Annons:
Etikettandlighet
Läst 1343 ggr
[MikeW]
11/7/12, 10:25 PM

Hjälp..

Hej, nu är det så att det är en liten flicka häs hos mig. Hon heter Maja. Jag vet inte hur jag ska få henne att gå vidare. Hon är just nu i mitt rum, vad ska jag göra? (det verkar som att hon är förvirrad och inte riktigt vet att hon är död tror jag)

Kan inte se henne vilket är lite konstigt, brukar se skepnader. Fast känner av henne. Vad ska jag göra? har alldrig riktigt hjälpt någon över till andra sidan..

Annons:
AnnikaIII
11/8/12, 11:25 AM
#1

Jag skulle kalla på min Ledare för stöd och sedan skulle jag tala med tösen och berätta att det finns många vackra, snälla, fina människor runt henne som tar hand om henne. Jag skulle tala till henne som ett barn, kanske berätta något roligt, var lugn och saklig på ett sätt som ett barn kan förstå. 
Ingen är övergiven i andevälrden och Majas egen ledare och anhöriga finns där och det är inte så att du behöver föra in henne i ljuset det kan andevärlden göra så bra själva.
Vad vi kan göra är att trösta, råda, älska, berätta, stödja, inspirera så att "den döda" inte dras till jorden utan kan se allt det vackra som finns där.
Ingen är övergiven som sagt va….

ja, det finns ju en annan möjlighet att Maja helt enkelt är nyfiken och vill veta vad du gör och har inte det minsta behov av någon hjälp överhuvudtaget utan vill bara veta….ett å annat.

ja, det finns också möjligheten att Maja är en av dina egna guider som kommer i barnform och vill säja hej…varför inte fråga henne vad hon vill, hon kanske ler åt dig och vinkar hej då när hon fått bekräftat att du ser henne.

Det finns många orsaker varför de kommer vi ska nog inte förutsätta att der vill ha nån form av hjälp….det tror du väl inte om alla som ringer på din dörr heller….Glad

Lycka till…

Carpe momento

[MikeW]
11/8/12, 11:39 AM
#2

Ok tack :) Innan igår efter jag skrev detta så kom det en man också brevid henne. Kanske var hennes ledare eller någon familj.

Tack så mycket :)

Jane-Lyzell
11/8/12, 12:17 PM
#3

Håller med AnnikaIII - bra råd - Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

AnnikaIII
11/8/12, 3:34 PM
#4

Mike W…skönt att du kunde uppleva att hon inte är ensam och att andevärlden tar hand om de sina…:)

Carpe momento

Upp till toppen
Annons: