Annons:
Etikettmedialitet
Läst 2407 ggr
Jane-Lyzell
2013-04-20 14:32

Piotrr -Tarot o andeutdrivning ?

Avknoppning från tråden DR Phil😉

 ""Nej, det gör jag inte. Varför tror du det? Glöm inte bort att jag själv har spått i tarot och utfört andeutdrivningar. Jag tror inte att jag själv var psyksjuk då, så varför skulle jag tro att hela mediumkåren skulle ha psykiatriska diagnoser nu? ""

_Intresant Per - förklara gärna på vilket sätt och varför du utecklade detta😉 som skeptiker eller troende?
_

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2013-04-20 14:47
#2

1 Tack då ska jag läsa på 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-04-20 15:09
#3

#29 skriver  piotrr.

Så jag antar att den riktiga frågan är  om man skulle kunna kalla mina erfarenheter som de av ett "medium" eller bara som medial. Ni har ju alla läst vad jag har varit med om. Jag har arbetat på uppdrag av andra, jag har fått beställningar, jag har utfört dem. Det kan väl inte vara så att vi skall sätta någon gräns på hur mycket eller hur många uppdrag man måste ha haft som medial, innan man får lov att kalla sig själv för medium - för om vi skulle sätta upp en sådan gräns, hur många deltidsarbetande tarot-läsare skulle vi då behöva stryka från listan. Och ännu viktigare, vem är det egentligen som skall göra den bedömningen och säga åt människor vem som får och vem som inte får kalla sig för medium?

* Bortsett från den lilla detaljen att ingen kan det, alltså."""

**Intresant tolkning av per - tycker jag - man är ju inte medium för man är medial - anser ju jag
**

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Joppo
2013-04-20 15:19
#4

Det hela är mycket enkelt egentligen. Om en person i ett bra konstruerat test skulle kunna visa att den kan prata med döda så borde den kunna titulera sig medium. Om personen inte gjort ett sådant test eller misslyckats borde den inte kalla sig medium.

Jane-Lyzell
2013-04-20 15:21
#5

Att använda sina gåvor för andra , kräver lång och trogen övning - inget som man gör efter någon kurs eller nått år i tränig - det kräver många års utveckling oavsett vad man utvecklar.😉så att bara gå någon utvecklings kurs för att sen dra slutsatser blir välldigt tokigt

Det talas ju om att se auror och verkar vara det spm per först kom i kontakt med om man ska tro det som han skrivit - Jag själv började se auror spontant - under en healing kurs för en herrans massa år sedan - det var ingen som sa till mig hur jag skulle se eller vad!

Att se auror är fantastisk skådespel av färger och dessa kan man lära mycket ifrån!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-04-20 15:22
#6

4 Vem ska avgöra det tycker du Randi? eller Vof Eller …?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[*Maggan*]
2013-04-20 15:36
#7

Väldigt intressant! Man kanske kan kalla Per en person som inte tror på sina egna "förmågor"😉

Jag fördjupade mig också i Tarot en gång i tiden och jag tror att det fungerar bra för den som vill bli medveten om olika saker i sina liv.

Men det är ju inget övernaturligt med det, man kan lika gärna läsa en bok i stället.

herj
2013-04-20 16:28
#8

Om jag inte missförstod det så ville piotrr inte att detta skulle tas upp på detta forumet? Är det inte bättre att radera tråden då?

JoHo
2013-04-20 16:42
#9

#8

Ja, respekt, tack.

Enligt denna sajts regler: "Vi tillåter dessutom inte personförföljelse där en person ideligen "jagas" i trådar och ifrågasätts i allt denne skriver."

Dessutom länkas det olagligt (oskriven regel) till ett skeptiskt forum i #1. Är detta tillåtet om det inte är en skeptiker som gör detta?

-----

Denna post kommer att självförstöras via anmälningsknappen eller Sajtvärd och försvinna inom fem sekunder efter publiceringen.

[*Maggan*]
2013-04-20 17:04
#10

#8, 9

Ja tänk om piotrr visade samma respekt på sitt eget forum så…

men då skulle ni ju inte ha mycket att prata om 😂

Denna kommentar har tagits bort.
[*Maggan*]
2013-04-20 17:28
#12

#11

vet inte vilka regler du talar om

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[*Maggan*]
2013-04-20 18:43
#15

#14

Jeeesus jag är för det första inte ansvarig för reglerna här (så du kan sluta säga "ni") och för det andra är jag är dödstrött på allt regeljidder 🤮

Nu är det som det är och det är bara gilla läget, annars finns det andra lokaler…

Jane-Lyzell
2013-04-20 18:45
#16

8 o 9 http://spiritualism.ifokus.se/discussions/517033d88e0e7432500006c0-dr-phil-nan?discussions-1 inlägg 91

Här skrivar han att jag får leta upp tråden själv !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-04-20 18:52
#17

Sen är det så här - detta är första gången jag kan tycka det är intresant diskutera med en skeptiker som själv försökt utveckla sig medialt - det handlar inte om personförföljelse det handlar om åsikter om varför han slutade - vem han gick för och vilka andeutdrivningar han gjort och på vilket sätt etc….

Finner det mycket intresant!- till skillnad emot er andra som aldrig ens försökt utveckla er!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Joppo
2013-04-20 20:09
#20

#6 Jag vet inte. Det vore såklart bra om det ingick någon skeptisk person i testgruppen, eftersom det skulle testet en högre kredibilitet. Men egentligen skulle det inte spela så stor vem som höll i det så länge det var bra utformat och dokumenterades väl.

Man kan ju tycka att det borde ligga i ert eget intresse att testa de personer som titulerar sig medium för att säkerställa att de levererar den utlovade tjänsten.

Annons:
JoHo
2013-04-20 20:31
#21

#17

> Finner det mycket intresant!- till skillnad emot er andra som aldrig ens försökt utveckla er!

Och VAD vet du om det?

Hellas
2013-04-20 20:43
#22

Toppenbra tråd och jätteintressant med en skeptiker som varit andeutdrivare, det står ingenting om det i artikeln som Piotrr skrev.
Däremot om att han fått prova på att spå i trans har aldrig hört talas om någon som gör det så det är också lite intressant är det New Age?
Jag tror inte att man kan göra det men kan ha fel

Jag funderar på vilken typ av utdrivning vi pratar om, är det utdrivning från besatta människor eller hemsökta hus?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[*Maggan*]
2013-04-20 21:26
#23

Varning här kommer OT och en pice of my mind.

Om det stämmer att herj har blivit avstängd på grund av att folk missbrukar anmälfunktionen så blir jag fundersam.

Jag uppfattar SpiFs medlemmar som seriösa människor men detta oskick är allt annat än seriöst. Vem är det egentligen som håller på med detta?

Vem det än än så SLUTA GENAST UPP MED DESSA FÅNERIER! Ni tillför inget konstruktivt utan bara ställer till oreda.😡

Hellas
2013-04-20 21:40
#24

http://spiritualism.ifokus.se/discussions/517033d88e0e7432500006c0-dr-phil-nan?discussions-1#88

Piotrr verkar inte alls ha någonting emot att vi läser hans tidigare artikel kring hans liv som troende och det var ju jättebra att surfkrille letade reda på det inlägget så slapp piotrr eftersom han inte hade tid just då.

Tråden är dessutom öppen så jag kan inte se några problem med att länka den även om Piotrr inte skulle gilla det

Sicket liv för ingenting skulle jag vilja påstå, att gnälla för gnällandets skull brukar inte vara en bra idé 🤐

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Fjäril
2013-04-20 21:45
#26

Vad är detta för tråd? 🤔 Jag tänker bara på att "vi" inte önskar ha liknande trådar om "oss" på andra sajter.

Sajtvärd på Övernaturligt

Hellas
2013-04-20 21:46
#27

#26 Vad menar du Fjäril?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Fjäril
2013-04-20 21:48
#28

#27

Ja varför en tråd är skapad om annan medlem? Vad jag vet är det precis det "vi" önskar att andra sajter inte gör om "oss".

Sajtvärd på Övernaturligt

[*Maggan*]
2013-04-20 21:51
#29

#25

se där, kanske behöver puffas lite oftare 😉

Jane-Lyzell
2013-04-20 22:02
#30

20 ehe - ja jo det finns ju de som gör det i ett sk förbund…. så det finns ju redan.

Men…..

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2013-04-20 22:03
#31

#28 Förstår fortfarande inte vad du menar, det är Piotrr själv som påbörjade en OT i en annan tråd som lyftes ur.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2013-04-20 22:04
#32

21 Njae jo nää - kanske inte men de flesta skeptiker inklusive du själv har ingen aning om vad mediumskap är - det ser man i era inlägg, sorry

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2013-04-20 22:06
#33

#32 Jane, de kan ju ha försökt så det får du väl ge dem rätt i 😎

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2013-04-20 22:06
#34

23 Herj har blivit avstängd av andra själ !

Till alla ;  och jag vore glad om tråden går tillbaks till ts eller så skriv inget alls.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[*Maggan*]
2013-04-20 22:09
#35

#34

okej då vet vi

Jane-Lyzell
2013-04-20 22:11
#36

33 ja jo🤐

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Klass
2013-04-20 22:18
#37

#32 Jane-Lyzell

Du kanske kan förklara på vilket sätt man kan se på inlägg att "skeptiker" inte har någon aning om vad mediumskap är och vad det i sådana fall visar om verkligheten.

[*Maggan*]
2013-04-20 22:19
#38

#28

som jag ser det är denna tråd skapad av vänligt och nyfiket intresse och inte alls illa menad.

Sedan kan jag mycket väl tänka mig att piotrr hellre vill svara på ev frågor i originalinlägget på hans eget forum….

Det börjar bli väldigt mycket korspostning här nu. Jag kan ju skylla på skrivförbud på SiF, men för dem som inte har det finns ju ingen anledning. 😉

Jane-Lyzell
2013-04-20 22:20
#39

37

**Till alla ;  och jag vore glad om tråden går tillbaks till ts eller så skriv inget alls.
**

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-04-20 22:34
#40

Tyvärr ville inte per - svara  så jag finner det meningslöst försöka att kommunicera emellan gränserna - lika barn leka bäst i sin egen balja!

stänger denna tråden nu!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: