Annons:
Etikettspiritualism
Läst 1221 ggr
[Zeffe]
2012-11-14 00:09

Ny medlem

Jag vill bara skriva ett litet inlägg som en kort presentation av mig själv och hoppas samtidigt att jag kan få vara en del av gemenskapen på denna trevliga och intressanta sajt. Har inte lyckats hitta en vettig bild på mig som Avatar ännu, men det kommer.

Det är lite Jane’s ”fel” att jag hittade hit nu för jag har använt det populära Goggle som förde mig till denna plats. Igår fick jag en stark impuls att söka mig tillbaka till den spiritualistiska rörelsen som jag varit frånvarande ifrån i 20 år nu och gogglade på Ramsbergsgården (Tack Jane!). Jag var mycket aktiv under en 10-års period och det var 80-talet. Jag var med i en fantastisk förening där ljuset flödade och där kärlek, medmänsklighet och respekt för alla var lite av ledorden. Det var cirklar i medial utveckling av olika slag med handledare. Det var seanser och mindre grupper där vi som gick i cirklar fick prova våra olika förmågor. Det kom förstås även besök utifrån av medier från hela landet och även utrikes ifrån. Jag deltog på många fina kurser och träffar på Ramsbergsgården och jag har rörelsen att tacka för mycket.

Ursprungsanledningen till att jag sökte mig dit var att jag själv höll på att
bli ”tokig” och började bli fysiskt sjuk och inte förstod vad som hände mig.
Som 20-åring var det väldigt skrämmande att inte veta vad som var "fel" och jag sökte olika svar på mina frågor. Allt från att jag slukade Martinus läror till Astrologi. Men en dag såg jag en annons i lokaltidningen om att det skulle vara en seans på den lokala spiritualistiska föreningen som jag inte visste vad det var för sammanslutning. Men jag gick dit och blev bemött med en fantastisk värme och jag överdriver inte om jag säger att det förmodligen räddade mitt liv. Jag blev "omhändertagen" och alla mina frågor rätades såsmåningom ut och inte minst så blev jag frisk! PS Det har jag papper på!

Hela rörelsen var som en enda stor familj och även om det fanns olika åsikter emellanåt förstås, så fanns det en väldigt stor respekt för varandras integritet och åsikter och det blev aldrig hårda ord eller pajkastning. Dessutom var det fyllt av humor och ingen stod över någon annan. Under
en 5-års period hade jag också förmånen att få ha ett medium som både mentor och god vän. Tyvärr finns hon inte bland oss idag i denna värld, men hon har säkert ett vakande öga över oss och småler som hon brukade göra.

Nåväl, i slutet av 80-talet stod jag i begrepp att börja som medium själv, men det hände en hel del saker som förändrade hela rörelsen och när jag själv var redo hände det så mycket negativt och jag såg folk komma in i rörelsen med helt andra motiv än det jag själv kunde stå för. Nu är jag snäll i
min skrivning. Det gjorde att jag hoppade av och det var nog bland det jobbigaste beslut jag har tagit.

Efter det tillfället har jag haft noll kontakt med rörelsen och först igår pockade det på min uppmärksamhet igen. Men jag ser nu att det har hänt otroligt mycket under alla dessa år och ”rörelsen” känns lite splittrad om den ens finns och jag ser att diskussionerna kan gå hett till, så jag har plockat fram hockeyhjälmen här Flört

Jag kanske inte använder samma vokabulär som ni är vana och jag kanske också tar vissa saker för givet och vice versa. Kommunikation kan vara problematiskt. Jag kommer säkert att ställa många frågor för jag är nyfiken av mig och jag svarar självklart i samma anda.

Jag har läst en del trådar under dagen och jag ser att det finns en del kontroverser mellan olika grupper, men inget jag tar någon större notis om. Jag tror mer på den ljusa kraften och håller mig till den.

Ser att jag skrivet en himla massa ”rörelsen”, men jag tror ni förstår Skrattande

/Uffe

Annons:
Jane-Lyzell
2012-11-14 02:04
#1

Välkommen in Uffe - du har gjort min dagGlad- hoppas du ska finna mycket glädje här!

god natt och god morgon - och tack för du delar med dig !

berätta gärna hur det var på din tid i rörelsen?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2012-11-14 13:40
#2

Hejsan och varmt välkommen till denna lilla oas av åsikter, debatter, kärlek och lärdomar.
Jag hoppas också på att få höra mer om hur det var förr, spännande!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

lenjon1
2012-11-14 14:45
#3

Välkommen…här inne är det ljus och värme. Väldans mysigt om du frågar mig…

Ska bli spännande att höra dig delge massor av dina tankegångar och erfarenheter…

kram

lena

[Zeffe]
2012-11-14 23:06
#4

Tack för det varma välkomnandet Glad

Jag ska skriva lite inlägg när jag börjar känna mig hemmastad och jag följer de trådar som finns. Märker att det har kommit så många ny grenar inom området sedan jag höll på och det kommer att ta lite tid att greppa allt nytt.

Självklart kan jag berätta lite hur rörelsen kunde te sig på 80-talet och mina erfarenheter såsmåningom , men då uppkommer lite funderingar kring anoymitet. Kan jag namnge personer vid tidpunkten eller hur anonymt är det brukligt att vara. Självklart är det bara positiva händelser som jag kommer att ta upp då. Jag får fundera lite.

Tack och Natti Natti

Jane-Lyzell
2012-11-15 19:17
#5

Zeffe - posetiva händelser ifrån förr - går bra nämna namn Flört värre med negativt.

ska bli spännande!Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: