Annons:
Etikettguider
Läst 2845 ggr
[ghostdoggy]
11/8/12, 5:42 PM

guide/guider

är det ,vet inte hur jag ska skriva..lol

men är det normalt att en guide kontaktar dig,för funderade igår på det å idag så har jag haft möte,ska visst ha en till åxå..men lät som att jag skulle få träffa henne vid ett senare tillfälle,hon visste själv inte om jag var redo för detta men att det var dax,hon sa att hon är här för att vägleda mig

Annons:
Jane-Lyzell
11/8/12, 5:53 PM
#1

Vad är problemet - låt de visa vad de vill Glad

Om de vill få din uppmärksamhet så gör de allt för att få den - om det är viktigt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
11/9/12, 8:47 AM
#2

Du måste nog bara våga tro på att det är så, var tacksam att de finns där och vill vägleda dig.Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[ghostdoggy]
11/10/12, 11:29 PM
#3

det är inget problem för mig,problemet är att jag känner mig nästan sinnessjuk för jag kan både se och höra henne,men ser hon i huvudet typ bakom ögongloberna,känns så overkligt,hon säger sj att jag ska lita på det jag känner,har både visat saker å gett namn och även gett svar på saker som jag funderat över ett tag som jag inte fått svar på tidigare,hon sa även att jag har en till guide,men som jag ska få träffa senare,eftersom jag var långt ifrån redo för det mötet.tror det är ungefär 2 år sen jag öppnade mig helt för att det finns spöken andar å efter det har det bara galopperat iväg,har börjat känna folks känslor,känner direkt när jag kommer in i ett hus om det finns nått annat där osv,ibl har det varit så illa att jag varit tvungen att gå ut för det har känts som jag håller på att kvävas.så jag får jue mer å mer insikt iallafall =)

AnnikaIII
11/11/12, 1:05 PM
#4

Det låter för mig som om du borde börja stänga ner lite och hitta en form som är bra anpassad efter hur du orkar och kan hantera det du får till dig. 
Det är inte så bra eller särskilt sunt att vara så pass starkt påkopplad att man inte mår bra fysiskt (eller psykiskt), det är ändå du som ska bestämma hur och när du vill bli kontaktad.
Bara för att vi människor har dessa upplevelser så betyder det inte att vi avsäger oss kontrollen över vår hjärna och våra upplevelser ska vara anpassade efter vad som känns ok.

Du borde säja nej ibland när det inte passa dig att ha kontakt, du måste lära dig att säja till guiderna att det är för stark, för nära och för intensivt. Klart du ska, det ska ju vara en jämbördig dialog mellan er inte att den ena stryr över den andra. Om du känner så att du blir styrd så borde du ifrågasätta det du kallar guide….om det skulle kännas lite väl underligt så be om en ny guide, vi har rätten även det. Vi ska må bra, bli upplyfta, känna glädje och värme inombords, gör vi inte det så är det mer än ok att ifrågasätta.

Vi är inga viljelösa löv som fladdrar i vinden utan vi är tilltänka samarbetspartners och då ska det vara på lika vilkor och en kärleksfull guide vet detta och skulle aldrig göra något som skador oss människor som de tar kontakt med….men ibland behövs det finjustering och den står vi själva för.

Lycka till nu….Glad

Carpe momento

camasufri
11/11/12, 8:07 PM
#5

#4

varje dag lär man sig något nytt !! Skrattande

Så man kan be om att få byta "handläggare"? Förvånad

Det trodde inte jag……. Trodde man snällt fick dras med dem man blivit "tilldelad"

Hm

Tack Glad

/ Carina

Jane-Lyzell
11/11/12, 10:09 PM
#6

3 Oj då håller med annika här - inga andevänner ska styra dig - då får du backa tåget och bytta spår! - du bestämmer!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Elpida
11/12/12, 9:24 AM
#7

Mycket bra skrivet av annika!!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Choklad
11/12/12, 1:12 PM
#8

möter du din guide med kärlek så får du kärlek tillbaka.

Om din guide vill styra dig, vilket jag inte tror är fallet här, så säg nej till den guiden för det är inte din riktiga guide.

Jag tror att det är din egen förvirring som har uppstått då du har fått uppleva allt så snabbt, då uppstår gärna en villrådighet och en viss förvirring och så börjar tankar virvla runt och man förlorar sin inre stadga.

Gör en övning varje dag som grundar dig och försök att ignorera det du inte vill uppleva.

Balans är bra men svår att uppnå, tycker jag iallafall..

försöker själv uppnå en balans, men jag blir oftast helt stängd.

Och kom ihåg att din riktiga guide, och andra "äkta" guider kommer med kärlek först.

Man blir inte rädd för  sina guider, de ser till att man inte blir räddGlad

(min erfarenhet)

U R us

[ghostdoggy]
7/4/13, 10:57 PM
#9

har aldrig nånsin varit rädd,avståndet var stort ifrån början..men så pass nära att jag skulle få känna all energi som flödade igenom mig,var så mycket kärlek,lycka att det är nästintill obeskrivbart hur d kändes,börjar få hyfsad kontroll,fick hjälp av min vägledare att stänga ner sovrummet,tar endast i mot släktingar där..men för andra e d tvärstopp och d respekterar d ,ingen som går över om jag inte ber dem..nu är ju inte besöken så täta att jag tar nån form av skada el så..utan jag trivs med min nya tillvaro och gläds av besöken från andra sidan..hon tittar in lite nu å då..vilket jag tycker e helt ok..men klockan kan hon definitivt inte😃

Jane-Lyzell
7/9/13, 8:25 PM
#10

9 Phu - det låter bra 😇

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[ghostdoggy]
7/8/21, 10:28 PM
#11

numera har jag lärt mig hantera alla dessa olika energier,mycket har hänt sedan dess och mycket jag lärt mig under dessa år sen jag skrev sist…vart en nostalgi tripp hära =)

Jane-Lyzell
7/9/21, 12:53 PM
#12

#11: Härligt - tummen upp 👍

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: