Annons:
Etikettoff-topic
Läst 972 ggr
Ians
2013-05-19 17:58

Angående OT

Detta är ju ett praktexempel på hur man hackar sönder en tråd!

http://spiritualism.ifokus.se/articles/5150f1dace12c4789a00421b-medium-ar-inte-som-alla-andra?discussions-1

Väldigt lite i denna tråden handlar ju egentligen om, det ämne som TS hade för avsikt att diskutera. Vill man diskutera ämnen som inte berör själva den diskussion som var avsikten med tråden, så bör man skapa en ny tråd angående det,kanske bör vi bli lite duktigare på att minimera denna typ av sätt att "förstöra trådar"

Kan tänka mig att många som läst själva TS och kanske velat diskutera det, ångrade sig när de scrollade ner och såg diskussionen ang upphovsrätten till artikeln, istället. Och helt enkelt struntade i att ens kommentera TS.

Vad tycker Ni medlemmar om detta?

Själv tycker jag att någon liten, utvikning från ämnet kan vara tillåtet ibland, om det är relevant för ämnet.

Men att SÅ totalt såga en tråd, med en helt annan diskussion är inte ok, eventuellt kan man ju tänka sig att inte kommentera OT tillägg i en tråd, utan om man känner att detta kommer att dra iväg åt ett HELT ANNAT håll, så skapar man en ny tråd ang det.

Då kan de som inte vill vara med i DEN diskussionen, lugnt puttra vidare i sin diskussion, och inte ens gå in i den nya diskussionen.

Vad tycker ni?

Annons:
Hellas
2013-05-19 18:36
#1

Jag håller med dig Ians och kanske är det även så att vi moderatorer behöver bli duktigare på att snabbt bryta OT inläggen för det går ju faktiskt att skapa egna trådar som du säger.

Det är även tacksamt om medlemmar vill skicka iväg PM om de ser någonting som inte känns riktigt bra.
Ibland vill man inte anmäla ett inlägg men ändå kanske man tycker att det kunde läggas som en ny tråd.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2013-05-20 16:06
#4

Du är så klok så Ians- ja vist är det så och kanske att man får vara hårdare med 0-toleransen med  inte kul när trådar ser ut som denn du hänvisar till! 😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2013-05-20 16:09
#5

Jane…Nej den var verkligen ett prakt exempel, i hur man drar uppmärksamhet från TS till en helt annan diskussion!

Jane-Lyzell
2013-05-20 16:11
#6

5 Ja verkligen - det är just sådant som är sååå tröttande 😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: