Annons:
Etikettlänkgalleri
Läst 3233 ggr
Jane-Lyzell
2012-11-05 23:59

Spöken – finns dom?

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/109490?programid=3117

Spöklikt hus. Foto: SvtFoto: SVT Bild

Vi inleder Alla helgons helg med spökhistorier från verkligheten. Andar ökar i popularitet, var femte svensk tror att människor kan gå igen och tv-programmen under rubriken övernaturligt är fler.

Har du känt en mystisk närvaro som inte går att förklara, eller varit i kontakt med en person som är död?

Misstänker du att huset du bor i är hemsökt av en eller flera vilsna själar? Har du upplevt ett, mer eller mindre angenämt, möte med en vålnad

Se mer i länken!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jessicahagstrom94
2012-11-06 00:07
#1

kan inte lyssna just nu..

men ja, jag tror att det finns andar.. det gör mig faktiskt illa till mods. jag har aldrig sett något som ser ut som en vålnad, men jag har känt obehag - som om någon kollar på mig. detta händer nästan jämt hos mamma när hon går och lägger sig och jag ska göra klart för att sova, halvspringer i hallen för att det känns som om jag är tittad på.

ibland kan det kännas som om man helt plötsligt ryser till, att man blir kall.. känns liksom som om någon är riktigt nära mig fast jag inte kan se någon. kan inte riktigt sätta fingret på hur det faktiskt känns när det händer..

alltså det är jätteläskigt!

Jane-Lyzell
2012-11-06 00:24
#2

Zoö - är första att inervjuvas!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mayolica
2012-11-06 12:35
#3

Ja visst fins det "spöken"? eller någonting vad det nu ärObestämd Närvaro känner jag ofta omkring mej, brukar då o då få en stark känsla av att någon är där fast jag inte ser någon?

För många år sen när när jag märkte av att det spökade i lägenheten jag bodde i blev jag väldigt rädd,det var över 20 år sen på den tiden trodde jag inte på något sånt o så hände saker som inte gick att förklara på något naturligt sätt?, det blev fel i min värld.

Om det finns några några vilsna själar i huset?  Jag har bott på ett par olika ställen förut som det har "spökat"ordentligt , men i den här lägenheten har jag inte märkt av något riktigt på det sättet? när jag flyttade in här kändes det ovanligt spökfritt o tråkigt.

Nu när det gått några månader känner jag lite olika energier ibland,ett par gånger har jag varit på dåligt humör och känt en jätteilska som inte kändes som min?  För ett par veckor sedan blev jag istället överaskad av en "skrattenergi" strax bredvid sängen var det som en fläck eller ett osynligt energi-moln av skratt i luften,helt plötsligt från ingenstans kom en skrattkänsla i mej och jag bara gapskrattade kunde inte hålla mej från att skratta och det var bara på just på den fläcken.

~ mayolica ~

Jane-Lyzell
2012-11-06 14:05
Perly
2012-11-09 23:27
#5

Hm på frågan i rubriken måste jag svara ja pga saker som hänt i ett gammalt släkt hus (finns dock inte kvar i släkten längre)

Alltid Oavsett

Perly
2012-11-09 23:27
#6

*Hänt och sätts

Alltid Oavsett

Annons:
Upp till toppen
Annons: