Annons:
Etiketttrans-fysiskt-mediumskap
Läst 7940 ggr
lizaohman
2013-05-17 14:10

Iris Hall

Jag tittade några minuter på ett gammalt Det Okända bara för att Iris Hall var med. Hon hade väldigt unga, pigga ögon - nåt jag sett hos flera medium oavsett ålder. Kanske för att vi tar hand om oss själva? Eller så är andekontakt ett ungdomselixir 👻.

En sak jag reagerade på var att Iris sa att hon såg fram emot döden och att hon då skulle jobba på allvar med sina studenter så nu undrar jag ifall några gamla studenter haft kontakt med Iris och/eller om något transmedium har fungerat som kanal för henne????

Annons:
Jane-Lyzell
2013-05-17 17:19
#1

Jo då nog håller hon koll på sina elever allt och javist har hon gett sig till känna i andra mediumskap :-)

Frågan är om eleverna lyssnar ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millam
2013-05-18 00:06
#2

Går hos en av hennes gamla elever, hon är då mycket medveten om att Iris håller koll..

[Starman]
2013-05-18 00:44
#3

Anders Åkesson har använt sig av hennes namn i sin PR.

lizaohman
2013-05-18 08:57
#4

Starman: ja, då vet vi att åtminstone en av hennes elever inte lyssnat…😇

lizaohman
2013-05-19 13:22
#5

Jag skulle vilja ha Iris Hall som lärare från andra sidan, det skulle nog sätta pli på mig 😮

millam
2013-05-19 15:46
#6

Så be henne då!

Det har jag gjort! Har också sagt till henne vad jag gillar och inte i hennes undervisning..🌺 Hon har sina metoder, har jag förstått..Bra för en del, inte bra för andra, som med allt annat!

Tack Iris!🌺

Annons:
Hellas
2013-05-19 18:40
#7

Iris hade sina bestämda åsikter och metoder och jag ler när jag försöker tänka mig att hon skulle ändra någonting i sin undervisning.
En gammal engelsk dam av den gamla skolan :)

Klart hon arbetar från andra sidan och bevakar både gamla adepter och nya :)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2013-05-19 18:40
#8

Er bästa lärare är er Andliga Ledare, Er Huvudguide, be denne om undervisning så ska ni se att det händer grejer!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

lizaohman
2013-05-21 12:37
#9

Millan: vad vill du ändra på i hennes undervisning?

millam
2013-05-21 13:17
#10

Har förstått att hon var rätt hård mot sina elever, vill inte berätta vad jag hört, men en och annan elev hade gråten i halsen under träningarna. Det vill jag ändra..  

Likaså vissa principer hon var mycket hård med, exempelvis att man absolut inte fick ge nåt budskap till sittern om andebesöket inte var med säkerhet igenkänt. Där tror jag många budskap, välbehövliga, har gått förlorade.

Vill poängtera att jag enbart pratat med två stycken av hennes elever, så jag har mycket litet underlag för det jag säger. Kände inte henne personligen heller, annat än från nån storsenas. 

Som exempel.. Men visst var hon facinerande, mycket kunnig dam!

lizaohman
2013-05-21 14:27
#11

Millan: tack för intressant svar. Ja, det där med att vara hård under träning har jag uppfattat från olika håll. Kanske också på gränsen till hånfull - som det kan uppfattas när man försöker sitt bästa men det inte duger. Typiskt nybörjare m m. Hett humör har inget att göra i en lärandesituation, det skriver jag som pedagog under på - hur underbar människan än är "privat" så motverkar det lärande! Principer ska dock vara benhårda, det är det de är till för, tycker jag. Etik och moral är viktiga hörnstenar även om det säkert är som du säger att viktiga budskap gått förlorade. Man kan ändå öppna diskussion om principer inom mediumskap och healing, för det finns väldigt många åsikter därom.

Jane-Lyzell
2013-05-21 14:44
#12

11 starta gärna en ny tråd i det viktiga ämnet Lizaohman

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
2013-05-21 14:54
#13

Jane: jag funderar faktiskt på det, jag har själv många funderingar. Och ibland kan man behöva lufta farhågor när man kanske är ute i gråzonen  ❤️

Annons:
Jane-Lyzell
2013-05-21 15:11
#14

11 Jag tror man inte kan dra liknade gränser om lärande i från "Vanliga Livet " skolor. Jag själv är en hård lärare och vet Iris var det med (ibland) Många som hamnar på medium utbildningar - förstår nog inte vilken träning mediumskap är.

Att träna sina elever hårt - är ett måste idag - den dagen de ska stå på egna ben - livet därute är hårt och manska vara jädrans stark i sitt psyke om man ska jobba som medium för andra människor- tål maninte konstruktiv kretik när man lär sig - är man nog inte mogen för medium utbildning .

Många bör istället utveckla sin medialitet - vilket inte alls behövs lika hårda regler att utveckla och många vet ju inte skillnaden- Ja ett dilemma och kanske dags skolorna /mediumen- har hårdare intagniskrav.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millam
2013-05-21 15:28
#15

Har gått i olika utbildningar, lärarna skiljer sig väldigt i stil. Kan tänka mig vi alla är olika, en del föredrar lite hårdare stil.

Håller med dig Jane där att iaf jag vill gärna att man är raktfram och säger tydligt som det är, även om det känns hårt.. det håller jag absolut med om, så vill jag ha det också. Inget lullande i ylle..

Men; den kritiken bör vara saklig och konstruktiv. Inte hånfull och elak, inte från läraren, även om det är i syfte att träna, det finns gränser..Svårt att förklara vad jag menar. Men det är absolut bra att få höra sanningen såvida det inte handlar om smaksaker, olika uppfattningar om vad som känns rätt.🙂

Hårdare intagningskrav helt klart.. och bra uppföljning av eleverna är ett måste!

lizaohman
2013-05-21 16:17
#16

Mycket intressant diskussion, det finns ju en hel del berättelser om hur träning/utbildning gått till. Pedgogik är dock pedgogik oavsett ämne, det handlar om hur människor lär sig. Finns det någon skola för lärare i healing och mediumskap? Jag vill minnas att något blinkat förbi nångång. Jag vet att det finns en kurs åt det hållet hos Vendela. Men det kanske är så att läraren ska lyssna på instruktioner från sina lärare/guider, så det är kanske helt onödigt med ytterligare utbildning 🤔

Jane-Lyzell
2013-05-21 16:37
#17

16 Nu kan man inte lära sig bli "medium 😉- det är något man är och lär sig att utvecklas hos en skola eller medium/mentor.

tyvärr har det blivit en sk marknad att utbilda "medium" - vilket jag är starkt emot igentligen. som jag brukar säga jag är stolt över vi har så få certifierade medium ifrån oss- vi släpper inte ut ett som inte är värdig det!

Vi har lärar utbllningar här för det du frågar efter - men de följer inte vanliga läroplaner med att gå kurs i grupp - det är mentorskap att gå brevid mig som medium under flera år.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-05-21 16:41
#18

15 Håller med dig saklig och konstruktiv - helt klart man får inte hånfull och elak som lärare.

Med det vill jag även säga att en del personer är överkänsliga med och tolkar kanske in skämt fel - och det lite tokiga är att inte då ifrågasätta det som läraren säger - mer ifrågasättanden efterlyser jag - då tar man bort missförstånden.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millam
2013-05-21 23:53
#19

Fast det är ofta ett känsligt förhållande mellan lärare/elev, beror helt och hållet på hur båda är som personer, innan man lärt sig samarbeta med varandra. Liksom mellan medium/kund.. vissa synkar man bra med, andra inte. Men sånt måste man också kunna hantera.

Många är ju också överkänsliga, vi är olika. (Då antar jag man har något själv man bör bearbeta i sig själv innan man kan anse sig vara redo för att arbeta som medium). Ofta hoppar man över denna fas i utvecklingen.

Men som du säger, kunderna är ju också olika. Man måste som medium snabbt kunna bedöma läget,anpassa sig till olika sorters personer och tankesätt. Med en del kan man vara raktfram, andra inte. Man måste kunna tala med alla sorters människor, det är ju på sätt och vis ett serviceyrke, anser jag. Då måste man också lära sig handkas med alla på rätt sätt och sånt tar tid.

Även om man har mediumskap inom sig kan det ta tid att lära sig tolka,  handskas med olika saker och kunder, fatta snabbt vad det handlar om, alla dessa symboler..det finns många moment. Så att man kan ta kunderna på rätt sätt. Förstå vad som är viktigast för just denna person.. (tolka) vidarebefordra alla signaler man får, från andevärlden och framföra på korrekt sätt till kunden..utan större risk att missförstås.

De lärare jag haft/har är flesta som klippta och skurna till mig just, jag dras till en viss stil..vi brukar kunna säga direkt, ibland ganska bryskt om det är befogat,(naturligtvis ge även positiv respons när man gör bra ifrån sig) utan att någon av oss tar illa vid sig utan i stället kan bygga vidare på det. Alla skulle nog inte gilla det..man talar på ett sätt som säger till mig tydligt, och tillräckligt hårt så jag reagerar, vad jag bör tänka på, då fastnar det garanterat! Jag råkar bara på såna lärare.. det är ja ytterst tacksam för. Oj.. nu blir jag lite sugen på att träna igen..

lizaohman
2013-05-22 09:14
#20

Det är många, många år sedan jag läste att när eleven är redo så står läraren bakom dörren! Efter det sprang jag och öppnade varje gång det ringde på dörren 😊

Annons:
millam
2013-05-22 23:06
#21

Det funkar sällan så numera, tyvärr.. Lärarna har ju sin ekonomi också att tänka på. Men, med den erfarenhet jag har, så står däremot andevärlden alltid redo att hjälpa, tajma så saker o ting sker i rätt tid, på rätt sätt..

Jag har gett dom fria händer att agera enligt det som är bäst för mig. Har även gett fri tillgång till alla mina tankar och mitt innersta, men bara till min egen guide, och bara så länge jag finns i denna kropp på jorden. Guiden i sin tur kan ta hjälp av andra vid behov.. som en dörrvakt och mentor och allt annat på samma gång.Bara om det är bäst för mig.

Jag tror fullt och fast på att det funkar, och rätt som det är så står rätt lärare bakom dörren eller åtminstone runt hörnet när man väl är redo!

lizaohman
2013-05-23 11:41
#22

Millam: det liknar det jag brukar säga till vännerna på andra sidan, att de får hjälpa precis hur mycket de vill om det är det bästa för mig. Så nu är jag arbetslös och utförsäkrad och ingenting fungerar (företag osv). Jag tar det med jämnmod för jag vet att man kan bli rätt hårdhänt knuffad åt rätt håll. Men det enda jag fått som ledtråd är Böle och Brunflo. Jag trodde att det kanske handlade om en förutsägelse om någon av mina närmaste - har hänt förut - men nu börjar jag fundera på om det ändå handlar om mig. Inga jobb eller gratishus har dock dykt upp runt Östersund. 🤔

millam
2013-05-23 13:19
#23

Vad intressant! Nåt du ska komma underfund med.. och mogna i huvudet på dig. Det skall ju tajma också, både för dig, och för andra eventuella inblandade..

Lycka till vad det än är!

Jane-Lyzell
2013-05-23 23:37
#24

20 Ha ha ha Härligt :-)

22. Följ bara flödet - Jag brukar säga man är där man ska vara 😉

tänk på att saker från våra andevänner inte följer vår klocka - så trankila och följ dagen(fånga dagen- carpe diem)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millam
2013-05-24 01:24
#25

Sant.. dom flesta lever antingen i det förflutna, eller oroar sig för framtiden.. när allt man behöver finns här och nu! Allt sker nu..

Fast, lite konstigt blir det då man har ju sina jordiska behov av mat o husrum o annat också. Man får väl ha tillit helt enkelt, tillit till att allt är så som det ska vara trots svårigheterna. Eller på grund av dom..😇

Jane-Lyzell
2013-05-24 01:44
#26

25 alla är där dom ska vara -det är det bästa för att förstå och komma till insikt -allt ges i kärlek hur svårt det en må ses i nuet- om man förstår det - är det lättare att resa sig när orkanvindar blåser😎

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: