Annons:
Etikettlänkgalleri
Läst 3305 ggr
Jane-Lyzell
4/30/13, 3:33 PM

Bevis för medialitet !

Läs här http://parapsykologi.se/

http://parapsykologi.se/att%20lasa.html 

Om telepati-ganzfeld
Sammanfattningar av rapporter, med länkar till de viktigaste rapporterna

Om ganzfeld i Göteborg
Om telepati-forskning med ganzfeld-metoden vid Göteborgs Universitet

Om dröm-telepati
Text kommer

Om presentiment/föraningar
Text kommer

Om kvantfysik och biologi
Sammanfattningar av rapporter, med länkar till de viktigaste rapporterna.

Om kvantfysik och medvetandet
Vilken plats har medvetandet i kvantfysikens världsbild? Powerpoint-baserat föredrag för Sällskapet för Parapsykologisk Forskning av Paavo Pylkkänen, Högskolan i Skövde och Helsingfors Universitet, om beröringspukterna mellan David Bohms Implicate order, vad medvetandet är, medvetandets svåra och lätta problem, holografi mm

Ett kompendium med ”bevis” för psi
En genomgång av Parker & Brusewitz, publicerad 2003, med översikt av rapporter som ger stöd för psi-fenomen.

Med perspektiv på parapsykologin
Bl a två föredrag av Robert Morris, ledande parapsykolog på 80- och 90-talet.

Bryggan mellan materia och medvetande
Bl a föredrag av professorn i astronomi Bernard Carr, Queen Mary
College, Univ of London, Worlds apart? Can Psychical research Bridge the Gulf between Matter and Mind?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[*Maggan*]
4/30/13, 9:25 PM
#1

På med säkerhetsbältet Jane!

Men klädsamt om de väntar till Valborgshelgen är över innan de låtsats läst igenom alltihop och dissar det 😉

Jane-Lyzell
5/1/13, 3:13 PM
#2

1 Ja ingen respons hitils😴

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

ru4real
5/1/13, 3:45 PM
#3

F*n vet om man vågar svara här, men jag försöker iaf; 

Ang ganzfeld-telepati och de försöken/// redigerat länk v o f!!!!xxxxxxx////Som extremt kortfattat sammanfattning stödjer inte xxxxx länk om detta som som den sägs stödja, dvs att man kan mäta om det finns telepati eller inte, resultaten är helt enkelt alldeles för slumpmässiga för att vara statistisk signifikanta och mycket i metastudien är helt felaktigt.

Resten får jag se om jag orkar gräva mer i idag…

Jane-Lyzell
5/1/13, 8:52 PM
#4

3 Jag är inte förvånad frågan är om vof har patent på vad som är rätt o fel - jag tror inte det - läs i länkarna jag gett dig istället!- Det är just detta som blir en never ending story - finns inga bevis som duger för en skeptiker, tyvärr🎧

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
spirit33
5/2/13, 8:29 AM
#7

#0

Ok, jag har skummat igenom länkarna och kan ärligt säga att jag inte hittar några bevis för medialitet. Jag har varit på sidan förut men tycker att det är oseriöst att inte skriva precis som det är… De hintar i en av länkarna att det är "bevis", vilket betyder att det inte håller.

Att rapportera forskningsläget har jag inga problem med och är något av mitt intresse också, men att börja prata om bevis där det inte finns några tycker jag inte är så seriöst, men det är jag det.

Vad är det bland länkarna som ska ses som bevis Jane?

orsakverkan
5/2/13, 11:32 AM
#8

Ganzfeldexperimenten är troligtvis de mest välutförda parapsykologitesterna hittills som samtidigt resulterat i positiva utfall vid flera tillfällen. Effekterna är dock inte jätteimponerande (ca 5% över slumpen). Dessa tester rör dock inte medialitet. Men om man skulle översätta effekten till en medial sittning skulle det innebära att mediet skulle lyckas med en äkta träff 5% bättre än en ickemedial person.

Om Ganzfeldeffekterna är äkta (vidare replikering behövs) återstår det att utröna vad effekterna beror på. Själva mekaniker är alltså nästa steg. Kanske rör det sig om ett paranormalt fenomen, kanske inte. Det går i dagsläget inte att avgöra. Hur som helst är experimenten väldigt intressanta!

Men återigen - Ganzfeldprotokollet berör över huvudtaget inte medialitet. Snarare är det telepatiska förmågor man testar.

Ditt test med VoF skulle dock kunna utgöra belägg för att medialitet existerar…

Jane-Lyzell
5/3/13, 1:24 AM
#9

7 o 8

Prova denna istället !

Ett kompendium med ”bevis” för psi
En genomgång av Parker & Brusewitz, publicerad 2003, med översikt av rapporter som ger stöd för psi-fenomen.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

spirit33
5/3/13, 8:43 AM
#10

#9

Den länken är samma som i #0, vad menar du bevisar medialitet i det kompendiet? Och varför står det "bevis" och inte bevis?

Det är lite dumt att vi troende(jo jag har gjort det, men länge sedan) hänvisar till bevis i tid och otid… Som sedan när det har läst igenom inte alls innehåller några bevis. Det blir oseriöst och sänker trovärdigheten hos troende som grupp, tycker jag.

Loris M
5/3/13, 10:30 AM
#11

#9 Jane,

beundrar din ihärdighet, men förstår den inte. Att du försöker och försöker men får inget annat än hån tillbaka. Varför lägga energin på detta? Låt dem virra runt i mörkret, ignorerera. Ge dem inte "näring". Lyssna på James Blunt istället. Det är mycket trevligare och hälsosammare. Det tänker jag göra! 😃

Jane-Lyzell
5/3/13, 10:31 AM
#12

**

Conclusion

**

It appears quite clear from the above review that irrespective what interpretation

is given to specific research reports, the overall results of parapsychological

experimentation are indicative of an anomalous process of information transfer, and

they are not marginal and neither are they impossible to replicate. In the face of this,

the critic who merely goes on asserting there is no evidence for psi is using a tactic

reminiscent of Mohammed Saeed al-Sahaf, Iraq’s former information Minister, in

blindly asserting there are no American troops in Baghdad.

While the conditions for precise replication and for producing the phenomena to

hand, still elude researchers, the psi-effect is replicable to the extent that it permits

meaningful and productive research. This fits well with the conclusion reached by

Jessica Utts (1996) in her report on government-sponsored research into remote

viewing (the so-called stargate project) concerning the existence of a small to medium

effect. Both Utts and the other expert involved, Ray Hyman (1996), while disagreeing

as to how far research had come, agreed that that future research should be continued

and supported by the universities, which has not happened. An argument could be

made for psi-research being no more difficult than many other difficult but important

fields of human research such as hypnosis, creativity, sexual behaviour, and

psychotherapy.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
5/3/13, 10:32 AM
#13

11 du har så rätt så -🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Loris M
5/3/13, 10:40 AM
#14

# 13 Tack! 🌺 Det har ju du också, men det fattar väl inte de! 😉🤐

Jane-Lyzell
5/3/13, 10:43 AM
#15

14😘

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

orsakverkan
5/3/13, 11:12 AM
#16

#9 Vad i kompendiet syftar du på? Försökte leta men hittade inget om mediumskap.

orsakverkan
5/3/13, 11:18 AM
#17

#11 och #13 Vadå "Så rätt så"? Vilket hån talar ni om? Blir uppriktigt irriterad…

Loris M
5/3/13, 11:24 AM
#18

# 17 Som sagt, lyssnar på James Blunt! 😇

[Starman]
5/3/13, 12:52 PM
#19

#3

Jo, ett evidens som skulle övertyga en skeptiker är om du kan göra det du påstår att du kan göra, fast under kontrollerade former. Då hade vi haft ett godtagbart evidens.

Dina och andras anekdoter ser vi däremot inte som evidens. Det har förklarats säkert tusen gånger varför vi inte godtar dem.

Jane-Lyzell
5/3/13, 2:43 PM
#20

sluta trolla nu och beteér som vuxna människor- tack

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
spirit33
5/3/13, 2:54 PM
#21

#20

Ursäkta Jane, men i den här tråden tycker jag nog att det är du som trollar.🤔

Denna kommentar har tagits bort.
skycap
5/4/13, 11:13 PM
#23

#12 varför kopierar du inte in allt i "conclusion"för? Det står även så här: "“Is psi proven?” A reply that could be justified on the basis of the 

above, would be: “Evidently not"

Jane-Lyzell
5/8/13, 11:02 AM
#24

🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
5/8/13, 11:03 AM
#25

🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: