Annons:
Etikettandlighet
Läst 1079 ggr
Anniina
2012-11-01 17:45

Om jag inte vill helt enkelt....:/

Jag vill lära mig stänga ner, jag vill egentligen inte ha all denna andlighet med allt vad det innebär….jag är en grubblande känslig person, har adhd som gör det svårt för mig med min koncentration som det är redan o med allt det här så klarar jag inte min vardag….på en månad från att ha trott på detta och haft små bevis hela mitt liv så öppnade något upp mig, får in information om hela min släkt o människor runt mig, känslor mm mm……

jag ser dom, hör dom och alla förger som har med healing att göra….

jag vill vara skeptiskt och kunna skojja lite om det med mina vänner, kunna säga att jag tror det utan att leva i det, utan att veta hur stort det lilla man trodde på var….

detta är ju inget för mig, det förstör min skolgång, min framtid som jag o min sambo planerat….allt vad det innebär tar upp all min tid hela dygnet varje dag, kan inte sova, vill inte längre hälsa på någon eller gå någonstans där man måste verka ''normal'' så ingen undrar vad det är man tittar på mm mm……

om jag ber tillräckligt till mina änglar, min guide osv, kan de få bort denna ''gova'' jag vill inte gråta mig till sömns och undra vad jag gjort för att förtjäna detta, jag har två små barn som ser dom och leker med dom och väldigt ofta blir skrämda, jag tycker synd om dom när dom gråter och säger att någon är på deras rum mm, varför ska dom behöva se och höra detta, ska barn behöva veta att de finns i 2-4 års ålder???

hunden blir stressad av energin och ibland när det blir väldigt mycket så kräks han o blir lör i magen, pälsen börjar bli tunnare sen detta gick igång ordentligt ca 1 månad sen…..

vad ska jag göra, jag bad aldrig om detta…:(

jag vill gå till medium av nyfikenhet, inte bli ett själv….det är ju ett heltidsjobb, vad gör man i min situation för att få pengar ex? jag kan inte ens gå till skolan, från toppbetyg till att inte ens göra mina läxor….hur ska jag få jobb om detta ska vara mitt nya jag?

jag har svårt att smälta detta, jag vill bara att nån ska väcka mig och hoppas att jag lever i en dröm, både jag o alla runt mig är chockade över hur snabbt och mycket det blev.

jag behöver hjälp från nån som är RIKTIGT duktig på detta, nån vill säga mig något men jag kan inte tolka det, blir allt mer rädd,det kommer ju inte sluta innan nån kan säga vad det är….

bokstäver, bilder, nummer mm bildas runt mig på allt jag tittar på vart jag än går.jag vill ha mitt liv tillbaka och leva i nuet med mina barn o min sambo som saknar min närvaro. inte ens duscha får man göra ifred:(

mvh ''trött & ledsen''

Annons:
[MikeW]
2012-11-01 18:57
#1

Jag är så ledsen att det här blev så jobbigt för dig. Jag vet inte hur man stänger av det. Och jag hade det också jobbigt i början fast jag har lärt mig väldigt mycket tack vare det, och nu menar jag inte bara liv på andra sidan eller mediums osv.

Jag har lärt mig hur jag kan bli en bättre människa, vad vi kan göra för att hjälpa planeten och alla människor i den och en massa mer. I början kanske det blir otroligt mycket, det var det för mig också. Jag kunde inte dusha hemma för jag var så rädd. Jag kunde inte somna om nätterna och grät mig till sömn ibland till och med.

Jag försökte ta kontakt med medium så att dom kunde ta bort allt det jag kände och jag kände mig precis så som du och frågade mig själv "Varför händer just detta mig?"

Och nu inser jag varför! Jag är så glad och lycklig varenda dag nu tack vare allting som har hänt! Jag har äntligen en anledning att leva. Och vet att om det någon dag skulle bli för mycket så kan jag meditera, prata med min guide som är så himla underbar så det inte är sant!

Jag har väldigt stora problem med skolan för jag känner det andra gör och det är otroligt jobbigt för mig. Och om inte jag hade Mark (min guide) då skulle jag säkert ha tagit mitt liv för det är så jobbigt.

När jag är i skolan och det blir jobbigt då kommer han och säger "lugna ner dig mikael, allt är bra, jag är här. Fokusera på dina andetag och släpp dina tankar" När han kommer blir jag så lugn igen.

Och jag tror att anledningen till att jag fick alla dessa saker är för att ändra mitt liv till det bättre, så som det har gjort. Och innan allt hände så var jag en ganska "dum" person. Jag ville bara ha pengar, brydde mig inte riktigt om andra och ville bara leva mitt liv utan någon annan. Fast nu tack vare allt detta så är jag jätte snäll, jag ska nu också börja arbeta på mina låv med att hjälpa äldre människor. Med att gå ut och handla, bära saker osv.

Och när jag blir stor så vill jag bygga brunnar i afrika för dom som har svårt att få rent vatten och måste gå långt för att få det. Och jag vill bara hjälpa andra nu. Hade inget av detta hänt så hade jag säkert vilja dricka, hålla på med droger och inte bry mig om andra.

Så jag tror inte att det är en dålig sak för dig att detta händer, just nu kanske det verkar som dåligt fast det kommer nog bli bättre med tiden. Och dina barn ser det bara för att alla barn kan se sånna saker. (dom flesta iaf)

Fast dom kanske ser det som en dålig sak för dom inte förstår det, det kanske bara är någon (kanske deras guider) som bara vill deras bästa och är med dom för att se till så dom mår bra.

Låter lite dåligt det där med hunden, fast prova ta dit ett medium och se vad h*n säger, om det är snälla andar eller inte.

Du gör som jag gjorde, tänker bara att det är dåligt. Fast det är det nog inte, det är säkert bra att det händer för vem vet du kanske kommer ändras av det. Och du behöver inte bli medium bara för du kan dessa saker som du kan.

Jag tror (någon kan rätta mig om jag har fel) men jag tror att när man precis blivit otroligt öppen för sånna här saker då skiner ens ljus väldigt starkt och då säger det ljuset typ "Jag är väldigt öppen, kom till mig!" Och det starka ljuset drar tills sig andar för det ljuset är SÅ starkt. Och med tiden så går det ljuset ner lite.

Jag förstår vad du går igenom och jag vet hur mycket av ett helvete det kan vara, fast saker kommer bli bättre!

Ignorera inte andarna för då kommer dom göra mer och mer saker så dom får uppmärksamhet, prata med dom. Och var inte rädd! Du kan alltid be dom att gå om du tycker det är jobbigt, fast jag tror inte att du kan helt stänga av det för alltid.

Och om du helt enkelt inte vill vara med om allt det här så bara försök att leva med det som jag. Om du är i ett rum fullt av människor och du ser någon ande, bara ignorera anden och forsätt med ditt. Eller kom på något sätt som stänger av dig, vissa brukar ha på sig en hatt/keps mössa etc.. Jag vet inte vad som funkar för dig.

Eller försök hitta något sätt att stänga av det för alltid om du nu vill det. Jag har dock ingen aning om hur man kan göra det.

Blev lite mycket text nu, förlåt för det :P

Ha det bra. Kram.

Anniina
2012-11-01 19:55
#2

Tack så hemskt mycket, trodde bara det var jag som tolkade det så, nu känns det som att det har en mening iaf, ett ljus i tunneln eller vad man brukar säga:)

tanken slog mig med angående att bli bättre människa, när man ser allt detta vågar man inte mycket annat heller hehe….

har inte heller direkt varit en god människa hittills i mitt liv så det låter logiskt, från och med nu ska mina tankar om andra bara vara bra så vet jag att vad som än händer så är jag en bra människa :)

tack så mycket!

Kram

Jane-Lyzell
2012-11-01 20:18
#3

Härligt - blir rörd i hjärtat av era inläggKyss

finns inte så mycket mer att tillägga mer en att hunden troligen har mask och behöver avmanskas - kan vara någon form av vitamin brinst med ! - gå till veterinären!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Anniina
2012-11-02 09:43
#4

<3 :D

Jag tog ut han från sovrummet den kvällen och då viftade han på svansen och somnade, dagen efter mådde han bra igen, under den kvällen kräktes jag med en gång i sovrummet men det gick över som tur väl är så nu mår alla bra:))

brukar lämna hunden hos min mamma med min dotter över helgen o då känner jag inte ens igen honom, hur lugn som helst, han ska dit idag ända fram till nästa helg:)

brukar hjälpa….

hur får jag reda på min guides namn? hor viskningar och känner av närvaron när jag ber henne/honom komma men jag får inte fram något namn……

hör ni era guider prata eller får ni fram det på annat vis?

jag får meddelanden skrivna och bilder kommer fram men jag har svårt att få ihop dem och förstå vad det står, vissa bokstäver är jätte tydliga osv….

en gång fick jag fram en bild av en kvinlig ängel som satt på huk och höll för ögonen, den kvällen såg jag mörka skuggor och kors fast jag inte är troende, det var då hunden krätes mm, det var ett väldigt jobbigt tryck i rummet…..hur sks jag tolka det jag såg??

:))

Jane-Lyzell
2012-11-02 12:36
#5

tålamod det kommer - fram mer om din ledare /guid när tiden är mogen - finns flera medetativa övningar här inne att prova!

Då var det något ni ätit då - hunden och du!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

camasufri
2012-11-02 20:44
#6

#0

Kanske detta kan hjälpa dig.

Jag hoppas bara jag inte begår några regelbrott nu Kyss

http://spiritualism.ifokus.se/articles/4d713665b9cb46223904e71c-disciplinera-dig?participating-1

Kram

/ Carina

Annons:
Jane-Lyzell
2012-11-02 23:56
#7

6 Inte alls Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

albinoblondino
2012-11-03 00:25
#8

Gå till en psykolog och berätta om dina problem! Ta INTE hjälp från okända personer på nätet!

[MikeW]
2012-11-03 05:35
#9

#8 psykologer är nog inte så himmla bra på hjälpa när det gäller andar. Då tror jag nog att vi är bäst att prata med ;)

Anniina
2012-11-03 09:57
#10

#6 tack, det hjälpte lite, ska försöka stänga ner…:)

#8 tack för den!

#9 Tack för ditt stöd!! :))

Anniina
2012-11-03 10:17
#11

#8 jag kan tillägga att jag går regelbundet hos psykolog sen många år tillbaka då jag har ADHD men slutade ta min medicin när detta började då jag inte har en aning om hur det påverkar allt detta.

Men att vara andlig är väldigt vanligt nu för tiden och har absolut inget att göra med någon slags psykisk sjukdom där det skulle hjälpa, tro mig, först trodde jag nästan det själv innan jag fick det bekräftat att det inte är alls något fel på mig. har en vän som är medial som hjälper mig som en mentor men vi är väldigt olika och därför blev jag medlem här för det finns andra som kan hjälpa mig må bra och förstå vad som händer med mig….tar lite tid att smälta allt såklart men min psykolog säger att det är en gåva och jag är helt frisk bortsett från min ADHD.

förhoppningsvis ska jag kunna börja ta min medicin snart igen då det påverkar mina betyg i skolan väldigt mycket eftersom jag har toppbetyg i vanliga fall men har nu svårt att sätta mig ner i lugn o ro för att göra läxor utan att någon från andevärlden tar kontakt med mig.

Jag har fått bekräftelse flera gånger där jag fått detaljerad information och budskap till personer runt mig som jag egentligen inte visste någonting om och det räcker för att jag ska veta att detta är på RIKTIGT, inget att skoja om alls, jag har bara inte valt det själv utan fått med mig det från tidigare generationer i min släkt på både min mammas och pappas sida, så jag har alltid trott på detta men hade ingen aning om att jag själv skulle sitta här en dag……

Om du inte är medlem här av samma anledning som vi andra så borde du nog inte kommentera dessa inlägg heller, ta inte illa upp men jag ska inte behöva höra sånt, jag är bara här för att ha kontakt med andra som har det jag tydligen har…..

:)

camasufri
2012-11-03 13:07
#12

#11

Du behöver in försvara dig inför människor som inte vill förstå vad man  talar om, som inte klarar av att leva med ett öppet sinne <3

Detta gör de för att de antingen är rädda för sina egna eventuella upplevelser/ förnimmelser om de haft några, eller så har de inga haft. De kommer också att "se" eller förnimma ting, och därmed att ödmjuka sig så småningom och då är sina egna demoner de kommer att få brottas med.

De flesta, som fått erfarenheter av något slag tror jag har gjort detsamma, ifrågasatt sitt eget förstånd. Men vi kommer dithän att vi inser det handlar om något helt annat.

Kramar

/ Carina

Jane-Lyzell
2012-11-03 14:34
#13

Skrattande Ni skriver så bra så det finns inte mycket at tillägga - Hoppas det ordnar sig för dig Anniina.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Anniina
2012-11-03 21:41
#14

Tack <3

albinoblondino
2012-11-07 04:16
#15

#9 "psykologer är nog inte så himmla bra på hjälpa när det gäller andar. Då tror jag nog att vi är bäst att prata med ;)"

Ta en gissning på varför de inte är bra hjälp vid andar är du snäll..

"för att man inte kan påvisa en enda fungera ande-behandlaning som inte innehåller placebo"

outbildad personal är bäst?

#12 Du behöver in försvara dig inför människor som inte vill förstå vad man  talar om, som inte klarar av att leva med ett öppet sinne <3

TS behöver INTE försvara sig, man får tro vad man vill! DET DU GÖR ÄR ATT SÄGA ATT JAG INTE KAN LEVA MED ÖPPET SINNE ( <3 )

no comments…

#11 Anniina:

TRO MIG(så mycket man kan någon på internet:P), jag vet om adhd och behoven och medicinen som inte fungerar, sen får man en ny sort, eller innan det får man den långtidsverkande medicin,.. som inte heller fungerar. efter att dom ökat dosen så att man vill kräkas så fort man tänker på mat!

Det jag menar är att du gör RÄTT som går till en UTBILDAD  Psykolog inte till mig, eller  "blablabla" som faktiskt BARA går efter TRO…

Tala med din psykolog, BYT psykolog om det inte känns rätt, men lyssna INTE!!!!!!!!!!! på alla  OUTBILDADE hobbynördar som säger att du  ska "tala med andar eller  känna efter osv",

[MikeW]
2012-11-07 07:24
#16

Nu snackar hon om andar här inte adhd hörru.

När man snackar och har problem med andar då tror jag att vi är bäst att prata med inte en psykolog som inte kan någonting om andar. Visst adhd kan hon snacka med om en psykolog fast just nu snackar hon om andar inte adhd.

Vi här vet hur det är med andar, vi vet hur dom fungerar och vad man ska göra för att vara ifred och för att dom ska komma. Vi vet hur man pratar med dom, vi är dom som kan se dom. Psykologer brukar oftast inte ens tro på andar. Så jag tvivlar starkt på att en psykolog är bättre att prata med ett ande problem än alla oss som verkligen vet om andar.

camasufri
2012-11-07 10:31
#17

#albinoblondino

Att göra påhopp i gästböcker gör dig vare sig mer trovärdig eller sympatisk…….

Jag känner inte dig, alldeles korrekt.

Och jag ber om ursäkt om du har blivit upprörd av min kommentar, men det du skrev kändes som ett direkt påhopp och ett negligerande av TS:s upplevelser.

Jag tror nog att vederbörande tar emot den hjälp hon behöver där den står att finna. Och gäller det individens upplevelser gällande andlighet/ mediala förmågor så är nog inte en psykolog den rätta vägen.

Att kalla mig idiot, hjälper inte någon.

Att påstå att någon som skriver här inte skulle se människan och ta deras frågeställningar på allvar är som jag ser det ett sätt att sätta sig på egna höga hästar och själv tro att man har alla svar.

Har du det??

En del av oss ger råd utifrån egna erfarenheter utan några, utifrån böcker generaliserande riktlinjer, sen tar var och en till sig det dom behöver på sitt eget sätt……

OCH det är INGEN här som påstått att hon ska sluta ta sina mediciner eller annan behandling för sina kroppliga obalanser och sjukdomar.

/ Carina

Jane-Lyzell
2012-11-07 12:35
#18

15 påminner du är inne på ett troende forum - du verkar inte tro på en ande värld så min fråga blir vad gör du här?

Respektera att andra tror vare sig man har adhd eller inte!

//Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Anniina
2012-11-07 16:04
#19

Min medicin fungerar jätte bra och har svårt att klara mig utan men det här med andlighet har senaste tiden blivit mycket mer öppen för min del och jag vill lära mig hantera den på rätt sätt och lära mig vad jag behöver veta för att utvecklas som person inom detta.

Jag undrade om någon annan här har adhd för att själv veta ifall medicinen påverkar negativt på något sätt, jag vill ju så klart tänka på min hälsa i första hand!!

Min läkare säger att jag ska ta den men hon är inte andlig och vet inte hur världen ser ut genom våra ögon och därför vill jag dubbelkolla med dom som är andliga eller mediala på något vis för att se om det finns någon erfarenhet här av något slag.

jag får ta den och den hjälper och jag pratar öppet med min läkare angående både min adhd, hälsa och andlighet!

Jane-Lyzell
2012-11-07 16:55
#20

19 är du medial så kan inte medecinen göra dig icke medial - känner ett medium som är just adhd och medicinerar - det verkar fungera bra !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: