Annons:
Etikettchakran
Läst 4153 ggr
Angel3
5/14/13, 11:45 AM

chakrameditationer

Jag letar efter chakrameditationer för varje chakra i vår kropp,
är det någon som vet var jag hittar det eller finns det någon kurs i detta???

Vill jobba med varje chakra och stärka upp dem.

Annons:
Jane-Lyzell
5/14/13, 12:31 PM
#1

Jag vet det finns på Youtube - kolla där 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Starman]
5/14/13, 2:30 PM
#2

#0

Varför vill du investera tid i att "jobba" med något som inte någonsin har kunnat, på ett objektivt vis, demonstreras existera?
Vad vi vet om människokroppen så finns där inne inga hjul, egentligen ingenting som indisk tradition har förklarat i äldre dagar när vi inte hade så stor anatomisk kunskap som i dagsläget.

En vänlig undran mest för jag finner det lite, hm… slöseri med tid typ?

mvh

🌺

fri
5/14/13, 3:01 PM
#3

Det finns mycket att läsa inne på Healingsajten om chakran, tror även att det står om chakrameditationer.

Ians
5/14/13, 5:02 PM
#4

#2 Allt är inte så enkelt som många tycks tro. Kroppen har ju vetenskapligt undersökts så Vi vet att det det inte finns några hjul där iaf inte i orginalutgåvan, vad som sedan har tillkommit via operationer etc det är en annan sak 😉

Anden som bor inne i kroppen har mig veterligen inte varken röntgats eller dissekerats så vi kan veta exakt hur den är uppbyggd eller fungerar, på ett vetenskapligt sätt. Så hur vida det finns hjul eller energicentran som snurrar har alltså ingen vetenskaplig förklaring. Och går inte att förklara enligt de kriterierna.

Först när man förstår att vi som tror på detta skiljer mellan kropp och ande , så förstår man tänket.

[Starman]
5/14/13, 5:14 PM
#5

#4

Nej, men däremot har ju mängder av healare och andra som påstår sig kunna upptäcka dessa "energifält" misslyckats brutalt i varenda noggrant kontrollerat test som någonsin ställts upp kring ämnet.

Varför? Förmodligen för att det inte existerar några chakran eller "energiflöden" i våra kroppar… eller? Jag ser ingen vettigare slutsats.

Ians
5/14/13, 5:25 PM
#6

Det finns el i sladden också….men har du sett den?

Verkningen av den men inte själva elen…eller hur?!

Annons:
[Starman]
5/14/13, 5:31 PM
#7

#6

Självklart inte när den är inuti sladden.

Men jag kan se elektricitet när den kommer ned från himlen i form av en blixt, exempelvis.

Jane-Lyzell
5/14/13, 8:48 PM
#8

5 Har du länkar på dessa sk misslyckanden ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

imke
5/15/13, 8:35 AM
#9

OHH!! Jag har ett tips!! Doreen Virtues Chackra cleaning.
Finns som app till mobilen. SÅÅÅ underbar! :-)
Finns en morgonmeditation för att rena och öppna. Och en kvällsmeditation för att rena och stänga :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

[Starman]
5/15/13, 5:16 PM
#10

#8

JREF (James Randi Educational Foundation) har under åren testat hundratals påstådda mediums påstådda förmågor.

Ingen har lyckats.

http://forums.randi.org/forumdisplay.php?f=43

Ians
5/15/13, 6:25 PM
#11

Tack för informationen Starman. Men det räcker Nu, vi har förstått att du inte tror på detta. Det gör vi och vi har vår fulla rätt att göra det Här.

Fler inlägg ang din misstro kommer att redigeras bort! De är inte givande på något sätt i denna tråden.

Denna kommentar har tagits bort.
Angel3
5/16/13, 11:06 AM
#13

#9 tack för tipset, den kanske finns på youtube, ska kolla

Annons:
Rainbowarrior
5/16/13, 11:43 AM
#14

“For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible.” Stuart Chase <3

“For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible.” Stuart Chase <3

Jane-Lyzell
5/16/13, 12:41 PM
#15

10 Ingen bra länkt tyvärr - Randi är en trollkarl inget annat en gamal sådan med - han är lika medial som en sten. dvs låg energi av medialitet - hur ska de kunna avgöra vad medialitet är - som du ser i länken har ingen ansökt efter 2009.

Pengar lockar lycksökande okunniga mediala - seriösa medium dras inte av pengar - de vet att de är fel port att gå på- det vet Randi med……

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Starman]
5/16/13, 3:01 PM
#16

#15

Men kom igen, Jane. De här testen har utformats i samförstånd med de som ska testas; ALLA som låtit sig testas har varit helt på det klara med OCH godkänt testprotokollen. Ändå har samtliga misslyckats med det de påstått sig kunna.

Det spelar ingen roll att James Randi är en trollkarl.

Jane-Lyzell
5/16/13, 3:36 PM
#17

16 tror du får läsa mitt inlägg 15 en gång till!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Starman]
5/16/13, 4:35 PM
#18

#17

Läste igen

Du skriver

"seriösa medium dras inte av pengar"

Så, du vill inte tjäna pengar på ditt mediumskap, menar du? Hur går det ihop med att du tar betalt för dina tjänster?

Snurrigt värre!

Jane-Lyzell
5/16/13, 6:45 PM
#19

18 Ja det är något ni aldrig kommer förstå - sen tar jag inte betalt för mina medial tjänster!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Starman]
5/16/13, 6:52 PM
#20

#19

Jo, du tar emot "fria donationer". Är detta i syfte att inte behöva skatta? För nog tar du emot pengar från dina kunder. Sedan tar du betalt för merparten av kurser du erbjuder. Du kallar dem gratis, men alla fattar ju att du tjänar pengar på det här.

Annons:
Jane-Lyzell
5/16/13, 7:07 PM
#21

20 Jag vet det sticker i ögonen - hur man en gör har man rumpan bak-

När jag tog betalt - så var jag hemsk för jag tog betalt- när jag inte tar betalt - då skatteplanerar jag enligt dig - inte undra på man blir trött på er skeptiker - det går liksom inte att pleasa er.

anser du inte det välldigt fräkt av dig att antyda dessa saker !?

Angående våra kurser - är kursavgiften gratis(en del) - boende och vistelsen kostar naturligtvis- vi är en kursgård - vi kan inte betala för att människor bor och äter här.

Vi har välldigt låga priser och det är kunskapen som kursledare man betalar för på de kurser där vi har en liten avgift.

Vi har i ren protest emot komersialismen i vår sk branch sänk våra priser till bristningsgränser - det har du mage att kritisera🤢

Och säga vi tjänar pengar på det - har du själv drivit en kursgård någon gång och vet vilka utgifter det är bara för att få servera mat och ha ett fungerande brandlarm igång… etc….

Om du viste det skulle du undra hur fasen det går att hålla flytande på så låga avgifter - vi trollar för att människor ska kunna komma hit även de som inte har så mycket pengar.

Nää starman - inte mycket du förstår inte ur din snäva synvinkel!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Starman]
5/16/13, 7:27 PM
#22

Nä, du har nog rätt.
Hur kunde jag tro att du driver en kursgård i syfte att tjäna pengar. Så otroligt naivt av mig.

Menar du, på allvar, att detta inte är ditt levebröd? 😐

Jane-Lyzell
5/16/13, 8:28 PM
#23

22 vi driver en kursgård i spiritualismens tjänst för att bevara den svenska spiritualistiska hiostrian som finns i gården - jag ser det som ett kall - Hadde jag velat bli rik - så inte hade jag sattsat på att driva en kursgård!

Det är ett evighetsprojekt som kräver ständiga renoveringar.

Så lite respekt tack för det arbete vi lägger ned, vore på sin plats.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
5/16/13, 9:07 PM
#24

#22 Starman, jag tror inte att man kan förstå hur det är på Ramsbergsgården förrän man besöker stället.

Jane med familj är så långt ifrån kapitalistsamhället.
Det är oerhört starkt gjort, själv är jag alldeles för bekväm för att klara av ett sådant leverne, men det är väl därför jag inte arbetar med detta utan valt att arbeta med helt andra uppgifter i livet.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
5/16/13, 9:09 PM
#25

Dessutom, en fråga?

Jag tror inte att Randi har haft någonting med Healing att göra?

Jag ser egentligen Healing som en annan sak än Mediumskap och kommunikation med andra sidan.
Är inte Reiki dessutom en godkänd alternativ friskvårdsform i sverige på samma sätt som ex. Kiropraktorer?

Jag ställer det som frågor för jag känner mig osäker på hur det förhåller sig.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Starman]
5/16/13, 11:11 PM
#26

#23

Så Ramsbergsgården är inte din inkomstkälla?

Bra, då får jag revidera min uppfattning. Tack!

Upp till toppen
Annons: