Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 1151 ggr
[Camia7]
2013-01-29 20:43

bok eller kurs?

Funderar på om man klarar sig lika bra med att läsa böcker i medial utveckling som att gå en kurs? Vilket är bäst? :)

Annons:
sven-g
2013-01-29 21:02
#1

Jag måste säga helt klart att börja med att gå cirkel, sen om du känner så utbildning.
Anledning det kan vara svårt att själv se sina fel och brister, alla har fel och brister, det gäller att vara öppen för kritik och känna att den är för ens bästa att någon påpekar felen.
Men det är min åsikt andra har säkert nått annat att föreslå, men gör alltid det som känns rätt för dig själv, strunta i vad andra tycker.

[Camia7]
2013-01-29 21:34
#2

Okej ja jag kan tänka mig att det skulle vara bra.. Men kan inte hitta någon i närheten av vansbro:/

Jane-Lyzell
2013-01-29 21:54
#3

vissa övningar kan du säker lära ifrån böcker men håller med bäst är att ha erfaren lärare till hands !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millam
2013-01-29 23:55
#4

Jag började med att läsa en massa böcker; för mig var det bra. Det var så mycket intressant.. när jag kände att nu vill jag gå vidare, att böckerna inte längre kunde ge mig allt det jag ville lära mig, då tog jag till olika cirklar och kurser.

Då blev det bra.. dom rätta böckerna har bara kommit i min väg, liksom dom rätta lärarna. Jag går mycket efter känsla, det som för tillfället känns bra, det väljer jag. Måste säga att jag valt helt rätt!

Kan vara bra att testa olika workshops.. fast jag vet inte vilken personlighet du har, och hur mycket kunskaper du har. För mig hade jag nog tyckt att jag inte hade tillräckligt på fötterna för en cirkel innan jag läst böcker och bildat mig en uppfattning om hur saker fungerar. För någon annan hade kanske annan lösning varit bäst.

Inte att glömma meditationer, det finns många bra ledda sådana att köpa, har man inte råd finns det gratis på nätet, åtminstone några. Vissa böcker innehåller exempelvis meditationer. Det finns så mycket att välja på!

Föreslår att du känner efter, vad känner du för? Vilka möjligheter kommer i din väg? Möjligheterna kommer av en anledning, så tror jag.Skrattande Håll ögonen och sinnet öppna!

Jane-Lyzell
2013-01-30 02:38
#5

 Ja  santr millam - men det man måste hålla i bakhuvudet med alla böcker är - "Det är inte den optemala sanningen"

Utan endast författarens /mediumets egna sanning och utveckling!

Viktigt bara ta in det som käns rätt i sitt egna hjärtaGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Camia7]
2013-01-30 11:33
#6

Okej:) Kan man gå i en cirkel utan att ha några kunskaper och träning innan? Jag försöker träna hemma lite nu men inget går speciellt bra:/ Kanske behöver jag ta bort en blockering? Chakra?

Annons:
sven-g
2013-01-30 11:42
#7

Vad som är bra med att gå i cirkel är att man får förhoppningsvis sakkunnig hjälp.
Tycker det är mycket viktigt att få hjälp i början, mycket lätt att hamna på fel spår annars.
Träna hemma kan man tex göra intutions övningar, en vanlig kortlek är mycket bra, dra ett kort och försök känn om det är rött eller svart, och när man kommer till godtagbart resultat öka svårighetsgraden.
Men när det gäller andekontakt tycker jag att man först ska ha tränat upp intutionen, du har mycket nytta av att ha tränat intution innan du börja med kontakt.

[Camia7]
2013-01-30 11:58
#8

Okej:) då ska jag köpa mig en kortlek och börja träna! Tycker att det är jättejobbigt att jag har så svårt nu när jag för ca 5årsen va jätte duktig och fick alltd klara bilder och behövde inte kämpa med något utan det kom bara som serverat typ. Testa idag att hålla i en sladd som min kompis kompis äger för att kolla om jag kunde få fram något.. Men nej ingenting :( får panik snart.. Tack!:)

millam
2013-01-30 13:23
#9

"5" visst, jag kanske inte betonade tillräckligt det att man visserligen läser böcker, men att man själv måste bilda sig sin egen uppfattning. Man skall inte ta det som står i böckerna som en absolut sanning, utan man bildar sig sin egen sanning med tiden.

Min sanning behöver inte vara din sanning. Likadant med författarna! Då lär man sig också kritiskt läsa och ta till sig kunskap!

En cirkel kan man också lugnt gå även om man inget kan innan, det finns dom som föredrar den sortens lärande från början. Men då skall man oxå komma ihåg att det finns väldigt olika stilar hos olika lärare, om en inte känns bra för just dig, testa en termin hos någon annan!Skrattande

Hellas
2013-01-30 18:03
#10

Så fina svar, jag kan bara hålla med :)

Sedan har många vänner till mig börjat sin resa härinne eller på andra forum.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Elpida
2013-01-30 20:56
#11

Och jag kan oxå bara instämma i kören ovanför. Jag började min lilla bana med att läsa massor först….Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Camia7]
2013-01-31 14:10
#12

Har tränat lite med kortlek och de kort jag får rätt på är knekt dam och kung alla andra kort går knappt att skillja från varandra när det gäller färgen

Upp till toppen
Annons: