Annons:
Etikettermeditationartikel
Läst 972 ggr
Elpida
2013-03-22 10:04

Na she swaa

Idag mediterade jag för första gången på väldigt länge. Sedan jag började nytt jobb i mitten av januari har jag inte orkat mer än att jobba, hemmasysslorna, hundar och familj och soooooova!

I alla fall tog jag mig en resa idag och när jag gått igenom min dörr och hade min guide bredvid mig (vi befann oss i öknen) så for vi iväg. Vi befinner oss ofta först i luften, ser allt ovanifrån innan vi landar någonstans. Idag blev det ett kargt men varmt landskap och när vi går känner jag hela tiden att jag samtidigt är ett djur. Efter en stund blir jag en bergspuma och det känns sååå rätt. Jag känner mig kvinnlig, stark och kärleksfull. Denna gången är vi ensamma, inga andra människor finns runtomkring. Jag får även in en falk och tar sen ett snabbt djupdyk i havet också, som sjöjungfru. Ser stora stingrockor röra sig vackert ovanför mig. När jag snabbt är tillbaka bredvid min guide i det karga landskapet och vi ska skiljas får jag orden Na she swaa till mig och sedan när jag står vid dörren och ska gå tillbaka Chi swaa.

Har ingen aning om vad det betyder men jag tror jag ska sätta mig och googla, tänk om jag hittar något!!!! 🙂Hur coolt vore inte det!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

  • Redigerat 2020-09-10 13:56 av Niklas
Annons:
Jane-Lyzell
2013-03-22 10:06
#1

Härligt ja googla och se vad det betyder😉

Ibland kommer livet emellan andlighet o medialitet - det ska vara så - så att vågskålarna väger jämt😍

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
2013-03-22 10:31
#2

Intressant! Nashee är ett kvinnligt namn med namnsdag 15 maj, lite kul eftersom jag såg mig själv som mörkhårig och brunögd! Det finns även ett ställe i Skottland som heter Na Shee, vilket stämmer bra överens med landskapet jag såg. Lite bergigt, stenigt men ändå grönt.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
2013-03-22 11:40
#3

2 så spännande - din guid som vill få dig förstå vem den är tro?😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
2013-03-22 17:16
#4

Det skulle det kunna vara men jag har alltid sett min guide som man. Detta kan ju iofs vara en annan guide, eller är jag mogen att se den rätta skepnaden nu.?

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tarotstollan
2013-03-22 20:59
#5

Så spännande, vilken härlig meditation!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
2013-03-22 23:29
#6

4 Tja kan vara bäge och det du nämner 🤔

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Ians
2013-03-24 08:02
#7

Mycket intressant det där…att det finns både plats och namn att relatera till. Skall bli spännande att se vart du landar Elpida i din meditation.

Elpida
2013-03-25 11:39
#8

Tänkte försöka sätta mig en stund idag igen och se om det kommer något mera🙂

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
2013-03-25 14:33
#9

8 spännande!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: