Annons:
Etikettlänkgalleri
Läst 1983 ggr
Jane-Lyzell
4/30/13, 12:51 AM

Spelbolag söker siare

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/spel/article16688738.ab

Kravet för att få jobb: Se in i framtiden

 

Spelbolag söker siare – via Arbetsfömedlingen: ”Vi hoppas många söker jobbet”

Läs mer i länken !!!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
AnnikaIII
4/30/13, 9:42 AM
#1

ojdå…..karriären är räddad, (jäkla trams)
Men kanske jag väljer att skratta åt alltihopa….😃😃

Carpe momento

J-Artur-K
4/30/13, 10:19 AM
#2

Jag undra om det där funka bra egentligen. Man får ju budskap av en anledning. Men att jobba inom det där. Känns inte som en anledning att få budskap för sådant. Menar inte att det inte kommer gå eller så. Men känns inte som en anledning att få fram rätt budskap för själva idrotten när det är i sådant sammanhang. Jag själv har ju fått budskap inom idrott slutresultat o så att när jag tänker på en match att resultatet kommer i huvudet eller att jag sett namnet på laget som kommer vinna. Men då har det varit om jag haft ekonomiskt kris el liknande att jag har behövt en hjälpande hand. Men att jobba inom det kännns som att utnjyttja det hela så att man inte får dom budskapen. Men kan ju ha fel såklart men är så jag tänker. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Jane-Lyzell
4/30/13, 12:38 PM
#3

Tyvärr dömt att misslyckas - då en Andlig gåva som att se in i framtiden är - inte får missbrukas i eget penninga syfte.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

J-Artur-K
4/30/13, 1:12 PM
#4

#3 Ja det var det jag tänkte på.

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
4/30/13, 1:15 PM
#5

#3 Var det jag menade  med när jag har fått sådant budskap,  har jag inte sökt efter det. Det har kommit av sig själv. Dom har vell tänkt att jag har behövt den hjälpen just då

Ny dag nya möjligheter

Jane-Lyzell
4/30/13, 1:16 PM
#6

aha 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
JonasDuregard
4/30/13, 5:10 PM
#7

Jag tror det fungerar.

Marknadsföringskampanjen alltså. Se bara på all uppmärksamhet de fått här till exempel, och i media.

Chuck Wao
4/30/13, 10:34 PM
#8

#3 Hur är det med detta att det inte får missbrukas i eget pengasyfte Säger inte medium att de har fått gåvan för att hjälpa mänskligheten?

Går det då inte att använda den till att vinna mycket pengar och sen hjälpa mänkligheten med de pengarna?

Det är ju inte för eget syfte då

AnnikaIII
4/30/13, 11:11 PM
#9

#8 jo kanske det men ett medium sysslar inte med siarkonst eller spådomar utan med t.ex kontakt med andevärlden och det är väl känt inom dessa mediumkretsar att inte slösa sin gåva med att söka sig till t.ex spel och dobbel.

Carpe momento

Chuck Wao
5/1/13, 9:08 AM
#10

#9 vad skulle hända om ett medium använde sin gåva till att bli mångmiljonär och hur menar du slösa sin gåva tar den slut?

AnnikaIII
5/1/13, 10:25 AM
#11

#10 tja det kanske vore dags att man först skaffar sig kunskap om vad ett medium är och vad det är som driver ett medium att ha den tro de har och utöva det det gör och då inser man att ett medium inte VILL slösa med gåvan och inte VILL föringra den tro de har på andlighetens möjligheter. Precis som vilken hängiven troende person som helst, vad man än kallar sin religion. 
Nja om den tar slut vet jag inte men det sker absolut en förändring i styrkan och även i förmågan att etablera kontakt med t.ex andevärlden. Men sådant där vet man om man är insatt i vad Andens gåvor innebär och även om man missbrukar sin tro (gäller väl alla sorters troende) så tar den nog inte slut men kanske att den inte är lika självklar eller enkel att använda. 
Det är bara att undersöka själv om man vill och har ett seriöst intresse för tron, för att se vad som händer.

Carpe momento

JonasDuregard
5/1/13, 10:42 AM
#12

"tja det kanske vore dags att man först skaffar sig kunskap om vad ett medium är och vad det är som driver ett medium att ha den tro de har och utöva det det gör […]"

Medium verkar inte vara en homogen grupp i det hänseendet. de verkar ha inbördes olika grundläggande motiveringar och värderingar. Och det är ju rimligt med tanke på att medium inte är en skyddad titel eller så. Man kanske kan tala om vad de flesta medium tycker eller så, men då får man ju också ta reda på det först.

"[…] och då inser man att ett medium inte VILL slösa med gåvan och inte VILL föringra den tro de har på andlighetens möjligheter."

Nej, om man uttrycker det så. Men om man säger tjäna pengar på gåvan så finns det helt klart en och annan som tycker det är helt OK.

Chuck Wao
5/1/13, 1:08 PM
#13

#11 Finns det något exempel på något medium som använt sin gåva till att tjäna pengar för egen vinning och vad som har hänt med mediummet då?

Annons:
ru4real
5/1/13, 2:25 PM
#14

#11 en mycket snabb googling ger mig följande träff (bland flera) som leder till ett medium som verkar tjäna pengar på sin verksamhet; xxxxxxxxxxxxxxxRedigerat länk //Jane Det stämmer inte med det du påstår.

AnnikaIII
5/1/13, 5:08 PM
#15

#14 men det säjer sig väl självt att det finns olika sätt att se på vad ett medium är och vad ett medium gör…..och det kan vara olyckligt ibland och det finns en önskan bland det jag kallar seriöst troende medium att det borde finnas en tydligare förklaring och gränsdragning om just medium (ordet i sig betyder ungefär "den som står mellan/emellan"). 

Klart att det finns medium som har sin gåva som ett yrke och då naturligtvis tar betalt för sitt arbete och det är ju som alla yrken. Det finns få idag som arbetar gratis och lever på luft kan jag ju tycka.
Klart det stämmer det jag säjer….från den punkt jag står och den erfarenhet jag har….men det är ju möjligt att det stämmer mer eller mindre om man har en annan erfarenhet och en annan utkikspunkt. 

Men att sträcka sig så långt som att använda siarkonsten (inte nödvändigtvis mediumskap) till att ge råd till de som är sugna på att vinna pengar genom spel är INGET som är en typisk mediumsysselsättning, långt därifrån, även om det som i allt annat finns undantag.

Carpe momento

AnnikaIII
5/1/13, 5:14 PM
#16

#13 det finns det säkert, den människa är inte född än som inte tar en vild chansning i något man borde låtit bli…😇 även inom ett andligt område. 

Det enda jag kan tänka mig är att det ute i världen finns människor som arbetat intensivt med sina gåvor endast för att tjäna pengar men att efter en viss tid, veckor/månader/år så slutar man med det för att det inte fungerar lika bra längre och ett självklart resultat av det borde ju vara att klienterna uteblir. Men det är ju inget märkvärdig med det i sig utan det sker väl i alla områden, sysselsättningar och branscher.

Carpe momento

AliennaII
5/1/13, 6:00 PM
#17

#15

"Medium: En person som har förmågan att kommunicera med Andevärlden och förmedla information så korrekt som möjligt, utan egna värderingar eller tolkningar av innehållet. Kommunikationen ska även innehålla bevis på vem som kommunicerar samt påvisa att kommunikatören lever ett aktivt liv och är medveten om den mottagande personens nutida liv och händelser." [Ramsbergsgården]

"Mediumship is the practice of certain people - known as mediums - to purportedly mediate communication between spirits of the dead and other human beings." [Wikipedia]

Jane-Lyzell
5/1/13, 6:03 PM
#18

17 står vi på wikipedia😮

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

AliennaII
5/1/13, 6:20 PM
#19

#18 Nej. Ni står i => [Ramsbergsgården]  

Jane-Lyzell
5/1/13, 8:28 PM
#20

19 phuu - skönt😎

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
AliennaII
5/1/13, 8:34 PM
#21

#20 😂

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: