Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3700 ggr
Annisangel
2013-03-16 07:03

Utveckling 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte börja på en ny tråd, då den gamla blivit så låååång 😉… Men jag vet inte hur man länkar till den gamla. Det händer saker hela tiden och jag märker att det är en del av er som följer det jag upplever så det vill jag ni ska kunna fortsätta med!

------------------------------------------------

Nu är jag inne i en tuff period, men det är då upplevelserna staplas på hög. Senast imorse var jag ute och drack mitt kaffe och tyst var det. Så plötsligt börjar en fågel kvittra. Det var så märkligt härligt. Jag hörde kvittret men samtidigt också riktiga ord i mitt huvud som talade om glädjen att leva, att ta stund för stund och njuta av den. Göra varje minut meningsfull… Det hända är glömt och det som komma ska ett äventyr!!

Kram på er idag!❤️👍

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
lizaohman
2013-03-17 12:51
#1

MMmmm, så trevligt - kaffe, fågelkvitter och visdomsord. Det kallar jag Morgonstund med guld i mund!

Annisangel
2013-03-18 05:05
#2

#1 Ja verkligen! Tack för din kommentar! ❤️

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
2013-03-18 16:15
#3

Ja vi hamnar i dalar emellan åt - hoppas det käns bättre snart 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
2013-04-03 22:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Nu har det gått en tid och jag har väl genomlidit en andlig/själslig kris, jag vet inte bättre att beskriva det hela. Jag har känt som att jag sovit (precis som Törnrosa, dock inte i 100 år tack och lov) och nu med yttersta krafterna av mina resurser måste slita upp ögonen innan det är för sent.

Men idag hade jag den bästa av dagar, då jag var helt med i livet igen. Jag hade en dröm inatt, jag återger den här: ❤️

--------------------------------------------------------------

Jag är på en mässa. Det är en massa newage-grejer och jag går runt och bara känner in och myser. Så ser jag en klunga folk runt ett bord. Jag går fram för att se vad de tittar på och jag drar efter andan och tänker; det där måste jag ha! Det är en tarot-lek med tillhörande bok i lila grundfärg men alla regnbågens färger finns med. På baksidan av boken läser jag med intresse;

"alla insikter samlade i fickformat för lärdom och reflektion. "

Jag läser längre ner och blir alldeles paff. För där står med fin snirklig stil: designat och producerat av Annika Nyström. Jag lyfter blicken och möter en kvinna som ser ut som mig och ler brett mot mig med styrka och en utstrålning som verkligen berör!

---------------------------------------------

Så naturligtvis var jag bara tvungen att rent konkret och bokstavligt talat sätta min dröm i verket, så nu håller jag på att göra en egen tarot-lek!! Hehe, det är ju 78 (?) stycken små reflektioner så det har jag nog å göra med ett tag framöver!!!

Men det är så skoj! 😃❤️ Våren lurar runt hörnet också, så jag mår bra om det inte vore för allergin då, men men, lite skräp får man räkna med i dagens samhälle!!!😂

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
2013-04-03 23:09
#5

4 Men så skoj och spännande - tack för du delar och stort lycka till❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
2013-04-04 06:42
#6

#5 tack Jane

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
Feeltheflow
2013-04-04 20:50
#7

vad underbart det låter. Det känns verkligen som att man får nya krafter nu när våren är på väg 🙂

Never undervalue who you are and what you're capable of...


Annisangel
2013-04-05 06:50
#8

#7

Ja men eller hur!? Bara tanken på att solen äntligen värmer igen, fåglarna äntligen får mat utan ansträngning och sjunger glatt som aldrig förr!! ❤️ Det är en energi och ett uppvaknande i naturen som tar andan ur mig, så vackert är det! ❤️🥳

Många Goa Kramar

Annisangel

Indiananden
2013-04-05 14:48
#9

Jag är jätteintresserad av att gå någon utbildning för att bli medium

jag skulle helst vilja gå hos Terry Evans men är det någon annan som ni kan rekomendera här

Annisangel
2013-05-17 20:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag var på möte igår och såg då rent spontant en annan kvinnas guide… Helt underbart, denna kvinna utstrålade en auktoritet och värdighet som var makalös. Det första jag tänkte var att hon borde använda mera pärlor på sig, alltså halsband och sånt. Hennes guide sa lite uppfodrande: Jag har försökt få henne att använda pärlor, men lyssnar hon på mig… Neeejdu! Guiden var själv klädd i brudstyrsel med pärltiara, bälte i klänningen av pärlor och lätta skor gjorda av… just det, pärlor! Hon var helt klädd i vitt, så också pärlorna!

Det är häftigt att dessa uppenbarelser kommer så spontant för mig. Det är likadant när vi har vårt vattengympa-pass, då visar sig ledarens guide för mig. En elegant herre med hög hatt och buskiga ögonbryn, sist sa han: Jag har försökt att hålla henne från vatten, för jag gillar det inte, men hon är envis… Så gick han fram till bassängkanten och suckade, tänk om jag kunde få känna hur det känns, å så doppade han ner tårna där han hade satt sig vid kanten. Vår gympalärare var redan i och plaskade av hjärtans lust med oss andra. Denna kvinna äger också en stor pondus och värdighet, samtidigt som hon är slagfärdig och vitsig.

Kram på er söta människor där ute!

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
2013-05-17 22:47
#11

Härliga observationer - tack för du delar 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
2013-05-18 05:57
#12

#11 Tack Jane!🥳😂

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
2013-10-01 07:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Oj, nu har jag helt glömt av denna tråd. Inte för att jag inte upplevt något utan för att det har varit mycket. Jag går en medial utbildning och även ska försöka ge ut en bok. Vi får se om förlaget tycker den verkar för fantastisk för det är den. Den handlar om kontakt med naturfolket som jag har god kontakt med nu. Jag har börjat på yoga och kan nu se energier men jag förstår inte allt än, men min resa har ju bara börjat och samtidigt ska man ha fötterna på jorden. Samhället tillåter ju tyvärr inte än att man är alltför andlig, men det kommer. I nästa generation kanske det blir ännu mer tillåtet och öppet att praktisera. Kramkram ända in i evigheten!!

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
TezzD
2013-10-01 10:12
#14

Mycket intressant och roligt att läsa. All lycka till på resan! 🌺❤️😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annisangel
2013-10-01 14:02
#15

Tack Rosalee!!!

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
2013-10-01 15:16
#16

13 spännande - den boken skulle jag vilja läsa 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
2013-10-01 16:08
#17

#16

Vad bra, då ska jag jobba för att så ska bli fallet söta Jane!! ❤️

Många Goa Kramar

Annisangel

Tarotstollan
2013-10-01 23:07
#18

Alltid intressant och spännande att läsa om andra människors upplevelser och berättelser. Skulle gärna läsa den boken också!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annisangel
2013-10-02 06:45
#19

#18 Men vad kul att det finns intresse för en sån bok. Först var jag naturligt fundersam i min mänskliga litenhet… Tack Tarotstollan!!

Många Goa Kramar

Annisangel

TezzD
2013-10-02 20:43
#20

Här är en potentiell läsare till! 👋

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Annisangel
2013-10-02 20:48
#21

#20 Åh goa Rosalee!! Tack ❤️❤️

Här kommer en liten smakbit, kan inte hålla mig från att dela med mig liiite…😂

--------------------------------------------

Möt Mali en liten söt älva som jag såg i grenverket på en fikarast…

Jag gick en promenad på fikarasten och förundrades åter hur vacker naturen är nu på hösten. Vissa träd har inte ändrat klädnad än men har annan kunskap.

Mina ögon drogs till ljusspelet som uppstår när solen belyser grenverket. Jag blev inte förvånad av att finna en kär vän där på grenen, bara med denna skillnaden att nu lyste solen bakom så det var en svartgrå vän.

- Motljus är väl härligt, man kan vara hur som helst men ändå framställas svart. Jag kanske är jättevacker men du ser inte det.

- Fascinerande min vän! Hur kommer det sig att jag ser er egentligen?!

- Du älskar naturen eller hur, oavsett årstid?

- Ja.

- Vi lever i naturen… Växter och blommor ser ni väl allihopa?

- Ja, naturligtvis!

- Därifrån är inte alls steget långt till att se oss. Låt skönheten gro inom er. Låt er uppfyllas av magin vid åsynen av solens lek i vatten, trädens styrka som växer sig högre för varje år, låt ödmjukheten för den storslagna naturen välla in i hjärtat och där har ni essensen av vår existens.

- Milda makter, är det så?

- Japp! Jag ska tipsa om lite dragningskraft för att nu lättare få en känsla för den vibration vi befinner oss på.

- Okej, låt höra!

- Använd bjällror. De där små som inte ger så mycket ljud ifrån sig utan bara ett klirrande i hög ton. Lite sprött liksom. Då kommer ni in i den lite busiga öppna känslan precis som era barn redan har. Där finns vi, i den känslan.

- Aha…. Men vadå, är ni bara en känsla eller finns ni?

- Vad som är verkligt i en känsla och vad som verkligen är, går det att svara enkelt på? Hur skulle du känna om jag sa att du inte fanns? Kan du vara säker på att du finns, att du går till jobbet på morgonen och hjälper dina kolleger?

- Klart jag kan vara säker på att jag finns!

- Så vad är det som då säger att du inte kan tro på det du ser…?

- Sant nog… Så vad är så ditt namn vackra vän?

- Mali är mitt namn.

Åter finner jag mig fundersam på naturens under och dess inneboende när jag går till jobbet igen för lite världsliga sysslor som hör till vardagen. Men kopiera papper och springa ärenden känns inte alls lika tråkigt längre. Dagen är så klar och luften så hög och jag har mött essensen av kärlek. Kan det bli bättre!?

[![Möt Mali en liten söt älva som jag såg i grenverket på en fikarast…

Jag gick en promenad på fikarasten och förundrades åter hur vacker naturen är nu på hösten. Vissa träd har inte ändrat klädnad än men har annan kunskap.

Mina ögon drogs till ljusspelet som uppstår när solen belyser grenverket. Jag blev inte förvånad av att finna en kär vän där på grenen, bara med denna skillnaden att nu lyste solen bakom så det var en svartgrå vän.

  • Motljus är väl härligt, man kan vara hur som helst men ändå framställas svart. Jag kanske är jättevacker men du ser inte det.

  • Fascinerande min vän! Hur kommer det sig att jag ser er egentligen?!

  • Du älskar naturen eller hur, oavsett årstid?

  • Ja.

  • Vi lever i naturen… Växter och blommor ser ni väl allihopa?

  • Ja, naturligtvis!

  • Därifrån är inte alls steget långt till att se oss. Låt skönheten gro inom er. Låt er uppfyllas av magin vid åsynen av solens lek i vatten, trädens styrka som växer sig högre för varje år, låt ödmjukheten för den storslagna naturen välla in i hjärtat och där har ni essensen av vår existens.

  • Milda makter, är det så?

  • Japp! Jag ska tipsa om lite dragningskraft för att nu lättare få en känsla för den vibration vi befinner oss på.

  • Okej, låt höra!

  • Använd bjällror. De där små som inte ger så mycket ljud ifrån sig utan bara ett klirrande i hög ton. Lite sprött liksom. Då kommer ni in i den lite busiga öppna känslan precis som era barn redan har. Där finns vi, i den känslan.

  • Aha…. Men vadå, är ni bara en känsla eller finns ni?

  • Vad som är verkligt i en känsla och vad som verkligen är, går det att svara enkelt på? Hur skulle du känna om jag sa att du inte fanns? Kan du vara säker på att du finns, att du går till jobbet på morgonen och hjälper dina kolleger?

  • Klart jag kan vara säker på att jag finns!

  • Så vad är det som då säger att du inte kan tro på det du ser…?

  • Sant nog… Så vad är så ditt namn vackra vän?

  • Mali är mitt namn.

Åter finner jag mig fundersam på naturens under och dess inneboende när jag går till jobbet igen för lite världsliga sysslor som hör till vardagen. Men kopiera papper och springa ärenden känns inte alls lika tråkigt längre. Dagen är så klar och luften så hög och jag har mött essensen av kärlek. Kan det bli bättre!?](https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s403x403/1385724_10151762304162600_98178679_n.jpg)](https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151762304162600&set=gm.663296997028183&type=1&relevant_count=1&ref=nf)](https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151762304162600&set=gm.663296997028183&type=1&relevant_count=1&ref=nf))

Många Goa Kramar

Annisangel

Tarotstollan
2013-10-02 20:51
#22

Tack, för att du berättar! Det är så vackert det du skriver så jag sitter här alldeless tårögd!❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annisangel
2013-10-02 21:04
#23

#22 Men gumman, tack!!❤️

Ja, jag går runt och är konstant hög på alla upplevelser nu och att få orden rätt så att det verkligen känns!!!🤦‍♂️ I sanning en magisk tid vi är inne i…🌈🌺

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
2013-10-02 21:16
#24

21 så vackert - ståpäls över hela kroppen - fortsätt skriv 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
2013-10-02 21:24
#25

#24 åh tack Jane!!! Jag har inte tänkt sluta. Mera visdom finns så mer kommer.

Många Goa Kramar

Annisangel

TezzD
2013-10-02 21:29
#26

Härligt! Så intressant och mysigt att läsa 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annisangel
2013-10-02 21:45
#27

#26 Vad kul att du tycker det! 🌺❤️

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
Annisangel
2013-10-07 07:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Ännu en upplevelse för er att läsa och gotta er i!! ------------------------- Jag satte mig ner för att vänta på bussen och det var ett bra tag kvar innan den skulle komma. Jag tände min cigarett som jag brukade, när jag hör en stämma intill mitt öra: Kan inte ni dra fram minnen när ni känner er sorgsna som du gör nu? Jag tittar till och ser en liten älva sittandes intill hållplatsen. Nja det är inte så enkelt för vi har inte samma tänkande eller medvetenhet som ni. När vi känner oss sorgsna är det antingen något som har hänt just nu eller någon oförätt som vi går och funderar på men inte kan släppa. Dra fram minnen gör vi när vi till exempel förlorat någon eller något. När vi är sorgsna behöver vi oftast prata… Men inte kan släppa hurdå menar du? Nu har jag tre stycken små väsen runt mig som lyssnar intensivt. Ja alltså den mänskliga hjärnan är lite märklig på det viset att vissa saker som händer i våra liv sätter märken i själen som inte försvinner. Gör det så hos er eller? Nej det är för oss främmande. Vi har det kollektiva medvetandet som hjälper oss att veta, alla på en gång och då kan vi också hjälpa varandra att komma över och igenom svårigheter där och då. Svårigheter hinner aldrig göra spår i våra kroppar. Jaha, hos oss finns det speciella människor som vi kan prata hos om vi känner att en situation blir övermäktig men vi måste fortfarande använda våra munnar att förmedla det vi vill ha sagt. Men vad händer med det som inte sägs då? Det inre hos er talar himla mycket mer än vad ni säger ju… Det märker vi bara på dig! Ja där har ni en poäng faktiskt. Men allt som man tänker och har inombords vill vi inte att alla ska veta om. Privatliv kallar vi det och talar inte med vem som helst utan den vi känner förtroende för. En terapeut eller kurator har hos oss som uppgift att få ur oss allt, från grunden för att sedan försöka läka tillsammans med personen ifråga. De små vid mina fötter tittar på varandra med stora ögon, så talar den ena med eftertänksam min; Jag kan förstå era svårigheter. Ni litar inte riktigt på varandra ännu för att klara av detta ansvar som kollektivt medvetande innebär. Ja vad är kollektivt medvetande? Ni har nämt det flera gånger nu… Ja alltså, som nu, du träffar olika individer av oss hela tiden, men för att kunna lära ut det vi vill till dig så vet alla vad som redan har lärts ut. På det viset blir det inga upprepningar och om det händer något på vägen vet vi alla och kan hantera det därefter. Är jag i en sorts skola alltså? Skola, lektion, utveckling, ta den formuleringen som passar dig bäst. Jag är ledsen att jag sårade Nila så… Vi kände det, men samtidigt ingrep vi inte för på så vis fick du kunskap hur vi hanterar sorg. Ja, ja skulle vilja höra mer om vart ni kommer ifrån. Den lärdomen kommer. Just nu känns det alltför smärtsamt för oss alla att tänka på. Jag förstår…. Ni är 3 stycken här, vill ni göra mig den glädjen att säga era namn? Tol Klinga Set Jag gick på bussen och vinkade inombords till de trenne själar vid vägkanten. Nu har jag blivit ännu mer upplyst och funderar starkt på att göra en bok av det hela. Min resa tillsammans med dessa fantastiska väsen har ändrat mitt väsen och jag är mer öppen och busigt lycklig än någonsin förr.

Många Goa Kramar

Annisangel

Tarotstollan
2013-10-07 21:17
#29

🙂❤️!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
2013-10-07 22:20
#30

Härligt o spännande - gillar biten om de inre tankarna som inte kommer ut - funderade precis på det idag - för en sensetiv är just dessa tankar väldigt sårande , många gånger - då man hör munnar tala men de menar något helt annat 😓

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
2013-10-07 23:02
#31

Åå så mysigt och kul att läsa! 😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annisangel
2013-10-08 04:50
#32

#30 Ja men precis Jane. Jag funderade också på det där som inte sägs. Det blir så otroligt jobbigt som sagt när en människa utstrålar något men betet sig helt annorlunda. #31 tack söta Rosalee! :) Jag går också och myser om dagarna!! :) roligt att det läses!!

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
2013-10-08 15:04
#33

32 Ja vist är det - och det som är bakisdan av att vara medial🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
2013-10-22 21:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Jag stillar mig på yogamattan och har lämnat världen utanför en stund. Steppat till mitt inre lugn där styrkan och visheten bor. Vi gör en övning som kallas för björngreppet. Det innebär att armbågarna pekar utåt och man krokar händerna i varandra. Man andas in håller andan och sen försöker dra isär händerna samtidigt som man håller fast så länge man har luft. Sen slappnar man av på greppet, andas ut och drar in ett nytt andetag och börjar om.

Då märker jag att jag har sällskap på mattan av två små älvor. De håller varann i händerna där de står mitt emot varann och drar allt de bara orkar, var och en åt sitt håll. Skratten klingar från dem och det enda jag kan göra är att få ett våldsamt hostanfall för att dölja skrattet. Jag ser nog väldigt glad ut för en tjej tar ögonkontakt och ler tillbaka.

Sen pratar vår lärare om energisystemet i kroppen och vi säger samstämmigt; Äntligen tar hon upp den biten. Men kundaliniprocessen  lär hon vänta med tror jag.

Sen ska vi rulla sakta med huvudet i en cirkel mellan axlarna och de små vännerna på min matta gör likadant med sina små huvuden. Plötsligt rullar älvornas huvuden ner på golvet.

- Men vad gör ni?! Tänker jag bestört.

- Vadå, undrar de.

- Era huvuden ramlar ju ner, påpekar jag.

- Oj hoppsan, ser du det?! Men det är bara en illusion vet du. Energi kan omformas och skapas till annat och vi har precis kommit på att det gäller kropparna också!! Det är mycket uppskattat på fester. Coolt partytrick liksom!!

- Jaha! tänker jag och skakar sakta på huvudet medans jag får ännu ett hostanfall och jag får ett glas vatten av min snälla granne på mattan brevid min… 😂❤️

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
Tarotstollan
2013-10-22 22:05
#35

😂Hahaha, vad härligt! 🎈De är lite busiga ibland de små älvorna! Vet du om det är samma älvor som följer med dig överallt eller om det är olika?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
2013-10-22 23:25
#36

Ha ha ha 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
2013-10-23 09:23
#37

#35

Lite olika tror jag nog. Det har varit utomhus hittills jag har träffat dem, denna gång var vår första inomhus, bara det kändes märkligt. Men det är samma "folkart" om man kan tala om det. Jag tycker det är så härligt, de har inte alls samma begränsningar i tankemönster som vi i vår verklighet förnimmer väldigt ofta. Där hos dem är allt möjligt och det är lite det jag saknar av vår mentalitet… för egentligen…. ÄR ALLT MÖJLIGT!! Det är en stark känsla av samhörighet med dem, en känsla där jag får en förnimmelse att jag levt med dem tidigare för annars skulle jag inte ha så lätt för att ha och göra med dem… Jag vet inte…

Allt är energi, börjar man tänka i dem banorna så blir allt mycket enklare att klara av, speciellt svåra situationer… Sända positivitet över en handling är aldrig fel och kan hjälpa dem som är inblandade!!❤️

Många Goa Kramar

Annisangel

Tarotstollan
2013-10-23 18:55
#38

Ser att du färglägger dem i olika färger, är det de färgerna de har eller är det färger du känner av från dem eller vad? Jag är väldigt nyfiken på dessa små varelser som du märker.
Har du träffat på Devor också?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annisangel
2013-10-24 05:49
#39

#38 Hm, jag har också funderat över vilka färger det blir när jag målar. Men i land är jag inte säker på vilken bild jag ska använda men då får jag en hint om vad kag kan använda om jag inte får tag i en bra bild. Det kan vara en snabb tanke från mig sin: vad tycker ni är väsentligt till denna upplevelse, så kan dom förmedla en växt med röda blad T. Ex. Och då spelar omgivningen mindre roll. Färgerna på deras kroppar är olika eftersom de existerar i alla regnbågens färger. Men det är svårt att få till ordentligt för det är så många nyanser och de är så dimmiga ibland. Men ber jag dem framträda lite bättre så kommer färgerna lite tydligare för min inre syn. Det är enkelt ibland som med frostälvor för de var isblå för mig. Än så länge vet jag inte skillnaden mellan devor och älvor så det kan jag inte säga tyvärr. Men jag har mött ett väsen en gång med spetsiga öron i min allra första upplevelse. Kramar

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
2013-10-24 10:31
#40

Vad jag har förstått efter att ha läst liknande upplevelser så är devor samlingsnamn på naturväsena, men jag vet inte…

Många Goa Kramar

Annisangel

Tarotstollan
2013-10-24 22:13
#41

Nej, jag vet inte heller riktigt vad Devor är, det var därför jag frågade dig som står naturen så nära.

Vad jag har förstått om Devor så är de någon sorts väktare av det gröna, typ träd, buskar osv.

För några år sedan var jag på en föreläsning där en svensk man pratade lite om Devor, tyckte de verkade intressanta så självklart vill jag veta mera om dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Annisangel
2013-12-17 21:31
#42

Ojoj…. Mycket att ta igen nu. Jag har haft en period av stillhet och ro från andliga upplevelser. Det är fascinerande, andevärlden vet när vi inte kan ta emot av den ena eller andra orsaken och respekterar det. Men nu kör vi igen. Jag har separerat sen sist och kan ärligt säga att det är det bästa jag gjort utan att trampa någon på tårna med dem orden för de är ömsesidiga. Jag får sanndrömmar och min första (17 nov 2013) var svår att tro på. En man som kom in i mitt liv kort efter separation. Han hade ett litet barn på armen. Jag flyttade 1 december och den 9 december får jag ett mail från en kär manlig vän och vi pratade länge i telefon. Han hade en tuff separation själv och har nu en liten dotter. Min nästa dröm var att samme man hjälpte mig genom rättsliga snårskogen av lagar (18 nov 2013). Jag står nu i startgroparna för en rättslig process och han har sagt till mig att tveka inte att ringa om du behöver mig. Jag vill hjälpa till! Sen är det en hel massa smågrejer, fötter som trampar, röster som hörs och jag som bara kan börja tala engelska utan anledning egentligen. En ny guide känner jag att jag har också när jag börjar utforska mitt inre och bli vän med mig själv. Livet är spännande! Kram mina solstrålar!!

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
2013-12-17 21:36
#43

42 Oj spännande 🤔 ett nytt kapitel i ditt liv - stort Lycka till🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tarotstollan
2013-12-17 21:59
#44

Vad roligt att höra lite nytt och spännande från dig. Hoppas att det skall gå bra i fortsättningen med allt det nya du har runt omkring dig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annisangel
2013-12-17 22:17
#45

#43 Tusen tack Jane! Ja, här vet jag aldrig vad som väntar runt hörnet i mitt liv, men det är härligt att inte veta. Gud så tråkigt om man redan visste vad som skulle ske. Lite hintar är väl okej om vad som är på G, men inte mer. Får se om drömmarna håller sig på en objektiv nivå eller om det blir mer detaljer senare.
Jag har verkligen gjort ett avslut på ett liv och fått min själ och mitt självförtroende åter. Min dotter ska jag kämpa med näbbar och klor för och med på tåget har jag en kämpe och trogen vän.🌺

#44 Tack Tarotstollan! Ja, det har varit minst sagt lite mycket just nu. Många gånger har jag funderat på hur mycket mer kan jag ta. Jag har upptäckt en alldeles fantastisk sak! Det handlar om tro och tillit till sin egen förmåga. Jag har ju läst en massa om tro och det ska vara tillit hit och dit. Men har aldrig tagit orden till mig. Men nu när jag blir ansatt från alla håll på en gång, har jag först grundat mig och bett om hjälp uppåt. Likt en gammal uråldrig ek kan jag då gå rak och böjs inte om det stormar…❤️

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
2013-12-17 23:15
#46

Härligt du förstår och är stark - kram❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
2013-12-18 05:22
#47

#46 Söta fina Jane!! 💖 kram

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
2013-12-18 06:01
#48

Jag låg och såg en hel massa verkliga rörliga bilder/scener för min inre syn igårkväll. Först blev jag lite förvånad men så tänkte jag okej… Det var mycket! Sen efter en stund blev scenerna obehagliga nästan hotande. Jag såg förvånat på förändringen som skedde. Så kände bara hjärtat svälla till av ömhet och jag tänkte stillsamt till de hotande figurerna: jag tycker ju om er, älskar er, vad gör ni så här för? Figurerna drog sig då tillbaka lite skamsna och ville gömma sig. Jag bad dem vänligt ni får gärna visa er för mig men hot eller skrämsel biter inte på mig för då förstår jag er inte alls. Ett sus av tacksamhet och en pianoslinga följde mig sen in i drömmens land!!

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
Jane-Lyzell
2013-12-18 12:43
#49

Det låter ju alldeles jätte bra - bra jobbat🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tarotstollan
2013-12-18 18:23
#50

❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

CarolinaE
2013-12-18 23:35
#51

Annisangel: Du kan väl skriva ett nytt inlägg den dag
som boken kommer ut. Vi är garanterat många som 
vill ställa oss på kö för att köpa den ! 🙂

Kyllan56
2013-12-19 00:09
#52

Du har fått många gåvor. Tänker på allt du upplever och känner in och att du också har förmågan att sätta ord på det, så att det nåt ut till människor.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

TezzD
2013-12-19 08:47
#53

Härligt att läsa 🌺 säger som både Carolina & Kyllan.
Ska bli mkt intressant att läsa boken sen och du är duktig på att formulera dig i ord så var inte rädd för att bara köra på med skrivandet 👍🌺 Vi är många som väntar på slutresultatet 😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annisangel
2013-12-19 09:59
#54

Mina söta vänner!!! Min bok ligger nu och ska granskas av en god vän och förläggare som ska hjälpa till med att utforma det hela så det blir läsvänligt. Jag har tittat ut ett förlag som verkar intressant för denna typen av bok. Har hittat ett med ett passande namn dessutom. Det heter Faun Förlag och ligger i Västerås. Min gode vän har fullt upp och jag med men helt klart ska den ut. När jag tänker på boken att den bara ligger och väntar just nu så hör jag i mitt ena öra: oroa dig inte, det som är bra är väl värt att vänta på!! Kraaam 💛💙💜💚❤️

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
2013-12-19 09:59
#55

Mina söta vänner!!! Min bok ligger nu och ska granskas av en god vän och förläggare som ska hjälpa till med att utforma det hela så det blir läsvänligt. Jag har tittat ut ett förlag som verkar intressant för denna typen av bok. Har hittat ett med ett passande namn dessutom. Det heter Faun Förlag och ligger i Västerås. Min gode vän har fullt upp och jag med men helt klart ska den ut. När jag tänker på boken att den bara ligger och väntar just nu så hör jag i mitt ena öra: oroa dig inte, det som är bra är väl värt att vänta på!! Kraaam 💛💙💜💚❤️

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
Kyllan56
2013-12-19 11:16
#56

Så spännande! Väntar också! 🌺

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
2013-12-19 18:14
#57

Oj så spännande - jätte skoj - klart den kommer ges ut - även om man kanske inte alltid får napp vid första försöket - hoppas hoppas - kram🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
2013-12-20 08:20
#58

Jag har också aktiv kundalini att ta hänsyn till, kanske kommer en tråd om det med, eller inte för det blir för många trådar att hålla reda på… Så jag skriver nog om det med här.

Jag har fått tag på en mycket  informativ sajt om vad exakt det är som händer i kroppen när man har en aktiv kundalini i sig, ska dela länken senare… Den är på engelska iallafall.

Man talar där om det stora tomrummet, "the quiet of the mind", där allt tystnar. Den tystnaden är enormt tillfredställande och en otrolig kraftkälla där inga tankar finns utan man bara är.

För en tid sen kom en guide till mig, just i samband med kundalini och sa sig heta "radiovågen Kalle". På denna sida om kundalini, refererar de kraften till just radiovågor som letar sig genom kosmos och har kontakt utan någon synbar ansträngning. Slumpen? Nej, inte troligt…

Jaja, det är så mycket och jag tänker inte fara fort fram för jag har verkligheten som pockar på mig. Men jag kan säga som så att denna utveckling hjälper mig i privat kaos, jag ser bakom skalen på dem jag möter och kan agera därefter. Jag känner att jag kan inte heller låta känslorna rusa iväg med mig för i den situation medialt jag är i, kan jag lätt tappa fokus och förloras i hjärnans spökerier. Styrka och andas är mitt motto och så detta:

What´s the harm in letting it be?

Hjärtekramar på er gott folk!!❤️

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
2013-12-20 08:23
#59

Kundalini är inget att eftersträva eller leka med -Kundalini kräver ett kunnigt och starkt psyke!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
2013-12-20 10:05
#60

Japp Jane, håller helt och fullt med dig! Jag kan också lugna dig med att jag har hjälp och stöd i denna process, från alla håll möjliga!

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
2013-12-27 20:25
#61

Hm, tror att jag hade en sanndröm till häromnatten… Jag går utanför en kyrkogård med höga buskar och när jag kommer till ett parti finns ett skydd uppsatt gjort av söndertuggat tidningspapper. Jag vek ner ena hörnet av skyddet och såg en man ligga och sova. Jag fick till mig att han var hemlös. Men eftersom det var 10 plusgrader (det var nutid december och jag tror det var i min hemstad eller någon intillliggande) sov han lugnt och fint med jämna andetag. Jag sänder glitter över honom för jag kände plötsligt att om det är en sanndröm, kanske jag kan göra permanent åverkan på hans skydd… Han hade inte råd med vinterkläder fick jag också till mig.

--------------------------------------------

En morgon för lite sen hade jag så fruktansvärt ont i halsen och skulle duscha. När jag står där under vattnets strålar ser jag en grå hinna framför halsen och jag kände tacksamhet för att jag nu kunde se hindret och på så vis symboliskt tvätta bort den med det rena vattnet…

Jag kan tala om att värken var borta när jag klev ur duschen. Jag har haft väldiga problem och var på vippen att söka läkarvård för halsfluss. Tur att jag inte gjorde det, för nuförtiden är allt psykiskt på mig så jag skulle inte bli trodd. Enda gången jag kommer söka läkare är om jag bryter en arm eller ett ben för då kan andra se att det är fysiskt!!!! Tyvärr är inte psykatrin tillräckligt informerad om den andliga och mediala biten än…. Synd och skam om de människorna som jobbar där i psykiatrin. De missar så mycket spännande! Visst finns det väl en del troende, men jag tror inte det är många!

Kram kram ända in i evigheten mina vänner!❤️

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
2013-12-27 23:55
#62

61 . Ja spännande - Jag ser en tendens att fler o fler just inom psykiatrin börjar intressera sig för den andliga och mediala - vilket är en fantastisk skillnad en för bara 10 år sedan! så en förändring på G- härligt- ❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Annisangel
2013-12-28 23:02
#63

Inte visste jag heller att jag kunde skriva en meditation så här förvånar jag mig själv igen och delar mer än gärna med mig av denna känslofyllda resa in i hjärtat på både modern och dig själv! En rensning/styrkeresa på vår väg in i 2014!!

Kom bara ihåg att vara disciplinerad vid meditation/ha någon fysisk person brevid så ni inte förirrar er om ni inte mediterat förut… <3🌺

Meditation - en resa till själens och jordens inre!   (20 - 30 minuter)

111

          Grunda dig med länkar till Moder Jord.

2.       Tänd ljus, 5 stycken på ett fat med formen av ett pentagram.

3.       Andas djupt genom näsan ända ner ifrån magen 3 gånger.

4.       Fråga om hjälp att färdas den rätta vägen och att inte vara själv på din resa.

5.       Invänta din reskamrat. Det kan vara en guide eller en älskad vän på andra sidan.

6.       Tillsammans finner ni ett högt berg som startpunkt.

7.       Nedanför berget ligger en vidsträckt ocean där delfiner leker, det är dit ner din färd kommer börja.

8.       Det tar en stund innan du och din vän vågar ta språnget, men det är bara du som bestämmer när du ska hoppa.

9.       Väl nere i vattnet kan du både andas och tala med havets innevånare.

10.   Du vill längre ner i djupet och hamnar tillslut vid berggrunden.

11.   När du har kontakt med fötterna på botten ser du samtidigt ditt liv för några år sen som på en filmduk.

12.   Det finns en spricka i marken framför dina fötter där en trappa skymtar. En trappa av marmor.

13.   Du går nerför trappan och finner dig stående i en kristallgrotta. Ametister växer på marken och från taket hänger bergskristall som glöder som av ett inre guldljus.

14.   Här ser du åter ditt liv på filmduken. Nu är du barn. Hur kände du? Blev du sedd? Blev du hörd? Förlåt dig själv för allt du inte kunde göra då. Förlåt dina föräldrar att de inte var mer än mänskliga. Det är inte förrän du förlåter som du kan gå vidare i livet och vara en starkare och helare människa.

15.   Här i grottan möter du någon du inte sett på länge. Det kan vara en tidigare guide, ett naturväsen eller drake.

16.   Du får höra att du kommit långt i ditt liv, men att du kan komma ännu längre om du blir vän med att du inte är störst. Att all makt runt dig har du chans att styra bara du själv väljer att ta emot den styrka och visdom som finns runt dig. Att du har hänsyn och ödmjukheten att inse att du inte verkar själv i ditt liv. Flera faktorer spelar in när du gör dina val och att tro att du enbart själv är vinnare stjälper oftast fler än dig.

17.   Du vandrar framåt i denna grotta och känner kraften och energin flöda och tårar strömmar på dig för det är himmelskt vackert, magiskt och på samma gång fullständigt verkligt.

18.   Ytterligare en nivå ner, framför dina fötter finns ett hål. Där nere ligger en opalsjö.

19.   Nyfiken som du är hoppar du ner och finner att du står på en ofantlig stor opal, skimrande och pulserande av kraft. Här känns det som att du inte har kontakt med något egentligen fast du på precis samma gång har kontakt med allt!!! Allt kan du känna, varenda organism av dig är på skarpseende och hela livet står fullständigt glasklart.

20.   Sen är det dags att komma tillbaka till verkligheten för nu har du nåt jordens kärna och samtidigt har du sett det som finns att berätta om ditt liv. Så då ser du de gyllene länkar som du grundade dig med gå tvärs igenom opalen.

21.   Du tar tag i länkarna och börjar klättra upp till ditt nuvarande liv och dig själv. Klättrandet går mycket enkelt nu när du är hel och fri från bördor.

22.   När du kommer upp till dig själv och öppnar ögonen och långsamt rör armar och ben, tackar du stolt dig själv 3 gånger för att du just genomfört en modig resa!

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
2013-12-29 00:06
#64

63 - Kanon - ska testa den någon dag 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
2013-12-29 07:36
#65

#64 Gör det!

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
2014-02-24 06:52
#66

Så ödmjuk jag känner mig nuförtiden. Jag agerar inte ensam. Jag råkade ut för tråkigheter inför 2014. På nyårsaftons morgon var jag tvungen att åka in med min mor till akuten för att hon drabbats av hjärnblödning. För att göra en lång historia lite kortare, så hoppar jag över alla detaljer och går direkt till andligheten! Min mor låg medvetslös i 2 veckor och jag fick spontana besök av henne varje dag under den tiden. En tid av mycket oro från min mors sida. Hon visste inte riktigt om hon ville tillbaka till kroppen igen. Men jag sände healing, samtidigt som jag gjorde klart för henne att orkar du inte förstår jag det med. För första gången i ditt liv har du nu ett val helt i dina händer. Du kan välja att fortsätta leva och vara i verkligheten eller så går du helt över i andliga dimensioner, men då ska du veta att ditt barnbarn och jag behöver dig något otroligt och jag vet att du kan det här. Din förmåga har aldrig prövats förrän nu, så bestäm dig lilla mamma. Läkarna var väldigt oroliga under denna period och mycket försiktiga i sina uttalanden när det gällde om hon skulle vakna upp, eller ens vara kontaktbar. Men jag kände någonstans, i och med min kontakt med mamma att bara hon väl bestämmer sig så kommer det bara gå bra. Jag minns en kväll då jag fick samtal med läkaren att hon var tvungen att akutopereras en andra gång… Jag var ute och rökte och fick besök av mamma. Hon nämnde att hon inte ville tillbaka till sin skruttiga kropp utan hon hade så roligt och trevligt där hon befann sig nu. Jag blev förbannad på henne och utbrast: Va, här har du det trevligt när jag oroar halvt ihjäl mig! Men för all del, ha det så trevligt du kan medans din kropp är obrukbar, men glöm inte bort att besöka den emellanåt för de kommer försöka väcka dig och då måste din själ vara där för att de ska se att du finns däri och inte bara ett skal. Min mor är idag på rehab, medveten och kan prata spontant. Hon är mycket trött men vid gott mod när hon är vaken. Hon har blivit försvagad i vänster sida, men för någon dag sen bara fick vi veta att muskler finns därinne som kan tränas upp med massor av sjukgymnastik!!! Jag är så ödmjuk inför det som är större än mig och att ha fått möjlighet att vara med och hjälpa min mor på detta vis stärker min mediala väg och banden emellan oss. Jag säger hela tiden till henne, vi fixar det här tillsammans! Hon börjar tro på mig nu äntligen! Jag säger också att hon har funnits där för mig i så många år så nu är det dags för mig att finnas där för henne!!! Kramkram mina vänner!!! "underskatta aldrig tankens kraft"

Många Goa Kramar

Annisangel

Kyllan56
2014-02-24 12:01
#67

Annisangel, vad glad jag är för din skull att det gick bra med din mamma och att hon är på bättringsvägen. Hon kan ju inte vara så gammal att det redan är dags att komma till andra sidan.

Sedan är det mycket spännande att lösa hur din mamma kom till dig när hon var medvetslös.

Allt gott önskar jag din mamma och dig! 🌺

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
2014-02-24 14:27
#68

66. Oj vilken resa - tack för du delat och så bra din mor mår bättre - måste varit väldigt tufft för dig med rent känslomässigt❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
2014-02-24 15:32
#69

Tack fina ni! Ja mamma är bara 57 så jag tycker väl inte att det är dags att lämna jordelivet än. Men som sagt hade hon valt det så hade jag förstått. Men nu ville hon leva efter mycket självransakan. Det rann glädjetårar när hon vaknade. Hon grät själv av glädje när hon såg och kände igen mig. Helmärkligt att vara med om såna spontanbesök när hon var medvetslös. Hon uppenbarade sig för mig i vit klädsel (som hon sa symboliserade att hon inte bestämt sig). Hon skämtade och skojade så det var en fröjd att höra. Men de människor som liksom var där för att stötta mig i min sorg blev nog lite fundersamma att jag inte var ledsnare än jag var. Men hur förklarar man det på enkelt vis? "Jo, det är ingen fara att mamma inte är hos mig fysiskt, hon besöker mig iallafall…" Jaja, jag lät dem trösta mig och jag klämde fram tårar just när det var som mest akut och sen var jag klar med den biten. Mamma gled fram och tillbaka i medvetande men när personalen regelbundet skulle väcka henne var hon alltid i sin kropp fast hon inte ville. Jag är så stolt över henne. Hon var över dimensionernas gränser och besökte sin farfar och farmor som sa henne att hennes tid ännu inte är slut på jorden. När hon väl bestämt sig sade hon till mig: "Om du finns vid min sida så vill jag se vad mitt nya liv har att ge mig"! "Jag finns här för dig och ditt barnbarn vill krama om dig," sa jag.

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
Jane-Lyzell
2014-02-24 16:16
#70

Är din mamma medveten om det du upplevt med henne andligen - nu när hon vaknat upp?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
2014-02-24 18:17
#71

Hon har fått en otrolig styrka. Jag har pratat med henne hela tiden att det är hon som är viktig, att det är hon som bestämmer hur fort denna process i tillfrisknandet ska gå. Vi kan vara runtom och stötta men utan dina ord hur du upplever det står vi maktlösa runt dig. Mamma har nog tagit fasta på det för personalen tycker hon är duktig som säger exakt hur hon vill ha det. Har hon en dålig dag och inte orkar kan hon förmedla det.

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
2014-02-25 06:29
#72

Hm, känner att jag behöver utveckla det jag skrivit. När hon var som mest förvirrad och osäker så sa jag så här till henne: Jag förstår att du är osäker och inte vet om du kommer klara av det här, men jag känner min mamma. Du har styrkan. Nu är det dags att leta efter den där lilla livsgnistan som du har inne i dig. Bara du hittar den kan vi låta den växa och sprida sig i ditt medvetande och allt blir bra. Jag vet inte hur mycket hon kommer ihåg av sina andliga resor, men det känner jag att hon får berätta själv om hon vill. Jag känner också att det inte är det viktiga i sammanhanget att hon kommer ihåg det. Det viktiga för mig är att hon funnit sin livsgnista och jobbar sig tillbaka till livet och tillbaka till en fungerande vardag, men vägen dit är låååång! Det är som jag sa till mamma hela tiden.. Hela våra liv har varit kantade av utmaningar, det här är bara en i mängden och vi fixar det tillsammans!

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
2014-02-25 15:54
#73

72 Tack för för klaringen - det är dina upplevelser med din mammas ande då🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
2014-02-25 18:49
#74

#73 Ja, det var det!! 🙂

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
2014-03-09 22:37
#75

Hej och hå, vilket märkligt liv jag lever. Det är verkligen så att jag häpnar för varje ny upplevelse jag är med om. Jag har inte haft några upplevelser alls med älvor eller andra naturväsen sen mamma åkte in på sjukhuset och trodde att så skulle vara.

Så jag gick på där i min lilla bubbla och ojade och stönade och stånkade och undrade om livet är orättvist eller bara grymt… Många gånger kände jag att vad ska det här vara bra för, vad är meningen och det ena med det fjärde.

Sen var det en god vän till mig som lade en läggning för mig med tarotkort. Som av en tillfällighet, eller inte, valde hon sin nya älvalek till mig. Ett kort hoppade fram som sa glöm inte det du har.

Jag ställde mig i duschen efter denna läggning och slöt ögonen under det varma vattnet och var med ens tillbaka i älvornas värld, under vattenfallet och de små skira varelserna fladdrade och såg förberående på mig och undrade lite stötta: Varför slöt du dig, skärmade av dig från oss, vet du inte att vi kan hjälpa dig i dina svåra stunder också???

Helt snopen och inte så lite skamset var jag tvungen att erkänna för mig själv att jag trodde att jag behövde mina fötter på jorden och att det bara blir ännu jobbigare med en massa andliga upplevelser.

- Men kära vän, utbrast de i kör, det är ju dina upplevelser som är du. Utan att erkänna dig, hela dig, kan du inte leva. Har du inte lärt att acceptera hela du, kan du inte heller acceptera livet fullt ut.

Ja, jag är tvungen att ge dem rätt. Nuförtiden när jag står inför jobbiga situationer sänder jag ut en fundering kring det hela och det kommer alltid svar från dem, i någon form. Men det är inte direkt jag förstår hur de menar för de är lite finurliga mina underbara vänner.

Så nu håller jag på med bok nummer 2.

Nästa steg med bok nummer 1 är att skicka den till förlag.  Det ska jag nog göra antingen imorgon eller på tisdag. Spännande värre! Förläggaren som kollat igenom manuset tror att den kan nog sälja. Inte dåligt av en man som egentligen inte tror på "sånt".❤️

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
2014-03-09 23:02
#76

spännande - håller alla tummar o tår🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Tarotstollan
2014-03-09 23:18
#77

Hoppas att det går bra med boken! Ser med spänning fram emot dina berättelser om dina små vänner!🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annisangel
2014-03-09 23:34
#78

☀️🌺 Sötnötar!!! 🌺☀️

Många Goa Kramar

Annisangel

mayolica
2014-03-10 10:24
#79

Det ska bli spännande att läsa boken🙂

~ mayolica ~

Kyllan56
2014-03-10 11:26
#80

Håller också tummar och tår för att det går bra för dig! Att du snart får ett ✉️ om att din bok kommer att publiceras.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annisangel
2014-03-10 12:01
#81

Inatt fick jag besök av en familj andar (man, kvinna och 2 barn) som jag med änglarna Rafael och Mikaels hjälp fick över i ljuset för en vecka sen. Barnen som då inget hår hade på huvudet hade hår och utveckling hade skett i form av harmoni

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
2014-03-17 18:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Idag hade jag en spontan healingupplevelse där det gick som en kanal i underarmen och det flödade ur handflatorna. Det hettade och pirrade i dem och jag fick bilden så här: stämmer det med andra som utövar healing är min stilla undran?

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
2014-03-17 18:42
#83

En övergång till ljuset föreställer jag mig så här:

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
Annisangel
2014-03-17 18:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Bilden

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
2014-03-23 21:22
#85

Åh, nu börjar det bli riktigt spännande att leva. Jag har fått en glimt av ett tidigare liv, möjligen har jag uppehållit flera liv i samma miljö fast på olika ställen. Jag har funderat på min fascination för kulvertar och diskuterat med min väninna som också är andligt intresserad och begåvad. Vi kom fram till att jag möjligen har gömt mig undan under jord, i något sällskap, där vi varit framgångsrika i det tysta, fått igenom förändringar till det bättre fast det liksom är ingen som har märkt att det varit jag som legat bakom.

Detta känns mycket rätt för mig och jag kan också se detta liv i sammanhanget för nu har jag möjlighet att säga direkt och rakt ut vad jag tycker och tänker, i detta liv under jord kunde jag inte det. Jag har varit häxa och även en medlem i motståndsgrupp. Jag har googlat och hittat katakomber under Odessa i Ukraina och jag formligen kved i hjärtat: ÅH, dit vill jag!! Hittade också katakomber under Paris och min längtan kändes lika stark till dessa.

Det känns så lugnt och skönt nu att få vetskap om vart min hänförelse för just underjordiska gångar kommer ifrån!!! Är så tacksam ❤️

Många Goa Kramar

Annisangel

Kyllan56
2014-03-23 21:47
#86

#85 Tur att det inte var tunnlarna i Vietnam. De verkar så otäckt trånga på sina ställen.😮

Fint att du är så entusiastisk och kanske kommer du resa till Rom eller Odessa en dag och besöka katakomberna du en gång gått i. 🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
2014-03-23 22:01
#87

Nu börjar det bli lite mycket för mig 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
2014-03-24 17:17
#88

Ojdå kära Jane… Inte bra. Men du får inte mer än du klarar av!!! Som den kära Moder Teresa uttryckte det. Kyllan56 - jag hoppas att jag få chansen en dag! Vietnam sa du, måste googla på det bara för att! Hihi…

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
2014-03-24 17:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Denna fick jag i en dröm inatt!

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
2014-03-24 18:30
#90

Det var dina tidigare liv som blev lite mycket - då jag har lite svårt se dem som dina egna :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Tarotstollan
2014-03-24 20:07
#91

Väldigt vackra drömbilder som du får!❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Kyllan56
2014-03-24 20:33
#92

#88 Satte jag nu griller i huvudet på dig?😉

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annisangel
2014-03-25 06:19
#93

#90 nu blir jag ju nyfiken Jane! Berätta gärna hur du ser på det hela! #91 Tack!! #92 Japp, hehe!! ;)

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
2014-03-25 12:17
Annisangel
2014-04-21 01:16
#95

#94 Just det ja Jane! Alltid uppfräschande att höra/läsa andras uppfattning!❤️❤️

Jag har inte skrivit på länge och det har att göra med att livet kärvat till sig med mig ordentligt. Jag har blivit ställd inför den nakna sanningen om det jag varit i. Hårt och skoningslöst står sanningen på skosulan där den träffar hårt och smärtsamt rakt i magen på mig…

Men mitt i allt detta har jag dessa filmer som flashar på kvällarna innanför min näthinna. Jag får bilder som jag ritar/målar och små meddelanden som gör gott i hjärtat att dela med sig av! Som denna natt jag drömde om  den böjda klockan (Salvador Dali vet ni) och samtidigt hörde i mitt öra: "När tiden upphör att vara det viktigaste för er, kommer verkligheten aldrig att bli densamma." Denna dröm fick mig att fundera om Salvador också hade sina universella kontakter, vad tror ni??? ☀️👋❤️

Många Goa Kramar

Annisangel

Jane-Lyzell
2014-04-21 19:30
#96

Det hade han garanterat 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tarotstollan
2014-04-21 21:49
#97

Ja, något måste ju inspirerat honom! Tycker hans målningar är väldigt fasinerande att titta på!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Annisangel
2014-05-11 22:41
#98

En sak som jag funderat mycket på… Jag kommer aldrig att säga att jag kan mina förmågor… Jag känner att jag då kommer begränsa mig och göra fel om jag nu skulle bli medium. Vill andra kalla mig medium må det vara hänt, men jag kommer inte kalla mig själv det. Det är bara ett ord och jag känner ändå vad jag får till mig och den det berör blir hjälpt av mig… Nej, jag kommer inte sätta mitt ljus under en skeppa och kanske riskera att göra fel bara för att kändisskapet stiger mig åt huvudet… Nej,, nej, nej! Jag är glad om jag kan hjälpa folk i min omgivning och älskar att ge hjälp och stöttning från avlidna till närstående i kriser, men jag tänker inte kalla mig någonting speciellt för det. Jag är bara Annika ändå i slutändan! Eller som här på nätet, Annisangel!!

Många Goa Kramar

Annisangel

Ians
2014-05-12 09:22
#99

Vilken fin tråd! Och vilken utveckling! ❤️

Jane-Lyzell
2014-05-12 12:03
#100

98. det låter bra - och beskriver dig med 2 fötter på jorden 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
2014-05-12 16:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Tack sötnötar!!!

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
2014-05-12 20:07
#102

Denna bild hade en text som av någon anledning inte kom med… Detta säger mig att det inte var så viktigt… Jag får mycket bilder i mina Drömmar och vill är dela en med er. Jag kan säga att den för mig berättar om relationer, hur man blir styrkt av dem, samtidigt som när det är jobbigt i samband med relationer, skapar ett eko, som fortplantas i universum… Kram kram

Många Goa Kramar

Annisangel

Upp till toppen
Annons: