Annons:
Etikettandlighet
Läst 1522 ggr
Anniina
11/4/12, 8:21 PM

Jobbigt i Skolan!!

Jag har märkt att skolan har blivit nästan omöjlig, inte att gå till men läxor blir inte gjorda…. detta känns lite som ett heltidsjobb för sig och sen barn och hund mm….

Hur gör ni andra och vad har ni för framtidsplaner??

Om jag ändå ska lära mig leva med detta undrar jag vad man väljer för väg, är det fler som tycker det är svårt??

Vad jobbar ni med, har ni valt den mediala vägen fullt ut eller klarar ni ett vanligt heltidsjobb? skola?

Jag ser energier, andar mm mm överallt hela dagarna och blir hela tiden distraherad och har svårt att konsentrera mig på det jag ska göra då jag inte kan kontrollera vart andarna är och när de vill ha min uppmärksamhet…..

Berätta gärna om hur det var eller är för er i utvecklingen osv.

Kram :))

Annons:
Jane-Lyzell
11/4/12, 8:39 PM
#1

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[MikeW]
11/4/12, 8:49 PM
#2

Har liknande problem. Går i 9an och alla i min skola är så stökiga och dom flesta håller på med droger dom dricker, förstör på skolan och kan alldrig vara tysta. Och inte nog med det fast dom är alla (vill inte säga dåliga människor för det är taskigt)

fast dom är otrevliga i deras personlighet och är helt enkelt arga i hur dom är som person.

Och eftersom jag kan känna av andra människors kännslor och är otroligt kännslig för människor så börjar jag känna så som dom i skolan vilket gör att jag blir som dom. Och dom gör så jag inte har någon energi kvar i kroppen så att jag blir bara trött i skolan och får huvudverk och mår dåligt.

Slutade gå till skolan för ett tag (var hemma typ 3 veckor) för jag blev så sjuk i skolan. Nu ska jag till skolan igen på måndag. Nu kommer jag få gå helt själv i ett klass rum ensam. Fast detta kommer bara gå i en vecka sen kommer jag att må lika dåligt igen.

Det är så jobbigt.

Jane-Lyzell
11/4/12, 10:13 PM
#3

2 Oj det låter jobbigt - finns det ingen kurator du kan prata med på skolan? eller sjuksyrra!

Mins jag själv gick till sjuksyrran i plugget när det blev mycket hon förstod Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Anniina
11/4/12, 10:17 PM
#4

Finns det nån kurs nära Värnamo området om man känner att man inte kan lära sig allt på egen hand? :))

[MikeW]
11/4/12, 10:40 PM
#5

#3 har faktigst pratar med skol kuratorn. Hon vet allt om vad jag kan göra osv och så hon gjorde så att jag ska kunna börja skolan igen. Fast kommer bara gå denna vecka (eller till och med några dagar bara) sen kommer jag må dåligt igen.

Vet inte vad jag ska göra. I 8an gick det SÅ bra för jag var ensam i ett klass rum med min kompis som också är väldigt medial och rolig osv. Och då gick vi längst upp i skolan där det alldrig är några andra elever. Och det gick SÅ bra då! jag ville gå till skolan den tiden, jag gick i skolan då hela året vilket är stort för mig.

Jag brukar alltid börja i ett nytt år, gå i ungefär ett halv år och sen mår jag dåligt.

Önskar bara att saker kunde gå tillbaka till så som dom var. Fast hon läraren jag hade under tiden var tvungen att sluta, och min kompis bytte skola. Och hon har det också jätte jobbigt och är inte heller i skolan nu.

Tror inte jag kommer kunna klara av 9an. Och jag får inte gå om ett år för det gjorde jag i 7an. Så jag kommer bli tvungen att gå på tullen (skola för dom som inte klarar av 9an som får plugga till sina betyg där)

Min store bror gick på den skolan och jag kommer dö om jag börjar där.

Det är typ 20 gånger värre där än vad det är i min skola just nu.

Livet är inte lätt ibland. =/

orsakverkan
11/5/12, 11:30 AM
#6

Kanske lättare om du tar din medicin? http://spiritualism.ifokus.se/discussions/5096bf07d4ebea6d6c18449c-adhd-nagon-som-vet?discussions-1

ADHD kan tyvärr göra studier extra svåra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: