Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1990 ggr
OneMoreSmile
2012-11-10 02:44

Hjälp med att hantera situationen

Hej!

Jag är ny här och ganska ny på det hela taget när det gäller att vara öppen. Jag har känt av saker i flera år men alltid slagit bort då jag helt enkelt har varit rädd. För ungefär ett halvår sedan så släppte rädslan och en helt ny värld ny värld öppna sig för mig.

Till en början fick enormt mycket positivt till mig vilket var helt fantastiskt. Jag har nog inte mått så bra på länge som den under tiden. Dock så kanske jag omedvetet öppnade upp mig och skyltade för mycket med min öppenhet för efter det positiva så har jag nu i ett par månader fått kämpa med negativitet.

Jag har dålig koll på vad saker och ting kallas i den här världen så jag får beskriva det med egna ord så gott det går. Så här ligger det till: Jag har fått någoting till mig som försöker påverka mig negativt och manipulera mig. Den här anden eller vad det nu är försöker spela på mina rädslor samt ljuger för mig och utger sig för att vara andra andar, ibland personer som jag har känt i mitt liv. Det har inneburit att jag har otroligt svårt att lita på de sakerna jag får till mig och det känns som den försöker och till viss del lyckas blocka de positiva energierna som jag får till mig. I början var det lätt för mig att bekämpa det hela med kärlek men jag känner att det blir svårare och svårare ju längre tiden går. Nu har jag helt enkelt gått över till att bli bestämd och vid varje kontakt så förmedlar jag inte vill ha någon kontakt och att den ska försvinna här i från. Jag vet inte om det är rätt approach till det hela så ni får gärna skriva om ni har något tips på att annat man kan göra.

Den här anden försöker intala mig att jag är lider av sjukdomar, att mina familjemedlemar kommer att råka illa ut och jag har även fått direkta dödshot till mig själv. Jag är dock inte rädd, för jag vet att det är jag som bestämmer. Jag har försökt att hjälpa den över på men den kommer tillbaks och säger sig inte höra hemma i ljuset. Den har även försökt intala mig att den är en demon men det är inget jag tror på för det känns inte så. Det känns bara som ett försök att manipulera mig.

Min approach som jag sa tidigare är rätt tuff nu, den ska inte vara här och är inte välkommen, jag står på mig och vet att det här är inget som jag ska lägga på mig själv. När man stöter på människor i livet som försöker trycka ner en så är det ju en typ av projektion där de har något inom sig som de inte kan hantera och försöker då lägga över det på någon annan, om jag förstår det rätt så är det samma sak med den här typen av andar.

Vad jag har förstått det som så är enda sättet att komma undan det här att jobba med sig själv för att utvecklas som person och framför allt för att må bättre och hitta glädje i livet. Jag jobbar väldigt hårt med detta men det känns som att så fort jag det händer postiva saker inom mig så får jag besök som ett brev på posten och den försöker ta den energin.

Det jag vill veta och höra hur ni tycker är följande: Är det rätt tillväga gångssätt att sätt ner foten och vara hård eller ska jag försöka att skicka kärlek och ljus till den. Det jobbiga med kärlek är att jag har svårt att hitta den känslan för tillfället när det inte gäller mina nära och kära, och när det gäller nära och kära så vill jag helst att de ska ta emot den energin då de behöver det nu.

Det här inlägget blev kanske lite flummigt men ni får hoijta till om det är något som är oklart.

Tack för er input :)

Annons:
Jane-Lyzell
2012-11-10 09:30
#1

Har kurs här nu så hinner inte svara så mycket (svarar mer sen)

Men tycker du gör rätt i att vara bestämd - ge det ingen energi - och stäng ned din förmåga - under en lång tid ! Ju mer du nonchalera det mindre kul tycker den energin att det är - be för den och be din ledare/guid /änglar att hjälpa dig!

Jag antar att du inte tidigare hört dessa röster/påverkan !?-

Detta är baksidan att släppa in allt i början av utveckling!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2012-11-10 11:10
#2

Det låter inte som en trevlig situation och som Jane skriver så är det viktigt att vara bestämd. Du har inte öppet hus och det är viktigt att Du lär dig att på ett kontrollerat sätt enbart bjuda in dina nära och kära.
Det finns ingen anledning till att släppa in andra energier.

Det jag skulle göra som första åtgärd är att under en tid enbart arbeta med Disciplin och att tona ner din egna energi så att den inte signalerar att din kanal är öppen. Här är ett sätt att göra det på, läs även hela tråden, det finns även tips i tråden som är bra.

Disciplinera dig

Dessutom skulle det vara bra om Du enbart arbetar med Din andliga ledare även kallad Huvudguide och skapar en relation er emellan innan du tar kontakt med andevärlden.
Din andliga ledare är din bäste vän och det är h*n som sedan hjälper till att styra upp vem som släpps igenom och använder dig som verktyg.

Att vakna

Råd och tips om bättre kontakt med guide Inlägg #6

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[ghostdoggy]
2012-11-10 23:38
#3

Tack hellas =) äntligen har jag ett vettigt svar .

OneMoreSmile
2012-11-11 02:27
#4

Tack för era svar, det uppskattas innerligt. Känns helt fantastiskt att jag hittade hit och får hjälp av er.

#1 - Jag försöker nonchalera det så mycket det bara går och fick extra styrka att göra det nu tack vare era inlägg.

**Jag antar att du inte tidigare hört dessa röster/påverkan !?-
**Nej, jag har inte hört det här tidigare, dock har jag varit med om en liknande sak innan, när jag hade mycket rädsla, men då fick jag hjälp att få rätsida på det. Men den gången var det inte lika påtagligt som nu.

#2 - Tack för länkarna, jag har läst igenom trådarna och har en mycket klarare bild av vad jag behöver jobba på. Jag satte direkt igång att jobba på disciplin och försöka stänga ner och hålla energin inom mig. Ska verkligen fokusera på det den närmsta tiden.

Det där med min vägledare tycker jag är svårt just i den här situationen, har svårt att överhuvudtaget "få in" vägledaren i det här skedet när den här energin pockar på uppmärksamhet. Har haft kontakt med vägledaren tidigare. Förmodligen är det väl så att jag inte ritkigt har lärt mig den här biten än, men jag ska försöka skapa och bygga en relation med vägledaren.

Hellas
2012-11-11 13:52
#5

#3 Det är alltid roligt att finna rätt "knappar".
Vi är ju alla olika och använder oss av olika språk så ibland kan det ta ett tag innan man finner det som verkar kännas rätt i hjärtat.

Lycka till!

#4 Jag hoppas att du finner dina vektyg för att kunna disciplinera dig och sedan, när det lugnat ner sig lite, även kan upprätta kontakten med din Guide för det är då du på allvar kan börja arbeta med din medialitet.
Prova meditationen jag gav tips om i inlägg #6 i den här länken:
Råd och tips om bättre kontakt med guide
Förhoppningsvis fungerar den även för dig :)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: