Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1593 ggr
ellen1960
2012-12-08 18:22

sporløst forsvunnet

Når et menneske blir sporløst borte, hender det at anhørige oppsøker medium. Er det svårare for et medium å få kontakt med et menneske som selv ønsker å være skjult(rømmer)enn et menneske som har dødd?

Annons:
[MikeW]
2012-12-08 22:03
#1

Jag tror inte det spelar någon roll faktiskt.

Jane-Lyzell
2012-12-12 00:26
#2

De som inte vill hittas är svårare att se !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

ellen1960
2012-12-12 23:08
#3

takk Jane Jeg har nemlig en mistanke om dette. I just det fallet jeg tenkte på var det en som var etterlyst på Missing people sin facebook side

Det var foreslått å kontakte et medium. Når jeg leste detgikk bare tanken inn i hodet mitt "Jeg vil være ifred"

Jeg skrev selvsagt ingenting om dette på tråden, men min tanke var hele tiden at dette er ikke et menneske som har dødd ei heller et menneske som har brutit benet eller snødd inne, men et menneske som søker seg litt bort…..

Og det er jo også forskjellige evner en bruker om en kontakter et menneske på andre siden enn et menneske som lever

Jane-Lyzell
2012-12-12 23:28
#4

3 Ja tyvärr har detta med Missing peopel slagit lite fel - kan jag tycka ibland!Rynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Fredrik1
2012-12-13 12:30
#5

#3 och 4 Missing people gör storartade insatser i att hitta människor som ofrivilligt råkat illa ut. Eller vid dödsfall, kanske genom sina fynd bekräfta att anhörigas farhågor om vad som hänt är sanna.

#4. Hur menar du att Missing People slagit fel ?

Men visst försvinner människor som inte vill bli hittade. Ibland kanske för att dom mår så dåligt att dom bara vill vara ifred. Men att då generellt säga bara för att någon säger "Jag vill vara ifred" - skulle man då strunta i att leta? Det är ett lite väl naivt synsätt i mina ögon.

Några människor som på grund av sitt illabefinnande kanske tänkt göra överilade saker, kanske kan hjälpas tillbaka till livet genom att dom hittas och på så sätt få en ny chans i livet.

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

[HelNelson]
2012-12-13 13:08
#6

#2 > De som inte vill hittas är svårare att se !

Hur kan dom vara det?

#4 > Ja tyvärr har detta med Missing peopel slagit lite fel

Ja hur menar du här?

Annons:
Jane-Lyzell
2012-12-13 13:32
#7

5 Håller med dig Missing people gör en fantastisk insatts.

Men på sista tiden har de märkts att- det just kommit upp personer som inte vill bli hittade- eller personer som håller sig undan av olika andledningar av egen fri vilja - jag antar detta är barnsjukdommar i organisationen och de lärs sig av alla misstag.

Det har ju även förekommit att personer letat efter sådana som är i skyddat boende för den som söker dem - så…. det är dessa fall jag menar!

Är själv med i organisationen och jag vet vilket arbete som läggs nedKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2012-12-13 13:34
#8

6. Därför den fria viljan säger att de inte vill hittas - se även inlägg 7 för din andra fråga!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Fredrik1
2012-12-13 13:51
#9

#7. Förstår nu hur du menar. Glad

Personer som har skyddat boende eller skyddade identiteter och som eftersöks av någon som t ex är ute efter som, som dom önskar vara skyddad ifrån, måste på något sätt kunna bekräftas av polisen att sökningen ska avblåsas. Polisen kan ta reda på dessa uppgifter och förmedla till Missing People, att de ska avblåsa sökningen på grund av yttre omständigheter.

Angående personer som inte vill bli hittade, kanske det kan vara svårt att dra en gräns, om försvinnande beror på någon sjukdom ?

Det enklaste och mest skonsamma för alla parter,är ju trots allt om en person önskar vara ifred att den på något sätt förmedlar detta till sin omgivning.

Är även jag medlem i Missing peopleGlad

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

[HelNelson]
2012-12-13 15:29
#10

#8 Är det så enkelt att om dem inte vill bli hittade så går det inte att hittat dem för ett medium?

#7 Har du hjälpt till att hitta någon med missingpeople

ellen1960
2012-12-13 17:15
#11

Nei, men jeg tror at folk som absolutt ikke vil bli funnet ikke sender ut så mye energier som en som prøver å medele noe til sine nære og kjære….

Jane-Lyzell
2012-12-13 17:31
#12

10 Ja

Har inte varit ute så mycket ännu- har bara hunnit varit med 1 gång.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: