Annons:
Etikettguider
Läst 3520 ggr
camasufri
11/12/12, 10:58 PM

Blir slagen av häpnad och tvivel

Bestämmer mig för ett nytt försök att bli presenterad av min blyga viol till guide. Ligger där ett bra tag och ber och tigger och ber……… om att hen ska kittla mig i pannan innan vederbörande ger sig tillkänna…..

händer allt annat, dock inte det. Får en flyktig tanke om att det känns som det var en kvinna, vet inte varför, kanske på grund av damen som visade sig då jag var barn, sen från ingenstans kommer namnet Sandra. Var kom det ifrån tänker jag. Ok Sandra. Är det ditt namn? Och jag får en glad känsla ihela kroppen. Eftersom hen verkar väldans blyg ville jag inte pressa hen mer utan tänkte det kommer i sinom tid, så jag tackade så mycket för i kväll.

Går och sätter mig vid fejjan där en vän lagt upp en länk gällande hårextensions, bläddrar lite där tills jag fastnar för en kvinna med enormt vackert hår. Modellens namn?

Sandra………..

Förvånad

/ Carina

Annons:
Lemonneater
11/12/12, 11:02 PM
#1

Hur tar man kontakt med sin guide?

[MikeW]
11/12/12, 11:14 PM
#2

Wow creepy! :O Fast coolt! :D

Jane-Lyzell
11/13/12, 12:21 AM
#3

Härligt och kul- du fick det bekräftat namnet igen Skrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

camasufri
11/13/12, 10:39 AM
#4

#3

Ja det var det jag kände också, att eftersom jag är så attans trög får de väl vara tydligare, haha

Har ju förstått att jag har väldigt svårt att lyssna till den svaga röst som brukar föregå allt annat Tyst och när jag analyserade vad jag "upplevde" så känslan av feminism inte bara har med damen från förr att göra, jag fick en skymt som jag upplevde nere vid hakan av ett mycket svagt ansikte och det försvann lika snabbt som det kom och det var inte hela ansiktet bara från näsan och upp, häromkvällen f ick jag se ett par ögon så lysande, påminde om dem hos kvinnan när min man hade börjat sin resa…… Sen namnet, det var det första och enda som kom upp och jag känner ingen Sandra……

#2

Ja det var roligt. Har varit tråkigt att inte kunna vara mer personllig när man snackar med "sina gubbar" fast i detta fall blev det ju tanter haha

#1

Hellas här på sajten brukar ha bra idéer Flört

"Förbered dig för en lugn stund i en lättare meditation.
Ta fram en stol, sätt på lite finstämd musik.
Sätt dig ner på stolen med händerna löst liggande i ditt knä med handflatorna mot dig. Jag föredrar alltid att ha bägge fötterna i golvet men sitt i en sådan ställning att det känns bekvämt för dig.
Fördelen med att sitta på en stol är att risken minskar att man går ner i för djup meditation eller somnar.
Här ska vi vara vakna och aktiva :).

Sitt så en stund och var i din egna ande.
Visualisera att Du har ett litet ljus i magchakrat som du sakta ökar styrkan på tills ljuset sträcker sig utanför din kropp och omringar hela dig.
Känn in ljusets helande kraft och låt det cirkulera och värma din aura.
Ljuset är till för dig idag.

Be nu din Huvudguide att närma sig dig, sitt avslappnad och flyt bara med i flödet.
Känner Du någonting?
En flyktig beröring, en sockerdrickspirrande känsla eller kanske killande i huvudet?
Be din guide komma närmare och närmare till du känner guiden.
Jag brukar känna en stark värme och ett pirrande på kroppens baksida, ibland slår det även lock för öronen. Man kan få lätt hjärtklappning och det blir lite tyngre att andas.
Känns det obehagligt ber du guiden att backa, vill du ha tydligare signaler ber du guiden komma närmare.

Guiden kan även visa sig genom ett pill på ett öra så om du känner någonting, be då guiden sluta och sedan att h*n ska upprepa "pillandet" allt för att du ska kunna känna dig säker på att det inte är vanligt killande.

Guiderna ser oss som ljus och vet inte hur nära de är eller om vi upplever det obehagligt vilket gör att det är vi som måste kommunicera ut om de kan komma närmare eller om de behöver backa.

Det man nu kan göra är att be dem visa sig (visuellt) eller kanske kan du fråga efter Guidens namn.
Det är inte säkert att du får se guiden eller får några namn men allt är ändå som det ska vara.

När Du känner dig färdig med ditt första möte tackar du guiden för att h*n kommit till dig och ber sedan denne att sakta och försiktigt dra sig tillbaka.

Dra tillbaka ditt ljus genom att dimma ner det så att det endast blir en liten ljuspunkt kvar i ditt magchakra.
Har du problem med Dicsiplinen kanske du kan finna tips här:
http://spiritualism.ifokus.se/articles/4d713665b9cb46223904e71c-disciplinera-dig?articles-2

Ja det är så här jag gjorde till att börja med när jag hade mina möten med min Huvudguide.

Observera!
Var noga med att endast bjuda in din Huvudguide så att Du först lär dig att bli riktigt säker på dennes energier.
Bjuder man in andra ledare har man tillslut inte en aning om vem som gör vad och vem av dem som är Huvudguiden.

Bli inte förvånad om det kommer en helt annan Guide än vad du kanske trott är din Huvudguide. Det är väldigt vanligt att man får en Aha upplevelse :)"

Men är du som jag så lär det ta tid haha Skäms

/ Carina

Hellas
11/13/12, 12:21 PM
#5

#4 *Fniss* Fast det är Jane som ska ha kred eftersom det är hennes metod jag utgår ifrån Kyss.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

camasufri
11/13/12, 2:45 PM
#6

Oj

#5 Skäms

F'låt en feling som ynglar,  eller jag menar en yngling som felar, Jane Kyss.

/ Carina

Annons:
lenjon1
11/13/12, 9:22 PM
#7

Jag känner så väl igen mig i det du skriver camasufri…att man behöver övertydliga svar då man inte riktigt litar på det man får till sig. Gissar att det är en övningssak, att man vågar lita på det man får till sig.

Kan ju säg att jag idag är bättre än förr, vågar lita. Men många är gångerna då jag ber om svar om och om igen och tror att universum är galet trött på mig då de nästan skriker - men snälla Lena - vi ger ju dig svaren om och om igen. Lyssna inåt du har svaret där…

Jane brukar svära och säga ordet tålamodTungan ute vilket är det absolut svåraste och fulaste ord jag vet…är född utan tror jag…men förstår ju så väl att hon har rätt…

Kram

Jane-Lyzell
11/13/12, 9:45 PM
#8

Ha ha ha tålamod Tungan ute

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

camasufri
11/13/12, 10:22 PM
#9

#7 och 8

Ja de e ju de, jag kan inte vänta långsamt nog! Jag vill ha svar nu och det ska vara klart som korvspad!

Men jag tror att jag i alla fall gör livet glatt för de stackarna för de måste skratta sig trötta Flört

Vilken tur man har sån charm, haha och att de har tålamod så det både räcker och blir över Skrattande

/ Carina

Jane-Lyzell
11/13/12, 10:38 PM
#10

9 Ha ha ha ha Kämpa påFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lenjon1
11/14/12, 2:42 PM
#11

Camasufri….du är för söt…man kan ju alltid hoppas att de skrattar åt sådana som du och jag…

kram

camasufri
11/14/12, 3:22 PM
#12

Kyss

/ Carina

theonaess
6/3/13, 8:04 PM
#13

#4. Men hur säger man till huvud guiden att komma närmare? ska man säga det ut i rummet elr bara i huvudet?

Annons:
Jane-Lyzell
6/3/13, 8:59 PM
#14

13 vilket som :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
6/4/13, 10:04 AM
#15

#13 Bra fråga , det har jag också undrat! Så nu vet jag det! 🙂

[Bettanbop]
6/4/13, 10:24 AM
#16

Jag hakar på här om det är okej 🙂

Jag har också försökt få tydlig kontakt, kanske inte varit ihärdig, men bett om kontakt utan större resultat, men så här om dagen när jag satt och mediterade och ställde en fråga så var det någon som var där, bad om att denne skulle visa sig tydligare, då dök det upp ett par ögon mitt framför mig ett kort ögonblick, ögonen hade ett asiatiskt utseende.

Jag ska prova ditt sätt  🙂Tack för beskrivningen 🌺

Jane-Lyzell
6/4/13, 1:38 PM
#17

Tänk på att era ande vänner ser ert inre ljus (andekropp) inte er fysiska kropp - så ni måste tala om för dem hur nära de kan och får komma - hur mycket ni rent vibbrationsmässigt tål deras närhet 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Bettanbop]
6/4/13, 4:28 PM
#18

hur vet jag det då, var första reaktionen, jo det borde jag ju veta själv och känna hur nära de kan komma.

Men måste ställa frågan ändå. Hur vet jag hur mycket jag tål och hur nära de kan komma vibbrationsmässigt?

Jane-Lyzell
6/4/13, 4:57 PM
#19

18 det känner du🙂Om du får reaktioner som Svettningar ,värmebölja - hjärtklappning- lätt illamående, stel eller känsla av att inte kunna röra dig - då är de för nära.

Det ska kännas som en sval sommar bris - lungt o behagligt😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
6/4/13, 7:46 PM
#20

#19 ! Men JANE!!! TACK!!!

jag har länge undrat vad det är som gjort att jag mått PRECIS så flera kvällar i rad! helt från ingenstans! och oftast på kvällar när jag sitter framför datorn (oftast här inne) och läser… lägg till yrsel på listan med… å nu vet jag! tack igen! trodde jag var "sjuk"…

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
[Bettanbop]
6/4/13, 8:11 PM
#21

Okej…..men svettningar och värmebölja har jag ändå 😃

nej men skämt åt sido 🙂 Tack Jane" ber man dom bara att back lite då?

Jane-Lyzell
6/4/13, 9:59 PM
#22

20 Ja lägg till yrsel med, snurrig 🙂

21 Hi hi hi har kommit dit med :-) Ja du ber dem backa🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

camasufri
6/10/13, 6:37 PM
#23

Jag har också haft skumma känningar ett par gånger…..
Hjärtklappning et par kvällar i sträck och undrat vad det varit frågan om. Därefter tänkt att "Carina du dricker för mycket kaffe"

Men är man klok som Jane fattar man juh! 

Så klart att det varit några som varit för närgångna när man ligger/sitter där och snackar med sina gubbar och gummor för det var ju inte där tidigare :P

Jag kände inget sånt däremot när Sandra presenterade sig, så antingen kommer hon närmre nu eller så är det nån annan.

Krammen

/ Carina

Jane-Lyzell
6/10/13, 10:07 PM
#24

23 sandra vem är det ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

camasufri
6/10/13, 11:38 PM
#25

Den jag tror presenterade sig som min guide högst upp =)

/ Carina

Jane-Lyzell
6/10/13, 11:50 PM
#26

25 aha - då är det inte så konstigt, du inte känner så mycket - ni har blivit ett 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

camasufri
6/12/13, 12:44 AM
#27

Nu fatta jag ingenting 😡

Är det bra? Eller dåligt? 🤔

/ Carina

Annons:
Jane-Lyzell
6/12/13, 1:10 AM
#28

27 Ha ha ha Bra - du har vant dig vid din guids vibbration /energi - det påverkar inte din fysiska kropp så mycket - det är då ert arbete  tillsammans kan ta fart 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

camasufri
6/12/13, 10:00 AM
#29

Åh!
Skönt =D

Blev nästan lite orolig där 😛

Tack Jane

/ Carina

[ghostdoggy]
7/4/13, 7:12 AM
#30

läser att ni försöker frammana dem sj..är d bara jag  el nån fl som blivit uppsökta av vägledarna/guiderna personligen utan nån som helst funderation före hur man ska kontakta dem..hade henne*namnet fick jag direkt,mikaela* iofs 2 dar släpandes efter mig innan jag förstog hur jag jag skulle ta kontakt😃första å andra kontakten var enorm..var så mye kärlek å värme,lyckan var total,kändes som jag hade ett pulserande ljusklot inuti mig som växte sig större hela tiden..vet direkt nuför tiden då hon behagar dyka upp,får ett litet lyckorus,av nån anledning så håller hon kontakten tätare än vad jag gör😃

palmblom
7/4/13, 7:51 AM
#31

Den meditations övningen är bra, jag använder själv en liknande teknik när jag vill nå min plats. När jag var åtta år lärde min sensei mig min teknink. I min meditation låter jag min fjäril komma genom en ring av ljus. Ljuset låter jag sen växa tills det omsluter mig. När jag kommer hit är min kropp i vila men mina tankar kan fortfarande hoppa lite. Nästa steg jag gör för att få alla sinnen fokuserade är att ge all konsentration jag har på fjärilen. Den får hoppa från ben till axel osv. När jag känner att allt mitt fokus är på plats kan jag gå vidare på olika sätt.. Vi (jag och min sensei) tränade måndag onsdag i åtta år på bara den här tekninken femton minuter åt gången (efter judo träningar) och det tog mig ändå flera år till efter att våran träning tog slut som jag riktigt kunde sjunka ner i den. Det är viktigt att sitta skönt. Vi satt alltid på samma sätt och våran meditation föregicks alltid av hälsnings cermonier och avslappning. Cermonierna före en meditation känns lika viktiga för mig som avslappnings övningarna för att förbereda mig själv på det jag ska göra.

/Mvh Anders

[ghostdoggy]
7/4/13, 11:42 PM
#32

tror inte jag kan kalla d meditation från min sida eftersom jag var i kontakt med min vägledare i vaket tillstånd..var hon som sökte upp mig och inte tvärtom,hon kommer när det passar och kan tydligen inte kl heller😃känns som om vi skulle vara sammanfogade el nånting vandrar så mycket kärlek och värme mellan oss

Upp till toppen
Annons: