Annons:
Etikettmedialitet
Läst 2029 ggr
TezzD
2/18/13, 8:20 AM

Vi som arbetar med vår andl/med utveckling...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att jag startar en grupp för oss som håller på, vill eller försöker att utveckla våran andlighet/medialitet.

Här kan vi skriva om vi behöver tips/råd och hjälpa varandra genom processer och olika steg att nå dit vi vill komma.

Dela gärna med dig om just DIN berättelse och hur du valde att gå denna väg och varför ❤️

Samtalsämnen som jag gärna vill ha här är

*Utveckling/upplevelser

*Meditation

*Länkning med guide/vägledare

* Stänga/öppna chakran/tredje ögat

*"Energiförbrukning/upptag.

*Bli av med rädslor.

*Harmoni/balans

hoppas att ni vill dela med er så att vi tillsammans kan uppnå det vi vill åstadkomma 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
TezzD
2/18/13, 8:41 AM
#1

Jag börjar med mig själv för att förhoppningsvis hjälpa till att dra igång diskussionen :)

Jag har alltid vetat att vi inte är ensamma i denna värld, men inte heller i nästa. 

Sedan barnsben så har jag fått signaler från andevärlden men det var inte förens jag blev tonåring som jag tack vare min dåvarande bästa kompis, verkligen fick uppleva och vara med om saker. Det var tack vare henne som jag öppnade upp mig och började se på saker på ett annat vis.
Efter att min far gick bort 2005 så har jag öppnat mig ännu mer och vet nu definitivt att det finns ett andeliv. Under tonåren var det väl mest spex och spännande.
2007 så gick min bästa vän bort (Hon som fick mig in på detta spår)
Därefter så "stängde" jag nog av mig ett slag, mina tankar blockerades av ganska mkt fest och nedstämdhet och jag kunde inte någonstans komma till harmoni och balans med mig själv.
Nu har jag två barn, lever ett okej liv, självklart med både med och motgångar men de senaste veckorna har inte varit som de brukar.

För några månadersedan när mitt andra barn kom så bestämde jag mig för att bli mer positiv igen och se saker på ett ljusare sätt.
Detta gjorde (Vad jag förstått nu) Att jag slutade att blockera mig!

Nu är jag på min nya väg, vägen som jag vet att jag vill gå och jag ser det positiva i det mesta.

Ex om någon är arg eller irriterad och kallar mig det ena och det andra så säger jag- istället för att bli lika negativ själv -TACK för att du sa det då ska jag försöka ändra det. ;) 

De senaste veckorna har varit lärorika (Mkt tack vare denna site) och jag har valt att ta in det som kommer till mig och försöka få klarhet i vad som sker. Men ibland blir det lite för mkt intryck så jag blir alldeles yr.
Igår natt så verkade det som att någon VERKLIGEN ville att jag skulle välkomna "denne" in i mitt huvud, för hur mkt jag än sa -Nej jag vill sova och -låt mig vara nu är du/ni snälla för jag vill verkligen sova nu. Desto mer kom det…. Pip i örat, kill under foten, ett tag så surrade det som en geting som försökte komma närmre och närmre, men jag ville verkligen sova. Jag var inte rädd. Men däremot så var jag ändå lite rädd för att "bjuda in" och komma in i något som jag själv inte kan hantera (Ännu) Så känner jag. Jag kan lyssna men jag är inte redo för att bearbeta och gå till nästa steg ännu.
Detta skulle jag gärna vilja ha hjälp med, och jag har nog skrivit överallt på denna site de senaste dagarna för att försöka få klarhet i vad som sker. Och nu vet jag ju garanterat! ;)

Jag har fått hjälpövningar att "bli av med rädslan" men inte kunnat utföra dessa mer än lite halvhjärtat då jag aldrig har en lugn stund. 

Min enda lugna stund är i sovrummet, men där vill jag verkligen ha min "frizoon" också. och jag känner att skulle jag "välkomna" och gå ett steg längre före sömn så kan det skena iväg på banor som jag inte kan hantera.

Detta är min start, min historia, mitt bidrag till er som kanske också går samma väg just nu. Och jag hoppas att det finns fler därute som känner iaf någorlunda lika som jag.

Kram

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

imke
2/18/13, 8:55 AM
#2

Jag är väldigt gärna med i denna tråd. Va bra! :-D Det är så kul att läsa andras upplevelser :-)

Jag har väl lite liknande som du, alltid har ämnet intresserat mig sedan jag var liten. Och jag har alltid haft en känsla av att det funnits mer runt mig. När min älskade farmor dog när jag var 3,5 år kändes det ändå som att hon fanns med mig på något sätt. Jag har inte slutat tänka på henne sedan dess och idag är jag 35 år.
Men jag började öppna mig ordentligt först förra året när min pappa dog. Och därifrån har min resa tagit rejält fart tack vare detta forum och även en mentor jag hittat som hjälper mig med en massa svar jag behöver ha :-)

Jag försöker meditera varje dag, men det är som för dig Rosalee svårt när man har barn att hitta en lugn stund. Och känner samma som dig med sovrummet, precis samma. Och det är ju nästan alltid på natten dom väldigt gärna vill ha kontakt.

Om jag inte verkligen säger högt att NEJ, INATT VILL JAG SOVA IFRED. så vaknar jag flera gånger per natt och känner att något är i rummet, men jag ser aldrig något. Eller så kan jag ligga som i dvala och höra hur någon pratar med mig, men jag kommer aldrig ihåg vad eller HÖR på det sättet.

I vardagen är jag inte så pass fokuserad så att jag kan märka saker på det sättet. KOncenterar jag mig kan jag känna av hur någon känner sig. Och jag ser väldigt ofta saker i ögonvrån, men när jag tittar finns inget där.

UNder mina meditationer är då det mesta händer. Då kan ansikten fladdra förbi i en hejdundrande fart. Jag får ord till mig och jag har fått träffa två av mina vägledare. En visuellt och en har jag bara kännt.
Men varje meditation är verkligen en egen och unik upplevelse. ibland händer kanske inget, ibland får jag känna min far och oftast är det min vägledare som försöker ta kontakt.

Pip i öronen (väldigt ofta), pill i håret och sådana saker. :-) Nu har jag iallafall kommit så pass långt att jag känner igen tecknen :-)

Däremot så är mitt problem att jag anstränger mig för mycket och inte kan ta in vad dom vill ibland. Men jag fick ordet tålamod till mig för några dagar sedan och har sedan dess försökt lugna ner mig. :-)
Det kommer i den takt det kommer :-)

Och med allt detta kom även den personliga utvecklingen. Som innehåller såååå mycket mer lugn, harmoni och balans i vem jag är och hantera saker. Även om jag fortfarande är människa såklart och känner saker. Men jag är på god väg :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

TezzD
2/18/13, 9:11 AM
#3

Härligt att höra Imke :)
Låter som att vi är ganska lika :) (Jag blir 28 år i Juni)

Verkar som att våra pappors bortgång har triggat oss till att komma underfull med "verkligheten" lite mer.

Jag såg ett ansikte igår också väldigt fort susa förbi (med stängda ögonlock då) 
Så jag kände verkligen att denna vägledare/ande eller vad det var, verkligen ville att jag skulle "delta" , och denna "på" känslan har jag aldrig fått förut, och eftersom det inte hjälpte att be dom gå och lämna mig ifred så började jag att tänka på massa annat, blockerade på bästa sätt jag kunde och det funkade :)

Hade konstiga Drömmar sen, minns dom dock inte riktigt…

I drömmarna får dom mer än gärna hälsa på mig och det tror jag att dom vet. Så varför gör dom inte det? haha.

Har du hört detta surr förut? Som en geting eller liknande som är i rummet? det har inte jag, det var första ggn igår.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
2/18/13, 9:14 AM
#4

Tillägg: 

Jag bara

måste

 lära mig att meditera!!!! 😛

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[MikeW]
2/18/13, 12:46 PM
#5

#4 jag har också problem med meditation. Jag kan det, fast skulle kunna vara så mycket bättre än vad jag är :P

TezzD
2/18/13, 1:38 PM
#6

#5 MikeW

"Hur gör du när du mediterar" ? 🙂

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
[Camia7]
2/18/13, 3:49 PM
#7

Jag har inte riktigt förstått vad det är och vad man gör. man sitter still och avslappnat och låter ibland typ men det är juh bara det fysiska och är inte det viktiga? jag har nu fattat att meditera är att kunna tänka på en fin plats eller att bara se svart??? är jag ute och cyklar?

alltså att se svart menar jag att se in i ögonlocken att man inte ser något eller tänker? vad är viktigast? att inte se eller tänka något eller att kunna se en fin plats?

asså går det ut på att bara kunna slappna av och vila?

Jäkla krångligt det där 🙂

TezzD
2/18/13, 3:53 PM
#8

haha jag håller med dig Camia7!

En bra förklaring vore på sin plats om någon känner sig manad ;)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
2/18/13, 3:56 PM
#9

Är meditation och Reiki samma sak?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
2/18/13, 6:04 PM
#10

kul tråd insiativ 😃- här kommer lite tipps!

Om era andevänner stör er natetid - sätt av en tid säg en timme på onsdags kvällar mellan (?) när ni kan bäst - och säg til dem som kommer natetid - att på onsdag sitter ni för dem att kunna komma och säga vad dom vill - så ska ni se det respekterar er sömn.

Meditation är jätte bra för den andliga o personliga utvecklingen - men för det mediumskap är den en gråsten.

Det finns hur många olika meditationer som helst - och Nej Reiki är healing- inte meditaton

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

imke
2/18/13, 6:15 PM
#11

Hmmm… Så man utvecklas inget medialt med meditation? Det känns underligt eftersom det är då jag får mest kontakt med vägledare osv….


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Jane-Lyzell
2/18/13, 6:17 PM
#12

11 😉 det min vän är troligen kontemplation (aktiv meditation kan man säga) eller intoning!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

imke
2/18/13, 6:19 PM
#13

Jao du menar så :-) ja det finns ju skillnader beroende på av vilken anledning man mediterar :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Annons:
Hellas
2/18/13, 6:50 PM
#14

Bra tråd, jag bokmärker  och gillar 😎

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

TezzD
2/18/13, 7:06 PM
#15

Tack Jane & Hellas :)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Sol69]
2/18/13, 10:52 PM
#16

Kul!  hinner inte läsa och skriva nu.. Får göra de när jag får lite tid.. 🙂 Men är gärna med 👍

TezzD
2/19/13, 7:52 AM
#17

Inatt gjorde jag det igen!

Drömde om en människa jag aldrig träffat i verkligheten, en man, som det alltid är o som oftast så är det en attraktion emellan. 

undrar varför man gör det? ¨Ska som jane tyckte starta en tråd för just Drömmar om okända människor är det våra guider eller är det människor som vi inte märkt ute på gatan men som hjärnan "snappat upp"? 

Vad tror ni?

Och på tal om det som sägas ska här inne, inatt kände jag ett lugn, jag kunde somna utan pip, surr, vindpustar och energi känningar! <det var skönt. (Fick healing kl 20) som skulle hjälpa mig att få lite harmoni.

Jag känner att det fungerade 😃

hur har din natt varit? 😍

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

imke
2/19/13, 8:22 AM
#18

Lugn faktiskt. Jag kan allt som oftast känna att jag har någon/några runt mig i rummet när jag ska sova. Men jag brukar be om att få sova ifred. Och oftast fungerar det. Jag har barn som vaknar på nätterna så jag måste få sova då känner jag :-) På dagarna är dom välkomna till mig istället :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

imke
2/19/13, 8:33 AM
#19

Hade du kommit över några bra övningar för att utveckla kontaten med dina vägledare? Tyckte jag läste det… :-)

Kan man få ta del av dom tipsen? Det känns som att enda sättet jag har just nu är att medvetet ta kontakt via meditation. och jag vill ju gärna att det ska gå lättare, eftersom jag märker att dom vill ha min uppmärksamhet. Men att jag inte grejjar det…. :-/


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Trollvind
2/19/13, 10:44 AM
#20

Hej,

Vilken trevlig tråd 🙂

Jag har alltid haft ett "öga" för det osynliga men det har gått i perioder i livet att jag sett "över gränserna". Man kan enkelt säga att när jag var riktigt liten var det naturligt. När jag blev tonåring blev jag rädd och stängde av. När jag gick igenom en skilsmässa i 30-årsåldern och fick börja om från början med att bygga ihop livet så var det som om den andliga sidan vaknade till igen och ville ha uppmärksamhet.

Så jag har jobbat med mina andliga sidor ganska aktivt de senaste tjugo åren. 

Mina föräldrar har alltid varit öppna med sin tro på livet efter döden och jag har flera generationer med så kallat synska i släkten. Jag tror jag har ärvt en del förmågor men har alltid haft lite svårt att känna mig trygg med dem. I livet hamnar man lätt i valet mellan att vara "normal" och passa in eller våga vara unik och riskera ensamhet. Jag har kämpat rätt mycket med just den biten genom livet. Och det blev nog så att jag valde den ensamma vägen. Hellre än att gå emot mig själv.

Därför är det så skönt med forum och internet nu för tiden 😉 man hittar fler som vågar vara sig själva med allt vad det innebär.

Annons:
TezzD
2/19/13, 11:16 AM
#21

#19- Skönt att du får sova Imke, ja jag har ju också små och behöver sömnen. När jag fick healingen så låg jag kvar ett bra tag efter och jag fortsatte att känna hur de "tog" på mig, på mina ben, på min kropp helt enkelt, jag kände energivågorna, ungefär som att håret på benen reser sig. Han som utförde healingen slutade efter 20 minuter, jag låg i en timma! Så efter att ljusets krafter healat så är jag ganska säker på att mina vägledare var där och dom kände nog på sig att jag var trltt (Har haft många vaken nättern u) Och att jag faktiskt behöver min sömn, när jag har bett förut så har dom inte lyssnat, men nu gjorde dom det :) ¨¨

#14 #16 #20- Välkomna hit! 😃
Man "måste" ju såklart inte skriva, man kan ju läsa och lära o kanske känna igen sig själv också i tysthet. Det vet jag många som gör så känn inte ett "måste" att berätta om dig själv för att "vara med". Men lämna gärna en liten vink att du e här ! 👍

#20 -Visst är det så att man har två val i livet, vilken av vägarna man ska gå. Men man får tänka den tanken att väljer man den "ensamma" vägen så är man ju uppriktigt sagt inte alls ensam. :) 

Jag har också många med förmågor i min släkt och de flesta talar öppet om det om diskussionen kommer upp. det e skönt. Så ännu en gång så är man ju inte ensam ändå 😃om man får se det så hihi.

Väljer man "fel" väg så visar det sig i slutändan ändå tror jag i hur man "mår" av att ha valt den vägen… man kan vara överrumplad av vänner och "playdates" men kanske inte må riktigt bra ändå? 

Då är det ju tur att man kan "gå tillbaka" den vägen man kom och ta den andra avfarten istället. eller välja att kombinera dom på ngt vis. (med andra ord inte prata om det) fast då tror jag inte att man får full "effekt" av balansen i livet. 

O ja, vi finns ju alltid här! <3

Kram!

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

imke
2/19/13, 11:21 AM
#22

Jag håller på att försöka få min mamma att utveckla sig bättre. Hon har ju alltid haft det. Och hon har sett andar med blotta ögat. Och har alltid haft ett skarpt sjätte sinne.

Försöker få henne att meditera och försöka att komma till ro med sig själv. Hon är ju mer medial än vad jag är till och med. Får se om jag når fram :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

TezzD
2/19/13, 11:27 AM
#23

Håller tummarna för dig då Imke att du kan hjälpa henne 🙂

Och jag glömde att svara på din fråga 

"Hade du kommit över några bra övningar för att utveckla kontaten med dina vägledare? Tyckte jag läste det… :-)"

Nej tyvärr inte ännu, jag kanske hade en tanke, men den minns jag inte, säg gärna vart jag skrivit den 😛 (mitt minne är väldigt dåligt tyvärr)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
2/19/13, 12:33 PM
#24

Kul tråd - och härligt läsa era upplevelser 😃

en sak om Drömmar - det är oftast aspekter av oss själva - det vi drömmer - det finns en tråd här inne om Drömmar ska se om jag hittar den!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2/19/13, 12:34 PM
#25

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[MikeW]
2/19/13, 3:25 PM
#26

#6 Jag sitter ner, slappnar av i alla muskler (alla jag kan iaf :P)
och så försöker jag fokusera på mina andetag. Fast jag suger på att fokusera mig.
Kan typ fokusera på det i kanske någon minut sen börjar jag tänka på allt mellan himmel och jord :P

Så jag bara sitter där. Jag försöker fokusera på vad jag vill få ut av meditationen. Och försöker även få en väldigt stark känsla av att 'det här vill jag verkligen' fast brukar inte funka så bra.
Jag vill det verkligen, fast jag kan inte få upp den känslan av att jag vill få ut det jag vill utav meditationen.

Så jag sitter mest still. Och försöker slappna av, och fokusera på mina andetag. Fast efter några minuter så börjas det kännas som att jag är på en gunga. Jag sitter helt stilla fysiskt. Fast det känns verkligen som att jag gungar. (ligger jag ner så känns det som jag är på en båt)

Vet inte varför detta händer, fast det är kul! :P jag kan även kontrollera den känslan ganska bra, jag kan ändra så jag snurrar lite, sen kan jag även ändra så istället för att gunga fram och tillbaka så gungar jag åt sidan.

Vet inte varför detta händer dock, eller vad det betyder och vad jag kan få ut av det. Fast det är kul xP

imke
2/19/13, 4:40 PM
#27

#26
Hahaha ja det lät som kul :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Annons:
Jane-Lyzell
2/19/13, 10:23 PM
#28

🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Camia7]
2/20/13, 12:33 AM
#29

Funderade lite om distanshealing.. Jag har bara fått det två gånger och har  bara känt som ett brus i hela mig typ som sockerdricka i huden.. svårt att beskriva men är det vanligt?🙂

Trollvind
2/20/13, 8:48 AM
#30

Camia7, det där har jag känt själv och har också hört från många andra, så det är nog inte helt ovanligt.

Trollvind
2/20/13, 8:52 AM
#31

När det gäller Drömmar brukar jag alltid börja med fråga mig om personen i drömmen kan vara en aspekt av mig själv. Oftas kan jag svara ja på den frågan. 

Men nån enstaka gång har det faktiskt handlat om någon annan. Även om vi drömmer om personer vi känner i vakna livet, så kan de vara bärare av sidor hos mig själv som jag har svårt att se.

imke
2/20/13, 9:10 AM
#32

Just nu verkar jag ha några dagars paus med all som har med medialitet att göra. Och jag känner faktiskt att det kan vara välbehövligt :-)  Men lite tråkigt är det allt :-P
Hoppas att det kommer igång snart igen. Jag tror jag vet varför det är såhär just nu.


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

TezzD
2/20/13, 9:36 AM
#33

Samma här Imke! Hemskt vad vi ska ha likheter då! 🤪

Känns ändå ganska skönt med en "psykisk pause" ett litet slag, men det får ju inte vara för länge! haha

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Hellas
2/20/13, 8:11 PM
#34

#17 Roslee, ofta då man drömmer handlar det om det egna Jaget.

Citat: "Drömde om en människa jag aldrig träffat i verkligheten, en man, som det alltid är o som oftast så är det en attraktion emellan"

Vi har både en manlig och kvinnlig sida och i de bästa av världarna råder det en balans mellan dessa egenskaperna.
Det vill säga, det finns en attraktion som tilltalar!

Man är så stark i sitt egna kön att man vågar bejaka även den andra sidan som man faktiskt har.

En manlig arbetskamrat sa till mig vid ett tillfälle:
"Jag är så trygg i min egna manlighet att jag inte har några problem med att bära rosa skjortor och även utföra det som andra ser som kvinnouppgifter."

Jag tror att han har en bra balans och att det finns en attraktion mellan hans manliga och kvinnliga sida.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[Sol69]
2/20/13, 9:36 PM
#35

Nu har jag tid att skriva lite.. 🙂

Jag har nog alltid känt på mig saker. råkat ringa mina vänner när de behövt prata. men när jag va yngre tänkte jag inte på varför.. Utan de blev bara så.. kunde fråga fick en känsla av att jag skulle ringa har det hänt något. oftast hade de gjort det.

Har alltid varit intresserad av indianer. när jag va yngre läste jag allt jag kom åt om dem och såg de flesta filmer jag råkade hitta.

Började fundera på ödet och hur det påverkade livet. Kom väl fram till att livet delvis måste vara förutbestämt och att vissa bitar hör till din egen lärdom och att du hur du än vänder och vrider inte hade kunnat undvika det som har hänt. men att du ibland av egna val och dumhet råkat illa ut.. så att det finns milstolpar som är förutbestämt med att resten är av egen vilja dina egna val.

Läste en hel del astrologi i min ungdom och funderade på att fördjupa mig men när de kom till att börja räkna ut kartan då tappade jag intresset och orkade inte med det..

Healing lärde jag mig när jag hade behov av att hjälpa en vän.. så jag är självlärd inom det området.. Men att jag har utvecklat det själv och öppnat upp mig..

Har gått ett par mediala utvecklingskurser för Rosie Bengtsson och där startades även mitt intresse för tarot..

Jag brukar får till mig saker när jag kör bil. vilar eller bara när jag sitter och slappnar av. Det kan komma i tid och otid när de gäller de jag har ett band till.. då kan jag inte stänga av mig helt..De kan komma sånger som de sjunger för mig. eller som bilder.. eller känslor. eller ord.

Har tänkt att utveckla mig mera medialt när det finns tid och pengar har jag tänkt att gå på någon mera kurs. men just nu finns det varken ekonomi eller tid till det.

Meditation i den bemärkelsen att man lyssnar på en meditativ skiva har jag aldrig lyssnat på.. lustigt nog blir jag bara rastlös om jag ska lyssna på den sortens skiva. inte hittat någon som passar mig.

De va lite snabbt om mig.. och mitt intresse för det mediala.. 😃

Kram sol

Upp till toppen
Annons: