Annons:
Etikettom-sajten
Läst 3561 ggr
Jane-Lyzell
2013-04-20 22:29

Oändliga trådar med skeptiker!!!

Måste fråga - tycker ni att det är utvecklande och posetivt med dessa oändliga newerending story inläggen med skeptiker😐?

Trådar som trasas sönder med bezzervisser attetyder.

de leder ingen vart - blir endast osämjor - tycker verkligen inte det är givande- svara på en massa followers som tycker si en tycker så- varför vill skeptiker skriva här överhuvud taget!?

Sen kommer andra "troende" in och ska tycka saker - nää det blir bara en enda soppa.

Nu stänger jag dessa trådar - kom gärna in och diskutera här om spiritualism - mediumskap healing och andlig filosofi. - Men var inte här om ni ska bråka och rumstrerera om.

Detta är ett forum för Spiritualism - vill ni diskutera med skeptiker gör det på deras sida- använd inte vårt forum som ett bollblank tack!.

//Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[*Maggan*]
2013-04-20 22:35
#1

Läst och tagit del. Jag tycker att spiritualism är väldigt intressant men dem trådarna läser jag mest då jag inte känner mig ha så mycket att tillföra.

Vad jag däremot brinner för och har väldigt svårt att hålla tyst om är när troendes frihet försöker begränsas av skeptiker. Då yttrar jag mig.

Men om du inte vill ha det här så respekterar jag det givetvis.

Jane-Lyzell
2013-04-20 22:40
#2

1 Det vore ju kul om du skrev i de andra trådarna du läser med 🙂

Mer utvecklande! - skeptikers tyckande går inte att ändra - de tycker som de gör - inte lönt lägga ned energi på - tycker inte om att vårt forum blir indraget i andras konflikter…..

skeptiker har försökt tysta troende i alla tider och kommer fortsätta efter våran död med Maggan så koola ned 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[*Maggan*]
2013-04-20 22:51
#3

#2

okej men jag tycker inte att skeptiker ska få stå oemotsagda. Men ber om ursäkt att jag utnyttjade ditt forum för mitt korståg. det är ju inte ditt fel att jag är bannad på Sif.

jag ska skärpa till mig med att svara i de andra trådarna 😉

Klass
2013-04-20 22:54
#4

#2 Jane-Lyzell

Vad menar du med att skeptiker försöker tysta troende? Om du menar med frågor och argument så är det väl bara att svara på frågorna och/eller komma med bättre och trovärdigare argument.

Min uppfattning är att vi som är skeptiska till diverse påståenden är väldigt öppna för att ta till oss saker vi är tveksamma till om det skulle dyka upp belägg för dessa.

Jane-Lyzell
2013-04-20 22:55
#5

3 Nej - Fast det finns andra vägar en att gå deras väg , så att säga - de vill ju att du ska reagera - att alla mediala ska reagera - då får de syre. Ge dem inte det. Vi har rätten vara troende😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-04-20 22:56
#6

4 tänker inte svara och ge dig syre - hej då! vi har 0-tolerans här för skeptiker.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Klass
2013-04-20 23:00
#7

#6 Jane-Lyzell

Tack, det svaret belyser mycket av det jag försökte säga. :(

[*Maggan*]
2013-04-20 23:07
#8

#5

Nej det håller jag faktiskt inte med om. Inte nu längre. Förut gav jag dem syre med att försvara och förklara och lät mig manipuleras. Men den tiden är över.

Jag har valt en annan väg. Tyvärr är jag bara lite "hemlös" med det 😮

Jane-Lyzell
2013-04-20 23:10
#9

8 ok 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Zeffe]
2013-04-21 10:37
#10

#5 Helt rätt Jane, finns ingen anledning att ge skeptikerna någon som helst energi och utrymme, de är inte annat än energitjuvar och fokus tas från det som är det intressanta i denna grupp tycker jag. Att gå i affekt och gå i klinch med dessa gör bara att vi dränerar oss själva på energi. Vi har ingen som helst anledning att stå till svars inför dem. Jag kan som mest tycka lite synd om dem. Det tenderar att bli pajkastning åt båda hållen när det är den här typen av diskussioner på internet. Jag är helt övertygad om att det skulle låta annorlunda in real life.

Inte ens vår största vetenskapsman genom tiderna Albert Einstein var blind för det som låg utanför vetenskapens fyrkantiga låda. Han hade ett ödmjukt förhållande till alla tankar kring det som vi diskuterar här i gruppen.

Enda sättet att utveckla mänskligheten är just att tänka outside the box.

Peace & love Ulf

Ians
2013-04-21 11:35
#11

Alla har en rättighet att få tro vad de vill och uttrycka detta, så länge det finns respekt för att andra tycker olika. Diskussion och ren krigföring mot det man inte själv tror på är två vitt skilda områden.

Diskussion med respekt kan utveckla tanke sätt och leda till nya upptäckter inom en själv. Krigföring och nedsättande epitet är bara energislukande och negativt. Så den formen av diskussion kan man gott redigera bort!

Hellas
2013-04-21 11:56
#12

Jag känner som Du skriver Ians oliktänkande är sunt, intressant och utvecklande.

Krigsföring är förstörande och leder ingenstans.

Ett annat ord jag går igång på är "meningsmotståndare".

En motståndare är inte villig att lyssna och förstå, den vill bara "vinna".

Det handlar inte om att vinna eller förlora, det handlar om att ge och ta vilket är en enorm skillnad.

Att resonera genom att ge och ta är ett samarbete, ett meningsutbyte i glädjens tecken.

Meningsmotståndare är rakt igenom negativt där det bara finns en vinnare, ett rätt och så länge människor kommer till mig med intention att vi är motståndare så får de vända i dörren eller rent utav, ute vid grinden. De är inte välkomna hem till mig.

Meningsutbyte genom ett givande och tagande med glädje och glimten i ögat = JAA

Meningsmotståndare = Vänd i grinden

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

JoHo
2013-04-21 11:59
#13

Fascinerande att man beskriver hur "hemska" skeptiker är genom att.. skriva elaka saker om dem…! #10 Jag vet inte om du vet vad vetenskap egentligen är? Det är en metod, den är föränderlig och handlar om falsifiering och inget annat. Det du skriver om Einstein stämmer med varje vetenskapsman, däremot inte det sista om allt det ni diskuterar här på sajten. Men jag önskar att ni läser om vad vetenskap ÄR så kanske vi slipper se fler felaktiga påståenden om vetenskap… Vetenskap är nämligen bra för alla… Även er.

Annons:
[Zeffe]
2013-04-21 13:31
#14

#13

Håller helt med om vetenskap är bra för ALLA. Min poäng som kanske inte kom fram är att det inte alltid finns något rätt och fel. Det som är rätt i min värld behöver nödvändigtvis inte vara rätt i någon annans värld. Alla har vi dessutom rätt till vår egen övertygelse. Det ligger också i sakens natur att mänskligheten inte är kapabel att förstå sig på allt i universum.

Att vara kritisk och använda sitt eget omdöme är något vi ALLA mår bra av för att kunna utvecklas som individer, dessutom är det bra och nyttigt med en öppen diskussion med högt till tak, där ALLA som deltar hyser respekt för varandras åsikter. Jag har följt många trådar och det tenderar att bara bli pajkastning från BÅDA sidor. Det är också det jag menar med att det inte finns någon mening att i detta forum ägna energi åt pajkastning, för det leder ingenstans. Håll med om att internet i detta sammanhang är en styggelse. I det verkliga mötet är jag övertygad om att diskussionsnivån vore en helt annan eftersom det är svårare att kasta paj när man står öga mot öga 😉Därför tror jag det är omöjligt att föra en saklig och vettig debatt här även om det vore önskvärt ur flera aspekter. Tyvärr finns det alltid "troende" på båda sidor som går i affekt och det blir fel.  Jag hyser respekt för ALLA som verkligen vill föra en saklig debatt, oavsett om det är skeptiker eller "troende".

Du säger att jag inte vet något om vetenskap eftersom jag bara har felaktiga påståenden. Who knows.

Quote från Albert E "The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift."

Om jag nu trampat någon på tårna, ber jag om ursäkt redan från början, för det var INTE min avsikt och med detta inlägg så lämnar jag tråden.

Peace & love Ulf

Timmorn
2013-04-21 13:46
#15

Åh vad jag håller med om pajkastning från båda sidor. Det har jag sett mycket de senaste dagarna, men överlag varje gång det har dykt upp sådan här diskussion. 
Om man ska prata om att strunta i skeptikerna och att "vi" inte vill ha de på våra sidor, då kan man inte i samma andetag skriva hur dåliga de är som människor eller att de snackar så mycket skit, eller ja snacka skit om dem. Det blir väldigt kontraproduktivt. Om man ska strunta i dem så ska man strunta i dem, inte kasta skit tillbaka eller ignorera högt så att säga. 
Oavsett hur mediala vi än blir, så är vi fortfarande människor och det är mänskligt att fela. 

Vi har rätt att vara troende, men de har ju precis lika mycket rätt att vara skeptiska.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[*Maggan*]
2013-04-21 13:58
#16

#15

Vi har rätt att vara troende, men de har ju precis lika mycket rätt att vara skeptiska

självklart är det så. De får vara hur skeptiska de vill, men de har inte rätt komma och klösa i det vi tror på. Det faktum att de inte kan låta bli det är ju själva orsaken till hela konflikten.

Vi tror på vad vi vill och angår ingen annan än dem vi väljer att dela det med.

Hellas
2013-04-21 14:03
#17

Visst är det pajkastning från bägge sidor, som jag skrivit åtskilliga gånger tidigare, det krävs minst två i sandlådan.
Tyvärr går jag själv in i lådan ibland, bättre än så är jag inte!

TACK Gode Gud för att jag är människa med fel och brister.
Självfallet sviktar min moral och jag lever absolut inte som jag lär alla gånger men jag LEVER!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2013-04-21 14:20
#18

10. Tack Zeffe  för stöd i beslut - ja det har tagit några år komma dit för mig - i början i forum världen ville jag övertyga skeptikerna om hur rätt vi har - men har fått inse att de inte vill bli övertygade.

så mycket förtal o smutskastning som jag personligen fått tagit av den skeptiska rörelsen - är inte okay. Oavsett vad man tror på.

Nää det får vara nog nu - vi troende måste få ha frisoner där vi får ha våran tro ifred "Vi har rätten vara troende"🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-04-21 14:22
#19

15 håller med dig på ett sätt därför jag stängde de sista trådarna 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-04-21 14:24
#20

Ians håller verkligen med dig och Hellas med - Maggan håller verkligen med dig i ditt inlägg 15.😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Annisangel
2013-04-22 06:49
#21

Här kommer min syn på det hela…

"Skeptiker" först låter illa. Det är klart det finns de som inte har förmågan att tro lika fullt och fast som de som är troende och upplever och därför har inte något val än att tro. Men att kunna övertyga någon annan om sin egna upplevelse det är i stort sett omöjligt. Man måste nästan uppleva själv för att tro…

Men jag är fullt och fast övertygad om att det kommer finnas det man kallar "skeptiker", men det är inte sagt att de är mindre värda människor än "vi andra". Jag skriver inom citat-tecken för jag gillar inte alls det här "vi-och-dom-tänket". Alla har rätt att uttrycka sig, men det är när det kommer till påhopp som det blir tråkigt.

Alla människor på jorden hör ihop till en enhet, så varför ska vi då gå ihop i gäng och kasta paj på varandra?? 🤪 Jag tror inte att den högre planen var tänkt så…☔️❤️

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
2013-04-22 12:13
#22

21 Det tror inte jag heller - Respekt är väll inte för mycket begärt- menar vi har rätten vara troende🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
[*Maggan*]
2013-04-22 16:26
#24

#23

Nej jag ljuger inte. Det är min be*tämda å*ikt efter att ha bevittnat den *kepti*ka aktivi*men" på nära håll under några år.

* tangenten funkar inte längre 😕

Denna kommentar har tagits bort.
Morphogenesis
2013-04-22 16:50
#26

Jag skulle bara vilja fråga, utan att ha något ont uppsåt, om det är okej att vara nyfiken på dessa övernaturligheter även om man inte är troende? Då menat om det är okej att ställa uppriktiga frågor om exempelvis hur trosystemen fungerar osv? Jag respekterar självklart er rätt att tro, det kan ingen ta ifrån er, och det vore hemskt om någon försökte. Jag är personligen nyfiken på väldigt många saker, främst hur personer upplever saker och ting. Jag håller mig dock oftast ifrån att skriva på forum som riktar sig till de som är starkt troende då jag (kanske felaktigt, förhoppningsvis felaktigt) känner att mina avsikter kan komma att misstolkas.

Jane-Lyzell
2013-04-22 16:54
#27

26 Öppna skeptiker som respekterar vår tro får alltid skriva - men oförskämd heter tolerar vi inte - men detta inlägget du skrev nu var ju ödmjukt - så fråga på om du vill veta något om ts. eller i andra trådar !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Morphogenesis
2013-04-22 16:57
#28

#27. Bra, skönt att höra. Jag har full tilltro till att båda sidorna i det hela, som i sig är sammansatta utav individer med väldigt skilda åsikter om saker och ting, kan föra fruktsamma diskussioner. Att det förekommer misstolkningar angående avsikterna från båda håll är tyvärr ett ganska stort problem i dessa samtal.

Jane-Lyzell
2013-04-22 17:00
#29

28 Ja fast det beror nog på hur man utrycker sig i skrift - 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[*Maggan*]
2013-04-22 17:29
#30

#26

Det är väldigt sällsynt att någon skeptiker frågar hur vi upplever saker och ting. De kommer oftast bara med egna hintar på hur vi "borde" uppleva det, ofta serverat med den vanliga dosen vetenskap.

Man lär sig snabbt att skilja på skeptiker och bara vänligt nyfikna.

Hellas
2013-04-22 17:40
#31

#26 Det är otroligt givande att samtala med oliktänkande så länge det handlar om meningsutbyte där det är ett givande och tagande.

Men då det handlar om "debatt" eller att jag som troende anses vara en "meningsmotståndare" blir det ingen diskussion utan endast en dragkamp om vem som har rätt eller fel.

Det pratas om att så länge man inte blandar ihop sak och person så finns det egentligen inga tabun.

Problemet är att då det handlar om min tro så är det mitt hjärta och min själ som diskuteras.
Det är inte som att diskutera en politisk åsikt eller bästa metod för att odla grönsaker.
Det handlar om mig och min själ!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[*Maggan*]
2013-04-22 18:19
#32

#31

Det handlar om mig och min själ!
Ja jag tror att inte alla förstår hur otroligt personligt detta med tro är. Antagligen därför man ser ut att överreagera i bland 😮

Morphogenesis
2013-04-22 19:06
#33

Jag är jättenyfiken på upplevelser, även om jag själv inte delar en valfri människas tro så kan jag finna det fascinerande att höra hur denna person upplever sin tro, och hur denna person relaterar till omvärlden genom sin tro. Det är just för att det för mig är ett främmande sätt att se på sin omvärld som det blir så spännande. Det är nog just de olika inställningarna och infallsvinklarna till världen som är intressant. Däremot så kan det ju lätt bli friktion där två världsbilder krockar som i mångt och mycket verkligen inte går ihop. Det finns otroliga nyansskillnader inom andlighet, spiritualism, new age, allt vad man nu vill kalla det, och det finns en rätt bred massa som tror på saker som är i konflikt med vad andra människor kan tänkas tro. Jag ser fram emot framtida diskussioner!

[*Maggan*]
2013-04-22 19:39
#34

#33

Fråga på Morphogenesis

så länge respekten finns med är det inga problem 😉

Annons:
Maikailoa
2013-04-23 00:07
#35

Jag tycker att ska hålla på noll-toleransen.

Som det sägs i trådstarten, det leder ingenstans.

Jane-Lyzell
2013-04-23 00:21
#36

35 Absolut😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[*Maggan*]
2013-04-23 00:23
#37

#35

noll-tolerans leder inte långt det heller.

Jane-Lyzell
2013-04-23 00:28
#38

37 jo det gör det - det blir lugnt på forumet och vi kan diskutera det vi vill diskutera - ämnerna som hör till forumet!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[*Maggan*]
2013-04-23 00:32
#39

#38

Jo jag vet. jag är bara väldigt ambivalent åt än det ena eller andra hållet. Det beror på dagsformen.

Men… vem var det som sa att livet skulle vara lätt? 😮

Jane-Lyzell
2013-04-23 00:37
#40

39 Ja så är det ju - det skulle kunna vara en trevlig dialog emellan skeptiker o troende - men få har det på sin agenda , tyvärr😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[*Maggan*]
2013-04-23 01:43
#41

#40

ja det skulle vara jättetrevligt. men jag är skeptisk - vill inte missbruka ordet "hat" - som börjar bli utslitet - men om man kollar en "bit bort" så kan man bara bli häpen över aggresiviteten… svårt att se något närmande inom överskådlig framtid 😮

Annons:
Jane-Lyzell
2013-04-23 10:40
#42

41 Låt dem plaska runt i sin balja - tycker det är ganska intresant hur de kan ha mitt namn med i var o varannt inlägg - att jag utgör en så stor del i deras liv 😂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Sol69]
2013-04-23 13:14
#43

Ja du måste betyda mycket i deras liv Jane 😉

Jane-Lyzell
2013-04-23 16:00
#44

43 Ha ha ha ja verkligen!!🤢

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[*Maggan*]
2013-04-23 19:17
#45

#44

Ja det är tur att du finns Jane, vad skulle de göra annars? Skaffa sig ett liv kanske… 🤔

Annisangel
2013-04-26 04:58
#46

#44

Det är bra märkligt att en enda människa blir föremål för så mycket uppmärksamhet…😃 Hade det varit för att de tycker om dig så hade det varit för en god sak… Hmmm, kanske där ligger något… Är de imponerade över ditt sätt att uttrycka dig!? Man kan ju bara spekulera, men iallafall…😈😂Tappa inte modet!❤️

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
2013-04-26 12:09
#47

Ha ha ha ha - ja man undrar ju 😈

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-04-26 23:36
#48

Jag ser att troende fortsätter newerending storyn med skeptiker på deras sidor !???

Slöseri med dyrbar tid - men valet är ju fritt naturligtvisn - men vore bättre om skeptikerna negligerades - nu får det all uppmärksamhet 🎧

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Ians
2013-04-26 23:58
#49

#48 Håller fullständigt med dig Jane 🙂

Jane-Lyzell
2013-04-27 00:05
#50

49 - ja det är synd - just nu spelas det rätt dem i händerna - ja ja ….🎧

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Sol69]
2013-04-27 08:09
#51

Tyvärr finns de alltid de som tycker det är roligt att tjafsa bara för att de inte har samma åsikt. Så är det på nätet och även i själva livet 😕

Jane-Lyzell
2013-04-27 09:23
#52

51 Ja tyvärr - det är väll en prosses antar jag 😎

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Starman]
2013-05-06 19:49
#53

Så ni fortsätter sitta och kasta paj mot skeptiker, och förväntar er i samma andetag att skeptiker ska ge fan i er?

Nu blev kritiken ovan lite svepande men den som tar åt sig gör det nog med rätta (Jane, ex. vis).

Dubbelmoral!

Ser ni inte själva det sjuka i att starta ett gäng trådar om skeptiker, i vilka man spyr galla över skeptiker, och i samma andetag förbjuda skeptiker från att svara på kritiken?

[*Maggan*]
2013-05-06 20:56
#54

#53

Ser ni inte själva det sjuka i att starta ett gäng trådar om skeptiker, i vilka man spyr galla över skeptiker, och i samma andetag förbjuda skeptiker från att svara på kritiken?

haha nej 😃

[Starman]
2013-05-06 21:21
#55

#54

Du tycker det är ett helt normalt beteende att lägga ut fällor på det viset?

🤦‍♂️

Annons:
[*Maggan*]
2013-05-06 21:52
#56

#55

Du tycker det är ett helt normalt beteende att lägga ut fällor på det viset?
ja 😇

Jane-Lyzell
2013-05-06 22:01
#57

Starman - tråden är inte till för er utan för oss troende att ventilera ert beteénde på vårt forum!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
[*Maggan*]
2013-05-06 22:13
#59

#58

Och då får man inte försvara sig mot felaktigheter i era påståenden?

det ser ut som att du får det eftersom du fortfartande har skrivrättigheter på Spif så vad gnäller du för?

Jag vet folk som häcklas på Sif utan att få försvara sig…

Nicholas
2013-05-07 19:03
#60

0 tolerans mot skeptiker helt rätt,jag undrar i mitt stilla sinne hur dom kan lägga ner så mycket tid och energi ,jag kan inte se något annat svar en att dom vill försöka stoppa oss genom att få oss att tröttna på allt käbbel och diskuterande.

Jag tror inte utan vet, varför en del håller på (inte alla)

det är för att det vi håller på med är i ljuset sen kan ni dra era egna slutsatser.Det är inte skeptisism eller misstro utan ren rädsla.

Var i ljuset .

Nicholas

Jane-Lyzell
2013-05-07 23:42
#61

60 tyvärr nog så som du skriver!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Maikailoa
2013-05-09 00:02
#62

#60 Sant, rädslan är en stark faktor.

Annons:
Maria
2013-05-09 07:34
#63
spirit33
2013-05-09 13:22
#64

Nej inte tror jag det är rädsla för fem öre… När jag är skeptisk mot vissa saker så handlar det om att jag ifrågasätter saker och ting i mitt sinne och bedömer trovärdigheten, vilket då rakt inte betyder att det handlar om rädsla. Det är enligt min erfarenhet bara ett sätt att förminska sina förmodade motståndare och ofta bristen på sakliga svar… Ett slagträ med andra ord som inte det är någon vidare sanning i.

[Starman]
2013-05-09 13:55
#65

Nu tycker jag, att vi gemensamt i detta forum, sjunger We Shall Overcome. 😉

Skämt åsido, det är en strålande fin dag och jag ska ut och spendera den i goda vänners lag. Jag hoppas ni alla har något liknande mysigt inplanerat!

Och för ovanligheternas skull, kram på er!

☀️

millam
2013-05-09 14:04
#66

Lite sent, men..

Håller med till 100%, trots att det har varit lärorikt att läsa vissa inlägg, du är duktig och kunnig Jane, och Hellas och andra med, så de syftet har dom fyllt.

Fast man blir illa till mods.. Denna sajt skall ju vara till glädje och lärande för oss som tycker om och tror på sånt här! Skeptikerna kan ju alltid våndas och må psykiskt dåligt själva i sin egen lilla värld..

Morphogenesis
2013-05-09 14:36
#67

#66. Är inte det lite fult att säga om de som inte tycker som du själv?

millam
2013-05-09 14:53
#68

Väntade mig nåt sånt..Joo.. lite fult är det nog, men tycker ni har gjort er väl förtjänta av det.

 Vet du, jag anser det inte vara värt min sinnesfrid.. så jag tänker inte fortsätta med sånt här i all oändlighet som det blir om jag svarar. Jag har bättre saker för mig..

Jag tror du får därför leka ensam, obesvarad, förutom detta inlägg då som info till dig.

Hellas
2013-05-09 15:15
#69

Det är medlemmarna som utgör ett forum, inte tvärt om.

Vill man som medlem ha en trevlig stämning med givande samtal så får man se till att skapa den harmonin.
Det är upp till vem som helst att skapa trevliga trådar, det är bara att sätta igång och ju fler spam med givande trådar desto fortare försvinner de tråkiga trådarna ❤️!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Maikailoa
2013-05-09 17:23
#70

🚬 Vi får ge en känga åt Jane också, nämn inte ordet skeptiker i rubriken, då kryper dessa formligen fram ur tapeterna.

Jane-Lyzell
2013-05-10 01:02
#71

65 det inlägget gillar jag - vilket säger att vi alla är människor oavsett vad vi tycker😉

70. Kanske har du rätt - Men man bör också kunna diskutera deras påhopp av oss ur ett troende perspektiv- inte ur ett skeptiskt perspektiv.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: