Annons:
Etikettmedialitet
Läst 2049 ggr
Jane-Lyzell
5/14/13, 11:09 PM

Terry Evans – Kärlekens kraft – Vad är det?

http://terryevansmedium.se/2013/05/terry-evans-karlekens-kraft/comment-page-1/#comment-1455 

Jag hör ofta orden kärlekens kraft. Jag skulle vilja beskriva vad detta betyder för mig som medium, och hur det har hjälpt mig under min egen livsresa.

Jag måste ha gett tusentals privatsittningar genom åren och ofta har budskapet som kommit igenom inte varit det mottagaren har förväntat sig eller velat höra. Människor har kommit till mig för att få bekräftelse och tröst, för att få kontakt med en älskad person som gått över till andra sidan. De allra flesta har fått kontakt med den person de önskat få kontakt med och ofta har de fått höra orden: Gör inte samma misstag som jag gjorde. Vad betyder dessa ord?

Enligt min erfarenhet möts vår själ av den villkorslösa kärlekens kraft när vi lämnar jordelivet och återvänder till andevärlden, men botgöring kan också bli aktuellt: Hur kan vi gottgöra våra tidigare gärningar och de misstag vi gjort?

När vi väl går över till andra sidan och får kontakt med en högre nivå av medvetande kan vi inse vilket tänkesätt som har styrt våra känslor och vårt intellekt, och ibland gjort oss blinda för våra handlingar i livet här på jorden. Vid ankomst får vi se något som kan liknas vid en film av vårt liv och när vi, i detta högre medvetandetillstånd, bevittnar denna retrospektiva dokumentation kan vi kliva ut ur vår tidigare inställning, och börja inse hur vår attityd och vårt beteende har påverkat andra människors liv. Vi får känna hur vi påverkat andras känslor genom vår attityd eller genom vår känslomässiga trångsynthet. Det är då vi kan uppnå en kort stund av upplyst tillstånd och det är i det ögonblicket som själen väljer: Vill jag stanna kvar i förnekande eller vill jag arbeta för att rätta till resultatet av mina förseelser, som påverkat andra människors liv. Det är därför som många själar kommer tillbaka genom medium och säger: Gör inte samma misstag som jag gjorde.

Jag anser att kärlekens kraft börjar med oss. Hur kan vi prata om kärlek när vi inte har mod att prata om hur vi verkligen är och har varit under vår resa genom livet? Ingen är perfekt och det är min tro att kärleken går hand i hand med förmågan att vara ärlig med sig själv; att känna igen en aspekt hos sig själv som inte är så behaglig, då ger vi oss en möjlighet att göra något åt det. Det är vad jag kallar självrespekt, och det har fört mig i kontakt med kärlekens kreativa kraft. Att älska dig själv är att acceptera alla aspekter av dig själv, arbeta med dem och använda dem.

Med tiden har jag lärt mig att säga mig själv sanningen och sakta men säkert har jag då kunnat frigöra mig från känslomässiga och intellektuella mönster, som har hindrat min själs utveckling och gång på gång fört mig tillbaka till oönskade situationer. Denna eviga cirkel är svår att bryta. Vad menar jag med det? När samma mönster ständigt återkommer, mönster som hindrar oss från att korsa en bro inom oss och komma i kontakt med kärlekens kraft, som vår själ strävar efter att frambringa i vår existens här och nu.Dammen maj 2013 008

Det är så många människor som går till medium i tron att mediet, under en kort sittning, kan fixa allt åt dem.  De tror att de kan förändra sina liv utan att behöva vara delaktiga eller ta något som helst ansvar för att lösa sina problem. När jag själv är fast i intellektets arrogans eller i negativa känslomässiga inställningar vägrar jag omedvetet att lyssna till min själs röst och den kärleksfulla kraft den kan erbjuda mig.

Hur kan vi då tillgodogöra oss denna kärlekens kraft? När jag vågade ställa min negativa attityd åt sidan och istället tillät mig att gå in i sårbarhet kunde jag välja, och på så vis få en möjlighet att se mig själv med nya ögon. Därmed kunde jag, utan villkor säga till denna kärlekens kraft: Jag ska lära mig att utveckla en ny relation till dig, men detta innebar att jag var tvungen att våga ta en risk att lita på min själs inre röst och på kärleken som erbjöds för att tillåta den bli en vägledande faktor i mitt liv. Detta har fört mig närmare syftet med min livsresa. Det har även gett mig förståelse för hur effekten av dessa oönskade känslomässiga mönster har hållit mig fången i det förflutna.

Jag är glad att jag har kärlekens kraft som min följeslagare, men det finns fortfarande stunder då jag inte vill lyssna, för det är mycket bekvämare att stanna kvar i gamla beteenden.

Många människor som har kommit till mig genom åren och sökt hjälp av andevärlden, genom mitt mediumskap, har inte insett att de också har ett eget ansvar, och många vill inte ta ansvar. Det är därför som det inte spelar någon roll vilket medium de går till. De kommer att få samma budskap från andevärlden tills något förändras inom dem och de är beredda att ta sitt ansvar i livets cykel. Gamla sätt att vara kommer alltid föra oss tillbaka till ruta ett och inga intellektuella beslut kan hjälpa oss.  Vi måste lyssna på våra känslor och vara uppmärksam på rösten som vill hålla kvar oss i mörkret.

När du väl lär dig att använda kärleken inom dig och tar risker är det fantastiskt hur din egen inre potential börjar blomstra. När du vågar ta ansvar för de attityder som har hindrat dig, och inte tillåtit dig att utveckla olika aspekter av din inneboende potential, kan du börja bemästra dessa gamla sätt att vara och inte längre låta dem bemästra dig.

Jag anser att alla kan bli en kanal för kärleken de har inom sig, men kärlek är inte ett ord. Kärlek är tillit, tilliten att använda kraften inombords och att ge den frihet att bli till något levande och kreativt.

Nästa gång du befinner dig tillbaka på ruta ett, fråga dig själv: Hur kan jag lära mig att ta kärlekens hand för att kunna gå vidare med mitt livs syfte?

/Terry Evans

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Ians
5/15/13, 12:06 PM
#1

Tack Jane! ❤️ Har tryckt på bra inlägg för det är ett mycket bra inlägg!

bimjo@hotmail.se
5/15/13, 12:46 PM
#2

Tryckte med på bra inlägg :) Mycket läs värt ger aha upplevelser.
Tack Jane sänder massor av kärlek till dig kanske till alla ❤️

Bimjo Regnbåge

[KosmosBill]
5/15/13, 5:47 PM
#3

Terry Evans är en god människa.

Goda människor blir ofta verbalt attackerade av hatfyllda människor.

Jane-Lyzell
5/20/13, 7:31 PM
#4

Ja detta inlägg säger mycket!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: