Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 1437 ggr
Tarotstollan
2013-03-08 03:39

En dröm?

Vet inte var jag skall lägga detta eller ens om det är i rätt forum. Tycker att det passar lite överallt.

Förra natten hade jag en dröm som var så levande och full av symboler så jag måste bara skriva av mig.

Jag stod utanför ett hus men en stor grusplan utanför, ett par som är bekanta till mig kom och körde upp i sin stora bil. I samma stund som han skulle hjälpa henne ur bilen eftersom de kom från sjukhuset, kom det flera bilar. Han blev lite villrådig, men jag sa att jag hjälper XX in så kan du prata med dem i lugn och ro.
XX är jättedålig och lutar sig hårt mot mig och jag får nästan släpa henne med mig in.
Först in i ett litet rum och upp för en smal trappa, när vi sen kommer upp för den är det en stor hall och en trappa som är minst 5 meter bred och ser ut att vara i vit marmor.
När vi kommer upp för trappan kommer vi in i en sal som är minst 10 m hög och rummen är gigantiska. Det hänger nedsänkbara ljuskronor i taken med både elektriska och levande ljus i, väggarna är mörkbetsade och sen lackade tror jag, eftersom de glänser i ljuset från ljuskronorna. Även om salen är gigantisk så finns det vrår och utrymmen som jag inte kan se därifrån vi står, även fönster finns som jag inte kan se för utbyggnader ifrån väggarna hindrar från att se allt.
I ljuset från fönstren ser jag som olikfärgade ljusdimmor som rör sig som i pulserande vågor i rummet och runt omkring oss. Jag vet att det är en sorts energier, men jag känner inget av dem bara ser att de är där.

På väggarna runt omkring är det målat stora indianmålningar av alla de slag, bl.a. huvudet på en stor örn i profil i svart färg. Det andra ser ut som om det är målat i pastellfärger. En tippi (indiantält) och ett hjul av något slag kommer jag ihåg.
 Även andra mönster och färger, fast det är så stort att jag inte ens kan se hela målningen från där vi står. Jag kan inte ens se vad det föreställer för målningarna är så stora. Jag vet i drömmen att jag har varit i dessa rum förut, men jag kommer inte ihåg när, vet bara att XX och XY har visat mig dom tidigare.
Har också den känslan att XX och XY egentligen inte bor där som i ett hem, utan att de är där mer för att bevara och vakta.
Där finns också ett stort träbord med en bänk bredvid att sitta på, men med tanke på hur stort det är så är det väldigt lite möbler.
XX och jag vandrar vidare i salen mot deras sovrum som ligger längre in, XX stönar av smärta och jag är så ledsen att jag nästan gråter.

Jag säger till henne "det är inte rätt att du skall behöva ha så här ont när dessa energier finns här". För färg ljuset är hela tiden runt oss och pulserar. "Det funkar inte riktigt så" svarar hon mig.
Sen kommer vi in i deras sovrum och den stora dubbelsängen är som en liten fyrkant i ännu ett större rum (sal). På golvet ligger det minst ett stort björnskin. Det står små mörka sängbord och en lampa med någon guldfärgad skärm på dem. Det brinner en eld i någon sorts  eldstad vid ena väggen. Rummet är ganska mörkt förundantag av dessa ljus.

Jag hjälper henne ner i sängen och hon stönar av smärta igen, och mina tårar börjar rinna men jag försöker att inte visa henne detta. Jag lägger över henne ett täcke och sen någon sorts filt i någon mjuk blågrön färg. Hon somnar nästan med en gång och jag går mot dörren.
Sen vaknar jag och är jätteledsen!

XX är i verkligheten jättesjuk i en nervsjukdom och är så gott som nästan hela tiden sängliggande, jag har inte träffat henne på flera år.

Diskuterade denna dröm med ett par bekanta i dag och de undrar om det kan vara ett minne från ett tidigare liv med XX och XY?
XX och XY har pratat mycket om deras tidigare liv, men de har aldrig nämnt att jag har varit del av deras tidigare liv.

Detta var första gången jag drömde om XX och XY trots att jag känt dem i över 6 år!

Så nu undrar jag, Jane eller någon annan här inne vad får ni ut av denna dröm?
Är det ett minne, dröm eller vad?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
lizaohman
2013-03-08 10:43
#1

Prova också att presentera din dröm i forum Drömmar så kanske du får fler svar. Ju fler kockar desto mustigare soppa 😍

Tarotstollan
2013-03-13 19:28
#2

Puttar här, eftersom jag gärna vill ha något förslag på vad ni tror att denna dröm kan stå för. Jag har lagt in den på Drömmar och Healing också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
2013-03-14 21:17
#3

2 Jag får en känsla det handlar om dig själv - allt är aspekter och delar av dig själv- försök tolka det i dig själv så har du svaret!😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-03-14 21:19
#4

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tarotstollan
2013-03-14 23:47
#5

Tack Jane för svar och länk. Mycket intressant, jag "håller på" och går och funderar på vad den kan stå för.
Funderar på om huset och de stora rummen och högt i taket kan ha med mina "drömmar" om att jag vill ha ett stort hus och att jag har för höga förhoppningar på saker och ting som jag aldrig kan få!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
2013-03-15 00:24
#6

5 hus symboliserar dig själv din egen kropp - så tror du ska tänka mer personligt att det du drömt är delar av dig själv personifierat psykisk, fysiskskt och själsligt🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Tarotstollan
2013-03-15 19:48
#7

Oj, det låter svårt! Ärligt talat mår jag väl sådär, varken bra eller urdåligt. Lite värk har jag hela tiden, men inte som XX i drömmen. får tänka vidare på det här.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: