Annons:
Etikettmeditation
Läst 5533 ggr
imke
2013-02-12 12:00

Upplevelser under meditation

Hej. Nu är det jag som frågar igen :-D

Igår satt jag i ett mörkt rum och mediterade ungefär 30 min.
Till en början flöt allt på bra, utan några konstigheter. Jag bad om beskydd under meditationen, jordade mig och öppnade sedan mina chakran och koncentrerade mig på min andning.

Sedan bad jag min vägledare om bevis att han fanns hos mig.
När inget hände kände jag mig lite sur… måste jag erkänna…
Då rörde någon mig på handen lite lätt och sedan en gång till.
Och så kom denna enorma värmeflod över hela min kropp. Och det kändes som att det virvlade runt i kroppen på mig. Och med den en massa varma känslor. Samtidigt blev det som en konstig vibration i mitt vänstra öra… nästan som att jag hade lock fast ändå inte.. en konstig bultande känsla. Och det surrade och pirrade i mitt högra lår lite då och då.
Och jag kände hur jag försvann ner djupt i meditationen. Så pass att jag hade problem att hålla ögnen stängda, dom vibrerade nästan…
Och jag sade till mig själv att jag hänger mig och följer med. Och fick kämpa med mig själv för att inte bli rädd och öppna ögonen. Men jag hängde med.

Och till slut stillade det sig och jag kunde vakna till. NÄr jag öppnade ögonen kändes det som att mina handflator va jättevarma. Och jag provade att sakta röra dom mot varandra och tyckte att jag kunde känna energin :-)

Jag vaknade till sans och var bostavligt talat svettig under armarna, men frös samtidigt…. :-/

Vad hände under den här meditationen? Någon som vet?
Frigjordes en massa i kroppen eller hade jag kontakt på något sätt?
Det var en härlig upplevelse iallafall :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Annons:
Jane-Lyzell
2013-02-12 13:34
#1

Ha ha ha härligt - ja man får det man ber om - nu vet du hur din ledare käns när den kommer nära - så tvivla inte på det

du kämpade med din egen rädsla och jobbade med egna blokeringar - andevärlden är ren kärlek och det tar tid jobba upp tiliten till att de aldrig skulle göra något som vi inte klarar av - så bra jobbat!

En fråga varför väljer du sitta i ett mörkt rum?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

imke
2013-02-12 15:18
#2

Helt härlig upplevelse :-) Även om jag kämpade lite med min rädsla :-)
Jag vet inte varför…. Det känns som att det är i ett mörkt rum jag kan slappna av bäst. Jag mediterar såklart även i ljusa rum ibland. Men det är i dom mörka rummen jag känner att jag slappna av som mest av någon anledning :-)

Konstigt oxå eftersom jag är lite smått mörkrädd. haha


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

sven-g
2013-02-12 22:58
#3

Ja ja välkommen i klubben

iMrtin
2014-01-08 22:39
#4

vad hände sedan?

låter som att en ande kom in i din kropp.


Jane-Lyzell
2014-01-08 22:55
#5

4 . ingen ande kan gå in i din kropp den är redan upptagen av dig- förövrigt väcker du liv i gamla trådar - de som skrivit kanske inte ser dina inlägg - så du får ha tålamod med dem du vill ha svar ifrån !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
imke
2014-01-09 10:17
#7

#4 Jag är här :-) Nej jag tror inte en ande gick in i min kropp. Som Jane sa här :-)
Inget speciellt hände sedan. :-) jag har fortsatt jobba på kontakten med mina guider. :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

iMrtin
2014-01-12 17:27
#8

bra :)

#5: källa på det påståendet? hur ser du på den heliga anden?


Elpida
2014-01-12 18:10
#9

Som Jane säger så måste vi även möta våra rädslor, och det gjorde du verkligen här. Du hade bett om beskydd, du bad din guide komma näar och det var ju precis så det blev. Ju mer du övar desto bättre kommer era energier att klicka. Att sätta tillit är en av de svåraste uppgifterna tycker jag, men när man väl gör det är det helt fantastiskt!

Lycka till i fortsättningen.🙂

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
2014-01-12 18:49
#10

8 . Källan får bli min erfarenhet som medial och medium- med god kontakt med Källan🙂 i  hela mitt liv……

Den helige anden är det gudomliga inom oss och utanför oss- det rättfärdiga det helande- skapelsen andedräkt (du skulle nog säga Guds andedräkt)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

iMrtin
2014-01-12 19:01
#11

Tror du behöver läsa bibeln en gång till för man får den helige anden av Gud. Man har även en annan ande som är ens egen. Kanske en tredje med, Jehovas ande.  Gud andas in livsanden i oss för att vi ska få liv om det var det du menade.

Att uppleva det som att andar utöver dessa lever i ens kropp är inte jätteovanligt, även om det troligen inte är riktigt så ska man vara försiktig för tror man dåligt är risken stor att man hamnar snett. www.ambres.se

Vad är källan?


Jane-Lyzell
2014-01-12 19:56
#12

11. jag skrev ju det men med andra ord skapelsen o Gud är samma för mig 😉 ska kolla din länk !

Varför länkar du till ambres !? - förklara gärna!?- vad vill du säga med det?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

iMrtin
2014-01-12 20:07
#13

ok

hans kropp "lånas" av en egyptisk trollkarl och den kom in i honom vid mediationssessioner. ungefär som Helig ande kom in i mig(fast den knackade på först) och hoppar inte in och ut hela tiden samt så gör den inte att jag tappar medvetandet. Vet att den är från Gud eftersom den vittnar om Jesus rätt ofta b.la, kanske finns andra andar som inte är det? Känner igen mig en del i upplevelsen från TS så..


Annons:
Jane-Lyzell
2014-01-12 20:14
#14

13, Det är mediumskap (Trans) men fortfarande ingen som går in i dig - det är en ande som kommer väldigt nära i ditt auriska fällt - som lånar en liten del i ditt medvetande eller lättare sagt i ditt undermedvetande - det som styr din egen kropps normala automatiserade nervinpulser- som kroppshållning- etc….

Därför känns det som en ande går in i en - men det är inget faktiskt skeende - det är alltid i medvetande i sammverkan.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

iMrtin
2014-01-12 20:19
#15

ambres tror jag med är tanketroll (annars kunde han vart en trolig kandidat till Lucifer som väcks till liv vart 1000:e år) men hur förklarar du att min mage pratar med mig? väcker mig på morgonen t.ex

En gång fick Helig ande det att verka som att i ena sidan magen fanns det katter och i den andre hundar och de skällde på varandra. Även hört en vissling från hjärtat.


TezzD
2014-01-12 20:43
#16

Härligt att läsa din gamla tråd iaf Imke :)

Känns som att det är jag själv som skrivit!

En mäktig känsla när "dom" kommer så nära.*Jag svettas och vibrerar så jag tror att jag ska svimma* Måste öva mer jag också! hihi

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
2014-01-12 22:23
#17

15 . Med dessa symtom tycker jag du ska ta kontakt med psykiatrin och fråga dem! inte här inne på ett spiritualistiskt forum !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

iMrtin
2014-01-12 22:35
#18

tack tanten men jag är frisk. frågade dig för du kommer med såna påståenden om andar som går tvärtemot vad jag har upplevt


Jane-Lyzell
2014-01-12 22:36
#19

18 Har läst på din sida och du verkar ju vilja jaga sådana som oss - så Simsalabim!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
trollsländan
2014-02-03 09:12
#21

Va kul att det är fler som har upplevt sån här nära kontakt. Jag har själv varit med om detta .Fast det var under min period när ja var riktigt utbränd.Trodde jag fått en dödlig sjukdom då min kropp mer kändes som att tillhöra en 90 årings.Men är det mina guider jag får kontakt med då? Jag vet att jag har mycket kontakt med änglar, har nog pratat med dom sedan jag var liten.När människor har svårt har jag skickat änglar och då har dom upplevt liknande saker som jag när jag var som sjukast och blev healad.Jag har så många upplevelser från det vi inte känner till och jag tycker det är tråkigt att folk som inte har varit med om liknande tar till att man ska kontakta psykiatrin.Väldigt tråkigt.

Upp till toppen
Annons: