Annons:
Etikettermeditationartikel
Läst 600 ggr
Anniina
11/3/12, 11:07 PM

några andra tips på meditation...? :)

Jag brukar först försöka vara så avslappnad som möjligt, fötterna i golvet.

sen tänka mig att det växer rötter från knäna ända ner en halvmeter ner i marken som flätar sig ocg hakar fast som små krokar så att man inte ens kan lyfta fötterna från golvet, gör det sakta så att det verkligen känns som om det vore på riktigt, blir en stark pirrande känsla som rör sig neråt…

sen tänker jag att ett litet ljusklot åker genom alla shackran ända upp till precis innan halsen och det brukar kännas som om nått rör sig på insidan, som en liten luftbubbla eller nått liknande….

efetr det tänker jag mig att det blir jätte ljust och solen stiger i horisonten på en strand då jag älskar stränder och sol:)

då har det säkert gått 30-40min redan och då är jag heeelt avslappnad och jodad, det är då jag brukar fråga ''har jag min huvudguide med mig?'' då känner jag någon stryka mitt öra……har inte kommer längre än så med min guide, har inget namn än eller något men de kommer väl…

öppnar jag ögonen så ser jag färger, energier i luften som rör sig, nån enstaka genomskinlig gestalt mm, lite bokstäver/siffror men har hittills inte fått fram någon som jag fått ihop under meditation.

har även frågat min huvudguide om hennes/hans namn, hur länge den funnits med mig och om den ha några budskap till mig….men som sagt har  inte fått ihop något än:/

när jag stänger ner gör jag allt precis som innan fast baklänges:)

dimmar ner ljuset, ljusklotet åker nerför istället, drar upp rötterna ända upp till knäna och rör saknta på tårna onnan det släpper helt, sen tackar jag min huvudguide för att han/hon är med mig…

Hur gör ni? :))

  • Redigerat 9/10/20, 1:57 PM av Niklas
Annons:
Upp till toppen
Annons: