Annons:
Etikettnätverkande
Läst 2450 ggr
Jane-Lyzell
2013-03-23 23:52

Terry V/S Näthat del2

http://terryevansmedium.se/

Terry Evans – Ett steg närmare

20 mars, 2013 04:21 / 5 Comments / Terry Evans

Jag publicerade den första delen av min berättelse igår och jag har personligen insett att detta kommer att vara en resa utan slut. Jag har läst alla era kommentarer till min berättelse och det är omöjligt för mig att svara på alla, men jag tackar er från mitt hjärta för det underbara stöd ni har gett.

Mitt syfte med bloggen är inte att skapa ett debattforum, utan att skapa en mötesplats för människor som har blivit mobbade eller illa behandlade på internet, eller som har sett närstående bli behandlade på samma sätt. Det är för att uppmuntra människor att kliva fram och berätta sin historia på en trygg plats.

Denna blogg är för människor med en positiv röst, fri från attack och kränkande kommentarer. Förhoppningsvis kan vi samlas och lära oss att växa tillsammans. Vi har alla våra Drömmar och en stig som vi önskar följa och så länge som det inte är oärligt uppmuntrar jag er alla att följa era Drömmar, för genom att göra det kan ni förstå syftet med era liv. Mitt syfte är att arbeta som medium

Jag är inte beredd att acceptera nedsättande kommentarer från skeptiker och jag vill inte heller att detta ska bli en pajkastningstävling, för det skulle inte åstadkomma någonting. Jag ser däremot fram emot att få kommentarer från vem som helst med ett öppet sinne, som vill dela med sig.

Min dröm är att vi kollektivt ska kunna bygga broar och skapa en positiv dynamik, så att vi kan konsolidera och kanske en dag bli en målmedveten röst. Detta är vad jag menar med orden ”en resa utan slut”.

Om du har en berättelse du skulle vilja dela, men inte vill offentliggöra på något vis är du välkommen att skicka den till oss. Den kommer att hållas i striktaste förtroende och inte bli publicerad i någon form av media. Om du delar din historia kanske det kan hjälpa oss att gå vidare och bygga broar till framtiden.

Du är välkommen att maila din historia till mystorytous@hotmail.se .

Yttrande om sakförhållanden

Det har sagts att Börje Peratt och Torbjörn Sassersson skriver artiklar för min räkning (Det har till och med påståtts att de skriver mina privata e-mail!). Detta är osanning. Jag skriver mina egna artiklar, men ja, jag behöver hjälp med översättning till svenska.

Jag skulle emellertid vilja ge dem ett personligt tack för hjälpen och stödet de erbjudit mig. Det har inspirerat mig att förbli orubblig och följa min sanning. Vad som än har sagts om dem på internet, så har jag stor respekt för dem för att de vågar kliva fram, ta ställning och yttra sin sanning. De har naturligtvis sina respektive sätt att berätta den, men hur de väljer att debattera är deras individuella val.

/ Terry Evans

http://spiritualism.ifokus.se/discussions/5148f014ce12c45f3900003a-terry-vs-nathat?discussions-1

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
JoHo
2013-03-24 13:11
#1

OK, dödfött, men jag försöker med att prova posta Gesus text han skrev om detta på sin blogg och vi räknar väl sekunder innan denna post försvinner. 

MEN jag TROR och hoppas att även medlemmar på denna sajt är intresserad av att höra båda sidors versioner?

Not. Inlägget redigerat 17 minuter senare 😉 Medlemmar är säkert intresserade och kan då gå in på forumet: Skepticism iFokus för att läsa om den andra sidans version och samtidigt ställa frågor om de vill. //Hellas, Medarbetare

Hellas
2013-03-24 13:37
#2

Vi har sedan tidigare påtalat att det krävs två för en tango vilket givetvis innebär att det finns fanatiker från bägge sidor som hade kunnat hantera detta på ett bättre sett.

Men som Terry skriver så är inte hans text avsedd till att skapa ännu mer pajkastning så därför undanber vi oss vänligt men bestämt fler åsikter om vem som har gjort vad.

//Hellas, Medarbetare

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

AliennaII
2013-03-24 15:07
#3

#2  Ehh . . .  

Kan man då få fråga - Vad är diskussionsämnet i denna tråd? (Vad skall diskuteras?)

JoHo
2013-03-24 15:13
#4

#2 

Om nu texten var så jobbig för er så kanske jag kan få lägga en direktlänk så era medlemmar kan läsa på SiF? Då slipper de scrolla igenom en massa annat rationellt tänkande och kan läsa direkt?

Givetvis OM ni är öppna nog för att låta andra komma till tals och OM ni är öppna för att höra andras åsikter?

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2013-03-24 17:46
#6

4-5 absolut inte!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Mr Tea]
2013-03-24 18:00
#7

Varför inte?

Vad får man länka till då?

Jane-Lyzell
2013-03-24 18:06
#8

7 Inget skeptiskt alls- det kan ni göra på era skeptiska sidor - inte här - vi vill vara ifred från skeptiker och få diskutera ur troende perspektiv och våra egna intressen- vi är inte intreserade av något vad skeptiker skriver - punkt slut! tyvärr visar inte skeptiker oss respekt.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2013-03-24 18:09
#9

Jag uppmanar er skeptiker som är osäkra på hur de ska bete sig på ett andligt forum att starta en separat tråd istället för att trasa sönder den här tråden.

Jag tar bort alla kommande frågeställningar som inte handlar om tråden.

Den som inte förstår trådens innehåll så handlar den framförallt om att kunna gå vidare trots allt och hur vi troende ska kunna stötta varandra då det blåser hårda vindar.

//Hellas, Medarbetare

**SKEPTIKER hänvisas att fortsätta diskutera på sitt egna forum och länka till vad de vill, är en troende intresserad att dansa med i er tango kommer de givetvis hitta dit.
Den här tråden är endast till för andligt troende!!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

JoHo
2013-03-24 20:12
#10

Så låt mig försöka förstå detta nu:

Ni är intresserade av att man tar upp vissa saker (tråden här t ex) men ni är inte intresserade av att höra vad motparten, de som utpekas i trådens första post, har att säga?

Jag trodde att det skulle vara intressant att veta vad era meningsmotståndare, de som pekas ut i Terrys bloggpost, har att säga.

Om jag ska försöka mig på en sammanfattning här: Bara en sanning får uppvisas här och alla andra åsikter ska inte visas utan döljas.

Har jag förstått det hela rätt eller har jag missförstått något?

Jane-Lyzell
2013-03-24 20:16
#11

10 Helt rätt - fast en punkt stämmer dock inte -det hela började med skeptikernas påhopp av terry.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Mr Tea]
2013-03-24 20:21
#12

#11 Vilket var det?

Hellas
2013-03-24 20:22
#13

#10 Skriv er sanning inne på skeptikerforumet, det är sedan valfritt om våra medlemmar vill läsa eller inte.
Jag själv kommer att läsa, jag är intresserad så jag läser men jag är inte intresserad av att Spiritualism iFokus ska figurera som navet som samlar ihop alla länkar som förekommit genom alla år.
Då får du/ni hitta ett annat ställe, förslagsvis på Skeptisism iFokus

Försök att fatta:

- Tråden är inte skapad för att fortsätta pajkastande
- VI VET att det är felaktigheter som begåtts från bägge hållen och den som vill veta mer om den saken är kapabel till att klicka sig vidare själv

Jag kan nog inte vara mer tydlig utan att behöva bli oförskämd!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[Mr Tea]
2013-03-24 20:23
#14

Varför har ni inte detta forum låst eller vad det heter det går väl?

Då slipper ni alla som frågar. Inte för jag förstår varför man inte får fråga något här, jag är jätteintresserad av det övernaturliga och har mycket som jag vill fråga om men det vågar man inte här tråkigt

JoHo
2013-03-24 20:25
#15

#11

Då förstår jag din/er "öppenhet" bättre. Det blir säkert bra om man bara får information om ett kontroversiellt ämne från bara en part. Just sådant brukar kallas något men jag kommer inte ihåg just nu vad det kallas… hmmm.

Men om det började med "skeptikernas påhopp på Terry" så skulle jag vilja veta om det handlade om påhopp eller ifrågasättande och var detta skett? 

Om nu Terry anser sig påhoppad så måste (borde) det vara intressant att få höra vad en av dem som pekats ut som den som "hoppat på Terry" har att säga…. Trodde jag i alla fall.

Det är ju ett känsligt ämne och risken är ju att personer som påstår sig vara "påhoppade" eller "näthatade" inte är det utan bara använder det som "vapen" i debatter (i synnerhet då det är så populärt att ta till i dagens debattklimat runt om i media). 

Risken med det är ju att de som verkligen blivit påhoppade och nätmobbade blir förringade, och det vill väl ingen eller hur?

Jane-Lyzell
2013-03-24 20:27
#16

14 gå in ock läs på hellas hänvisning om hur du ska göra 😉Du får gärna fråga om övernaturliga frågor - det är det forumet är till för - men inte pajkastning av personer.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2013-03-24 20:31
#18

15 Ta med dig det in hos skeptesism i fokus.- inte intreserad diskuteera det med dig och inte det tråden är till för!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2013-03-24 20:32
#19

#17 AliennaII s inlägg bortmodererat pga. tramsig kommentar

//Medarbetare

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

JoHo
2013-03-24 20:33
#20

#16

> gå in ock läs på hellas hänvisning om hur du ska göra

Jag har läst och förstår. Tänkte vara att det skulle vara en ytterligare service till era nyfikna medlemmar, men jag tänkte givetvis fel…

> Du får gärna fråga om övernaturliga frågor - det är det forumet är till för - men inte pajkastning av personer.

Ja, trådens ämne handlar väl inte om övernaturliga frågor utan om näthat? 

Jag tycker det är et viktigt ämne men ett ämne så därav frågan jag ställde till dig att jag skulle vilja veta om det handlade om påhopp eller ifrågasättande och var detta skett? 

Och pajkastning av personer ser jag inte tillstymmelse till

Redigerat //Jane

Annons:
Hellas
2013-03-24 20:37
#21

Så då hoppas jag att saken är utagerad, det ligger i sakens natur att man som skeptiker vill ha en annan typ av moderering i trådarna än vad Spiritualisterna vill.

Det är därför vi har olika forum så att alla ska bli glada och nöjda.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Denna kommentar har tagits bort.
JoHo
2013-03-24 20:47
#23

#21 Nja, jag skulle gärna vilja veta vad Jane menar i #11 då hon skrev "det hela började med skeptikernas påhopp av terry", vad det var för påhopp och var det skedde. Svårt att få veta detta om jag skriver på t ex SiF då Jane skrev detta här och hon vägrar skriva på SiF..

Jane-Lyzell
2013-03-24 20:48
#24

23 har inget behov av att diskutera det med dig - och inget behov skriva på Sif

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
AliennaII
2013-03-24 21:05
#27

Om följande är okej, vet jag inte heller… Men det lär jag väl strax bli varse.

Forumet Flashback har i sitt regelverk ett förbud mot "falsk ryktesspridning". Någon sådan regel finns inte på iFokus

Jag tror en sån regel skulle göra stor nytta.

Annons:
Hellas
2013-03-24 21:10
#28

Tråden ä inte till för att skriva om vem som gjorde vad, jag förstår inte att det ska vara så svårt att förstå.

Givetvis gäller det BÅDE skeptiker och troende.
Vi vill inte ha det resonemanget här.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2013-03-24 21:11
#29

#27 skrivet AliennaII

Det håller jag med dig om!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2013-03-24 21:14
#30

#21

Fråga Terry!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Hellas
2013-03-24 21:20
#33

Inlägg #31 är bortmodererat. John har fått svar i flera inlägg på olika sätt men envisas ändå med att ställa samma fråga om och om igen.
Det kommer inte bli några svar i den här tråden och det har nu framgått.

Tillägg: Tog även bort inlägg #32 eftersom det var ett svar på #31 ;)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2013-03-25 19:00
#37

Har öppnat tråden igen!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-03-25 19:14
#38

http://borjeperattexplorer.wordpress.com/2013/02/24/nathat-ar-bara-toppen-pa-isberget-6/

Käns som denna länken ska in med - då det varit liv i luckan här på iFokus om just detta och Mia vart hemskt utsatt "Igen"😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

skycap
2013-03-25 20:30
#39

38# 

Jag tycker det känns lite "konstigt" när du länkar till en sida där en person skriver saker om en person som finns här(ifokus) men som inte får försvara sig!

Som Hellas skriver i inlägg 2: 

"Men som Terry skriver så är inte hans text avsedd till att skapa ännu mer pajkastning så därför undanber vi oss vänligt men bestämt fler åsikter om vem som har gjort vad."

Är det så att ni undanber er åsiker om vem som gjort vad eller inte?

Är det okej att länka till sidor som visar åsikter om vem som gjort vad eller inte?

Jag förstår poängen med att slippa bli ifrågasatt, ibland vill/orkar man bara inte. Men det ska väl vara lika för alla ändå?

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2013-03-25 20:51
#41

39 - det är mer en förtydligane av näthatet och en stor diskution vi har inne på ett låst forum  Att se hur det slår med elaka kommentarer hit o dit!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[Mr Tea]
2013-03-25 21:11
#43

"Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen" Joh 8:7

Det är alldeles för lätt att peka finger på människor och säga: "Titta, vad han gör! Se, hur hon beter sig!" Men när vi försöker sätta oss till doms över andra människors handlingar, gör vi något som bara Gud har rätt att göra.

Jane-Lyzell
2013-03-25 21:14
#44

43 Absolut 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

skycap
2013-03-25 21:18
#45

41# Ja att vara elak hör inte hemma här, eller på något annat av iFokus alla forum, där är jag med dig🙂! Kan även förstå att du vill förtydliga din ståndpunkt.

Men det känns, "orättvist" att länka till sidor som namnger personer som finns här på iFokus,som sedan inte får möjlighet att besvara länken i 38# ?

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2013-03-25 22:54
#48

Ok jag stänger tråden nu - då den invaderats av skeptiker - vi diskuterar utifrån vår spiritualistiska tro och tråden var ämnad för våra medlemmar- Det verkar inte funka då skeptikerna fullständigt spammar tråden och våra egna medlemmar inte vågar skriva - rekomenderar er skeptiker att fortsätta er skeptiska kampanj på erat eget forum.Där ni kan säga vad ni vill o Djävlas

_//Jane
_

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: