Annons:
Etikettandlighet
Läst 1227 ggr
Hellas
4/21/13, 2:17 PM

Läser Du andliga böcker?

Läser du andliga böcker och tidsskrifter eller försöker du finna inspiration på annat vis?

När jag var "nyandlig" slukade jag allt och jag trodde även på allt.

Idag har jag fått lite distans och min tro är mitt egna vetande och mina egna erfarenheter/upplevelser.

Jag blir dock otroligt inspirerad av andra människors berättelser och deras andliga resor.

Det är även intressant att höra berättelser kring vad som var  vändpunkten och som gjorde att de ändrade uppfattning i olika frågor.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Jane-Lyzell
4/21/13, 2:35 PM
#1

Ja böcker är mångas inspirationskällor och jag som är lite historienörd slukar gamla spiritualismens böcker - där ser man att det som dagens medium står inför stod även dåtidens - så det finns mycket att lära ifrån dåtidens medium.

själv läser jag boken "Sidharta" just nu - hittade den på en loppis för en 5 .a🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[*Maggan*]
4/21/13, 3:56 PM
#2

På 90-talet läste jag mycket New Age böcker. Men efter några år blev jag mätt på läsandet och beslutade att försöka praktisera insikterna jag fått i det verkliga livet.

Det viktigaste för mig var att dessa böcker satte ord på sånt jag "vetat" hela mitt liv utan att kunna formulera det.

Högre medvetenhet både om mig själv och andra, vilka vi är, vart vi kommer ifrån och vart vi är på väg  🙂

Hellas
4/21/13, 3:59 PM
#3

#2 Det är nog så jag själv också har haft det genom åren, böckerna har varit viktiga på så sätt att de varit ett uppvaknande, de har satt ord på det jag sedan tidigare känt men inte förstått.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Zeffe]
4/21/13, 6:01 PM
#4

Precis som både Maggan och Hellas gjorde, sprang jag och köpte böcker och det var ofta aha-upplevelser och ett igenkännande av olika fenomen. Precis som ni beskriver det fick jag ord på sammanhang och det stärkte min egen uppfattning i olika frågor, så böcker har betytt mycket för min egen del. Vattumannen och East & West bokshop i Stockholm var mina favoriter 🙂, speciellt på 80-talet. Bodde i Västerås vid den tiden och på lördagarna tog jag ofta tåget in till Stockholm för att göra "fynd" i dessa bokaffärer. Inte bra för plånboken, men ack så trevligt 😎

Tarotstollan
4/21/13, 6:21 PM
#5

Ja, jag skulle tro att dessa böcker utgör nog 70% av mitt läsande numera, innan var det nog 95%.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
4/21/13, 8:09 PM
#6

sällan jag läser nyandliga böcker - ger inget i min smak - på mitten av 70 talet hängde man på cafe´pan i götsgatsbacken - där var mycket flumm🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: