedan möter är människor med olika personligheter, och alla måste få hitta någon som stämmer med deras personlighet. Dvs de som söker kontakt och svar på frågor är inte heller stöpta i samma form. 

Så som du skriver, fram för enigheten i mångfalden, de som strävar efter ett statiskt likartat sätt att jobba och förstå andevärlden är bakåtsträvare…..likt många präster inom de etablerade stora religionerna. det har vi sett i århundraden nu, så nu är det dags att blicka framåt .

Jane-Lyzell
2013-07-04 01:19
#4

absolut😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: