Annons:
Etikettermeditationartikel
Läst 1255 ggr
TezzD
3/19/13, 12:03 PM

AvslappningsMeditation

Jag har just gjort min allra första riktiga meditation endast för avslappning. 

Jag använde mig utan denna guidade meditationen

http://www.youtube.com/watch?v=Jyy0ra2WcQQ

(vet inte hur man gör för att bara få ett ord)

Felet hos mig själv med just meditation och avkoppling är att jag inte tror på mig själv…. att jag inte har den förmågan helt enkelt att verkligan slappna av.
Men med hjälp av denna video lyckades jag! Min kropp var som avdomnad. Men mitt sinne var väldigt vaket.
Jag försökte att inte tänka för mkt och lyssna på vågorna..

I början var jag bara riktigt avslappnad, och jag nöjde mig med detta.

Men i slutet.. så kom min upplevelse! 
Självklart så började mina tankar DIREKT att tvivla… "att jag hittade på det själv" 
Så jag slog bort dom tankarna också och följde med, men ÄNDÅ kunde jag inte låta bli att styra det… 

Hur blir jag av med detta jobbiga kontrollbehov?!

Jaja, till saken. ;)
I slutet så såg jag mig själv som ung flicka… 10 år och min naturliga röda hårfärg.. på Stranden. Lycklig. Jag tänkte att jag skulle se om jag kunde få träffa min guide. 
Jag försökte visualisera ett litet tält/hydda på stranden och jag gick dit och jag gick in. 
Där inne så dök en tant upp, hon såg mkt läskig ut, men jag slog bort det och fick henne att se "normal" ut… (Ännu en gång ett kontrollbehov som ter sig i "drömmen")
hur som helst så kopplar jag av ännu lite till.. och då kommer minsann (Antagligen) Mitt kraftdjur!
En Lejonhona (Tror jag) Iaf ett väldigt stort kattdjur!
Den kelade med mig, visade riktig kärlek och värme.
Runt omkring var det vita änglar och flera st till som jag inte kunde "se"
Jag tackade med ett leende och gick tillbaka på stranden, la mig sedan i sanden och lyssnade på vågorna medans jag började vakna till liv. 

Detta är det största jag varit med om, men ändå är jag besviken på mig själv för att det hela tiden känns som att jag bara sitter och fantiserar…..

Tips mot detta vore snällt (Och svårt att ge förstår jag) 
Ville dela med mig iaf :)

Kram

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

  • Redigerat 9/10/20, 1:56 PM av Niklas
Annons:
Jane-Lyzell
3/19/13, 2:24 PM
#1

Var ju tvungen testa vad du testat och detta var ju meditation- vilket skulle få dig till ett avlappnat tillstånd - inte söka kontakt med dina ev guider.

så mitt råd blir blanda inte in medialitet i mediation av detta slaget -om du vill ha möte med guider - ledare finn rätt guidad meditation för det.

länken var en jättebra meditation för avslappning - men inget annat!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
3/19/13, 7:26 PM
#2

Nej precis, jag var bara så avslappnad som jag kunde, sen vandrade mina tankar iväg (Som vanligt) 
Var så besviken på mig själv efteråt så jag började lipa. 
Men när jag såg mig som ung så började det skena iväg.. och det är detta som jag verkligen måste öva bort… 

Tack Jane 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Upp till toppen
Annons: