Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 1883 ggr
herj
3/2/13, 3:13 AM

Synen på Terry Evans

Hej!

Vet inte om det redan finns en tråd i detta ämnet. Jag hittade det dock inte. 

Till frågan:

Hur ser ni spiritualister på den senaste "fejden" mellan bland annat Gesus, JH, Terry Evans, Sasserson och Peratt?

Följdfråga:

Hur ska egentligen skeptiker och spiritualister bete sig mot varandra?

MVH

Herj

Annons:
Jane-Lyzell
3/2/13, 9:38 AM
#1

Rubriken är missvissande borde stå terry /Gesus o co

Det är Tröttande - larvigt  och en skämmigt - i från alla håll - sandlåda enligt mitt tycke😕

Följdfråga:

Hur ska egentligen skeptiker och spiritualister bete sig mot varandra?

Respektfullt

Sen tror jag nog att lika barn leka bäst - går inte blanda dessa två tyvärr - förstora mottsättningar.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

herj
3/2/13, 1:24 PM
#2

#2

Anledningen att jag nämde just Terry i rubriken har väl mest att göra med att jag antog att det är lättare för er att relatera till honom än till Gesus 🙂

[Nåjd]
3/2/13, 1:27 PM
#3

Håller helt med Jane här,det är larvigt,skämmigt och dessutom förstör för både skeptiska och troende med såna ordkrig som det förs både i forum och verkliga livet.

Fråga två;Respekt säger jag också,respekt från båda håll.Att jag som troende kan respektera att det finns dom som inte alls tror medan skeptikerna ska kunna respektera att det finns troende som utövar sitt.Är det nåt man inte gillar säger jag låt då bli det och gå därifrån och gör det man tycker om själv istället.

herj
3/2/13, 2:06 PM
#4

Fast i och för sig så verkar ju många tro att det är Sasser eller Peratt som författat svaret till Gesus. Sen tycker jag dock synd om killen som blev uthängd av Peratt i hans serie om näthat.

Jane-Lyzell
3/2/13, 2:17 PM
#5

4 Har slutat följa deras tjafs för länge sedan - Besatthet i vilket läger den en må vara är lika illa. oavsett om man heter Gesus . john ,Sasser Eller Peratt eller……

skvaller och förtal om varandra hör som sakt hemme i sandlådan - orka bry sig - Näää

Finns viktigare saker i livet!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Nåjd]
3/2/13, 3:23 PM
#6

Det som blir så trist i längden är ändlösa diskussioner där man inte ens kan komma överens att man inte är överens.Det bara maler på och visst från början var det intressant men när man själv bara blir arg så känns det onödigt att fortsätta läsa sånt som bara upprör och jag lägger hellre fokus på sånt som gör mig glad och är uppbyggande än sånt som irriterar och retar upp.

Det är ju lite så även inom andliga kretsar vi tänker olika där också och har olika tro många gånger men istället för att övertyga min sanning på andra behåller jag min tro och låter andra behålla sin för alla har vi fått nån form av övertygelse som visat den riktning vi ska ta.

Men visst jag har vart i heta diskussioner tidigare men lärt mig respektera andra för sin tro eller icke tro för hur det är har vi alla olika erfarenheter och det är dom som avgör vilka vägar vi väljer att ta.

Så nej jag orkar inte bry mig i såna diskussioner jag gör mitt och lägger  energi på sånt som jag både trivs med och mår bra av.

Annons:
Jane-Lyzell
3/2/13, 7:28 PM
#7

6 Låter klokt 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Sanna3]
3/2/13, 8:33 PM
#8

Det skulle nog varit intressant att någon gång få se något exempel på detta som nu återigen påstås här.

Det påstås gång på gång på gång, att skeptiker är respektlösa och ifrågasätter andras TRO och utövande av sin TRO.

Jag har tidigare bett att få se något exempel på detta. Ännu har ingen (lyckats) plocka fram någonting sådant. Och personligen, har jag senaste åren inte sett någonting som ens antyder något ditåt.

Varför dessa falska påståenden sprids, förstår jag inte. Men oavsett anledning - så är det enbart destruktivt. Vem tjänar på dessa uppenbara lögner?! Det kan man ju fundera över…

Det är inte alls förenat med någon klokhet, att sprida falska föreställningar (lögner) om andra människor. Sanningen kommer ikapp - förr eller senare…!

Jane-Lyzell
3/2/13, 11:08 PM
#9

8 Ibland ser man inte skogen för alla träden😉som jag ser det i ditt fall - respektlöst att komma in i tråden och påstå och be om bevis - du får tro vad du vill - men kom inte hit som skeptiker och börja en sandlåda till - det kan ni hålla i erat egna forum - detta är en varning och jag ber dig respektera våran tro här inne.

//Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lynxx
3/2/13, 11:30 PM
#10

Testosteron!

/L

[Sanna3]
3/3/13, 12:23 AM
#11

#9 Det är nog i ÖN jag frågat efter exempel några gånger. Möjligen även i något annat forum här. Detta vid tillfällen då frågan tagits upp. Här inne har jag inte nämnt frågan tidigare. Men nu togs ämnet åter upp - HÄR - av en annan användare (Nåjd). 

Jag ser inte någon protest emot detta. Därför tog jag för givet att ämnet är okej att kommentera.

Dessutom: Jag är INTE en skeptiker! Jag har INTE bett om något bevis i min kommentar! Jag har INTE undlåtit att respektera någon annans tro!

Varför kommer du med sådana påståenden om mig??!

Jane-Lyzell
3/3/13, 12:48 AM
#12

11 komentera gärna topic - men vi vill inte ha ny sandlåda här inne!- dra inte in andra forums gamla inlägg här tack.Ok du är inte skeptiker med du skriver bara skeptiska inlägg och är total anonym- hmm.

Nu låser jag tråden tillför inget positivt till vårt forum, tyvärr!

//Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: