Annons:
Etikettandlighet
Läst 919 ggr
Elpida
2013-01-20 18:39

Intresset finns....

Jag tycker det är lika roligt/trevligt varje gång som ämnet om andevärlden kommer upp när man träffar vänner, är på middag/kalas/träff etc i större sällskap… eller mindre.

Till 99.9% visar det sig att merparten av sällskapet har en tro på att det finns något annat efter detta jordelivet. Det är inte säkert att man har en klar uppfattning om vad som händer efter döden, bara att det inte tar slut där.  De här ämnena kommer upp ganska ofta i våra bekantskapskretsar och det beror ju naturligtvis på att både jag, maken och barnen har ett genuint intresse och en tro på andevärlden. Till och med äldsta dottern har nu kapitulerat och förklarat att ointresset innan berott på rädslan för det man inte vet ngt om.

Detta tror jag ofta är den grundläggande orsaken till att människor skakar på huvudet och vill byta ämne. Okunskap helt enkelt och rädsla, inget nytt under solen där….Flört

Vad som är ännu roligare är de gånger som "ointresserade" bekanta efter några månader….eller ibland år… kommer och ställer frågor. Kanske till och med ber om lite vägledning genom tarot. Det glädjer verkligen mitt hjärta och min aldrig sinande önskan om att dela och fortsätta diskutera, fördjupa mig i detta underbara ämne!!!!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Annisangel
2013-01-24 11:37
#1

Härligt det du tar upp, det känner jag också i min bekantskapskrets. Det är nog fler och fler som vågar prata om det också… Vet inte, men jag har fått den känslan att om man pratar om andevärld och liknande med människor som inte tror, så är man betraktad som lite knepig….

Men jag brukar meddela att jag bjuder på det, livet är så mycket mer berikare och spännande för mig som inte har något val än att tro. Alltför många bevis har jag fått från mina kära avlidna… Skrattande

Många Goa Kramar

Annisangel

Hellas
2013-01-24 12:56
#2

Kan bara hållamed ovanstående skribenter, det är väldigt ånga som tar upp ämnet, även de som är skeptiska.
Jag själv går aldrig ut och "predikar" om min tro, det är alltid andra människor som kommer och ställer frågor till mig.

Jag upplever att vi troende inte behöver göra reklam för oss eftersom det istället är folk som söker sig till oss.
Deras problem är ofta att de inte vet vart de ska vända sig.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Sol69]
2013-01-24 13:10
#3

Jag hade en vän förut som alltid blev väldigt röksugen och gick sin väg varje gång ett ämne kom upp som han inte kunde ta på direkt. Så de är olika hur vi reagerar när man pratar om andar etc.

Jane-Lyzell
2013-01-24 23:19
#4

Elpidia - ja vist är det rädslor och okunskap som gör de inte vågar närma sig det andliga - tyvärr fortfarande mycket tabun om det andliga. Men så bra ni talar öppet om det - det behövs :)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2013-01-26 08:07
#5

Visst är det så Elpida att det finns fler än vi tror, därute som tror på andlighet. Själv har jag flera arbetskamrater som har samma tro som mig. Och nu ramlade det in en helt otippad kollega. Vilka samtal vi kan ha emellanåt! Att vara öppen med vad jag tror har gett mig många tillfällen till att ha djupa samtal med helt oväntade människor faktiskt.

Jane-Lyzell
2013-01-26 13:43
#6

5 Ja och det tror jag är viktigt att man står fäö sin tro öppet!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Elpida
2013-01-26 14:37
#7

Jag predikar aldrig vad jag tror på - men kommer samtalet upp eller någon frågar är jag väldigt öppen med var jag står. Många gånger för att kunna slå hål på tokiga myter och reda ut lite begrepp emellanåt. Att få andra att förstå att kanske den där rädslan de bär på är alldeles onödigFlört.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
2013-01-26 15:01
#8

7 exakt - det är så viktigt!Skrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: